Vandaag wat verder van huis met hulp van Truus.
Die nokte er midden in Tilburg (vlak bij de bestemming) volledig mee af: ik was ineens 207 km ver weg van waar ik moest zijn. Bij het wachten voor het stoplicht kreeg ik bovendien te zien: “Maximumsnelheid overschreden!”
Er waren 0-1 satelieten te vinden. Uitzetten en opstarten gaf geen verbetering.
Ben nu op de bestemming. Truus ½ uur van de stroom afgehaald en weer aangesloten. Duurde 3 minuten voor er weer 1,2,3,4,5,6,7,4 satellieten te zien waren en de tijd correct was op het betreffende submenu. De radio gaf op zijn display ook weer de goede tijd aan, het navigatiescherm niet! (het was daar 14 uur nog wat om 11 uur 57) Ook weet de navigatie nog steeds niet dat ik op de bestemming gearriveerd ben, nog steeds 207 km ver weg (en dat is verder dan mijn reisafstand van vandaag!) In en uithalen van de CD mag ook niet helpen. Truus vraagt vrolijk: “ Verder met begeleiding / terug ?” en ik ben er al, zoals gezegd.
Nadere vragen en vooral oplossingen zijn welkom.
MS4200RS; Wat is er loos? (Opgelost)
-
- Normal Member
MS4200RS; Wat is er loos? (Opgelost)
Sinds feb-2011 CD-70 van Opel (Zafira)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Ga er even een klein stukje mee rijden.
Doordat 'ie de weg kwijt geweest is zal de kalibratie helemaal de mist in gegaan zijn, en dan heeft 'ie wat pulsen nodig om weer op gang te komen.
Toevallig was er een vergelijkbaar verhaal bij http://forum.pocketnavigation.de/thread ... 4e6540a9f6
En die tijd in je scherm, dat is toch de verwachte aankomsttijd? Die zal best dik twee uur later zijn dan de werkelijke tijd, je moet immers nog 207 km rijden....
Groet,
JW
Doordat 'ie de weg kwijt geweest is zal de kalibratie helemaal de mist in gegaan zijn, en dan heeft 'ie wat pulsen nodig om weer op gang te komen.
Toevallig was er een vergelijkbaar verhaal bij http://forum.pocketnavigation.de/thread ... 4e6540a9f6
En die tijd in je scherm, dat is toch de verwachte aankomsttijd? Die zal best dik twee uur later zijn dan de werkelijke tijd, je moet immers nog 207 km rijden....
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Senior Member
Ik denk dat het probleem anders dan wel ernstiger is.
Door nog onopgehelderde oorzaak is de navi zijn almanac-gegevens kwijt geraakt. Ergens een bitje verkeerd.
Dan duurt het enige tijd alvorens de gegevens weer zijn verzameld en er een positie kan worden bepaald. Hieraan gerelateerd is de weergave van de juiste tijd. Ik kan niet inschatten of het tijdverschil met UTC ook correct is ingesteld maar dat scheelt dus sowieso 2 uur.
Lekker rustig satellieten laten zoeken en de computer zijn werk laten doen zou ik zeggen. Dat kan in rare gevallen best wel eens uren of zelfs langer duren. In het uiterste geval zou er iets met de GPS-ontvanger kunnen zijn.
Door nog onopgehelderde oorzaak is de navi zijn almanac-gegevens kwijt geraakt. Ergens een bitje verkeerd.
Dan duurt het enige tijd alvorens de gegevens weer zijn verzameld en er een positie kan worden bepaald. Hieraan gerelateerd is de weergave van de juiste tijd. Ik kan niet inschatten of het tijdverschil met UTC ook correct is ingesteld maar dat scheelt dus sowieso 2 uur.
Lekker rustig satellieten laten zoeken en de computer zijn werk laten doen zou ik zeggen. Dat kan in rare gevallen best wel eens uren of zelfs langer duren. In het uiterste geval zou er iets met de GPS-ontvanger kunnen zijn.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- Normal Member
Dank voor de reacties.
Ik rijd er vandaag zonder verdere navigatieinvoer met aangesloten plussen mee terug naar huis en zie morgen wel verder.
Mijn zorg met de tijd is dat het verschil tussen satelliet- en radiotijd enerzijds (die zijn gelijk) en de navigatietijd anderzijds geen heel aantal halve uren is. Het kan inderdaad zijn dat de reistijd dat beinvloedt / veroorzaakt.
Jullie horen er morgen of zondag van. Thuis gaat de zaak eerst weer van de stroom af als ik niet tevreden ben.
Ik rijd er vandaag zonder verdere navigatieinvoer met aangesloten plussen mee terug naar huis en zie morgen wel verder.
Mijn zorg met de tijd is dat het verschil tussen satelliet- en radiotijd enerzijds (die zijn gelijk) en de navigatietijd anderzijds geen heel aantal halve uren is. Het kan inderdaad zijn dat de reistijd dat beinvloedt / veroorzaakt.
Jullie horen er morgen of zondag van. Thuis gaat de zaak eerst weer van de stroom af als ik niet tevreden ben.
Hide post links |
-
- Senior Member
Als de staellietontvangst OK is en een positie wordt gevonden, is er geen andere satelliettijd (navigatie) mogelijk dan de correcte en dat scheelt geen nanoseconde!
Die kan hoogstens hele uren verschillen van de zomertijd.
Die kan hoogstens hele uren verschillen van de zomertijd.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- Senior Member
Op jouw "monitor" zie je toch alleen de verwachte aankomsttijd, geen werkelijke tijd? En die verwachte aankomsttijd is dik twee uur later dan je huidige tijd, vanwege die 207 kmTNZKKA schreef: .....Mijn zorg met de tijd is dat het verschil tussen satelliet- en radiotijd enerzijds (die zijn gelijk) en de navigatietijd anderzijds geen heel aantal halve uren is. Het kan inderdaad zijn dat de reistijd dat beinvloedt / veroorzaakt.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Senior Member
De tijd die links boven in beeld wordt weergegeven is of te satelliettijd of de RDS tijd die door de radiozenders wordt uitgezonden. Dit moet kje zelf instellen.
In het begeleidingsscherm staat in het vak linksonder naar keuze: resterende afstand of resterende reistijd en aankomsttijd of actuele tijd
In het begeleidingsscherm staat in het vak linksonder naar keuze: resterende afstand of resterende reistijd en aankomsttijd of actuele tijd
Hide post links |
-
- Normal Member
Nogmaals dank.
Ik heb inderdaad de aankomsttijd aanstaan in het navigatiescherm (en dat al geprobeerd aan te geven):
Satelieten kloppen ook weer.
Nu gaan we dus over tot het PAL-(Pray and Learn)-systeem
Tot morgen!!
Ik heb inderdaad de aankomsttijd aanstaan in het navigatiescherm (en dat al geprobeerd aan te geven):
Het kan inderdaad zijn dat de reistijd dat beinvloedt / veroorzaakt.
Satelieten kloppen ook weer.
Nu gaan we dus over tot het PAL-(Pray and Learn)-systeem
Tot morgen!!
Hide post links |
-
- Normal Member
Gisteren (na stroomloosstellen van het geheel) eerst een kwartiertje door Tilburg gereden, toen een kwartier op de snelweg onderweg naar huis. Daarna gestopt om de navigatie een doel opgegeven (Thuis) Dat werd prima geaccepteerd.
Vervolgens al rijdende een viapunt in laten voeren door de bijrijdster. Dat ging ook prima. Werd keurig langs het verwachte traject geleid, mét alle toeters en bellen die ik ken.
Voorlopig is de zaak dus weer in orde.
Zal wel een "omgevallen bitje" zijn gweest, dat vanzelf weer opgekrabbeld is.
Overigens is zo'n omgevallen bitje of gevallen vrouw vreselijk om te zien en te horen.
Vervolgens al rijdende een viapunt in laten voeren door de bijrijdster. Dat ging ook prima. Werd keurig langs het verwachte traject geleid, mét alle toeters en bellen die ik ken.
Voorlopig is de zaak dus weer in orde.
Zal wel een "omgevallen bitje" zijn gweest, dat vanzelf weer opgekrabbeld is.
Overigens is zo'n omgevallen bitje of gevallen vrouw vreselijk om te zien en te horen.
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0