Vlg Petrie zou de puls achter het instrumentenpaneel zitten in de bruine stekker pin 6. Mooi niet dus (misschien niet in deze diesel?)
Na lang zoeken op een engelse site terechtgekomen en ziedaar zowel de puls-, als het achteruitrijsignaal zijn te vinden aan 2 stekkers (!) achter de midden console aan de linker zijwand: daar zijn 3 stekkers te zien: de middelste blauwe -hier is de puls af te takken van de lila/witte draad met spikkels en in de onderste witte is het achteuitsignaal af te takken van de rood/zwarte draad. De middenconsole is gemakkelijk te verwijderen via 2 schroefjes achter de li en re draaiknop en uit te klikken thv de asbak. Daarna het opbergbakje eruit en je bent er; fluitje van een cent (als je weet hoe het moet
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Voordeel: geen gezoek/lange draden te moeten trekken.
Het "hoedje" op het dashboard (waar de radio in zit) is te verwijderen dmv 2x10mm boutjes te bereiken door het bovenste ventilatierooster eruit te wippen (eerst de onderzijde eruit wippen en daarna het rooster naar beneden trekken. In dat hoedje past prima de GPS antenne; thv het geribbelde gebiedje aan de voorkant is de beste plaats cq ontvangst (7 sats !) Door 2 gaatjes aan beide zijden in de verstevigings "strips" te boren is de GPS met tiewraps gemakkelijk en stevig te bevestigen.