Verschil tussen Pioneer hd1bt en hd3bt

laserq
Junior Member
Junior Member
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 mei 2007 13:03

Verschil tussen Pioneer hd1bt en hd3bt

Bericht door laserq »

Goedemiddag,

Is er iemand die mij zou kunnen vertellen wat het verschil is tussen de avic hd1bt en hd3bt?

Alvast bedankt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Uitbreidingsmogelijkheden AVIC-HD3BT
RCA AV-ingang Ja
RCA AV-uitgang achter Ja
RCA Pre-uitgangen Ja
IP-Bus Control Ja
iPod-bediening Ja, met optionele CD-IB100 adapter
USB Control Ja, met optionele CD-UB100 adapter
Bluetooth Telephony and Audio Streaming Handsfree profiel
Reverse Camera Input Ja, met optionele ND-BC2 achteruitijkcamera


Uitbreidingsmogelijkheden AVIC-HD1BT
RCA AV-ingang Ja
RCA AV-uitgang achter Ja
RCA Pre-uitgangen Ja

Deze dingen kun je heel makkelijk zelf uitzoeken bij Pioneer :oops:
http://www.pioneer.nl/nl/products/10/20 ... index.html
http://www.pioneer.nl/nl/products/10/20 ... index.html

Voor verdere informatie verwijs ik volledigheidshalve naar de onderstaande link:
http://www.google.nl/intl/nl/about.html :wink:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
laserq
Junior Member
Junior Member
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 mei 2007 13:03

Bericht door laserq »

ja, dat klopt en daar was ik ook al naar op zoek geweest (en trouwens ook gevonden). echter het lijkt me sterk dat alleen de optionele, extra uitbreidingen nieuw zijn aan de hd3bt. waar ik meer naar op zoek was zijn zaken als software matige aanpassingen zoals bijvoorbeeld het instellen van achtergrondkleuren (knoppenkleur) en meer van dat soort zaken.

maar in ieder geval bedankt voor je antwoord.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Fijn dat je me laat opzoeken wat je zelf al had gevonden. :cry: :respect:
Maar met iets meer informatie over je verlangens en wellicht ook je ongeloof in de nieuwe uitbreidingsmogelijkheden was eea dus niet nodig geweest. En ik maar zoeken en zoeken.:cry:

Oh ja, de complete handleiding kun je daar ook vinden en online doorlezen.
http://www.service.pioneer-eur.com/pees ... RDW-DU.pdf
Tenzij je deze zelf al had gevonden en je het je niet kunt voorstellen dat je de kleur niet kunt veranderen, is dit een aardige oplossing natuurlijk :oops
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Bericht door quell »

Bovenstaande verschillen kloppen niet....

HD1BT is qua hardware EXACT gelijk aan de HD3BT, inclusief alle uitbreidingen.
Zijn alleen wat kleine verschillen ten aanzien van software (opstartscherm is bijv bij de HD3 ook persoonlijk de "customizen", bij de HD1 niet. Verder beval de HD3 de laatste versie van de Teletlas database...
Komt in de toekomst een software update voor de HD1 waarmee je hem effectief om kan zetten naar een HD3 ....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Fijn dat je ons even op de hoogte brengt van de onjuistheid van de gegevens op de Pioneer-site.
Misschien dat je je even nader wilt verklaren waarom men bij Pioneer zo onhandig is om te zeggen dat er bij de ene wel en de andere geen IP-bus ondersteuning is. Waarom heeft de 3BT wel en de 1BT geen spraakherkenning?
En waar heb jij deze interessante info vandaan, en vooral als er een update komt, waar is deze te verkrijgen.
En tenslotte, als ze wat hardware betreft exact gelijk zijn en ook dezelfde software gebruiken, ik meen de CNDV-60, waarom zitten er dan verschilletjes in?
Je ziet we zijn niet alleen nieuwsgierig, we horen ook graag waarop dit soort mededelingen gestoeld is. Ook de "laatste versie van de TeleAtlas database" stelt me geenszins gerust over de actualiteit van de gegevens.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Bericht door quell »

quell schreef:Bovenstaande verschillen kloppen niet....

HD1BT is qua hardware EXACT gelijk aan de HD3BT, inclusief alle uitbreidingen.
Zijn alleen wat kleine verschillen ten aanzien van software (opstartscherm is bijv bij de HD3 ook persoonlijk de "customizen", bij de HD1 niet. Verder beval de HD3 de laatste versie van de Teletlas database...
Komt in de toekomst een software update voor de HD1 waarmee je hem effectief om kan zetten naar een HD3 ....
Nogal simpel (beide units hebben dus ook spraakherkenning..)
Ben zelf al geruime tijd in het bezit van een HD1BT.... Is trouwens zeer simpel te checken wanneer je de handleidingen van de HD1 en HD3 vergelijkt, zal je zien dat er zo goed als GEEN verschillen zijn !!
Kijk trouwens maar in de folder....
folder, blz 86....
Waarom Pioneer op z'n site niet kompleet is, moet je aan Pioneer vragen... :wink:
Waarschijnlijk omdat de HD1 inmiddels toch vervangen is door de HD3 ....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

HD1BT is qua hardware EXACT gelijk aan de HD3BT, inclusief alle uitbreidingen.

wanneer je de handleidingen van de HD1 en HD3 vergelijkt, zal je zien dat er zo goed als GEEN verschillen zijn !!
Nee, nu is het pas echt duidelijk :P . Sterke argumentatie, dat geef ik toe :oops:

En in een folder waar slechts één van beide apparaten staat vallen de verschillen of overeenkomsten niet echt op.
Maar blijft mijn vraag waar je de informatie vandaan hebt dat het verschil tussen de twee exemplaren alleen het logootje HD3BT zou zijn! En als er geen verschillen zijn waarom komt er dan een update?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Bericht door quell »

Gerritje schreef:
HD1BT is qua hardware EXACT gelijk aan de HD3BT, inclusief alle uitbreidingen.

wanneer je de handleidingen van de HD1 en HD3 vergelijkt, zal je zien dat er zo goed als GEEN verschillen zijn !!
Nee, nu is het pas echt duidelijk :P . Sterke argumentatie, dat geef ik toe :oops:
En in een folder waar slechts 'e'en van beide apparaten staat vallen de verschillen of overeenkomsten niet echt op.
Maar blijft mijn vraag waar je de informatie vandaan hebt dat het verschil tussen de twee exemplaren alleen het logootje zou zijn! En als er geen verschillen zijn waarom komt er dan een update?
Zucht.... Doe er mee wat je wilt... Het gaat erom dat als je in de folder kijkt (en zoals ik uit de praktijk weet), dat de HD1 dus, in tegenstelling tot jouw eerste bewering, al deze zaken WEL heeft !

IP-Bus Control
iPod-bediening Ja, met optionele CD-IB100 adapter
USB Control Ja, met optionele CD-UB100 adapter
Bluetooth Telephony and Audio Streaming Handsfree profiel
Reverse Camera Input Ja, met optionele ND-BC2 achteruitijkcamera WEL spraakherkenning,


Zoals gezegt, mocht je de behoefte voelen en het niet van mij wil aannemen, kan je ook de volledige handleidingen vergelijken....

En zoals eerder vermeld, bestaat de update uit nieuwe navigatie software (kaarten, POIs, en de mogelijkheid om het opstart scherm te veranderen (niet het logo-tje, goed lezen helpt.... :wink: ). Daarnaast wellicht nog wat kleine niet zichtbare dingetjes.
Bij de HD1BT kunnen alleen de achtergrond schermen voor navigatie etc. veranderd worden, bij de HD3 ook het opstartscherm. Niet echt een groot verschil....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Bericht door quell »

quell schreef:
Gerritje schreef:
HD1BT is qua hardware EXACT gelijk aan de HD3BT, inclusief alle uitbreidingen.

wanneer je de handleidingen van de HD1 en HD3 vergelijkt, zal je zien dat er zo goed als GEEN verschillen zijn !!
Nee, nu is het pas echt duidelijk :P . Sterke argumentatie, dat geef ik toe :oops:
En in een folder waar slechts 'e'en van beide apparaten staat vallen de verschillen of overeenkomsten niet echt op.
Maar blijft mijn vraag waar je de informatie vandaan hebt dat het verschil tussen de twee exemplaren alleen het logootje zou zijn! En als er geen verschillen zijn waarom komt er dan een update?
Zucht.... Doe er mee wat je wilt... Het gaat erom dat als je in de folder kijkt (en zoals ik uit de praktijk weet), dat de HD1 dus, in tegenstelling tot jouw eerste bewering, al deze zaken WEL heeft !

IP-Bus Control
iPod-bediening Ja, met optionele CD-IB100 adapter
USB Control Ja, met optionele CD-UB100 adapter
Bluetooth Telephony and Audio Streaming Handsfree profiel
Reverse Camera Input Ja, met optionele ND-BC2 achteruitijkcamera WEL spraakherkenning,


Zoals gezegt, mocht je de behoefte voelen en het niet van mij wil aannemen, kan je ook de volledige handleidingen vergelijken....

En zoals eerder vermeld, bestaat de update uit nieuwe navigatie software (kaarten, POIs, en de mogelijkheid om het opstart scherm te veranderen (niet het logo-tje, goed lezen helpt.... :wink: ). Daarnaast wellicht nog wat kleine niet zichtbare dingetjes.
Bij de HD1BT kunnen alleen de achtergrond schermen voor navigatie etc. veranderd worden, bij de HD3 ook het opstartscherm. Niet echt een groot verschil....
P.S. op deze (Amerikaanse) site kun je alle discussien/vergelijkingen etc. volgen : forum
Z1 is amerikaanse HD1
Z2 is amerikaanse HD3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Zonder lelijk te willen doen, maar ik beweer niets, ik gaf weer wat Pioneer op z'n website heeft staan inclusief de links naar die informatie. Bovendien in geschrift dat de vraagsteller het zelf had kunnen vinden.
En als jij zegt dat alles exact gelijk is dan is dus alleen de aanduiding HD3BT aan de buitenkant van de unit anders.
Verder is het vergelijken van handleidingen zoals door jou zo fraai opgevoerd geen enkele reden om aan te nemen dat op basis van bediening ook de zaak intern hetzelfde zou zijn en vind ik de vergelijking tussen Europese en Amerikaanse units niet echt overtuigend. Daarom werken de meeste Amerikaanse units ook niet als je er de Europese software in stopt.

Maar waarom vertel je nog steeds niet waar je info vandaan komt.
Kijk dat ze bij Pioneer niet altijd weten waar ze over praten is al eerder duidelijk geworden.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Bericht door quell »

Gerritje schreef: Maar waarom vertel je nog steeds niet waar je info vandaan komt.
Kijk dat ze bij Pioneer niet altijd weten waar ze over praten is al eerder duidelijk geworden.
Zoals eerder gezegt, wat aansluitingen, uiterlijk en functionaliteiten betreft spreek ik gewoon uit ervaring omdat ik er zelf 1 heb (HD1BT), dus weet ik exact wat er wel of niet op zit kwa aansluitingen en functionaliteiten....

Wat de software update betreft, dat heb ik van Pioneer (omdat ik e.e.a. gechecked heb omdat vlak nadat ik mijn HD1BT gekocht had de HD3BT aangekondigd werd, en ik natuurlijk ook wilde weten wat de verschillen waren..). Is ook in overeenstemming met wat in Amerika gebeurd, maar we zullen het binnen 1 a 2 maanden weten, dan zou de software update uit moeten komen.
In amerika is al gebleken dat door uitwisselen van de harddrives een z1 een z2 werd en vv, en ook intern waren beide units gelijk.

Tussen 2 haakjes, wanneer je op de europese site van Pioneer kijkt staan er ook weer ander zaken als op de nederlandse site....
pioneer europe

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

En dat maakt mij, net als Gerritje errug achterdochtig.

In het verleden waren er ook verhalen dat de X1(R) uitgerust kon worden met een BT module, dat werd overal aangeprezen.
Totdat de aap uit de mouw kwam en bleek dat zoiets helemaal niet mogelijk is, er ontbreekt de nodige hardware om die koppeling mogelijk te maken. Lees er de bewuste topics maar eens op na op dit Forum
Vandaar onze achterdocht :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Bericht door quell »

JW schreef:En dat maakt mij, net als Gerritje errug achterdochtig.

In het verleden waren er ook verhalen dat de X1(R) uitgerust kon worden met een BT module, dat werd overal aangeprezen.
Totdat de aap uit de mouw kwam en bleek dat zoiets helemaal niet mogelijk is, er ontbreekt de nodige hardware om die koppeling mogelijk te maken. Lees er de bewuste topics maar eens op na op dit Forum
Vandaar onze achterdocht :idea:

Groet,
JW
OK, Wacht zelf uiteraard ook met spanning op de beschikbaarheid van de software update.... :P

Maar bluetooth (en IPOD) werken in elk geval :wink: , al is de ipod sturing wel wat langzaam...

Afbeelding
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Bericht door quell »

quell schreef: OK, Wacht zelf uiteraard ook met spanning op de beschikbaarheid van de software update.... :P

Maar bluetooth (en IPOD) werken in elk geval :wink: , al is de ipod sturing wel wat langzaam...
Voor de volledigheid :P , ben inmiddels in het bezit van de officiele service dokumentatie en schema's van de HD1 en HD3, en deze blijken inderdaad volledig identiek te zijn....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Als dat zo is ben ik blij voor je en groeit mijn eerdere gevoel dat ook Pioneer hoort bij diegenen die oude wijn in nieuwe zakken verkoopt. Maw ze belazeren de kluit door 2 tyopen op de markt te brengen waar geen verschillen in zitten.
Maarre, waarom dan een update? Zit er ergens toch een EEPROMmetje dat opnieuwe moet worden geprogrammeerd?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Bericht door quell »

Gerritje schreef:Als dat zo is ben ik blij voor je en groeit mijn eerdere gevoel dat ook Pioneer hoort bij diegenen die oude wijn in nieuwe zakken verkoopt. Maw ze belazeren de kluit door 2 tyopen op de markt te brengen waar geen verschillen in zitten.
Maarre, waarom dan een update? Zit er ergens toch een EEPROMmetje dat opnieuwe moet worden geprogrammeerd?
Klopt, systeem bestaat uit stukje software dat in eeprom zit (bootstrap loaders, "bios" etc.), en grootste deel van software dat op harde schijf zit. Beiden zijn te updaten.
De update bestaat uit nieuw kaartmateriaal, (dat ze natuurlijk toch al veel eerder uit hadden moeten brengen :( ), met sterk uitgebreide hoeveelheid POIs en 3-d representatie van aantal POIs (waar ik ook niet echt op zit te wachten...), alsmede wat veranderingen in de systeemsoftware zoals bijvoorbeeld de mogelijkheid om voicetags te gebruiken voor adressen in het telefoon adresboek, en wellicht nog wat andere zaken. In elk geval niet echt veel (systeem)software veranderingen, voor zover ik het kan zien. Weet natuurlijk niet of er ook de nodige bugs verholpen ( en toegevoegd :wink: ) zijn....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
laserq
Junior Member
Junior Member
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 mei 2007 13:03

Bericht door laserq »

ik had ergens op internet gelezen dat de update cd/dvd rond mei beschikbaar zou komen en 279 euro kost. dat is toch een behoorlijke duit centen.

http://216.239.59.104/search?q=cache:_E ... cd=6&gl=nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Dat is een heel gangbare prijs.
Maar wacht maar 6 maanden langer dan komt de editie waar de foutjes zijn uitgehaald.
Bij de versie 50 was de versie C pas deugdelijk en bij de 60 de versie B.
Pioneer heeft een bijzonder slechte naam wat dit betreft.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Plof
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 jun 2007 19:48

Bericht door Plof »

Wat ik ervan begrepen heb van iemand die dingen verhandeld is dat de HDD 10 GB scheelt . Meer ook niet. Maar pin me daar niet op vast want heb ze beiden niet los gehad of in mogen zien.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Bericht door quell »

Plof schreef:Wat ik ervan begrepen heb van iemand die dingen verhandeld is dat de HDD 10 GB scheelt . Meer ook niet. Maar pin me daar niet op vast want heb ze beiden niet los gehad of in mogen zien.
Nope, beide systemen hebben een 30 gig hardeschijf...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Verschil tussen VD) MS4140 en MS4150
    door xabre16v » 13 mei 2022 13:27 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 333
  • Pioneer AVIC-HD1BT incl bluetooth module
    door Erick » 02 jun 2015 23:12 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 0
    Weergaves: 1363
  • Ruilen Pioneer HD1bt compleet tegen RNS 510 bluetooth module
    door Erick » 13 jun 2015 18:27 » in Ruilen / Gratis op te halen
    Reacties: 0
    Weergaves: 855
  • Alpine vs Pioneer
    door MHooikaas » 01 jun 2015 21:29 » in Toestellen overzicht
    Reacties: 0
    Weergaves: 608
  • Pioneer avic-x1
    door Caddyman » 21 jun 2017 15:10 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 790
  • Pioneer Software
    door robsel » 29 jan 2015 11:57 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 1125
  • Pioneer avic F80DAB
    door Berg » 30 jan 2017 12:02 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 457

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”