In het kort: heeft iemand ervaring met het inbouwen van een Becker navigatie systeem in een Toyota (corolla)?
De Toyota dealer heeft het snelheidssignaal voor ons afgetapt en naar de radio gebracht, maar Becker zegt dat de wielen stil staan (achteruit/vooruit geeft hij wel goed aan).
Toyota zegt nu dat dit waarschijnlijk komt omdat Becker niet compatible zou zijn met het snelheidssignaal dat Toyota afgeeft.
Toyota kan me helaas niet de specs geven van het pulssignaal/snelheidssignaal dat de Toyota gebruikt.
Achtergrond:
Wij hebben een Toyota Corolla uit 1999 gekocht waar we een Becker Traffic Pro navigatie in willen plaatsen. We hebben de Toyota dealer gevraagd het snelheidssignaal voor ons naar voren te halen zodat we deze kunnen aansluiten op het navigatie systeem. Dit hebben ze gedaan, maar de Becker geeft tijdens de calibratierit aan dat de wielen stil zouden staan (terwijl we uiteraard gewoon zijn gaan rijden).
Toyota beweerd dat ze het signaal hebben doorgemeten en dat het zou moeten werken.
Als dit niet zo was, dan ligt het aan het type signaal dat de Toyota af geeft.
Helaas kan de Toyota dealer ons niet vertellen wat de specs van het signaal zou zijn dat de Toyota afgeeft en wordt het dus wat moeilijk naar een omvormer zoeken.
Heeft iemand hier ervaring mee en/of weet iemand wat voor omvormer je nodig hebt?
Pulssignaal Toyota Corolla (bj 1999) niet comp. met Becker?
-
- New Member
-
- Average Member
Check deze aansluiting eens:
blauwe stekker links in middenconsole paars/wit.
Het is effe te proberen of het daar wel op werkt....
Succes
blauwe stekker links in middenconsole paars/wit.
Het is effe te proberen of het daar wel op werkt....
Succes
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
Als ze puls achter de klok-unit weg hebben gehaald dan is deze 4,6 volt ik weet nie wat of waarmee een becker over weg kan. Het zijn 2548 pulsen per kilometer.
Hide post links |
-
- New Member
Probleem opgelost
Blijkbaar heeft de Toyota dealer in Zoetermeer kneuzen in dienst.
Heb uiteindelijk het dashboard losgehaalt en gekeken waar ze het kabeltje op aan hadden gesloten: pin 7 van het blauwe stekker; een rood-witte draad.
Aangezien ik op meerdere sites had gelezen dat het een lila-witte kabel moest zijn, pin 6 en de bruine stekker, heb ik het kabeltje hier op aangesloten.
Gevolg: werken!
Kortom: mocht er iemand een navigatiesysteem willen inbouwen in een Toyota Corolla: gebruik de lila-witte kabel, pin 6, bruine stekker.
En breng je auto absoluut NIET naar de Toyota dealer in Zoetermeer.
Heb uiteindelijk het dashboard losgehaalt en gekeken waar ze het kabeltje op aan hadden gesloten: pin 7 van het blauwe stekker; een rood-witte draad.
Aangezien ik op meerdere sites had gelezen dat het een lila-witte kabel moest zijn, pin 6 en de bruine stekker, heb ik het kabeltje hier op aangesloten.
Gevolg: werken!
Kortom: mocht er iemand een navigatiesysteem willen inbouwen in een Toyota Corolla: gebruik de lila-witte kabel, pin 6, bruine stekker.
En breng je auto absoluut NIET naar de Toyota dealer in Zoetermeer.
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 521