Installatie stopt ? ? ?

Passat110
Junior Member
Junior Member

Installatie stopt ? ? ?

Bericht door Passat110 »

Hallo,

ik heb vanavond versie 9.0 opnieuw geinstalleerd op een TRaffic Pro van een maatje van mij, en de cd gaat erin, hij controleert de cd, installatiebalk gaat lopen (schiet meer naar 90%) en blijft dan hangen. De software versie die erop zat, was 3.0 dus redelijk gedateerd.
Hoe lang duurt het voordat hij alles heeft geinstalleerd? Bij mijn eigen Becker duurde het niet meer dan 5 minuten toen ik van versie 7.0 naar 9.0 ging...kan dit ermee te maken hebben dat hij nu langer nodig heeft door de oude versie die erop zit (de 3.0 dus) of is dit flauwekul?

Ik snap het niet meer helemaal...resetten is geen optie, daar die maat van mij geen pinnetjes heeft om de radio te verwijderen...auto is 2e hands gekocht, systeem zat er reeds in...

HELP !?!
_______

Volvo S80 D5 AUT Elan Mobility Line

RTI DVD nav

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
A4Jos
New Member
New Member

Bericht door A4Jos »

Heb je de CD al op beschadigingen gecontroleerd?

Grt,

Jos

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Er rest een aantal vragen.
Als je jouw originele CD gebruikt om die Becker van je maatje te updaten, met welke CD gaat jouw maatje dan rijden? Doe je jouw spullen aan hem over dan is er ergens een kopie-setje in gebruikt. Of heeft hij een originele 9.0 set gekocht en weet hij niet hoe er mee om te gaan.?
Als je niet beschikt over een originele CD zou je eens in het reglement moeten lezen waar je bij aanmelding mee akkoord bent gegaan.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Re: Installatie stopt ? ? ?

Bericht door JW »

Passat110 schreef:Hallo,

ik heb vanavond versie 9.0 opnieuw geinstalleerd op een TRaffic Pro van een maatje van mij, en de cd gaat erin, hij controleert de cd, installatiebalk gaat lopen (schiet meer naar 90%) en blijft dan hangen. De software versie die erop zat, was 3.0 dus redelijk gedateerd.
Hoe lang duurt het voordat hij alles heeft geinstalleerd? Bij mijn eigen Becker duurde het niet meer dan 5 minuten toen ik van versie 7.0 naar 9.0 ging...kan dit ermee te maken hebben dat hij nu langer nodig heeft door de oude versie die erop zit (de 3.0 dus) of is dit flauwekul?

Ik snap het niet meer helemaal...resetten is geen optie, daar die maat van mij geen pinnetjes heeft om de radio te verwijderen...auto is 2e hands gekocht, systeem zat er reeds in...

HELP !?!
Dat "opnieuw" duidt inderdaad op.... :?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Passat110
Junior Member
Junior Member

Bericht door Passat110 »

Ik probeerde een antwoord te krijgen, maar goed, als er gevallen wordt over het woordje "opnieuw" dan houdt het wel weer op.

Bedankt voor de support !
_______

RTI DVD nav

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Als je uitlegt hoe het dan wél zit ben ik de eerste....

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Passat110
Junior Member
Junior Member

Bericht door Passat110 »

Ik heb een maatje, die heeft auto een auto gekocht met systeem erin. Auto is afkomstig uit Duitsland en zit geen enkele cd bij.
Ik heb hem aangeraden een versie 9.0 aan te schaffen (ORIGINEEL DUS) om daarmee zijn systeem up to date te maken.
Ik bedoelde te zeggen met het woordje OPNIEUW dat ik vanavond OPNIEUW een poging heb gedaan het systeem te updaten. Het is namelijk tot op heden ( 2 POGINGEN TOT NU TOE) nog niet gelukt, systeem blijft hangen op de balk.

Heb het dus wellicht voor meedere uitleg cq opvattingen geschreven (was niet bij mij opgekomen dat ik deze reacties zou oproepen).

Waar het mij dus om ging, is of het eventueel ook aan een vuile laser, hw fout, sw fout, ofzo kan liggen, Navi ziet er wat vies en beschadigd (frontje) uit....
CD vertoont geen enkele beschadiging (setje is tweedehands gekocht (ORIGINEEL).

Hoop zo alle eventuele ontstane twijfel, onduidelijkheid, etc te hebben weggenomen betreffenden illegale kopieen (ik KEN het reglement).

Zijn er nu mensen die mij van goede tips kunnen voorzien? Ik kom wel in het hardware menu (NAV toets + toets 10) ingedrukt houden.
KAn ik het systeem resetten ZONDER de radio te verwijderen? Hij heeft namelijk ook nog eens geen pinnetjes.

Bedankt alvast !
_______

RTI DVD nav

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

OK, helder :wink:

Er kunnen twee zaken spelen.

Enerzijds een vuile laser oid. Dan zal de unit toch open moeten, dus zullen ergens pinnetjes vandaan gehaald moeten worden. Hopelijk heeft je maat wel de code bij de radio, anders heeft 'ie er nog een probleem bij :oops:

Het tweede wat speelt is dat mogelijkerwijs niet zomaar van 3.0 naar 9.0 ge-update kan worden. Er zit zoiets in m'n herinnering maar ik kan het even niet verifiëren.
Overigens, hoe weet je dat er versie 3.0 in zat, nu die oude CD er niet meer bij is?

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Passat110
Junior Member
Junior Member

Bericht door Passat110 »

Hai J.W.

de code zit er wel bij, gelukkig !

Als ik vanuit de functie radio op de nav toets drukte (dus voordat ik met de installatie begon), kwam ik in het eerste nav menu zeg maar. VAn daaruit drukte in nog een keer op nav en daarna knopjes 3 en 5 tegelijk.
Toen de optie VERSIE en ik zag 3.0 staan, dus op die manier kwam ik erachter.

DE cd gaat erin, hij controleert de cd, daarna hoor ik hem draaien (oor tegen app. aan) , hij brabbelt iets (in het duits) over de verkeersveiligheid, de balk gaat lopen, en dan blijft hij zeker 15 min hangen op 90%. Moet ik nog meer geduld hebben? :shock: :?
Je hoeft er toch niet voor te rijden ofzo he? heb al vanalles verzonnen, maar tot op heden NO result.
_______

RTI DVD nav

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Wordt een audio-CD wel vlekkeloos afgespeeld?
Zo nee, dan weet je waar je het moet zoeken.
Zo ja, dan heb je een start, maar geen zekerheid, immers een audio-CD is makkelijker te lezen dan een data-CD.

Voorts, met welke van de 4 CD's heb je de update geprobeerd te maken?

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Passat110
Junior Member
Junior Member

Bericht door Passat110 »

Dat is wel een tip ja, daar ga ik mee beginnen. Dat heb ik nog niet getest, ben natuurlijk ijverig begonnen met de navi cd's.

Ga binnenkort dan eerst even de audiocd's testen, om te kijken of die wel correct reageren.

Thanks voor zover.... keep you posted.

oh ja, nog een klein vraagje: kan je het systeem resetten zonder deze te verwijderen?
_______

RTI DVD nav

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Passat110
Junior Member
Junior Member

Bericht door Passat110 »

Sorry J.W. was weer te snel met antwoorden.

Ik heb de update uitgevoerd met cd 1, wat ik van mijn systeem kon herinneren was dat de update cd, daarna stopte ik cd 2 erin, en vroeg hij kaartendata wisselen, en daar staat de BeNeLux op als ik het goed had. (mijn auto is pas net 1,5 maand weg en ik weet het allemaal al niet meer....:))
_______

RTI DVD nav

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Bij mijn weten heeft de Becker geen SW-reset mogelijkheid. Je kunt wel de kalibrering wissen, maar da's wat anders.
Uiteraard kan een service-center dan wel de fabriek 'm wel resetten door 'm te flashen, maar dat kun je niet zelf.

Eerste actie blijft die simpele proef met de audio-Cd.

Voorts kun je proberen wat er gebeurt als je CD2, waarop ook de Benelux staat er in stopt. Ook daarmee moet je de SW kunnen laden.

Ben benieuwd naar het vervolg.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Passat110
Junior Member
Junior Member

Bericht door Passat110 »

J.W.

Bedankt voor je support van vanavond. Zal volgende keer wat duidelijker cq voorzichtiger zijn met de formulering van mijn vraag.
Ik ga testen met de audio-cd, daarna de test met cd2 er in bij het aanzetten van het systeem en anders moet hij maar naar de dealer gaan om dat ding te laten nakijken...Zou het anders ook niet meer weten....

Hou je op de hoogte van mijn vorderingen (of ergernissen :D :D )
_______

RTI DVD nav

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Eerder in dit draadje schreef je dat het om originele CD's gaat. Daarbij dan wel de vraag: waar komen die vandaan?

Op E-bay zijn vervalste 9.0's te koop, die nauwelijks van echt zijn te onderscheiden. Lees maar eens viewtopic.php?t=6545

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Passat110
Junior Member
Junior Member

Bericht door Passat110 »

Hai J.W.

de cd's komen van marktplaats af, iemand zijn radio was kapot gegaan en had nieuw systeem gekocht en had dus deze cd's over.... heb nog niet de audio cd geprobeerd, ga dat nog doen... (geen tijd voor gehad).... als ik de uitkomst weet, zal ik dat hier berichten....
_______

RTI DVD nav

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Als ook een audio CD het niet goed doet weet je dat de speler defect is maar andersom mag je die conclusie niet gaan trekken.
Bij het lezen van een data-cd zoals de navigatie gebruikt, spelen heel andere processen dan bij muziek. Daar maakt een bitje verkeerd niets uit, dat wordt gewoon gecorrigeerd. Bij een data-cd is dat meteen dodelijk.
Dus bij goede muziekweergave weet je nog steeds niets!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mr.BS
Normal Member
Normal Member

Bericht door Mr.BS »

JW schreef: Het tweede wat speelt is dat mogelijkerwijs niet zomaar van 3.0 naar 9.0 ge-update kan worden. Er zit zoiets in m'n herinnering maar ik kan het even niet verifiëren.
Overigens, hoe weet je dat er versie 3.0 in zat, nu die oude CD er niet meer bij is?

Groet,
JW
Je geheugen werkt nog goed JW... :thumbsup:
Vanaf 3.0 kun je niet zomaar updaten, kan alleen via de TD van Becker omdat er destijds iets in de software verandert is. :(
Wel raar dat ie tot 90% doorloopt en dan stopt, meestal gaat ie op zwart (display) en 'lijkt' de radio dood... :speechless:
Hoogstwaarschijnlijk is de radio gewoon defect en kan de software gewoon niet geladen worden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Bedankt voor je reactie, in dubbel opzicht :wink:

Weet jij nog hoe dat destijds ging met de upgrade van de 3.0 naar 4.0? Was het toen zo dat die 4.0 een speciale SW inhield die de besturing van de TP veranderde en dat je vervolgens wel een paar versies kon overslaan. Dat zou dan inhouden dat je moet proberen een 4.0 te pakken te krijgen en dan naar 9.0 zou kunnen gaan.
Of is er toen een speciale SW CD geleverd geweest om dit te bewerkstelligen?

Helaas is Beckeronline niet meer actief op het Forum, de man die dat deed werkt daar niet meer....

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mr.BS
Normal Member
Normal Member

Bericht door Mr.BS »

Als ik het me goed herinner kon dat alleen via de TD.
Technisch gezien is er toen ook wat verandert aan het toestel en dat zal er ook wel wat mee te maken hebben gehad.

Upgraden vanaf 4.0 gaat feilloos, maar ik zou iedereen aan willen raden geen software lager dan versie 5.0 (2001!) te gebruiken al was het alleen maar voor de snelheid. :wink:

Downgraden van 5.0 naar een lagere versie gaf trouwens ook de nodige problemen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Passat110
Junior Member
Junior Member

Bericht door Passat110 »

Als ik dit zo lees moet ik dus versie 4.0 te pakken zien te krijgen? en van daaruit zou het dus wel moeten werken , dus 4.0 --> 9.0?
_______

RTI DVD nav

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Dat was ook mijn gedachte, maar MR BS denkt daar anders over.
Ik heb inmiddels een seintje uitstaan bij een insider in D, even afwachten zou ik zo zeggen...

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Passat110
Junior Member
Junior Member

Bericht door Passat110 »

Ok, zou mooi zijn !! Zag net op marktplaats een originele 5.0 cd voor Becker staan, maar als ik eerst 4.0 nodig heb, dan zal dit ook niet werken denk ik....pff...wat een gedoe.... koop wel een stratenboek voor maatje !!!
_______

RTI DVD nav

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Het was graven in het geheugen en in oude documenten, dat kostte even tijd :wink:
De gedachte is dat het inderdaad nodig is eerst de 4.0 te laden, en dat daarna een hogere versie mogelijk is, waarschijnlijk zelfs in één keer de 9.0.
Probleem is uiteraard: hoe kom je aan de 4.0, die uiteraard wel in goede staat moet zijn. Wellicht is het beste even kontakt op te nemen met Becker-service http://www.becker.de/beckerCC21/www_roo ... anguage=Nl

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Passat110
Junior Member
Junior Member

Bericht door Passat110 »

Hai J.W.

Bedankt voor je "graaf" actie....wordt zeer gewaardeerd.
Ik ga even contact opnemen. JE weet niet toevallig ook (misschien bij het graven tegengekomen) of je ipv versie 4.0 ook versie 5.0 kan doen (vanaf de 3.0 natuurlijk)?
Die zie ik nog wel eens (org) aangeboden worden tweedehands op marktplaats.
_______

RTI DVD nav

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Vaste Becker systemen”