Hallo
Graag zou ik wat hulp kunnen gebruiken bij het eventueel omsolderen van mijn Clarion connector op een GPS dakantenne met een SMB connector eraan.
Deze antenne is volgens zeggen gebruikt voor het VDO Dayton systeem.
Heeft iemand een schema of tekening waarin de dwarsdoorsnede van de GPS kabel zichtbaar is + benamingen.
Belangerijk voor mij is het aantal polen en hoe dat precies zit met de +5V ader en die van de antenne signalen.
Wie kan mij helpen.
Nog makkelijker zou zijn een verloopkabeltje van SMB naar de GT5, weet iemand of dit bestaat en waar deze dan eventueel te koop zijn + de prijs hiervan.
O ja, het betreft een Clarion NAX9500E waarop ik deze dakantenne zou willen aansluiten.
Alvast bedankt, Dlagerwey
GPS Dakantenne met SMB connector ombouwen voor Clarion
-
- New Member
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 02 jun 2007 21:32
GPS Dakantenne met SMB connector ombouwen voor Clarion
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Je vermoedt een probleem dat er niet is!
De kabel is een doodnormale coaxkabel genaamd RG174 en de betreffende stekkers zitten er niet aan gesoldeerd maar gekrompen. Het is uitsluitend een middengeleider met een mantel eromheen. Daar heb je echt geen tekening voor nodig hoor.
Als je de originele antenne voor de Clarion nog hebt zit daar de GT5 stekker aan. Desnoods knip je een stuk van deze kabel met stekker af en tevens van de dakantenne en plakt deze twee coaxen gewoon aan elkaar op een nette manier. Veel beter nog met een SMB male en female, heb je geen storingen en andere invloeden.
Bij caraudio24.de zie ik verloopkabelthjes van GT5 naar FME en van FME naar SMB resp 15 en 10 euro.
Maar misschien is er wel een losse GT5 krimpstekker te koop. Ik heb ze nog niet gezien
De kabel is een doodnormale coaxkabel genaamd RG174 en de betreffende stekkers zitten er niet aan gesoldeerd maar gekrompen. Het is uitsluitend een middengeleider met een mantel eromheen. Daar heb je echt geen tekening voor nodig hoor.
Als je de originele antenne voor de Clarion nog hebt zit daar de GT5 stekker aan. Desnoods knip je een stuk van deze kabel met stekker af en tevens van de dakantenne en plakt deze twee coaxen gewoon aan elkaar op een nette manier. Veel beter nog met een SMB male en female, heb je geen storingen en andere invloeden.
Bij caraudio24.de zie ik verloopkabelthjes van GT5 naar FME en van FME naar SMB resp 15 en 10 euro.
Maar misschien is er wel een losse GT5 krimpstekker te koop. Ik heb ze nog niet gezien
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 02 jun 2007 21:32
Ja miscchien maak ik er meer een probleem van dan het is, ik durf mijn huidige kabel niet zomaar door te knippen. (ook al vermoed ik dat mijn gps antenne een beetje de geest heeft gegeven...
Dit alles nav. een uitval van mijn systeem vorige week, pikte geen sats meer op, was de richting kwijt ed.
Gisteren na een lange rit begon het systeem het weer een beetje te doen,echter te weinig sats 2-3 soms 5, vroeger waren dat er een stuk of 6.
Vandaag werkte het systeem een beetje, maar erg zwakke signalen.
Het systeem zit al 5 jaar in mijn auto, is niet aan gesleuteld en werkte tot vorige week perfect, geen andere apparaten ingebouwd in de auto.
Kan een GPS antenne zomaar de geest geven?
Gerrit in ieder geval bedankt voor de toelichting, ik ga die Caraudio24.de eens bekijken....
Dit alles nav. een uitval van mijn systeem vorige week, pikte geen sats meer op, was de richting kwijt ed.
Gisteren na een lange rit begon het systeem het weer een beetje te doen,echter te weinig sats 2-3 soms 5, vroeger waren dat er een stuk of 6.
Vandaag werkte het systeem een beetje, maar erg zwakke signalen.
Het systeem zit al 5 jaar in mijn auto, is niet aan gesleuteld en werkte tot vorige week perfect, geen andere apparaten ingebouwd in de auto.
Kan een GPS antenne zomaar de geest geven?
Gerrit in ieder geval bedankt voor de toelichting, ik ga die Caraudio24.de eens bekijken....
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Als je huidige antenne ook een dakantenne is kan het zijn dat vocht of zelfs daadwerkelijk water de oorzaak van je probleem zijn.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 02 jun 2007 21:32
Nee, het betreft de orgineel bijgeleverde antenne van Clarion (zoiets, als op de GT5 HRS foto).
Deze zit in het midden op het dashboard vlak bij de benedenrand van de voorruit van mijn Chevrolet Transsport gemonteerd, de uitblaasopening van de voorruitontwaseming zit achter de antenne en zal dus waarschijnlijk niet van invloed hierop zijn. (Airco)
De zon kan op deze positie wel permanent de antenne "verhitten" op zonnige dagen, maar heeft al diverse keren de Spaanse zon overleefd.
De dakantenne heb ik vandaag via marktplaats aangeschaft, met in mijn achterhoofd de GT5 stekker over te zetten.
Ook heb ik vandaag voor de zekerheid de GT5 HRS besteld bij Twilight Engineering (gpsantennes.nl).
De totaal prijs is minder dan de twee verlengkables uit Duitsland...en zo kan ik dan "veilig"nog wat rommelen met de connector op de dakantenne.
Omdat ik nog een 2e Clarion Navigatieset (als spare) heb liggen (zonder antenne) is een extra antenne dus niet overbodig. Dan kan deze set eventueel nog in de auto van mijn vrouw.
Ik had de 9500E computers nog uitgewisseld om het probleem te achterhalen...zo kwam ik op de antenne.
Zolang ik de nieuwe externe HRS binnenantenne nog niet heb, wacht ik nog even met afknippen van de connector van de nu aangesloten antenne...het systeem functioneerd immers nog een beetje....
Maar zo weet ik, dankzij jou, weer een beetje meer over de RG174 kabel en de signalen hierdoor. nogmaals bedankt hiervoor
Deze zit in het midden op het dashboard vlak bij de benedenrand van de voorruit van mijn Chevrolet Transsport gemonteerd, de uitblaasopening van de voorruitontwaseming zit achter de antenne en zal dus waarschijnlijk niet van invloed hierop zijn. (Airco)
De zon kan op deze positie wel permanent de antenne "verhitten" op zonnige dagen, maar heeft al diverse keren de Spaanse zon overleefd.
De dakantenne heb ik vandaag via marktplaats aangeschaft, met in mijn achterhoofd de GT5 stekker over te zetten.
Ook heb ik vandaag voor de zekerheid de GT5 HRS besteld bij Twilight Engineering (gpsantennes.nl).
De totaal prijs is minder dan de twee verlengkables uit Duitsland...en zo kan ik dan "veilig"nog wat rommelen met de connector op de dakantenne.
Omdat ik nog een 2e Clarion Navigatieset (als spare) heb liggen (zonder antenne) is een extra antenne dus niet overbodig. Dan kan deze set eventueel nog in de auto van mijn vrouw.
Ik had de 9500E computers nog uitgewisseld om het probleem te achterhalen...zo kwam ik op de antenne.
Zolang ik de nieuwe externe HRS binnenantenne nog niet heb, wacht ik nog even met afknippen van de connector van de nu aangesloten antenne...het systeem functioneerd immers nog een beetje....
Maar zo weet ik, dankzij jou, weer een beetje meer over de RG174 kabel en de signalen hierdoor. nogmaals bedankt hiervoor
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 9
Weergaves: 4387
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 1084
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 460
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 639
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 1339