Bypass AVIC-D3 (Rijdend bedienen)

WouterHaine
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jun 2007 12:20

Bypass AVIC-D3 (Rijdend bedienen)

Bericht door WouterHaine »

Beste experts,

Ik ben helemaal niet thuis in electronica en ik hoop dat jullie kunnen helpen.
Over een paar weken 'krijg' ik een nieuwe Kia Sportage met de Pioneer Avic-D3 ingebouwd door de dealer.
Omdat het een aanbieding is (€ 999,-) bouwen ze los de BT in (€ 135,-). De Ipod kabel bouwen ze ook voor me in.

Het probleem: Ik begreep dat de Avic-D3 niet rijdend te bedienen is m.b.t. de video en de navigatie.
Niet dat ik zelf rijdend films wil kijken, maar als we op vakantie gaan is het wel prettig als mijn vriendin wel films kan kijken. Daarnaast, wat ik veel belangrijker vind: De navigatie schijnt ook niet te wijzigen zijn tijdens het rijden.
De dealer wil de bypass niet voor me doen, en ik heb totaal geen verstand van elektronica.

Ik heb op internet wel een forum gevonden op www.avic411.com, maar daar word ik niet veel wijzer van.
Volgens deze instructie moet je de 'mute' kabel één positie omhoog plaatsen. Dat kan ik nog volgen, maar daarna hebben ze het over het aarden van het één en ander.
Kan iemand me misschien ik 'jip en janneke'-taal uitleggen wat ik stap voor stap moet doen?

Alvast heel erg bedankt,

Wouter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Niet dat ik zelf rijdend films wil kijken, maar als we op vakantie gaan is het wel prettig als mijn vriendin wel films kan kijken. Daarnaast, wat ik veel belangrijker vind: De navigatie schijnt ook niet te wijzigen zijn tijdens het rijden.
Zet dat films kijken maar uit je hoofd want als overdag de zon schijnt zie je vrijwel niets. Of het nu navigatie is of video. Dus dat lost één probleem al op.
Even terzijde: de meest vakantiegangers hebben al geen idee waar het verre land dat ze bezoeken ligt. En als je nu ook nog onderweg daarheen geen behoefte hebt om te kijken waar je zo al rijdt begint het wel heel erg droevig te worden vind je niet. :wink:
Dat de navigatie tijdens het rijden niet te bedienen is wordt door de fabrikant met opzet zo uitgevoerd om bepaalde groepen mensen tegen zichzelf in bescherming te nemen en zich zelf te vrijwaren van mogelijke claims.
Er zijn apparaten waar door middel van een eenvoudige ingreep deze blokkeringen kunnen worden opgeheven maar andere, intelligenter apparatuur, kijkt naar de GPS-positie. Als deze met een snelheid van meer dan 5 km/h verandert wordt alles geblokkeerd.
De verwachting van vele experts is dat binnen enkele jaren alle apparatuur op die manier zal worden geblokkeerd.

Het forum dat je noetmt heet trouwens http://avic411.com zonder die www.
En het gaat daarbij om de Noord Amerikaanse uitvoeringen die niet noodzakelijkwijs identiek zijn aan de Europese.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bennov
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 mei 2007 23:05

DVD beluisteren onder rijden

Bericht door Bennov »

Een vraag van mijn kant die met dit onderwerp ook te maken heeft is hetvolgende: Ik begrijp dus dat je onder het rijden niet naar een dvd kunt kijken op het scherm van de Avic D3 (terecht en logisch). Maar wat ik me wel afvraag is of hetvolgende mogelijk is. Kun je wel naar een DVD luisteren, dus dat het beeld niet wordt getoond maar de muziek wel wordt afgespeeld. Ik heb nl. zeer veel dvd's en speel deze liever in de auto af dan dat ik eerst alles moet converteren/rippen en op een cd'tje branden. Vandaar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Heb je het hier over pure DVD-Audio?
Bij mijn weten kan geen enkel navi-systeem die aan, maar ik kan me vergissen. Net zo min als dat echte SACD-CD's afgespeeld kunnen worden.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

je kunt het eenvoudig oplossen door de handremkabel (parkbrake) aan massa te leggen, dan kun je tijdens het rijden ook je navigatie bedienen.
ik weet dat mensen het niet goedkeuren dat je dan ook dvd kan kijken, maar geloof me, dat wil je ook niet, daar kom je zelf snel genoeg achter
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bennov
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 mei 2007 23:05

Bericht door Bennov »

Inderdaad DVD - Audio, bv een dvd'tje van U2 - Rattle and Hum, waarbij ik dan wel het geluid kan horen maar niet de beelden op het scherm zie. Is dat mogelijk op dit systeem

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

ja is mogelijk...al begrijp ik niet waarom je in hemelsnaam daar naar wilt luisteren... :lol: :roll:
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

:?: :?:
Wordt dan van die DVD alleen het geluid vrijgegeven, niet het beeld?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Hij moet sowieso de parkbrake aansluiting aan massa leggen, en dan ipv dvd beeld navigatiebeeld of menubeeld oproepen, simpel toch?
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bennov
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 mei 2007 23:05

Bericht door Bennov »

Gentry bedankt! en waarom ik daar naar wil luisteren...........laten we het houden op smaken verschillen :wink:

En dat van die parkbrake aansluiting aan massa leggen ga ik eens uitzoeken hoe dat precies moet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
johnwoo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 10 apr 2007 21:32

Bericht door johnwoo »

Kwestie van het parking brake draadje aan de masse koppelen, dus 2 draadjes aan het massa draadje :D
[size=75]Volkswagen Golf V 2.0 TDI DSG 3d S-Line
Pioneer AVIC-D3BT (Bluetooth) + CD-I200 (iPod)[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Avic-X1
    door Hans01 » 07 okt 2017 15:44 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 477
  • Avic-X1
    door Hans01 » 07 okt 2017 22:38 » in Mobiele Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 437
  • avic F860 BT
    door petervan » 15 mar 2016 15:36 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 865
  • Avic f970bt
    door Buffel73 » 14 feb 2016 08:46 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 642
  • Avic F970dab
    door matrafreak » 12 mar 2017 09:56 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 365
  • Pioneer avic-x1
    door Caddyman » 21 jun 2017 15:10 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 790
  • POI Avic F930BT
    door twarnaar » 24 jun 2017 15:38 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 630

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”