Navigatie CD voor Blaupunkt TravelPilot Rome Nav55E

JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

De situastie is dat Blaupunkt en TeleAtlas een buitengewoon effectief CopyProtect systeem geïntroduceerd hebben op hun DX en E CD's, om er voor te zorgen dat de de alom gebezigde praktijk van kopiëren en illegaal verspreiden van de CD's een halt wordt toegeroepen.
Dat kun je alleen maar billijken, geen weldenkend mens kan daar bezwaar tegen hebben.

Vervolgens heeft Blaupunkt die gratis omruilgarntie geïntroduceerd, waar ze wettelijk NIET toe verplicht zijn. Me dunkt, een prima gebaar.

Nu wordt Blaupunkt voor de voeten geworpen dat een gebruiker daarmee extra acties moet nemen, en wel dat 'ie de CD's 's avonds uit de auto moet halen omdat er een risico is dat ze anders gestolen worden.
Ik vind dat echt de wereld op z'n kop. Uiteraard heb je een risiko dat spullen gestolen worden, daarom moet je alles uit je auto halen om dat risiko te vermijden, ook kopie CD's immers een dief kan niet zien welke CD's er in de auto liggen. En dan is het kwaad al geschied, ruit kapot, inbraakschade met alle ellende van dien.

Daarom keren verzekeringsmaatschappijen vaak ook niet meer uit als het frontje nog op de radio zit, en zo zijn er veel meer zaken waar de verzekeraars een halt toe geroepen hebben aan het onachtzame gedrag van de verzekerde. Daarbij gaat de beoordeling of een claim terecht is meer en meer in de richting van: wat is de gedupeerde te verwijten, heeft hij de nodige zorgvuldigheid in acht genomen om te zorgen dat die gebeurtenis NIET plaats vindt. Terecht :!:

Zó moet je Gerritjes verhaal ook lezen.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Hoewel ik me jouw verontwaardiging prima kan voorstellen zou ik toch graag willen horen of zien waar in mijn betoog er sprake is van een feitelijke beschuldiging aan jouw adres.

Ik haal slechts aan dat de argumentatie die jij gebruikt, er één is die bij elke willekeurige verzekeringsmaatschappij de wenkbrauwen doet fronsen omdat ze in het segment thuis horen waarbij veelvuldig misbruik wordt gemaakt van een claimgedrag dat alle perken te buiten gaat.

Dat jij je op enige wijze aangesproken voelt valt mij niet te verwijten. Ik geef slechts aan dat een verzekeringsmaatschappij volkomen terecht de genoemde afschrijvingstermijn hanteert en dat in ieder geval de toenmalige aankoopnota's overlegd moeten kunnen worden. Waarom? Wel omdat wij, als maatschappij, dat er zelf naar hebben gemaakt.

Dat je op basis van deze ervaringen genoodzaakt bent of voelt om je spullen uit de auto te halen heeft niets te maken met het al dan niet kunnen kopiëren om reserve-exemplaren te maken. het lijkt me sowieso een goede gewoonte om alles uit je auto te halen dat diefstal aantrekkelijk maakt. Daar hebben die paar CD's niets mee te maken. Overigens, als de auto voor de deur op je oprit wordt leeg gehaald keert de verzekering standaard slechts €250 uit omdat alle inventaris dan onder de inboedelverzekering valt. Ook als je daar voor een ton aan gereedschap in hebt liggen!
Stel dat je in het buitenland bent en je kopie-CD wordt uit de auto gestolen. Heb je dan het origineel ter beschikking om thuis te komen, nee toch?
Trouwens, overweeg gewoon een apparaat waar je van de gegevens wel een backup kunt maken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Blaupunkt FX SD kaart ruilen
    door FOCUSopFORD » 11 jun 2015 22:45 » in Vaste Blaupunkt systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 791
  • VW navigatie update 2017/2018 navigatie systeem loopt vanst
    door Peterdekoning » 07 okt 2018 18:13 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 1124
  • Peugeot 406 2003 gekocht,met navigatie.zoek cdrom voor navigatie
    door 406rijder » 28 feb 2015 21:21 » in Peugeot
    Reacties: 2
    Weergaves: 1351
  • Navigatie
    door rowenjawil » 17 okt 2016 18:10 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 717
  • Hoe RTI Navigatie te demonteren
    door Devoetjes » 28 nov 2015 14:37 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 745
  • RT4 navigatie Peugeot 407
    door mijnpeugeot » 16 sep 2015 15:10 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 1049
  • Opel navigatie
    door kcorsa » 28 aug 2015 14:17 » in Opel
    Reacties: 1
    Weergaves: 1844

Terug naar “Vaste Blaupunkt systemen”