Pioneer Avic X1BT

jos fredriks
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mei 2007 19:15

Pioneer Avic X1BT

Bericht door jos fredriks »

hoi allemaal

is er iemand uit de buurt van (heerde/ epe) die ook een avic-x1bt heeft
ik heb er ook een gekocht misschien kun je me er het een en ander over vertellen of uitleggen.

M.V.G jos

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Zelden een meer uitgebreide en duidelijker gebruiksaanwijzing gezien. Volledig geschreven voor de absolute leek.
Waar ligt dan nog het probleem?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Plof
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 jun 2007 19:48

Bericht door Plof »

Gerritje schreef:Zelden een meer uitgebreide en duidelijker gebruiksaanwijzing gezien. Volledig geschreven voor de absolute leek.
Waar ligt dan nog het probleem?
Hoe de kaarten precies werken zodat ze geript worden en er flitspalen toegevoegd kunnen worden :twisted:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Kan me je wens indenken maar vind de vraag om dit soort adviezen eigenlijk wat onzinnig. Vooral omdat je hier op een forum vraagt om iets dat door de fabrikant is afgedekt in z'n licentievoorwaarden waartoe jij je hebt verbonden door deze apparatuur te kopen. Je vraagt dus iets wat volledig illegaal is.
Bovendien is de vraag Hoe de kaarten precies werken zodat ze geript worden getuigend van een benijdenswaardig simplistische kijk op het functioneren van een navigatiesysteem. Rippen is één ding maar het doorgronden van de werking is een geheel andere tak van sport. Het zou me ten zeerste verbazen als er, zelfs in het onofficiële circuit, lieden zouden zijn die volledig op de hoogte zijn van de ins en outs van deze software. En als die er al zouden zijn is de geheimhoudingsplicht bij de betrokken bedrijven over het algemeen heel goed georganiseerd. Neem dat maar van me aan.
Je kunt de flitspalen voor deze unit gewoon kopen bij http://www.navshop.com/en/category/maps ... -en/69/0/0
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Plof
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 jun 2007 19:48

Bericht door Plof »

Gerritje schreef:Kan me je wens indenken maar vind de vraag om dit soort adviezen eigenlijk wat onzinnig. Vooral omdat je hier op een forum vraagt om iets dat door de fabrikant is afgedekt in z'n licentievoorwaarden waartoe jij je hebt verbonden door deze apparatuur te kopen. Je vraagt dus iets wat volledig illegaal is.
Bovendien is de vraag Hoe de kaarten precies werken zodat ze geript worden getuigend van een benijdenswaardig simplistische kijk op het functioneren van een navigatiesysteem. Rippen is één ding maar het doorgronden van de werking is een geheel andere tak van sport. Het zou me ten zeerste verbazen als er, zelfs in het onofficiële circuit, lieden zouden zijn die volledig op de hoogte zijn van de ins en outs van deze software. En als die er al zouden zijn is de geheimhoudingsplicht bij de betrokken bedrijven over het algemeen heel goed georganiseerd. Neem dat maar van me aan.
Je kunt de flitspalen voor deze unit gewoon kopen bij http://www.navshop.com/en/category/maps ... -en/69/0/0
voor de hd units zijn ze wel volledig te krijgen voor nederland maar voor de Avic x1 bt niet hoor. En het is een schande dat ze je niet in staat stellen om flitspalen toe te voegen. En je betaalt je krom voor zulke dingen . Dat moeten ze uiteraard zelf weten en als het niet kan verliezen ze op den duur gewoon klanten omdat er steeds betere alternatieven komen.


En ik vraag hier btw niet om details maar spreek een wens uit die veel x1 bezitters wel hebben. :)

En voor Frankrijk kan het btw wel daar moet je de unit ( avic x1 bt) met een cd-r programeren zodat ie 300 flitspalen onthoudt . Deze link staat zelfs op de Franse site van pioneer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

En ik vraag hier btw niet om details maar spreek een wens uit die veel x1 bezitters wel hebben.
Je vroeg om een methode om de kaart te rippen. Dat is heel iets anders dan de wens uitspreken van een hele groep AVIC-bezitters dunkt me.
En mocht het je niet bevallen, dan neem je toch gewoon een DomDom, daar zijn prima flitspalen en andere onzin aan toe te voegen.
Het meest eenvoudige is evenwel om gewoon niet te hard te rijden.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

@Plof,
Waarom heb je een X1BT gekocht als dit thema, het kunnen gaan gebruiken van flitsinfo voor jou van zóóóó groot belang is?

Bezint eer gij begint, dat leerde ik al hééééél lang geleden.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Plof
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 jun 2007 19:48

Bericht door Plof »

Gerritje schreef:
En ik vraag hier btw niet om details maar spreek een wens uit die veel x1 bezitters wel hebben.
Je vroeg om een methode om de kaart te rippen. Dat is heel iets anders dan de wens uitspreken van een hele groep AVIC-bezitters dunkt me.
En mocht het je niet bevallen, dan neem je toch gewoon een DomDom, daar zijn prima flitspalen en andere onzin aan toe te voegen.
Het meest eenvoudige is evenwel om gewoon niet te hard te rijden.
Je vraagt waar het probleem zit en ik antwoorde daarop een manier om flitspalen toe te voegen. Kunnen we hier een welles niettes van gaan maken maar dat heeft absoluut geen zin. En er is toch niks mis met het alles in 1 willen. 1 Apparaat die de anderen voor je vervangt. Carkit.. navigatie en ook nog eens dvd's af kan spelen. ;) En over tomtom .. tsjah ik vind de nieuwste versies wel aardig maar die kunnen nog steeds niet tippen aan Navigon :) Maar ja dat is mijn mening.
JW schreef:@Plof,
Waarom heb je een X1BT gekocht als dit thema, het kunnen gaan gebruiken van flitsinfo voor jou van zóóóó groot belang is?

Bezint eer gij begint, dat leerde ik al hééééél lang geleden.

Groet,
JW
Ik had wel verwacht dat ze erin zouden zitten om eerlijk te zijn. Als iedere .. bijna iedere leverancier van navigatie systemen dit heeft op een of andere manier mag je toch zeker aan nemen dat een Pioneer dit ook wel zal hebben.

En het klopt inderdaad dat ik wat haastig geld heb uitgegeven maar ja ben er ook niet zo rouwig om hoor. :P


Wat ik ermee wil aangeven is dat flitspalen toevoegen wel degelijk mogelijk is (ook bij de avic x1 bt) maar Pioneer je die optie niet geeft. Is toch dood en dood zonde voor veel gebruikers. Sommige willen de hooters erin hebben anderen de piano bars.. met toch kunnen :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Je uitspraak:
Ik had wel verwacht dat ze erin zouden zitten om eerlijk te zijn. Als iedere .. bijna iedere leverancier van navigatie systemen dit heeft op een of andere manier mag je toch zeker aan nemen dat een Pioneer dit ook wel zal hebben.
slaat in z'n algemeenheid op PDA's en sommige PNA's. Vast ingebouwde systemen hebben deze voorziening veelal niet.

Ik wijs er ook op dat in een aantal landen het gebruik van flitsinfo verboden is, met name in D en CH. Zie de topics daarover op dit forum.
En als ik de berichten mag geloven die in Frankrijk de ronde doen zou dat land wel eens het volgende kunnen zijn dat er toe overgaat dit te verbieden. Zij liepen ook voorop bij het verbod op de "Stingers" en hebben daar een hard sanctiebeleid op laten volgen. Heel wat Nederlanders hebben dat aan den lijve ondervonden :oops:
Het verbaast me dan ook dat Pioneer-F met een flitsinfo pakket komt voor de X1BT, ik ben benieuwd hoe lang dat zal duren.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Plof
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 jun 2007 19:48

Bericht door Plof »

JW schreef:Je uitspraak:
Ik had wel verwacht dat ze erin zouden zitten om eerlijk te zijn. Als iedere .. bijna iedere leverancier van navigatie systemen dit heeft op een of andere manier mag je toch zeker aan nemen dat een Pioneer dit ook wel zal hebben.
slaat in z'n algemeenheid op PDA's en sommige PNA's. Vast ingebouwde systemen hebben deze voorziening veelal niet.

Ik wijs er ook op dat in een aantal landen het gebruik van flitsinfo verboden is, met name in D en CH. Zie de topics daarover op dit forum.
En als ik de berichten mag geloven die in Frankrijk de ronde doen zou dat land wel eens het volgende kunnen zijn dat er toe overgaat dit te verbieden. Zij liepen ook voorop bij het verbod op de "Stingers" en hebben daar een hard sanctiebeleid op laten volgen. Heel wat Nederlanders hebben dat aan den lijve ondervonden :oops:
Het verbaast me dan ook dat Pioneer-F met een flitsinfo pakket komt voor de X1BT, ik ben benieuwd hoe lang dat zal duren.

Groet,
JW
Ja dat is ook wel zo. Voor je het weet je Pioneer eruit :D Ik rij meestal niet hard maar ik vind het zelf updaten van POI 's wel handig Dit is het eerste jaar dat ik er Frankrijk ook mee zal aandoen hoop dat alle belangrijke hotels en restaurant erin zitten :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Pioneer avic-x1
    door Caddyman » 21 jun 2017 15:10 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 790
  • Pioneer avic F900BT
    door Leonardo12345 » 23 okt 2014 14:12 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 2625
  • Pioneer AVIC F320BT
    door biggest » 13 dec 2014 20:29 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 1
    Weergaves: 1095
  • Pioneer AVIC F320BT
    door sunny.home » 14 jun 2016 15:53 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 1591
  • Pioneer avic F80DAB
    door Berg » 30 jan 2017 12:02 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 457
  • Pioneer avic f80DAB
    door Verwijderde gebruiker 109044 » 07 okt 2017 13:47 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 524
  • Pioneer Avic-F950BT
    door Abeltje » 02 jan 2018 22:59 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 753

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”