Bypass AVIC-D3 (Rijdend bedienen)

WouterHaine
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jun 2007 12:20

Bypass AVIC-D3 (Rijdend bedienen)

Bericht door WouterHaine »

Beste experts,

Ik ben helemaal niet thuis in electronica en ik hoop dat jullie kunnen helpen.
Over een paar weken 'krijg' ik een nieuwe Kia Sportage met de Pioneer Avic-D3 ingebouwd door de dealer.
Omdat het een aanbieding is (€ 999,-) bouwen ze los de BT in (€ 135,-). De Ipod kabel bouwen ze ook voor me in.

Het probleem: Ik begreep dat de Avic-D3 niet rijdend te bedienen is m.b.t. de video en de navigatie.
Niet dat ik zelf rijdend films wil kijken, maar als we op vakantie gaan is het wel prettig als mijn vriendin wel films kan kijken. Daarnaast, wat ik veel belangrijker vind: De navigatie schijnt ook niet te wijzigen zijn tijdens het rijden.
De dealer wil de bypass niet voor me doen, en ik heb totaal geen verstand van elektronica.

Ik heb op internet wel een forum gevonden op www.avic411.com, maar daar word ik niet veel wijzer van.
Volgens deze instructie moet je de 'mute' kabel één positie omhoog plaatsen. Dat kan ik nog volgen, maar daarna hebben ze het over het aarden van het één en ander.
Kan iemand me misschien ik 'jip en janneke'-taal uitleggen wat ik stap voor stap moet doen?

Alvast heel erg bedankt,

Wouter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Niet dat ik zelf rijdend films wil kijken, maar als we op vakantie gaan is het wel prettig als mijn vriendin wel films kan kijken. Daarnaast, wat ik veel belangrijker vind: De navigatie schijnt ook niet te wijzigen zijn tijdens het rijden.
Zet dat films kijken maar uit je hoofd want als overdag de zon schijnt zie je vrijwel niets. Of het nu navigatie is of video. Dus dat lost één probleem al op.