Avic X1-BT BMW 1-serie

stealth
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 mei 2007 12:41

Avic X1-BT BMW 1-serie

Bericht door stealth »

Hallo,

Ben een newbee op dit gebied en heb jullie hulp/ervaring nodig.
Heb sinds gisteren de Avic X1-Bt in mijn Bmw 1-serie in laten bouwen. Vertrok heel enthousiast bij het inbouw station vandaan naar mijn eindbestemming (huis). Na een half uur weer eens in de auto gaan zitten om een dvd te proberen. Tot mijn verbazing waren de kleuren van rood weer retour naar groen. De radiostations waren verdwenen en zo nog meer persoonlijke instellingen.

Ik weet niet of dit aan de pioneer ligt of aan de Bmw. Mijn vermoedens liggen bij de Bmw omdat deze na 15 minuten de stroom gedeeltelijk uitschakelt van stroomvreters om zo de accu te sparen. Het rode lampje van de Pioneer blijft echter wel knipperen. ;-)

Het is niet zo'n ramp (telkens opnieuw instellen) maar het behoort gewoon normaal te werken.

Dan een probleem wat door Pioneer opgelost moet worden maar deze in formatie wil ik jullie niet onthouden. De stuurbediening voor de BMW 1-serie (is pas uit) werkt NIET. De ontwikkelingen hieromtrent vermeld ik later op het forum.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Gelukkig al weer een sprekend voorbeeld van een inbouwstation waar men goed geld verdient aan knoeiwerk.
Bij jou zijn de permanente en de geschakelde 12 volt aansluitingen precies omgedraaid.
Daardoor verliest de apparatuur alle instellingen iedere keer als het contact wordt uitgezet.

Terug naar deze "oplichters" om de draden op A4 en A7 te laten omwisselen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
stealth
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 mei 2007 12:41

Avic X1-BT BMW 1-serie

Bericht door stealth »

Gerritje,

Bedankt voor je snelle reactie.
Om misverstanden te voorkomen het volgende.
Als ik binnen de 15 minuten weer bij de auto kom en het contact weer aanzet (start/stopknop) en de navigatie weer aan gaat heeft hij alle instellingen nog. Als de auto langer dan 15 minuten uit is dan pas verliest hij de instellingen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Ik ben het met Gerritje eens, de inbouwer heeft z'n werk niet goed gedaan.
Maar ik denk niet dat het (alleen) een kwestie is van verwisselde plus en geschakelde plus. Daar duidt je opmerking op:
Mijn vermoedens liggen bij de Bmw omdat deze na 15 minuten de stroom gedeeltelijk uitschakelt van stroomvreters om zo de accu te sparen. Het rode lampje van de Pioneer blijft echter wel knipperen.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
stealth
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 mei 2007 12:41

Avic X1-BT BMW 1-serie

Bericht door stealth »

JW schreef:Ik ben het met Gerritje eens, de inbouwer heeft z'n werk niet goed gedaan.
Maar ik denk niet dat het (alleen) een kwestie is van verwisselde plus en geschakelde plus. Daar duidt je opmerking op:
Mijn vermoedens liggen bij de Bmw omdat deze na 15 minuten de stroom gedeeltelijk uitschakelt van stroomvreters om zo de accu te sparen. Het rode lampje van de Pioneer blijft echter wel knipperen.
Groet,
JW
Ik zal dinsdag direkt kontakt opnemen met het inbouwstation. Ik heb te weinig verstand van zaken om te kunnen oordelen omtrent de wijze van inbouwen. Mijn indruk is dat ze het keurig gedaan hebben (onzichtbaar zonder schade/krassen/vlekken) alleen de werking is niet 100%.

Zijn hier BMW deskundigen op het forum die antwoord kunnen geven op de vraag of de instelling van de boord-computer (na 15 minuten uitschalen stroomvreters) ook uitgeschakeld kan worden?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Als jouw installatie op zo'n manier is aangesloten dat door de logica in de auto de permanente 12 volt na 15 minuten weg zou vallen, dan nog is het inbouwstation verantwoordelijk voor deze verkeerde werking. Zij als geen ander dienen te beseffen dat dit correct moet worden aangesloten, ook als hiervoor vanwege het ontwerp aanvullende voorzieningen nodig zouden blijken. Daar heeft een nette manier van werken zonder beschadigingen, niets mee uitstaande. Moest er nog bijkomen ook.
Weet je zeker dat ze wel de achteruit hebben aangesloten? Kijk maar in het instellingenmenu of dit wel werkt, want anders moet je 2 maal heen en weer tussen Uithoorn en Vlissingen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
stealth
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 mei 2007 12:41

Avic X1-BT BMW 1-serie

Bericht door stealth »

Gerritje schreef:Als jouw installatie op zo'n manier is aangesloten dat door de logica in de auto de permanente 12 volt na 15 minuten weg zou vallen, dan nog is het inbouwstation verantwoordelijk voor deze verkeerde werking. Zij als geen ander dienen te beseffen dat dit correct moet worden aangesloten, ook als hiervoor vanwege het ontwerp aanvullende voorzieningen nodig zouden blijken. Daar heeft een nette manier van werken zonder beschadigingen, niets mee uitstaande. Moest er nog bijkomen ook.
Weet je zeker dat ze wel de achteruit hebben aangesloten? Kijk maar in het instellingenmenu of dit wel werkt, want anders moet je 2 maal heen en weer tussen Uithoorn en Vlissingen.
Hoe kan ik zien of dat werkt?? Zoals ik al zei ben een newbee en ben nog niet zo goed thuis in het menu. Heeft deze aansluiting te maken met de exacte plaatsbepaling want daar zet ik inderdaad vraagtekens bij. Bijvoorbeeld als ik een tankstation passeer dan loopt de kaart achter of is dit normaal. Commando's om af te slaan komen wel exact op tijd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Als je zoals het hoort, in het bezit bent van de handleidingen kun je daarin opzoeken hoe je in de diverse menu's kunt zien of de parameters allemaal goed ingesteld staan cq welke waarde de diverse invoeren hebben.
Op pagina 63 van je Headunit Manual staat beschreven hoe je de navigatiestatus kunt controleren. Op pagina 64 staat welke aansluitingen je kunt checken.
Dat er allerlei fouten optreden hoeft niet altijd iets te beduiden, maar ik krijg het bange vermoeden dat ook het tachosignaal niet goed is aangesloten zou kunnen zijn of dat je de kalibratieperiode niet goed hebt volbracht.
Voor de zekerheid moet je ook even op de DVD kijken want de versie die jij hebt moet de CDDV 6.0 E/W C zijn.
Zo niet dan hebben ze je ook één van de waardeloze DVD's A of B verkocht die wegens allerlei fouten allang zijn achterhaald.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
stealth
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 mei 2007 12:41

Avic X1-BT BMW 1-serie

Bericht door stealth »

Gerritje schreef:Als je zoals het hoort, in het bezit bent van de handleidingen kun je daarin opzoeken hoe je in de diverse menu's kunt zien of de parameters allemaal goed ingesteld staan cq welke waarde de diverse invoeren hebben.
Dat er allerlei fouten optreden hoeft niet altijd iets te beduiden, maar ik krijg het bange vermoeden dat ook het tachosignaal niet goed is aangesloten zou kunnen zijn of dat je de kalibratieperiode niet goed hebt volbracht.
Voor de zekerheid moet je ook even op de DVD kijken want de versie die jij hebt moet de CDDV 6.0 E/W C zijn.
Zo niet dan hebben ze je ook één van de waardeloze DVD's A of B verkocht die wegens allerlei fouten allang zijn achterhaald.
Heb alles nieuw in de doos incl. handleidingen. Kan ik het terug vinden in de Hardwarehandleiding, de bedienings handleiding of de Installation manual. Ik heb verder 2 paarskleurige dvd's met daarop de aanduiding CNDV-60M Versie 1.0 (East) en een zelfde voor West.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik heb al geschreen waar je moet controleren.
De DVD's die je er bij hebt, hebben een in de computer afleesbare file DVI.DAT
Deze heeft de onderstaande inhoud:

DISC VERSION [06009E00]
FORMAT [KIWI]
MAP VERSION [51]
MARKET VERSION [EW]
DATE [060213]
DISC NAME [CNDV-60M/EW-1-C]
2DM APL VERSION [***]
1DM APL VERSION [3.000500]
TP APL VERSION [***]
RC APL VERSION [***]
DATA COMPANY [IPC]

Als er bij DISC NAME ipv de C een A of B staat heb je de "slechte" DVD's met oa deels onbruikbare TMC informatie.

Edit: Hier was sprake van een vergissinkje. Bij de 50M moet het een C zijn en bij de 60M een B
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
stealth
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 mei 2007 12:41

Avic X1-BT BMW 1-serie

Bericht door stealth »

Gerritje schreef:Ik heb al geschreen waar je moet controleren.
De DVD's die je er bij hebt hebben een in de computer afleesbare file DVD.DAT
Deze heeft de onderstaande inhoud:

DISC VERSION [06009E00]
FORMAT [KIWI]
MAP VERSION [51]
MARKET VERSION [EW]
DATE [060213]
DISC NAME [CNDV-60M/EW-1-C]
2DM APL VERSION [***]
1DM APL VERSION [3.000500]
TP APL VERSION [***]
RC APL VERSION [***]
DATA COMPANY [IPC]

Als er bij DISC NAME ipv de C een A of B staat heb je de "slechte" DVD's met oa deels onbruikbare TMC informatie.
Hieronder een schermkopie van mijn dvd's
DISC VERSION [06009E00]
FORMAT [KIWI]
MAP VERSION [51]
MARKET VERSION [EW]
DATE [060801]
DISC NAME [CNDV-60M/EW-1-B]
2DM APL VERSION [***]
1DM APL VERSION [3.000700]
TP APL VERSION [***]
RC APL VERSION [***]
DATA COMPANY [IPC]

De B versie dus. Ik begin er een naar gevoel aan over te houden en dit voor een officiele Pioneer Pals dealer. Blij dat dit forum bestaat. Hoop alleen dat dit zonder al te veel kosten opgelost kan worden.

Edit 29/05/2007
Opmerking omtrent mijn nare gevoel aangaande de verkeerde dvd's kan dus vervallen omdat ik wel de goede dvd's heb gekregen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Excuses voor het ongemak maar ik haal twee zaken door elkaar.
Bij de 50M moet er een C achter staan maar bij de 60M is er alleen een A of B versie en heb je de goede gekregen
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
stealth
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 mei 2007 12:41

Avic X1-BT BMW 1-serie

Bericht door stealth »

Gerritje schreef:Excuses voor het ongemak maar ik haal twee zaken door elkaar.
Bij de 50M moet er een C achter staan maar bij de 60M is er alleen een A of B versie en heb je de goede gekregen
tenminste 1 geruststelling. Heb jouw advies opgevolgd en het e.e.a. gecontroleerd. Achteruitrijden is NIET aangesloten. Speedpulse wel. Verder valt het mij op dat de afstanden niet kloppen. Scheelt gewoon meer dan 20% afwijking. 7.1 wordt 5.1 kilometer. Zo heb ik meerdere routes die ik ken qua afstand vergeleken en de afstanden zijn te kort aangegeven. Ligt dit aan calibratie of is de blackbox verkeerd gemonteerd?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Heb je tijdens het kalibratieproces wel of geen bestemming ingegeven?
Het moet namelijk zonder bestemming!
Het niet aansluiten van het achteruitsignaal duidt in ieder geval op een stuk knoeiwerk van de zijde van het inbouwstation. In de inbouwhandleiding staat eea duidelijk vermeld.
Lees er de commentaren hier op het forum maar op na. Ze komen straks altijd weer met een verhaal dat ze het nooit doen, dat het niets uitmaakt etc. Alles ten teken dat ze het absoluut niet willen of kunnen begrijpen.

De black box moet in ieder geval met de pijl in de rijrichting staan. Zo niet, dan kun je problemen verwachten.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Gerritje schreef: ......Het niet aansluiten van het achteruitsignaal duidt in ieder geval op een stuk knoeiwerk van de zijde van het inbouwstation. In de inbouwhandleiding staat eea duidelijk vermeld.
Lees er de commentaren hier op het forum maar op na. Ze komen straks altijd weer met een verhaal dat ze het nooit doen, dat het niets uitmaakt etc. Alles ten teken dat ze het absoluut niet willen of kunnen begrijpen.

De black box moet in ieder geval met de pijl in de rijrichting staan. Zo niet, dan kun je problemen verwachten.
Dat achteruitrijsignaal-verhaal, ik blijf, net als jij verbaasd dat hier zó de hand mee gelicht wordt door de "professionele inbouwers"
Voor Stealth is het wellicht goed het verhaal over Achteruitrij signaal aansluiten? eens door te lezen, dan wordt duidelijk waarom het wél nodig is.

Kort geleden hadden we hier een topic met Mathy, zie viewtopic.php?t=8433 waarbij weer eens duidelijk werd waarom hij elke morgen problemen heeft z'n Navi aan de praat te krijgen.

Een echte inbouwer, die waar voor z'n geld levert zal de achteruit altijd aansluiten. TomB van Navisys in Duitsland, die vele honderden Navi's ingebouwd heeft schrijft dat ook op zijn site: Aansluiten die achteruit :!:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
stealth
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 mei 2007 12:41

BMW 1-serie X1-BT

Bericht door stealth »

JW schreef:
Gerritje schreef: ......Het niet aansluiten van het achteruitsignaal duidt in ieder geval op een stuk knoeiwerk van de zijde van het inbouwstation. In de inbouwhandleiding staat eea duidelijk vermeld.
Lees er de commentaren hier op het forum maar op na. Ze komen straks altijd weer met een verhaal dat ze het nooit doen, dat het niets uitmaakt etc. Alles ten teken dat ze het absoluut niet willen of kunnen begrijpen.

De black box moet in ieder geval met de pijl in de rijrichting staan. Zo niet, dan kun je problemen verwachten.
Dat achteruitrijsignaal-verhaal, ik blijf, net als jij verbaasd dat hier zó de hand mee gelicht wordt door de "professionele inbouwers"
Voor Stealth is het wellicht goed het verhaal over Achteruitrij signaal aansluiten? eens door te lezen, dan wordt duidelijk waarom het wél nodig is.

Kort geleden hadden we hier een topic met Mathy, zie viewtopic.php?t=8433 waarbij weer eens duidelijk werd waarom hij elke morgen problemen heeft z'n Navi aan de praat te krijgen.

Een echte inbouwer, die waar voor z'n geld levert zal de achteruit altijd aansluiten. TomB van Navisys in Duitsland, die vele honderden Navi's ingebouwd heeft schrijft dat ook op zijn site: Aansluiten die achteruit :!:

Groet,
JW
Vanmorgen kontakt gehad met inbouwstation. Nadat de monteur de symptomen had aangehoord gaf hij direct toe dat hij de continu spanning dan verkeerd had aangesloten. Hoop dat hij inderdaad die fout gemaakt heeft en er niets anders aan de hand is.

Met betrekking tot het achteruitrijsignaal gaf hij te kennen dat zich problemen voor kunnen doen echter alleen als je lange afstanden achteruit rijdt. Liet zich in ieder geval wel overtuigen dat ik het aangesloten wil hebben.

De BMW-dealer reageerde overigens vrij allergisch bij het horen dat er een Pioneer Navigatie is aangesloten omdat dit de software-updates van de BMW kan storen. Advies in ieder geval is om de originele autoradio in de kofferbak te laten danwel mee te nemen bij een beurt.

Hou jullie verder op de hoogte. A.s. zaterdag terug in ieder geval naar het inbouwstation.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Fijn dat er een positieve respons is gekomen, vooral na je vasthoudendheid mbt het achteruitrijsignaal.
Dat hij toegeeft dat er problemen kunnen ontstaan duidt op een beginnend begrip. Print onze Tips & Tricks even voor hem uit. Als je er dan toch bent kan de betrokkene mooi zijn kennis even opfrissen. :wink:

Als het inbouwstation zijn werk echt goed heeft gedaan zou de situatie waarvoor de dealer allergisch is niet hoeven te ontstaan. Maar zijn allergie zou ook kunnen duiden op een misnoegen over een inbouw/verkoop elders dan bij hem zelf natuurlijk
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Toevallig zag ik dat Stealth vanmorgen ook op TomB's site keek naar het verhaal over "RFS aansluiten"
Dat ook maar even printen dus :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
stealth
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 mei 2007 12:41

BMW 1-serie Avic x1-BT

Bericht door stealth »

JW schreef:Toevallig zag ik dat Stealth vanmorgen ook op TomB's site keek naar het verhaal over "RFS aansluiten"
Dat ook maar even printen dus :wink:

Groet,
JW
Wauw, lid van de KGB JW?? 8)

Inbouwstation doet niet moeilijk over aansluiten achteruitrijsignaal maar zegt dat dit wel vertraagt met name als je een stukje achteruit hebt gereden en weer vooruit rijdt. Schijnt dan even te duren voordat de kaart weer bij is???

Zal de printjes (ook de Duitse) meenemen naar Vl.

Je kan mij alles wijs maken, maar ik volhard in het aansluiten en hoop maar dat jullie gelijk hebben. Ik zag overigens in de postings aangaande sit item dat de informatie van 2005 is. Is dit dan niet inmiddels achterhaald?

@JW

Las op het Duitse forum dat daar de Canbus van Dietz aanbevolen wordt. (kost wel 250 euri's) Is er geen goedkopere werkende oplossing om de stuurbediening van de BMw 1-serie te laten werken?

De BMW dealer reageert zeer allergisch op alle andere nav systemen muv hun eigen (vdo) natuurlijk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik zag overigens in de postings aangaande sit item dat de informatie van 2005 is. Is dit dan niet inmiddels achterhaald?
Dat is nog steeds bijzonder actueel en netzomin achterhaald als de uitkomst van 1+1.
Als je de schrifturen over dit onderwerp doorneemt zul je denk ik zelf tot de conclusie moeten komen dat deze aanwijzingen niets aan waarde hebben ingeboet sinds de publicatie.
Inbouwstation doet niet moeilijk over aansluiten achteruitrijsignaal maar zegt dat dit wel vertraagt met name als je een stukje achteruit hebt gereden en weer vooruit rijdt. Schijnt dan even te duren voordat de kaart weer bij is???
Ook uit deze uitspraak moet ik helaas de conclusie trekken dat ze meer verstand lijken te hebben van rekenen dan van de werking van een navigatiesysteem.

Er zijn zeker andere CAN-bus interfaces te koop maar in ieder geval weet je bij DIETZ dat ze voor 100% werken.
Verder heb ik in de gauwigheid geen adapters gezien die naast de benodigde signalen ook geschikt zijn voor aansluiting van de stuurwielbediening. De DIETZ kan dit wel.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: BMW 1-serie Avic x1-BT

Bericht door JW »

stealth schreef:
JW schreef:Toevallig zag ik dat Stealth vanmorgen ook op TomB's site keek naar het verhaal over "RFS aansluiten"
Dat ook maar even printen dus :wink:

Groet,
JW
Wauw, lid van de KGB JW?? 8)

....
Tsja.........., ik zag dat toevallig. Maar in tegenstelling tot de KGB ben ik niet geheimzinnigdoend :wink:

Ennuh, die verhalen van TomB en mij zijn al wat ouder, maar nog 100% actueel.
Des te verbazingwekkender is het dat de "inbouwers" blijven volharden in hun verwerpelijke stellingname, want zó noem ik dat toch echt.
Ook TomB is een inbouwer, ik schreef dat al, en eentje met een heeeel goede reputatie bij onze Oosterburen. En da's een knap kritisch volk op dat punt :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
stealth
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 mei 2007 12:41

Avic X1-BT BMW 1-serie

Bericht door stealth »

Gerritje schreef:
Ik zag overigens in de postings aangaande sit item dat de informatie van 2005 is. Is dit dan niet inmiddels achterhaald?
Dat is nog steeds bijzonder actueel en netzomin achterhaald als de uitkomst van 1+1.
Als je de schrifturen over dit onderwerp doorneemt zul je denk ik zelf tot de conclusie moeten komen dat deze aanwijzingen niets aan waarde hebben ingeboet sinds de publicatie.
Inbouwstation doet niet moeilijk over aansluiten achteruitrijsignaal maar zegt dat dit wel vertraagt met name als je een stukje achteruit hebt gereden en weer vooruit rijdt. Schijnt dan even te duren voordat de kaart weer bij is???
Ook uit deze uitspraak moet ik helaas de conclusie trekken dat ze meer verstand lijken te hebben van rekenen dan van de werking van een navigatiesysteem.

Er zijn zeker andere CAN-bus interfaces te koop maar in ieder geval weet je bij DIETZ dat ze voor 100% werken.
Verder heb ik in de gauwigheid geen adapters gezien die naast de benodigde signalen ook geschikt zijn voor aansluiting van de stuurwielbediening. De DIETZ kan dit wel.
Die canbus van Dietz komt met alle bekabeling op een prijs boven de 300 euri. Dan maar ff geen stuurbediening en wachten tot Pioneer met een modificatie komt op de (niet) werkende adapter voor de 1-serie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het is jouw feestje maar fiducie in Pioneer met al hun grappen en grollen ben ik al een poosje verloren.
Ik zet m'n geld op Dietz. Tenminste geen problemen met de elektronica van je BMW.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
stealth
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 mei 2007 12:41

Avic X1-BT BMW 1-serie

Bericht door stealth »

Gerritje schreef:Het is jouw feestje maar fiducie in Pioneer met al hun grappen en grollen ben ik al een poosje verloren.
Ik zet m'n geld op Dietz. Tenminste geen problemen met de elektronica van je BMW.
Nou feestje wou ik het niet noemen ;-). Dat wordt het pas als alles goed werkt. Met BMW electronica tot zover geen problemen.

Prijzen van Dietz Duitsland en Nederland verschillen ook enorm. In Duitsland even meer dan 250 euro en in Nederland komt de prijs zelfs boven de 400 euri.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Avic-X1
    door Hans01 » 07 okt 2017 15:44 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 477
  • Avic-X1
    door Hans01 » 07 okt 2017 22:38 » in Mobiele Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 437
  • Probleem avic x1
    door Jopiejo » 03 dec 2014 20:32 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 483
  • AVIC-F960DAB
    door ralphaa » 16 jan 2015 19:24 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 1233
  • avic F30BT
    door heinsandra » 16 jan 2015 13:20 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 429
  • Pioneer avic-x1
    door Caddyman » 21 jun 2017 15:10 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 790
  • Avic F970dab
    door matrafreak » 12 mar 2017 09:56 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 365

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”