Heb sinds kort een Carin 52x in de auto gekregen, werkt op zich prima, maar ik begrijp dat er verschillende software versies beschikbaar zijn. Wie kan mij vertellen hoe ik kan zien welke versie ik nu heb, en wat is het verschil met de nieuwste versie (ik las hier dat dat 4.9 zou zijn)? Wat kan die versie wat eerdere versies niet kunnen? M.a.w. wat is het belang om deze nieuwste versie aan te schaffen?
Tot slot: installeer je een nieuwe versie simpelweg door het cd rommetje in te voeren, of is daar meer voor nodig? Ik ben zelf niet technisch onderlegd.....
software Carin
-
- New Member
-
- Senior Member
Hallo,
Inderdaad, de 4.9 is de laatste SW voor jouw systeem, de best mogelijke ook. Relatief snel, stabiel en o.a. postcode invoer mogelijk.
De huidige versie zou je moeten kunnen zien in het hoofdmenu, naar instellingen, dan systeem informatie en naar configuratie. Daar staat ook de HW versie. Even wat in het menu spelen, dan vind je 'm wel, volgens mij hoef je niet in het gedeelte dat achter de code zit.
Zelf heb ik de opvolger, de MS 5000 en daar kun je er dus zó bij...
Dat laden is inderdaad zoals je schrijft, CD er in, en de aanwijzingen opvolgen. Kan even duren, enige tientallen minuten is geen uitzondering en tussendoor mag je beslist niks anders doen, niet met knopjes spelen of de spanning eraf halen.
Laat even weten wat je er nu in hebt.
Groet,
JW
Inderdaad, de 4.9 is de laatste SW voor jouw systeem, de best mogelijke ook. Relatief snel, stabiel en o.a. postcode invoer mogelijk.
De huidige versie zou je moeten kunnen zien in het hoofdmenu, naar instellingen, dan systeem informatie en naar configuratie. Daar staat ook de HW versie. Even wat in het menu spelen, dan vind je 'm wel, volgens mij hoef je niet in het gedeelte dat achter de code zit.
Zelf heb ik de opvolger, de MS 5000 en daar kun je er dus zó bij...
Dat laden is inderdaad zoals je schrijft, CD er in, en de aanwijzingen opvolgen. Kan even duren, enige tientallen minuten is geen uitzondering en tussendoor mag je beslist niks anders doen, niet met knopjes spelen of de spanning eraf halen.
Laat even weten wat je er nu in hebt.
Groet,
JW
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
Bedankt voor de reactie JW.
In het menu zie ik nu SW 0400 staan, zal dus versie 4.0 zijn? Kan ik dan zonder problemen in een keer naar 4.9 upgraden, of heb ik eerst de tussenliggende updates nodig? Overigens is het cdtje voor versie 4.9 bij vdo in bestelling, hopelijk leveren ze het snel uit.
Nog een tweede vraag. Ik las op dit forum dat ik Carin zou kunnen uitbreiden met een TMC module van VDO. Zorgt die module dan voor verwerking van rds verkeersinformatie, en fungeert dat zelfstandig (dus carin + tmc is voldoende) of moet je dat ook nog aansluiten op de radio? En in dat laatste geval, maakt het dan nog uit wat voor merk radio het is?
Alvast bedankt voor de moeite
Golfje
In het menu zie ik nu SW 0400 staan, zal dus versie 4.0 zijn? Kan ik dan zonder problemen in een keer naar 4.9 upgraden, of heb ik eerst de tussenliggende updates nodig? Overigens is het cdtje voor versie 4.9 bij vdo in bestelling, hopelijk leveren ze het snel uit.
Nog een tweede vraag. Ik las op dit forum dat ik Carin zou kunnen uitbreiden met een TMC module van VDO. Zorgt die module dan voor verwerking van rds verkeersinformatie, en fungeert dat zelfstandig (dus carin + tmc is voldoende) of moet je dat ook nog aansluiten op de radio? En in dat laatste geval, maakt het dan nog uit wat voor merk radio het is?
Golfje
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo,Golfje schreef:Bedankt voor de reactie JW.
Golfje
Op beide vragen is het antwoord: ja
De 4.9 kun je inderdaad in één keer laden. Volg dus netjes de instructies op en je 4.0 zal vervangen worden door de 4.9.
De VDO TMC box kan met de bijbehorende kabel op jouw computer aangesloten worden, je moet die kabel even wat aanpassen voor de aansluiting daarop. Zie de handleiding van de MT5010 die je kunt downloaden van de VDO site, onder services http://www.vdodayton.com/index2.aspx?ni ... status=mn5 en dan de modular options onder navigation.
En verder heb je niks anders nodig, de TMC info komt digitaal door naar je computer en dat zie je in het scherm.
Succes, we horen wel hoe en wat
JW
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-