Navigatie DVD 2007

marrek
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 feb 2007 18:38

Navigatie DVD 2007

Bericht door marrek »

In de laatste nieuwe navigatie hardware van pioneer (De D3) zit een navigatiedvd uit 2007
Komt deze dvd ook eerdaags los op de markt?
En nu zal deze dvd werken op een avic900 systeem, of is de 2005 versie de laatste dvd van dit systeem?
Ik heb begrepen dat de 2006 versie niet op het systeem werkt.

Ik rij nu nog met de CNDV50 dvd maar begin mij steeds meer te ergeren over het onbreken van de laatste
updates etc....

Tevens een andere vraag.
Wat zou ik kunnen vragen als ik dit systeem (avic900DVD + touchscreen) als ik het verkoop?

(zo'n D3 is superstrak :) )

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Je geeft het zelf al een beetje aan, er zal waarschijnlijk geen update meer komen voor jouw systeem.
De laatse drie updates waren van dezelfde versie 50 A, B en C waarbij alleen de C versie "deugt".
De andere versies lopen niet in jouw systeem en het zou me verbazen als de CNDV-70 dit wel zou doen.
Pioneer begint mbt kaartsoftware een verrekt slechte naam te krijgen maar verkeert in goed gezelschap, is onlangs gebleken. Er zijn er meer die er een potje van maken.

Gezien deze omstandigheden, dat je een niet meer actueel systeem gaat aanbieden met een economische (navigatie)levensduur van nog 2 jaar misschien, kun je naar mijn smaak niet veel meer vragen dan € 400
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
marrek
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 feb 2007 18:38

Bericht door marrek »

Deze dvd van 2007 is inmiddels los verkrijgbaar voor E219 bij pioneer, terwijl de 2005 versie nog voor E249 verkocht wordt ;)
Maar goed,
Support een mailtje gestuurd of deze dvd werkt op de avic900dvd.
Maar het antwoord zal waarschijnlijk wel nee zijn.
Beetje jammer van een systeem dat me bijna 3000euro gekost heeft in de tijd.

We zullen zien!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Gerritje gaf het al aan, Pioneer heeft niet bepaald een goeie reputatie als het gaat om het uitbrengen van kaart updates :oops:
Daarin zijn ze niet de enige, wat heet. Een greep uit wat er zoals op de markt gebracht is aan vaste inbouw systemen en de kaartupdates daarvoor.

-Het meest bont heeft Grundig het wel gemaakt, met z'n GPS3 systeem. Op de markt gebracht en daarna: foetsjie
-Ook Clarion heeft het slecht gedaan. Updates voor het op zich goede NAX 9500 systeem zijn er al lang niet meer.
-Alpine was er ook zo eentje, CD's voor de Navi's zijn er al lang niet meer, alleen de DVD systemen worden nog ondersteund.
-Ford's VNR9000, geen updates meer kort na de introductie.
-Hoe het met Kenwood updates zit weet ik niet precies.....

Goede uitzonderingen zijn de "grote drie":
-Voor de Beckersystemen zijn, met uitzondering van de allereerste 2xxx systemen nog updates verkrijgbaar en het ziet er niet naar uit dat hier voorlopig een eind aan komt.
-Voor de Blaupunkt systemen zijn nog updates verkrijgbaar. De non-DX is nu wel aan z'n laatste update bezig, dat is dus zo'n jaar of 7 na het einde van de productie.
-VDO zorgt nog altijd voor updates van al z'n systemen, ook voor z'n voorganger de philips Carin.

Moraal van het verhaal: kijk bij de aanschaf van een Navi niet alleen naar het fraaie uiterlijk en z'n features, maar vraag je ook af hoe het met de kaart-updates zit.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Als je besluit om een nieuw systeem te kopen hou dan in je achterhoofd wat hier gezegd wordt over de updates....
VDO komt met de MS6200, een heel goed alternatief voor een D3 voor hetzelfde geld!!! (ik zou het in ieder geval wel weten)

Ook de Kenwood DNX7200 is een heel mooi alternatief, navigatiesoftware van Garmin, ook een betrouwbare leverancieer van updates.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ook de Kenwood DNX7200 is een heel mooi alternatief, navigatiesoftware van Garmin, ook een betrouwbare leverancieer van updates.
Kun je bevestigen dat Garmin in het verleden al heeft aangetoond van deze specifieke Kenwood-Garmin software, ook regelmatige updates uit te brengen? Ik meen dat het een geheel nieuw concept is.
Bovendien is de 7200, hoe mooi ook, gewoon een "DomDom" met een groot scherm en meer niet.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Garmin heeft een naam hoog te houden, maar inderdaad, het huwelijk met Kenwood moet zich nog bewijzen.
Moet eerlijk zeggen dat het wel goed werkt die DNX7200, ondanks het TomTom achtige, ik vind de weergave te fancy, te veel poespas, daarom hou ik het bij VDO PC5200
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Gentry schreef:Garmin heeft een naam hoog te houden, maar inderdaad, het huwelijk met Kenwood moet zich nog bewijzen.
Moet eerlijk zeggen dat het wel goed werkt die DNX7200, ondanks het TomTom achtige, ik vind de weergave te fancy, te veel poespas, daarom hou ik het bij VDO PC5200
Dat houdt ook in: geen pulsaansluiting. En daarmee eigenlijk onvergelijkbaar geworden in deze context.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
marrek
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 feb 2007 18:38

Bericht door marrek »

Inmiddels na 2 dagen het antwoord op mijn vraag aan pioneer:

Reagerend op uw e-mail willen wij u het volgende meedelen.

Er is op dit moment nog geen update leverbaar. Wij verwachten dat de update pas op termijn beschikbaar komt. Een exacte datum kunnen wij helaas niet doorgegeven. Pioneer is hiervoor afhankelijk van de leverancier van de software. De CNDV-70D is niet geschikt voor uw systeem.

Met vriendelijke groet,
Pioneer Europe N.V.
Customer & Service support


En mijn vraag naar pioneer was:

Ik zag dat deze dvd inmiddels los verkrijgbaar is. Ik bezit een avic900DVD met touchscreen navigatie systeem en daar zit nu een CNDV-50 dvd in.
Ik zou graag een upgrade willen van de navigatie software. Negen van tien wegen kloppen niet meer :)

Mijn vraag is of deze dvd werkt op mijn systeem?

Met vriendelijke groet,


Zou er dan toch misschien een update nog komen van het systeem?
Wellicht de laatste denk ik dan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Er is op dit moment nog geen update leverbaar. Wij verwachten dat de update pas op termijn beschikbaar komt. Een exacte datum kunnen wij helaas niet doorgegeven. Pioneer is hiervoor afhankelijk van de leverancier van de software.
Neem nu maar aan dat dit de manier van Pioneer is om te zeggen dat je vette pech hebt en dat er niets meer komt.
Pioneer is niet afhankelijk van de leverancier. Zij zijn verantwoordelijk voor het geven van de opdracht.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • navigatie cd opel meriva 2007
    door printer » 11 mei 2022 14:12 » in Opel
    Reacties: 0
    Weergaves: 254
  • Tomtom One Xl 2007(?) werkt dat nog?
    door Function » 31 mar 2021 21:23 » in TomTom
    Reacties: 8
    Weergaves: 794
  • navigatiecd???? grand scenic uit 2007
    door toro28 » 15 okt 2014 09:51 » in Renault
    Reacties: 0
    Weergaves: 895
  • gps antenne espace 2007 phase 2
    door guilvars » 27 okt 2015 16:46 » in Renault
    Reacties: 3
    Weergaves: 1901
  • Navigatiesysteem renault megane 2007 klapt niet uit
    door Markbo » 25 jan 2016 22:44 » in Renault
    Reacties: 1
    Weergaves: 703
  • Peugeot 406 2003 gekocht,met navigatie.zoek cdrom voor navigatie
    door 406rijder » 28 feb 2015 21:21 » in Peugeot
    Reacties: 2
    Weergaves: 1352
  • VW navigatie update 2017/2018 navigatie systeem loopt vanst
    door Peterdekoning » 07 okt 2018 18:13 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 1125

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”