Wat een prachtig forum! Het lezen van de diepgaande uiteenzettingen heeft me al een ritje naar de dealer bespaard (220 km) en zorgt er verder voor dat mijn dagen soms wat langer worden

Mijn ervaring (als navi-newby)
2 weken geleden werd mijn nieuwe (lease) Renault Laguna Elective geleverd zonder het bestelde Carminat navi systeem

Het scherm versprong telkens tussen mijn positie en een positie die ver op mij voor lag, terwijl ik voor een stoplicht wachtte, reed het systeem onbesuisd door. Napluizen van enkele discussie in jullie forum deed mij vermoeden dat puls en/of achteruit niet goed waren aangesloten. De afspraak met de dealer was al gemaakt toen ik de code voor het diagnose menu vond. Hieruit bleek dat puls en achteruit prima werkten

Nu is mijn vooroordeel t.a.v. garages weer bevestigd, maar dat zal een 'self fullfilling profecy' zijn...
Het systeem werkt prima, alleen het verschil tussen snelste en korste route is niet helemaal duidelijk. (Snelste route Enschede - Emmen via A1 - A50 - A28 ????) Maar dat wordt in andere topics bediscussieerd. Verbeterd dit met SW7.6? Deze krijg ik nog opgestuurd. Nu nog eens onderhandelen over een TMC-module, deze hoort volgens mij standaard bij de Carminat-uitvoering.
Ga zo verder met dit forum! De strenge maar rechtvaardige moderatie houdt het niveau op het gewenste peil.
Groeten,
Bart