Pioneer Avic-HD1bt met 2 GSM's probleem

mathieumornie:-)
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 mei 2004 23:53

Pioneer Avic-HD1bt met 2 GSM's probleem

Bericht door mathieumornie:-) »

beste forumleden

ik heb mij een nieuwe wagen gekocht en heb er een pioneer avic-hd1bt laten inbouwen en ik rij er nu zo ongeveer al een 2maanden mee rond.
maar heb nog enkele vragen.

ik heb 2 nokia's een N70 en een N80
met de N70 wordt het meest gereden.
maar als ik dan instap met mijn N80 dan moet ik hem altijd handmatig verbinden door mijn N80 te selecteren in de lijst ook al is de N70 niet aanwezig.
maar wat ik zo raar vindt is als ik start dat hij zegt bluetooth apparaat gevonden maar dat hij niet de N80 automatisch verbind.

de N70 verbindt hij wel automatisch als die gsm geselecteerd staat.

en als mijn gsm ook geselecteerd staat verbindt hij ook automatisch.

maar als er met de N70 gereden is en ik stap dan in de auto met mijn N80 die geregistreerd en geautoriseerd staat.
zegt de gps bleutooth apparaat gevonden maar hij verbindt niet automatisch, dus dan moet ik mijn gsm verbinden door hem te selecteren.

en ik dacht dat het normaal automatisch zo moeten gaan.
normaal gaat hij gewoon de lijst af dus dan zou eerst de N70 moeten verbonden worden maar als hij die gsm niet vindt dan zou hij naar de 2de gsm moeten gaan zoeken de N80 maar dat doet hij niet.

en ik heb eigenlijk de gps gekocht en 3 weken later kwam de avic-hd3bt.
ik had nog aan mijn dealer gevraagd van ja gaat er een nieuw systeem uitkomen?
hij was op bijschool cursus gegaan voor pioneer. en ging mij dan alles vertellen en ging daarna mijn gps inbouwen.
maar hij zij er komen geen nieuwe systemen uit dus zij ik ok je mag de hd1bt inbouwen.
ik denk dat er nog sommige mensen zijn die dat tegen gekomen zijn. maar ja daar valt niets aan te doen waarschijnlijk.

alvast bedankt
mvg

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Komen beide Nokia's voor op de Pioneer lijst met compatibele GSM's?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mathieumornie:-)
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 mei 2004 23:53

Bericht door mathieumornie:-) »

ja normaal ligt het niet aan mijn gsm's deze heb ik al volledig geupdate en swap modellen aangevraagd enz...
en de toestellen zijn ook compatibel met de gps.

maar ik vraag mij af of dat bij de andere mensen wel zou werken.
dat hij automatisch zoekt naar de gsm die aanwezig is als die geregistreerd is.

mvg

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Heeft waarschijnlijk te maken met je gsm telefoon. Bij bluetooth (in de telefoon) aangeven dat hij altijd met het bestaande (bekende) apparaat moet verbinden als deze binnen het bereik is.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Re: Pioneer Avic-HD1bt met 2 GSM's probleem

Bericht door quell »

mathieumornie:-) schreef:beste forumleden

ik heb mij een nieuwe wagen gekocht en heb er een pioneer avic-hd1bt laten inbouwen en ik rij er nu zo ongeveer al een 2maanden mee rond.
maar heb nog enkele vragen.
....
maar wat ik zo raar vindt is als ik start dat hij zegt bluetooth apparaat gevonden maar dat hij niet de N80 automatisch verbind.
....
alvast bedankt
mvg
De melding "bluetooth apparaat gevonden" is een beetje misleidend bij de HD1BT. Deze melding geeft hij namelijk om aan te geven dat hij de bluetooth module (van de HD1) gevonden heeft....
Daarna volgt nog een melding "N70 verbonden" of zo, afhankelijk van de naam die je eventueel zelf gegeven hebt aan je telefoon....
Heb je met beide telefoons wel netjes een partnership opgezet met de HD1 ?

Gebruik zelf maar een telefoon, dus heb het probleem niet bij de hand gehad. Met mijn Ericsson werkt alles netjes naar behoren...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Re: Pioneer Avic-HD1bt met 2 GSM's probleem

Bericht door quell »

mathieumornie:-) schreef:beste forumleden
.....
en ik heb eigenlijk de gps gekocht en 3 weken later kwam de avic-hd3bt.
ik had nog aan mijn dealer gevraagd van ja gaat er een nieuw systeem uitkomen?
hij was op bijschool cursus gegaan voor pioneer. en ging mij dan alles vertellen en ging daarna mijn gps inbouwen.
maar hij zij er komen geen nieuwe systemen uit dus zij ik ok je mag de hd1bt inbouwen.
ik denk dat er nog sommige mensen zijn die dat tegen gekomen zijn. maar ja daar valt niets aan te doen waarschijnlijk.

alvast bedankt
mvg
Voor wat betreft de HD3, had ik hetzelfde probleem maar de verschillen zijn vrij klein. Er komt in de toekomst een software upgrade om de HD1 te updaten naar de HD3.

Reactie Pioneer:
De software update van de AVIC-HD1BT is nog niet beschikbaar, pioneer verwacht deze eind van dit jaar klaar te hebben en dan zal deze hoogst waarschijnlijk op dvd geleverd worden en kunt u zo het AVIC systeem updaten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mathieumornie:-)
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 mei 2004 23:53

Bericht door mathieumornie:-) »

ik zou zeggen alvast allemaal al bedankt maar ik denk dat ik nog altijd geen oplossing gevonden heb.
normaal heb ik alles perfect gedaan telefoon en gps goed verbonden en alle telefoons geautoriseerd.

dus alvast bedankt maar ik zoek toch nog altijd iemand die kan zeggen ik werk met 2 gsm's tegelijk en als ik vandaag met gsm 1 in de wagen stap en morgen met gsm 2 dat die toch automatisch verbonden worden zonder veel toetsen te moeten indrukken.

mvg

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

quel schreef:Voor wat betreft de HD3, had ik hetzelfde probleem maar de verschillen zijn vrij klein. Er komt in de toekomst een software upgrade om de HD1 te updaten naar de HD3.
Voor de volledigheid zou je even moeten verwijzen naar een eerdere discussie waarin vooral over de "betrouwbaarheid" van de uitspraken van Pioneer zowel schriftelijk als mondeling een aardige boom opgezet zou kunnne worden. Nog afgezien van de vaak volkomen ontoereikende technische kennis van de medewerkers die dit soort uispraken doen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Bericht door quell »

mathieumornie:-) schreef:ik zou zeggen alvast allemaal al bedankt maar ik denk dat ik nog altijd geen oplossing gevonden heb.
normaal heb ik alles perfect gedaan telefoon en gps goed verbonden en alle telefoons geautoriseerd.

dus alvast bedankt maar ik zoek toch nog altijd iemand die kan zeggen ik werk met 2 gsm's tegelijk en als ik vandaag met gsm 1 in de wagen stap en morgen met gsm 2 dat die toch automatisch verbonden worden zonder veel toetsen te moeten indrukken.

mvg
Ik neem aan dat de telefoon ingesteld staat op automatisch verbinding maken ? Het lijkt toch een beetje op een telefoon probleem...


Pairing procedure
After the procedure on Pioneer Unit, press [password] and [OK] . And accept the connection
request. Then you need to set the Pioneer Device as an authorized device in the
[Bluetooth][Authorized Devices] menu of the phone. Authorize device to make connections
automatically ?[Yes] Then [Options] [Connect].

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Pioneer AVIC-HD1BT incl bluetooth module
    door Erick » 02 jun 2015 23:12 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 0
    Weergaves: 1363
  • Pioneer Avic F310BT Probleem met adres invoer.
    door Gmac » 19 okt 2015 14:47 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 1000
  • Ruilen Pioneer HD1bt compleet tegen RNS 510 bluetooth module
    door Erick » 13 jun 2015 18:27 » in Ruilen / Gratis op te halen
    Reacties: 0
    Weergaves: 855
  • Probleem avic x1
    door Jopiejo » 03 dec 2014 20:32 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 483
  • Pioneer avic-x1
    door Caddyman » 21 jun 2017 15:10 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 790
  • Pioneer Avic F700bt EU
    door PC-Gamer » 22 feb 2018 19:29 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 881
  • Pioneer avic F900BT
    door Leonardo12345 » 23 okt 2014 14:12 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 2625

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”