VDO Dayton MS6000 en DV6100

Father Harry
Starting Member
Starting Member

Bericht door Father Harry »

Beste NaviNerds, is goed bedoeld hoor!

Ik zou je enig advies willen vragen. betreffende de aansluiting van een DVD speler tw de DV6100 via m'n MS6000 en de TV 6000 tuner en dan heb ik nog apart een fraai MM5000 monitortje dat ook mee moet draaien.
Het probleem cq vraagstuk is het volgende:
Ik moet af en toe met m'n achter-kleindochter van drie op de achterbank van Brussel naar Den Haag, en om nou niet te veel de aandacht op de weg kwijt te raken, is het de bedoeling dat ik m'n kleine meiske tekenfilmjes via de DV6100 voorschotel, hopelijk zou dat te realiseren zijn via de monitor, (MM5000) die ik op de hoofdsteun van de bijrijder wil monteren uiteraard met een koptelefoontje, want anders heb je de kans dat ik zelf kwakend als Donald Duck in Den Haag aankom en de het risico loopt dat ze me misschien gelijk naar Blijdorp afvoeren, als een veilig alternatief voor dat opgewonden aapje dat ze daar hebben.

Maar goed nu komt de aap uit de mouw, ik wil ook m'n navigatie kunnen behouden en het liefste nog de radio ook.
Zou ik dan met een MI2100 of MI2200 tussen de TV6000 en de MS6000 iets kunnen bereiken,klinkt voor me zelf nogal ingewikkeld, maar misschien kan het opgelost worden met een boxje met een keuze-schakelaar tussen de 2 beeldkeuzes.

Ik heb op jullie site al de beschijving van die installtie van de PC 5000 en de DV6100 door middel van een Multimedia MI2100 in een Golf 5 gedownload.

Maar de grote vraag is gaat dit ook met de MS 6000, want zonder MI2100 zou ik niet weten waar ik die monitor MM5000 moet inpluggen.
Ik hoop van harte dat je me een beetje op weg kan helpen, vast bedankt voor het geduld om dit hele epistel te lezen.
Groetjes uit Brussel
( grand-grand )Father Harry

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gene
Moderator
Moderator

Bericht door Gene »

De MS6000 (is dus de Clarion 613r) gaat niet werken met de MI2x00. Alleen met de Cenet aansluiting (via de tv-tuner) kan de mr6000 worden geactiveerd. Wellicht als je op de mi2200 een extra monitor kan aansluiten dan kun je het compositsignaal (gele stekker) splitsen. De ene gaat naar de MR6000 de andere naar de mi2200. Het geluid kun je via de MI2200 naar de monitor of CCA328 (verloopkabel) laten gaan voor de speakers.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Father Harry
Starting Member
Starting Member

VDO/Dayton MS6000 en DV6100

Ja Gene even voor de goede orde.

Die MI2100 heb ik nog niet, moet ik nog een beetje goedkoop zien te vinden. Want toen ik wat klemmetjes ging halen bij de lokale autoparts shop toen stonden ze daar te demonstreren met een car video player met 2 schermjes voor aan de hoodfdsteunen te hangen voor €169,00.

Dus als ik verder met dit avontuur ga zou ik zeker willen weten of het spul gaat werken, heb nu al voor €120,- een nieuwe MM5000 gekocht en de 2e handse TV6000 was ook niet goedkoop.

Persoonlijk als ik naar de schema's kijk van de diverse componenten zou het moeten gaan. Dus de Cenet via een CCA-389 geeft 3 composiet tulpjes en dat zou dan met de DV6100 moeten verbonden worden "kat in 't bakkie zover" maar dan die monitor heeft een platte stekker net als die van de 2600 converter, ja en is daar dan een verloop voor of is dit te klaren met nog een 2600 adapter box?????????

Of moeten we daar zelf een soort van verloop voor maken, maar dan heb ik weer de schema's van de pinbezettingen nodig, not easy for a boy named Sue( Johnny Cash).

Trouwens heeft de NHS databank ooit die pin bezetting voor die CCA-389 stekker gekregen, ik zou die stekker ook willen maken van een Sony Cd Changer lead, ik had daar een medelid over horen spreken op dit forum, maar kan helaas de details niet meer vinden.????????

Nog een vraagje die antenne van de TMC box wordt in de beschrijving op de achter ruit geplakt, moet je wel je halve hemel er uit slopen om een goeie massa te krijgen, maar ja je moet er wat voor over hebben, en misschien komen we OLheer tegen tijdens die "hemelse" werkzaamheden.
En waar zet je nu de antenne van de TV6000, mag die op de vooruit?

Heb zelf al een beetje lopen spitten op diverse sites maar kan hier geen antwoord op vinden, misschien zoek ik wel spijker op laag water.

Nou dat was het dan weer voor nu..................vol verwachting klopt m'n hart, Gaan de NHS me way out kunnen tonen, keep my fingers crossed.

Harry

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Wat wil je overigens ontvangen met die TV6000?
Ik meende dat deze voor analoge TV was en in Nederland is dat verelden tijd. Of het in België ook zo is weet ik niet maar lang kan het niet meer duren voor het stopt.

Ipv de geleverde TMC-antenne is een antennesplitter aan te raden. geen gedoe met hemels en het werkt altijd!

In plaats van alle moeite die je nu ondeneemt is er misschien wel iets voor te zeggen om je beide achterkleinkinderen zo'n draagbare videospeler te geven. Dan krijgen ze geen ruzie en je bent met 10 minuten klaar incl garantie!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Father Harry
Starting Member
Starting Member

Dag Gerritje bedankt voor je response maar ik had die oplossing van een draagbare DVD speler zelf al geopperd en zal dat ook zeker doen. (is trouwens 1 speler met 2 monitors dus ze moeten echt wel in conclaaf gaan over de te bekijken beelden, Donald of Mickey................. de sterkste wint)

Ja die analoge tv zal zal dadelijk ook in Belgie rap verleden tijd zijn, want ze zijn hier al wat langer dan in Nederland aan het digitaliseren, dus dat zit er echt wel aan te komen.

En om eerlijk te zijn zit ik daar niet bepaald op te wachten om in m'n auto TV te kijken, maar die zat er bij en toen ik die antenne vandaag aan de TV6000 hing kreeg ik toch een mooi beeld en dat was wel grappig, maar nogmaals volstrekt overbodig.

Ik zal zeker die optie van de antenne splitter, zeker overwegen dat was dus zeer een gewaardeerde tip.

Maar omdat het protocol van de MR6000 niet die direkt met m'n splinternieuwe DV6100 kan communiceren, had ik uit vorige vragen en daarop gegeven advies op het NHForum, hier omtrent, heb ik deze TV6000 aangeschaft, en die DV6100 heeft mijn inzins vele voordelen speelt DVD's MP3s etc. en omdat uit die DVDspeler met de 2 monitors te halen lijkt mij geen goed plan, jengelende kids, boze oma's hoef niet verder te gaan toch.
Vandaar mijn verwoede pogingen om die DV6100 toch een deuntje mee te laten blazen, iedereen happy Opa Oma en de achterkleinkids.

Dus nogmaals is het te doen yes or no misschien dat ik voor een aanvaardbaar bedrag een multimedia box op de kop kan tikken maar, .......................................als het niet kan, dan verliest de keizer z'n recht.

trouwens weet je misschien ook het type nr van de clarion multimedia speler en is die compatible met de TV6000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Het spijt me maar bij m'n eerste bijdrage moet ik het laten.
Hier houdt mijn kennis van deze materie echt op.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Father Harry
Starting Member
Starting Member

VDO DAyton MR6000 en DV6100

Nou dat is jammer maar hopelijk zijn er nog andere members die ook met dit probleem hebben geworsteld en dit hebben kunnen oplossen.
Toch bedankt voor de tijd die je hieraan hebt willen geven.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gene
Moderator
Moderator

Bericht door Gene »

Even voor de goede orde, de dvd speler (6100) kun je met de speciale kabel CCA) inpluggen op de tv module. De MA2600 heeft er totaal niets mee te maken. De gele (composit) stekker van de dvd speler, plug je in de gele stekker op de mr6000. De Cenetkabel van de tv module plug je in de Cenetingang op de mr6000. Dat is het verder. Andere aansluitingen hoef je niet te maken.
De ma2600 is de interfacebox die tussen de navigatiepc VDO komt en wordt aangesloten op de mr6000. (De 8 polige stekker en de stekker met de platte binnenkant). Mocht je een pc5x00 gebruiken dan bij de instellingen aangeven dat je een tv hebt aangesloten. Zodra je met de ab van VDO dan de tv optie kiest kun je in dat menu kiezen tussen tv en dvd.
Beter kan ik het eigenlijk niet omschrijven.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Father Harry
Starting Member
Starting Member

VDO/Dayton MS6000 en DV6100

Hij is fijn Gene

Waardeer deze laatste response van je zeer, want na de eerste keer was het toch nog niet allemaal Cristal Clear, en het is beter om niet te proberen de slimme uit te hangen, dus daarom de vraag nog maar eens in het forum gegooid, voor dat die door mij aan elkaar geknoopte 6000 VDO componenten gezamelijk hun tong uitsteken naar me.

Denk trouwens dat Gerritje een beetje moe van me werd,....................... wel een beetje te begrijpen.

Heb overigens vandaag op marktplaats een MI2200 kunnen kopen, dus het uur van de waarheid nadert met rasse schreden, moet nu alleen nog een CCA-389 zien op te duikelen.

Als de zaak voor de bakker is dan meld ik me weer om de uitslag te geven, of..................... er moet nog een probleem opduiken.
Nogmaals bedankt, Gene

PS
Misschien dat we elkaar tijdens de komende meeting van NHS members nog wel tegen komen, kan ik je persoonlijk bedanken. prettig en relaxing weekend toegewenst

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Denk trouwens dat Gerritje een beetje moe van me werd,....................... wel een beetje te begrijpen.
In gene dele mijn waarde!

Ik vroeg mij echter in alle ernst af waarom deze gecompliceerde weg met onzekere uitkomst gekozen als een simpele en goedkope oplossing voor het grijpen ligt.
Ik betrap mezelf ook wel eens op overwegingen om diverse zaken even te upgraden of uit te breiden waarbij de uiteindelijke kosten vele malen hoger liggen dan het aanschaffen van volledig nieuw materiaal. Het is dan "zo zonde" van dat nog goed werkende spul. Vele frustaties en ergernissen later moet je bekennen dat het je wel van de straat heeft gehouden maar dat het resultaat niet is wat je ervan had verwacht, zelfs niet tegen beter weten in.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • VDO Dayton VRM 6100
    door hymer marc » 16 apr 2015 10:30 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 2