MS5500 in Peugeot 307 uit 2003 loopt van de route af

bfaessen
New Member
New Member

MS5500 in Peugeot 307 uit 2003 loopt van de route af

Bericht door bfaessen »

Hallo,

Ik heb tot voor kort altijd met een MS5100 in mijn auto gereden zonder problemen.

Nu heb ik de computer gewisseld met een pc5500, deze is aanzienlijk sneller en dat is duidelijk merkbaar.

Ik heb echter 1 probleem: Vaak bij bijvoorbeeld rotondes waar ik links af ga denkt het systeem dat ik alweer rechtdoor gereden ben, gaat direct een nieuwe route berekenen, dan via het gps signaal heeft ze in de gaten dat ik inderdaad links gegaan ben, dan rijdt ik alleen een weggetje hoger op de kaart, in een beetje bezet gebiedt gaat ze dan allemaal rare toeren uithalen om toch weer op de weg te komen waar ik gewoon rijdt.

Ik heb dit systeem overgenomen van iemand anders.

Met mijn pc5100 had ik dit probleem nooit.

Het systeem geeft de snelheid juist weer, ook achteruit rijden wordt goed gedetecteerd en ik heb tussen de 5-8 satellieten.

Ik heb inmiddels zo'n 500 km met het systeem gereden , op de snelweg helemaal geen problemen maar zodra ik ervan af ga is het vaak mis.

Iemand enig idee waar het aan kan liggen, systeem ligt plat onder de stoel en de hoek is ingesteld op 0 graden.
Ingebouwd in een Peugeot 307 Break uit 2003 2.0Hdi
Alvast bedankt!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Er is een (belangrijk) verschil tussen de eerder gebruikte PC 5100 en deze 5500. En dat is de verwerking van het snelheidssignaal.
Op de 5500 kun je een digitaal signaal aansluiten op A1, en een analoog signaal op A3. De 5100 had alleen een aansluitmogelijkheid op A1, A3 is daar gebruikt voor de mute.
En dus is de vraag: waar zit die A3 draad nu aan de andere kant op aangesloten? Gebruik je die mute ook werkelijk?

Als je 'm niet gebruikt moet je de draad die op A3 zit dicht bij de computer losknippen, want zo'n lange draad kan verkeerde signalen oppikken.
Mocht je de mute toch willen gebruiken zul je 'm nu op B4 moeten aansluiten, dat is de mute-uitgang van de PC 5500.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bfaessen
New Member
New Member

Bericht door bfaessen »

JW schreef:Er is een (belangrijk) verschil tussen de eerder gebruikte PC 5100 en deze 5500. En dat is de verwerking van het snelheidssignaal.
Op de 5500 kun je een digitaal signaal aansluiten op A1, en een analoog signaal op A3. De 5100 had alleen een aansluitmogelijkheid op A1, A3 is daar gebruikt voor de mute.
En dus is de vraag: waar zit die A3 draad nu aan de andere kant op aangesloten? Gebruik je die mute ook werkelijk?

Als je 'm niet gebruikt moet je de draad die op A3 zit dicht bij de computer losknippen, want zo'n lange draad kan verkeerde signalen oppikken.
Mocht je de mute toch willen gebruiken zul je 'm nu op B4 moeten aansluiten, dat is de mute-uitgang van de PC 5500.

Groet,
JW
Ok dan,

Ik gebruik de mute niet, die kabel zit er dus gewoon in, dat verklaart ook waarom er in de kabel van het nieuwe systeem 2x Zwart wit zat, ik vond het al vreemd?

Het signaal wat dus de pc5100 inging was wel digitaal?

Dus dat moet bij de pc5500 gewoon op A1 blijven zitten?

ALvast bedankt, wordt vervolgt!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Bij de nieuwe kabel is de zwart/wit op A1 normaal aangesloten, die op A3 is alleen een kort stukje. De bedoeling daarvan is dat je 'm kunt omsteken als je een analoog signaal hebt.

In jouw geval kun je de draad op A3 dicht bij de stekker losknippen, laat een paar centimeter zitten om de kabel later eventueel te kunnen hergebruiken.
En ja, de puls moet op A1 komen, de Peug heeft een "digitale" puls.

Laat maar weten of dit het probleem oplost, ik verwacht van wel :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bfaessen
New Member
New Member

Bericht door bfaessen »

Ik heb het meteen even geprobeerd, ik reed hier in de wijk een rondje en steeds bij de laatste bocht schoot ze terug naar de parallele straat waar ik daarvoor reedt.

Nu ging het goed, morgen nog even op langere route proberen maar tot nu toe ziet het er goed uit! :lol:

Ook goed te verklaren waarom het alleen gebeurd bij lage snelheid natuurlijk aangezien dan de afwijking van het analoge signaal die een storingkje oppakt groot kan zijn t.o.v. het lage digitale signaal.

Zo zie je maar weer een uitgebreide omschrijving kan HEEL snel tot een oplossing leiden! Bedankt

En inderdaad met een lange route gaat het nu ook weer super!

Probleem afgerond!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Peugeot 406 2003 gekocht,met navigatie.zoek cdrom voor navigatie
    door 406rijder » 28 feb 2015 21:21 » in Peugeot
    Reacties: 2
    Weergaves: 1378
  • inbouwen origineel kia navigatie geeft fout melding accu loopt leeg
    door reco63 » 28 okt 2018 09:20 » in Overige merken -- VASTE INBOUW --
    Reacties: 1
    Weergaves: 1083
  • VW navigatie update 2017/2018 navigatie systeem loopt vanst
    door Peterdekoning » 07 okt 2018 18:13 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 1145
  • Camera aansluiten op carminat (grand espace 2003)
    door Paul kriek » 20 mar 2017 23:01 » in Renault
    Reacties: 1
    Weergaves: 2369
  • Carminat Renault 2003 rond draaiende cursor
    door Andre F » 05 dec 2017 12:53 » in Renault
    Reacties: 0
    Weergaves: 605
  • Route instellen
    door transit » 06 dec 2018 12:45 » in TomTom
    Reacties: 3
    Weergaves: 724
  • Route instellen