Beste mensen,
Vandaag eindelijk de merkdealer laten kijken naar de speedpuls, de aansluiting en de Becker Cascade en de werking...
Conclusie:
Tja... reset de Becker maar een keer??
Wat gebeurt er:
- Gyro reageert
- Achteruitrijd pulssignaal gaat van 0 naar 1 op het juiste moment
- Speedpuls reageert niet bij rijden, maar bij uitschakelen telt de puls +1, dus volgende keer staat er 2, dan 3, dan 4.
Laat nu net die speedpuls erg belangrijk zijn....
Heeft er iemand nog een idee wat ik kan doen? Ik ben nu wel een klein beetje klaar met zoeken.
Ik weet dat de Cascade een bepaald soort signaal eist.
Volgens de merkdealer moet het signaal goed zijn (gemeten op de kabel bij de aansluiting bij de Cascade).
De Cascade heb ik fabrieksinstellingen teruggezet, CD geladen (versie 2.01) en toch krijg ik het niet werkend.
Ik zou nu toch best wel eens willen genieten van een navigatiesysteem.
Kan iemand me toch nog bruikbare tips, links, adressen of ander bruikbaars laten weten?
Alvast bedank, Fabian
Becker Cascade speedpuls probleem
-
- Starting Member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 20 mei 2006 17:45
-
- Senior Member
- Berichten: 644
- Lid geworden op: 01 sep 2003 22:14
En welke puls gebruikt u dan? Kleur draad?
Hoe heeft u "MERK" dealer dat gemeten?
auto? bouwjaar?
Hoe heeft u "MERK" dealer dat gemeten?
auto? bouwjaar?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 20 mei 2006 17:45
De Puls is die de Chrysler Voyager Dealer aangeeft als de speedpuls. Deze zat bij het linkervoorwiel in een connectorblok. Dit is ook terug te vinden op een site op internet.
De Voyager komt uit 2003.
Wat ik weleens hoor is dat er een pulsstabilisator tussen moet. De dealer houdt echter vol dat dit zeker niet nodig is want dat de gemeten puls (op de draad bij de Cascade achter op de aansluiting) goed te gebruiken is.
Nu ben ik zelf geen kenner op het gebied van Pulsen, dus ben ik er niet tegen in gegaan dat het misschien toch niet de juiste puls is.
De Voyager komt uit 2003.
Wat ik weleens hoor is dat er een pulsstabilisator tussen moet. De dealer houdt echter vol dat dit zeker niet nodig is want dat de gemeten puls (op de draad bij de Cascade achter op de aansluiting) goed te gebruiken is.
Nu ben ik zelf geen kenner op het gebied van Pulsen, dus ben ik er niet tegen in gegaan dat het misschien toch niet de juiste puls is.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 644
- Lid geworden op: 01 sep 2003 22:14
Normaal worden bij deze auto's altijd een api gebruikt!
Zal er toch om vragen bij garage
Zal er toch om vragen bij garage
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 20 mei 2006 17:45
Als ik internet goed heb gebruikt dan is een API een Automatic Pulse Interface, en dus zeer waarschijnlijk de pulsstabilisator waar ik zelf ook al aan dacht (al is dat een term die ik er zelf maar aan heb gegeven en waarvan ik niet eens weet of het een officiele term is..).
Kan zo'n API ook achter de Radio/Navigatie worden ingebouwd, of moet die juist specifiek bij het beginpunt van de puls? Bij de Radio heeft als voordeel dat inbouwen eenvoudig is en dat je hem weer mee over kunt nemen naar een volgende auto .
Het lijkt erop alsof ik gewoon heel koppig bij de dealer moet zijn dat ik er een API tussen wil proberen.
Kan iemand me wegwijs helpen in de nodige types / kosten en waar ik op moet letten?
Kan zo'n API ook achter de Radio/Navigatie worden ingebouwd, of moet die juist specifiek bij het beginpunt van de puls? Bij de Radio heeft als voordeel dat inbouwen eenvoudig is en dat je hem weer mee over kunt nemen naar een volgende auto .
Het lijkt erop alsof ik gewoon heel koppig bij de dealer moet zijn dat ik er een API tussen wil proberen.
Kan iemand me wegwijs helpen in de nodige types / kosten en waar ik op moet letten?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 20 mei 2006 17:45
Even de laatste update:
Na tig keer doormeten (met positieve resultaten) is de oorzaak dan toch gevonden.
De kabel had ondanks de goede meetresultaten waarschijnlijk toch een breuk of in ieder geval storing.
De kabel is vervangen en uiteindelijk na een jaar zonder navigatie kan ik nu genieten van alle leuke en handige features.
Is iemand wellicht bekend met de nieuwere versie van de software?
Wat zijn daarbij de belangrijkste verschillen?
(alleen betere weginfo of ook dingen die beter werken of meer features)
Groeten!
Na tig keer doormeten (met positieve resultaten) is de oorzaak dan toch gevonden.
De kabel had ondanks de goede meetresultaten waarschijnlijk toch een breuk of in ieder geval storing.
De kabel is vervangen en uiteindelijk na een jaar zonder navigatie kan ik nu genieten van alle leuke en handige features.
Is iemand wellicht bekend met de nieuwere versie van de software?
Wat zijn daarbij de belangrijkste verschillen?
(alleen betere weginfo of ook dingen die beter werken of meer features)
Groeten!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 1127
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 491
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 1119
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 1130
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 568
-
-
Probleem vdo 5500 startscherm
door Marco de groot » 25 jul 2015 11:13 » in Vaste VDO-Dayton systemen -
Reacties: 1
Weergaves: 531
-
-
-
Reacties: 3
Weergaves: 4865