MFD G verloopt

gprins
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 apr 2006 20:39

MFD G verloopt

Bericht door gprins »

Hallo ik heb een vraag over mijn mfd
hij zit in een transporter en werkt prima, alleen als ik een poos stil sta verloopt hij en is hij een poosje overstuur.
na een poosje als hij zich weer heeft gevonden is alles weer goed.
wie herkent dit probleem en weet wat er aan te doen is.

mvrgr gert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

alleen als ik een poos stil sta verloopt hij
Als je naar een servicesite van een elektronicaboer gaat kun je daar advies krijgen en dan moet je > 54 vragen beantwoorden voordat je aan je eigen specifieke probleem toekomt. Dat doet men om vast te kunnen stellen wat er aan de hand zou kunnen zijn. Bij een forum verwacht men dat dus kennelijk niet!. Daar denkt men zelfs zonder deze informatie meteen antwoord te kunnen krijgen wat het recept is om de patient tot leven te wekken. 8)

Wat een zielig verhaal! :(
Vertel eens iets meer over de patient want met verlopen MFD's als symptoom kom je weinig verder.
Voor het zelfde geld bedoel je dat hij na verloop van tijd een ander plaatsje in je dashboard heeft gezocht, er een steeds hoger piepend geluid uit komt, de zender verloopt, de CD overspringt.
Breng licht in de navigatieduisternis te brengen want nu kunnen we jouw puzzeltje niet oplossen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gprins
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 apr 2006 20:39

Bericht door gprins »

HELP waar is mijn daschboard.
ik bedoel dat de positie niet meer klopt, hij reageerd wel op links en rechts maar de positie is niet meer goed.
heb ook de indruk dat hij meer sat. nodig heeft om de positie te kunnen bepalen.
meestal heb ik wel 6 sat. of meer.
had eerder de pilottravel dx die vond ik beter dan deze maar het oog wil ook wat.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Volgens mij had je eerst een MFD-D en die heb je vervangen door de G versie met z'n ontvangstproblemen.
ik bedoel dat de positie niet meer klopt, hij reageerd wel op links en rechts maar de positie is niet meer goed.
Dat bedoel ik nu precies met onduidelijkheid in het aangeven van problemen.
Vertel het bovenstaande door de telefoon aan een VW medewerker en die zal zeggen "waarheeft u het over"?
Je kunt toch zelf wel nagaan dat 'de positie niet meer klopt' helemaal niets zegt?
Wat gebeurt er nu precies op je scherm, wat zie je allemaal, lopen de aanwijzingen gewoon door, wordt je al een straat ingestuurd voor je er bent?
Ik kan nog wel twintig vragen bedenken die te maken kunnen hebben met de oorzaken van positieverandering, maar het lijkt me verstandiger dat je zelf probeert aan te geven wat je waarneemt.
Het is hier geen multiple choice probleemoplosser :wink:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gprins
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 apr 2006 20:39

Bericht door gprins »

Ik heb de mfd-g al een jaar, had alleen terug gekeken in het forum en er op geantwoord staat dus los van elkaar.
Probleem leek mij wel duidelijk maar zal het nog 1 keer proberen.
Het systeem werkt perfect alles doet het goed, totdat je een poos stil staat en weer verder rijd.
Dan is hij even de weg kwijt.
Dit duurt een paar minuten en dan is alles weer goed.
Dacht eerst aan de vaste + maar hij doet het ook als de motor aan blijft

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het systeem werkt perfect alles doet het goed, totdat je een poos stil staat en weer verder rijd.
Dan is hij even de weg kwijt.
Dit duurt een paar minuten en dan is alles weer goed.
Het zal wel aan mij liggen maar ik kan hieruit niet destilleren wat er nu eigenlijk gebeurt.
Ik stel voor dat een ander maar kijkt wat jij bedoelt "met de weg kwijt".
Ik heb nu enige tijd besteed aan het proberen te verleiden tot beschrijving van het probleem, maar kennelijk kun je dat mij niet duidelijk maken. Succes verder met je pogingen :(
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Ook een poging: in welke auto is 'ie ingebouwd, en door wie?
En waar is de puls vandaan gehaald?
Op basis van de schaarse info lijkt het een "doorlopende puls probleem" te zijn.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gprins
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 apr 2006 20:39

Bericht door gprins »

Hij zit in een vw transporter t5 en door century vw dealer groningen in gezet
Probleem is alleen als ik weg rij. Dus als ik 's morgens instap en hem opstart en wegrij zit hij er naast.
Dit probleem is na ongeveer een minuut over en werkt hij perfect.
Het rare is dat hij wel meegaat met links rechts enz alleen niet op de weg waar ik dan rij.
Hij steekt zo schuin over enz. en de puls werkt ook wel dan hij legt wel de juiste meters af alleen niet over de juiste plaats.
En dit doet hij ook als ik een poos heb stil gestaan.
Het is ook geen groot probleem omdat dit wel zo weer over is en dan blijft hij ook goed.
En het viel mij op dat hij bij 3 sat. niet goed kan navigeren.
Voorbeeld : ik was vorige week in wassneaar aan het werk en als ik dan van de klus af ga duurde het wel 10 min. dat hij de juiste positie weer had, we zaten daar wel steeds onder de bomen.een maal op de a4 deet hij zijn werk weer goed.bij openlucht heb ik altijd wel 6 sat.Hoop zo genoeg informatie gegeven te hebben gerritje word al gek van mij :oops:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Als ik dit zo lees lijkt het er op dat er een aantal zaken mis zitten en dat de inbouwer z'n werk niet goed gedaan heeft :oops:

Wat zat er in de T5 vóórdat je de MFD liet inbouwen?
Zat er al wel een VW radio in, of helemaal niets dan wel alleen een aftermarket radio?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gprins
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 apr 2006 20:39

Bericht door gprins »

er zat niks in was een nieuwe bus van 2006 en mfd-g kwam van marktplaats.
ze hebben er wel kabels bij moeten trekken en waren ook de 26 pol. stekker vergeten.
dat is allemaal opgelost vind het nog steeds gek dat hij na een paar minuten wel goed werkt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Dat is dan kennelijk NIET allemaal goed opgelost.
De T5 heeft die kabels inderdaad niet standaard, en de QUAD-LOCK aansluiting ontbreekt. Ik vermoed dat ze bij het aanleggen van de benodigde aansluitingen een fout gemaakt hebben, wellicht zitten ook de constante en geschakelde plus verkeerd om.
Advies: ga naar de inbouwer, laat hem alles opnieuw checken en waar nodig aanpassen.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Vaste Blaupunkt systemen”