Nu ik weer zo bezig ben met mijn navi, krijg ik de behoefte om de boel een beetje uit te breiden. Ga dus via de V5 interface van Navco een DVD-speler aansluiten (zie ander topic), maar ik wil ook de AB-houder gaan bestellen en mijn carkit speakertje aansluiten voor extern geluid.
MAAR..... de inbouwer destijds heeft van stekker B alles afgeknipt zodat ik alleen een paar afgeknipte draadjes heb en geen pluggen meer. Ook in het inbouwschema staan geen draadkleuren of pinnummers voor wat waarop moet.
Daarom de vraag:
- Welke kleuren draad (of welke pinnummers in stekker B) zijn voor het aansluiten van een externe luidspreker èn
- Welke kleuren draad (of welke pinnummers in stekker B) zijn voor het aansluiten van de AB-houder.
Alvast bedankt!
Kleuren van draadjes stekker B
-
- Junior Member
Kleuren van draadjes stekker B
Peugeot 206 SW Griffe Full Option included VDO Dayton ms5500 met TeleAtlaskaarten.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Mocht je overwegen zowel de externe als de interne speaker te gebruiken, dan wacht je een teleurstelling.
Niet om aan te horen in mijn geval. De ene te zacht en de andere zwaar overstuurd.
Op de bijgevoegde foto zie je de aansluitingen en juiste kleuren. Rechts zitten de draden van de luidspreker.
Niet om aan te horen in mijn geval. De ene te zacht en de andere zwaar overstuurd.
Op de bijgevoegde foto zie je de aansluitingen en juiste kleuren. Rechts zitten de draden van de luidspreker.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- Senior Member
In dit geval is rechts waar je duim links zit....
De stekker is gespiegeld/omgedraaid. Die twee dikke draden blauw/groen en blauw/geel zijn de speakeraansluitingen, rechts op de foto zitten de aansluitingen voor de afstandsbediening.
Overigens gebruik ik zelf ook een externe speaker, eentje van een handsfree set. En die klinkt heel best
Groet,
JW
De stekker is gespiegeld/omgedraaid. Die twee dikke draden blauw/groen en blauw/geel zijn de speakeraansluitingen, rechts op de foto zitten de aansluitingen voor de afstandsbediening.
Overigens gebruik ik zelf ook een externe speaker, eentje van een handsfree set. En die klinkt heel best
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Junior Member
oke bedankt! Als ik het goed zie moet de linkerkant van de stekker op de foto aan de zijde van de zekering achter op de pc?
En ik neem aan 2 draden voor speaker, en twee draden voor AB? Of heeft de AB echt 4 draden nodig?
En ik neem aan 2 draden voor speaker, en twee draden voor AB? Of heeft de AB echt 4 draden nodig?
Peugeot 206 SW Griffe Full Option included VDO Dayton ms5500 met TeleAtlaskaarten.
Hide post links |
-
- Senior Member
Inderdaad, die linkerzijde op de foto zit aan de zekeringzijde.
De AB heeft 3 draden, plus, massa en RC-data.
Die bruin/witte op de foto zit op B4 en wordt bij de latere PC's gebruikt voor de mute. Bij de PC 5000 is die plek vrij.
Groet,
JW
De AB heeft 3 draden, plus, massa en RC-data.
Die bruin/witte op de foto zit op B4 en wordt bij de latere PC's gebruikt voor de mute. Bij de PC 5000 is die plek vrij.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Senior Member
Met excuses voor de verwisseling van links en rechts
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- Junior Member
Ik heb net een Nokia carkit speakertje aangesloten op de speakeruitgang van de VDO en werkelijk 10x beter geluid dan uit het monitortje! Super! Dit had ik echt veel eerder moeten doen.
Het aansluiten was echt een makkie.
Bedankt voor de tips!
Het aansluiten was echt een makkie.
Bedankt voor de tips!
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 420