C-IQ bij de MS5500

ritselaar
Moderator
Moderator

C-IQ bij de MS5500

Bericht door ritselaar »

Ik weet niet helemaal of deze vraag hier hoort, maar anders coorigeert de moderator het wel.

Mijn broer heeft 2 weken gelden de MS5500 met een los scherm gekocht (Helaas zonder mij wat te vragen, want anders had ik misschien nog wat advies kunnen geven).

Hij had aangegeven aan de garage dat ie Europa onbeperkt vrijgeschakeld wilde hebben.

Dit is dan ook gebeurt, maar de garage heeft de DVD van Teleatlas gebruikt. De DVD van navtech ligt dus nutteloos in de kast. Stop je deze in het syteem, dan wil systeem C-IQ verder gaan activeren. Beide DVD's hebben 2004/01 als benaming.

Mijn vraag is nu: Kan op een of andere manier de dvd van Navtech actief worden gemaakt en dan die van Teleatlas inactief, of kun je ook beide actief hebben. Of dien je dan wederom vollle mep te betalen. Ik zie wel de mogelijkheid om dvd navtech open te schakelen voor 1 dag (of zo iets).

Verder heeft er iemand ervaringen in beide DVD's in verband met verschillen ?

Frits de Laar
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo Frits,

Over de verschillen tussen de TA en de NT DVD heeft WS (Willem) het een en ander geschreven, kijk daar maar eens.

Als je broer zou besluiten de voorkeur te geven aan de NT boven de TA, moet hij toch eens "ernstig van gedachten wisselen" met de leverancier. Er even van uitgaand dat daar geen expliciete afspraak gemaakt is over het toepassen van de TA.
De leverancier moet dan dit probleem oplossen.

Wat is overigens zijn overweging geweest om te kiezen voor Europa unlimited? En niet voor een twee jaar Benelux voor dezelfde prijs, met gratis updates? Bij die laatste heb je de mogelijkheid om tijdens je vakantie voor 4 weken bij te boeken in je vakantieland voor € 19.99. Dat zou mijn keus zijn, maar ja...

Succes,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member

Bericht door Topsport »

Hallo,

heb hetzelfde twee weken geleden bij een klant ook meegemaakt, klant wilde de ''unlimited'' voor europa en de medewerker van CI-Q vertelde mij dat ik de Teleatlas moest gebruiken omdat deze op dit moment de enige is die vrijgeschakeld kan worden.de Navtech versie ligt dus ook ongebruikt bij de klant.

Topsport

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo,

Ik heb inmiddels een seintje uitgezet bij onze oosterburen, even zien hoe dat daar ligt.
Mij zou het in elk geval niet bevallen, en ik zou hoe dan ook een weg zoeken om dit veranderd te krijgen. Los van voorkeuren die ik zou hebben voor NavTech of TeleAtlas, een van de voordelen van C-IQ is dat de klant de keuze heeft uit een groot scala aan mogelijkheden, en die wordt zo ingeperkt :cry:
Snap ik dus niet.

Wordt vervolgd.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo,

Al heel snel een reactie bij onze oosterburen, zie http://navi-forum.net:/board/viewtopic. ... 4922#44922

Kennelijk bestaan er dergelijke (goedkope) pakketten, echter dat dient dan zo te lezen wel van te voren kenbaar gemaakt te worden.
Een mogelijkheid zou dan zijn dit "terug te geven" en alsnog wat anders te boeken, zie m'n eerdere suggestie.
Hoe zijn de ervaringen daarmee?

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator

Bericht door ritselaar »

Hoi,

JW, je slaat de spijker op de kop met je stukje:
Wat is overigens zijn overweging geweest om te kiezen voor Europa unlimited? En niet voor een twee jaar Benelux voor dezelfde prijs, met gratis updates? Bij die laatste heb je de mogelijkheid om tijdens je vakantie voor 4 weken bij te boeken in je vakantieland voor € 19.99. Dat zou mijn keus zijn, maar ja...
zoals ik als schreef in het begin:
(Helaas zonder mij wat te vragen, want anders had ik misschien nog wat advies kunnen geven).
Hij heeft gewoon aangegeven aan de garage dat ie heel europa wou. Had geen zin in de bijbetaling. Hij heeft naar mijn idee ook genoeg aan benelux. Wel gaat hij 4-5 keer per jaar (gespreid over het hele jaar) naar Denemarken, dus dan moet Duitsland en Denemarken steeds bijgekocht worden voor die periodes. Er is hem in ieder geval niets gevraagd of ie Teleatlas, danwel Navtech wou. Op cd merk ik zelf en de vele draadjes dat Navtech toch iets beter scoort, dat zal met DVD wel net zo zijn (moet nog even op zoek naar bericht van WS)

Ik gaf ook aan, dat ie nu misschien wat moeilijk aan software-updates komt voor de 5400, maar zag in ander bericht van JW dat hier toch een scheiding gaat komen tussen software en navigatie data.

Maar goed, hij is er tevreden mee.

Frits de Laar
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links