MS5100 Demo Mode
-
- Starting Member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 26 jan 2004 00:06
MS5100 Demo Mode
Hallo Allemaal,
Wat een prachtig forum! Het lezen van de diepgaande uiteenzettingen heeft me al een ritje naar de dealer bespaard (220 km) en zorgt er verder voor dat mijn dagen soms wat langer worden
Mijn ervaring (als navi-newby)
2 weken geleden werd mijn nieuwe (lease) Renault Laguna Elective geleverd zonder het bestelde Carminat navi systeem . De dealer wilde dit goed maken door inbouw van een MS5100 met klapscherm (staat het inschuifsysteem voor het scherm al bij het overzicht van VDO onderdelen?). Vorige week werd dit uitgevoerd en gelijk een weekend 700 km rijden om het uit te proberen.
Het scherm versprong telkens tussen mijn positie en een positie die ver op mij voor lag, terwijl ik voor een stoplicht wachtte, reed het systeem onbesuisd door. Napluizen van enkele discussie in jullie forum deed mij vermoeden dat puls en/of achteruit niet goed waren aangesloten. De afspraak met de dealer was al gemaakt toen ik de code voor het diagnose menu vond. Hieruit bleek dat puls en achteruit prima werkten Ik zag ook een optie Demo mode, deze bleek aan te staan. Nadat deze was uitgezet bleek het systeem goed te werken.
Nu is mijn vooroordeel t.a.v. garages weer bevestigd, maar dat zal een 'self fullfilling profecy' zijn...
Het systeem werkt prima, alleen het verschil tussen snelste en korste route is niet helemaal duidelijk. (Snelste route Enschede - Emmen via A1 - A50 - A28 ????) Maar dat wordt in andere topics bediscussieerd. Verbeterd dit met SW7.6? Deze krijg ik nog opgestuurd. Nu nog eens onderhandelen over een TMC-module, deze hoort volgens mij standaard bij de Carminat-uitvoering.
Ga zo verder met dit forum! De strenge maar rechtvaardige moderatie houdt het niveau op het gewenste peil.
Groeten,
Bart
Wat een prachtig forum! Het lezen van de diepgaande uiteenzettingen heeft me al een ritje naar de dealer bespaard (220 km) en zorgt er verder voor dat mijn dagen soms wat langer worden
Mijn ervaring (als navi-newby)
2 weken geleden werd mijn nieuwe (lease) Renault Laguna Elective geleverd zonder het bestelde Carminat navi systeem . De dealer wilde dit goed maken door inbouw van een MS5100 met klapscherm (staat het inschuifsysteem voor het scherm al bij het overzicht van VDO onderdelen?). Vorige week werd dit uitgevoerd en gelijk een weekend 700 km rijden om het uit te proberen.
Het scherm versprong telkens tussen mijn positie en een positie die ver op mij voor lag, terwijl ik voor een stoplicht wachtte, reed het systeem onbesuisd door. Napluizen van enkele discussie in jullie forum deed mij vermoeden dat puls en/of achteruit niet goed waren aangesloten. De afspraak met de dealer was al gemaakt toen ik de code voor het diagnose menu vond. Hieruit bleek dat puls en achteruit prima werkten Ik zag ook een optie Demo mode, deze bleek aan te staan. Nadat deze was uitgezet bleek het systeem goed te werken.
Nu is mijn vooroordeel t.a.v. garages weer bevestigd, maar dat zal een 'self fullfilling profecy' zijn...
Het systeem werkt prima, alleen het verschil tussen snelste en korste route is niet helemaal duidelijk. (Snelste route Enschede - Emmen via A1 - A50 - A28 ????) Maar dat wordt in andere topics bediscussieerd. Verbeterd dit met SW7.6? Deze krijg ik nog opgestuurd. Nu nog eens onderhandelen over een TMC-module, deze hoort volgens mij standaard bij de Carminat-uitvoering.
Ga zo verder met dit forum! De strenge maar rechtvaardige moderatie houdt het niveau op het gewenste peil.
Groeten,
Bart
[color=blue]VW Passat Variant 2.0 TDI DSG (bijna...).[/color]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Bart,
Welkom op het forum, we zijn blij te lezen dat het je bevalt en dat je er al plezier van gehad hebt.
Die sliding unit waarover je spreekt is denkelijk de MKM 1150 van VDO, en die staat hier wel ergens vermeld, in het overzicht dacht ik. Is erg handig, zou ik ook graag gebruiken, alleen heb ik daartoe geen mogelijkheid omdat ik geen DIN opening vrij heb. In jouw Laguna is daar kennelijk plek voor, naast de al aanwezige radio
Welke SW zit er nu in? De 7.6 is zeker een goeie, en in combinatie met een TMC box 5010/01 een must, alleen zó komt die unit goed tot z'n recht.
Aarzel niet je vragen te stellen en je ervaringen met ons te delen, alleen zó worden we met z'n allen wijzer.
Tot spoedig dus
Groet,
JW
Welkom op het forum, we zijn blij te lezen dat het je bevalt en dat je er al plezier van gehad hebt.
Die sliding unit waarover je spreekt is denkelijk de MKM 1150 van VDO, en die staat hier wel ergens vermeld, in het overzicht dacht ik. Is erg handig, zou ik ook graag gebruiken, alleen heb ik daartoe geen mogelijkheid omdat ik geen DIN opening vrij heb. In jouw Laguna is daar kennelijk plek voor, naast de al aanwezige radio
Welke SW zit er nu in? De 7.6 is zeker een goeie, en in combinatie met een TMC box 5010/01 een must, alleen zó komt die unit goed tot z'n recht.
Aarzel niet je vragen te stellen en je ervaringen met ons te delen, alleen zó worden we met z'n allen wijzer.
Tot spoedig dus
Groet,
JW
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 03 jan 2004 23:04
Het dashboard is zo te zien dubbel-DIN (want grote radioklep). Was het dashboard van onze Forester dat maar . Nu ja, gelukkig komen er steeds meer dubbel-Din dashboards. Met al die elektrieke apparatuur in auto's wordt dubbel DIN natuurlijk ook steeds meer noodzakelijk.
Subaru Forester S-Turbo, VDO Dayton MS5000
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 26 jan 2004 00:06
Ja inderdaad heeft de Laguna dubbel din, achter de klep die op de foto gesloten is, zijn twee din-openingen. Eén daarvan wordt standaard gevuld door de radio (in de meeste uitvoeringen tenminste).koekiemonster schreef:Het dashboard is zo te zien dubbel-DIN (want grote radioklep).
Het display dat je op de foto ziet is de climate control.
Nadeel van het uitschuif-scherm is dat het trilt bij stationair. Dit begint irritant te worden, zeker bij filerijden. Ietsje terugschuiven en iets draaien helpt meestal, maar daarbij raak ik vaak een knopje van de radio waardoor deze weer van zender verspringt. Nog even puzzelen hoe dat opgelost kan worden.
Zijn er anderen met ervaring met een uitschuifbaar scherm?
Greetz,
Bart
[color=blue]VW Passat Variant 2.0 TDI DSG (bijna...).[/color]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 186
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:10
Hoi Bart,
Betreffende software versie 7.6; deze rekent de kortste route veel beter uit dan de vorige versie (niet de 7.5, deze deed het ook goed). De kortste route wordt eerst berekend en na verloop van tijd (varierend tussen de 5 en pakweg 60 seconden) wordt de route geoptimaliseerd. Deze optimalisatie houdt in dat de kortste route ook inderdaad een stuk korter is dan de eerste berekening. Mijn ervaring is dat de kortste route op sommige trajecten ook vaak iets sneller is dan de snelste route. Een reden hiervan zie ik dat ik in de Randstad woon en me op de snelwegen en doorgaande routes min of meer me aan de maximale snelheid hou (sneller rijden lukt meestal geeneens). Daarentegen gaat de kortste route zo nu en dan over binnenwegen (je moet er maar van houden) waar dan een maximale snelheid geldt van 50 km/uur en waar je makkelijk en zonder gevaar iets sneller kan rijden. Hiermee wordt de korste route soms ook iets sneller, en de kans of files is een stuk kleiner.
Arjeh
Betreffende software versie 7.6; deze rekent de kortste route veel beter uit dan de vorige versie (niet de 7.5, deze deed het ook goed). De kortste route wordt eerst berekend en na verloop van tijd (varierend tussen de 5 en pakweg 60 seconden) wordt de route geoptimaliseerd. Deze optimalisatie houdt in dat de kortste route ook inderdaad een stuk korter is dan de eerste berekening. Mijn ervaring is dat de kortste route op sommige trajecten ook vaak iets sneller is dan de snelste route. Een reden hiervan zie ik dat ik in de Randstad woon en me op de snelwegen en doorgaande routes min of meer me aan de maximale snelheid hou (sneller rijden lukt meestal geeneens). Daarentegen gaat de kortste route zo nu en dan over binnenwegen (je moet er maar van houden) waar dan een maximale snelheid geldt van 50 km/uur en waar je makkelijk en zonder gevaar iets sneller kan rijden. Hiermee wordt de korste route soms ook iets sneller, en de kans of files is een stuk kleiner.
Arjeh
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 26 jan 2004 00:06
Hallo Arjeh,
Ik had nog een opmerking hierover gepost bij "MS3200 snel is niet de snelste" ( zie http://www.navigatiehelpsite.nl/Forum/v ... php?t=1267), het verschil was laastst 30 minuten en 100 km langer (bij optie snelste)!
Volgende week krijg ik 7.6, ik ben benieuwd!
Gr,
Bart
Ik had nog een opmerking hierover gepost bij "MS3200 snel is niet de snelste" ( zie http://www.navigatiehelpsite.nl/Forum/v ... php?t=1267), het verschil was laastst 30 minuten en 100 km langer (bij optie snelste)!
Volgende week krijg ik 7.6, ik ben benieuwd!
Gr,
Bart
[color=blue]VW Passat Variant 2.0 TDI DSG (bijna...).[/color]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 186
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:10
Hoi Bart,
Dat lijkt me wel heel erg veel hoor; 30 minuten langer en 100 km meer! Als je dezelfde route laat uitrekenen met de optie kortste route, komt hij dan inderdaad met de route die 30 minuten korter is en 100 km minder? Ik vraag me echt af waar deze route loopt, want de snelste route wordt (volgens mij) over het algemeen over de autosnelwegen gereden, en ik kan me in Nederland nauwelijks een route bedenken die over de snelweg 100 km langer is dan de rechte lijn tussen deze 2 punten. Welke cd gebruik je trouwens en welke versie? Ik heb zelf een lichte voorkeur voor TeleAtlas en heb zulke afwijkingen bij snelste route nog niet meegemaakt (wel trouwens bij kortste route, want dat werkt toch niet geweldig).
Ik zie je reactie wel,
Arjeh
Dat lijkt me wel heel erg veel hoor; 30 minuten langer en 100 km meer! Als je dezelfde route laat uitrekenen met de optie kortste route, komt hij dan inderdaad met de route die 30 minuten korter is en 100 km minder? Ik vraag me echt af waar deze route loopt, want de snelste route wordt (volgens mij) over het algemeen over de autosnelwegen gereden, en ik kan me in Nederland nauwelijks een route bedenken die over de snelweg 100 km langer is dan de rechte lijn tussen deze 2 punten. Welke cd gebruik je trouwens en welke versie? Ik heb zelf een lichte voorkeur voor TeleAtlas en heb zulke afwijkingen bij snelste route nog niet meegemaakt (wel trouwens bij kortste route, want dat werkt toch niet geweldig).
Ik zie je reactie wel,
Arjeh
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 26 jan 2004 00:06
Hoi Arjeh,
Dit is de route die gekozen werd:
Ik gebruik de NavTech 2003-2 die door de Renauldealer is geleverd.
Groet,
Bart
Dit is de route die gekozen werd:
Je kunt het op de kaart wel zien, de 'snelste' weg is een gigantisch vierkant en erg om. De eerste keer was ik zo dom om niet de korste route te checken en heb ik de hele omweg gereden. Nu weet ik beter...Vorige week en vandaag van Enschede naar Emmen gereden.
Mijn eigen keuze zou zijn: A35 tot Almelo, N36 ri Hardenberg, N35 ri Emmen. Reistijd 1:30
Bij instelling voor snelste route word ik via A1 Apeldoorn, A50 Zwolle, A28 en dan weer oostwaarts (A37, N37) richting Emmen. Reistijd 2:00 !
Stel ik 'm in op kortste, dan mijn eigen route (behoudens het stukje snelweg tot Almelo) en is de tijd 1:30.
De snelste route is 30 minuten langer en ca 100 km om! (afstand 2 x zo groot).
Ra ra.... Op de terugweg van Emmen naar Enschede ging het wel (bijna) goed.
Ik gebruik de NavTech 2003-2 die door de Renauldealer is geleverd.
Groet,
Bart
[color=blue]VW Passat Variant 2.0 TDI DSG (bijna...).[/color]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 186
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:10
Hoi Bart,
Goh, leuk, ik heb een medestander gevonden. Zelf reed ik tot 31/12/2003 altijd de kortste route, aangezien ik dan iets minder bijtelling zou hebben. Nu, in 2004, maakt dat allemaal niets meer uit. Meer dan 500 km prive rijd ik toch echt wel. Ik ben het volledig met je eens dat de snelste route absoluut niet altijd de snelste route is. Zelf woon ik in Amstelveen, en als ik vanuit Apeldoorn kom, dan word ik met de keuze snelste route, een afslag later van de A9 eraf 'gegooid' om zo, via vrijwel alleen provinciale wegen waar 80 km/uur gereden mag worden, naar huis te rijden. Het probleem zit hem volgens mij in het volgende: op de (auto)snelwegen en provinciale wegen houdt het systeem rekening dat je inderdaad die maximale snelheid kan rijden. Daarentegen heb ik het idee dat op de wegen binnen de bebouwde kom, er een reductie op de snelheden plaatsvindt. Als ik de laatste 2 kilometer in mijn wijk rij (alles 50 km/uur), geeft het systeem aan dat ik daar pakweg 5 minuten over moet rijden, dwz ± 25 km/uur.
Bovenstaande is volgens mij het hele probleem. Met de nieuwe software 5076 (of 7.6) is dit probleem niet verholpen. Wel zal de kortste route veel beter worden berekend en deze zal dan ook echt korter zijn. Ik heb mijn probleem van Apeldoorn / Amstelveen wel eens aan de leverancier (NavTech) gemeld maar mij werd gemeld dat dit aan de software ligt. Met TeleAtlas heb ik iets betere ervaring. Maar het blijft een computer! Als tip wil ik je meegeven om een via-punt in te stellen op de door jou gewenste route. Wanneer je het via-punt bijna benaderd heb kan je eventueel (het liefst op een stuk waar geen afslagen zijn, dit ivm tijd van herberekenen) het via-punt verwijderen. Het probleem van de kortste route is, dat je soms echt door kleine straatjes wordt gestuurd.
Ik heb zelf wel meerdere dingen geschreven omtrent routes etc. Zoek maar even op dit forum naar berichten met de tekst route, korste, snelste.
Ik lees wel hoe je dit allemaal oplost,
Arjeh
Goh, leuk, ik heb een medestander gevonden. Zelf reed ik tot 31/12/2003 altijd de kortste route, aangezien ik dan iets minder bijtelling zou hebben. Nu, in 2004, maakt dat allemaal niets meer uit. Meer dan 500 km prive rijd ik toch echt wel. Ik ben het volledig met je eens dat de snelste route absoluut niet altijd de snelste route is. Zelf woon ik in Amstelveen, en als ik vanuit Apeldoorn kom, dan word ik met de keuze snelste route, een afslag later van de A9 eraf 'gegooid' om zo, via vrijwel alleen provinciale wegen waar 80 km/uur gereden mag worden, naar huis te rijden. Het probleem zit hem volgens mij in het volgende: op de (auto)snelwegen en provinciale wegen houdt het systeem rekening dat je inderdaad die maximale snelheid kan rijden. Daarentegen heb ik het idee dat op de wegen binnen de bebouwde kom, er een reductie op de snelheden plaatsvindt. Als ik de laatste 2 kilometer in mijn wijk rij (alles 50 km/uur), geeft het systeem aan dat ik daar pakweg 5 minuten over moet rijden, dwz ± 25 km/uur.
Bovenstaande is volgens mij het hele probleem. Met de nieuwe software 5076 (of 7.6) is dit probleem niet verholpen. Wel zal de kortste route veel beter worden berekend en deze zal dan ook echt korter zijn. Ik heb mijn probleem van Apeldoorn / Amstelveen wel eens aan de leverancier (NavTech) gemeld maar mij werd gemeld dat dit aan de software ligt. Met TeleAtlas heb ik iets betere ervaring. Maar het blijft een computer! Als tip wil ik je meegeven om een via-punt in te stellen op de door jou gewenste route. Wanneer je het via-punt bijna benaderd heb kan je eventueel (het liefst op een stuk waar geen afslagen zijn, dit ivm tijd van herberekenen) het via-punt verwijderen. Het probleem van de kortste route is, dat je soms echt door kleine straatjes wordt gestuurd.
Ik heb zelf wel meerdere dingen geschreven omtrent routes etc. Zoek maar even op dit forum naar berichten met de tekst route, korste, snelste.
Ik lees wel hoe je dit allemaal oplost,
Arjeh
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 1051
- Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57
Hier heb ik geen last van ik ga er netjes bij amstelveen centrum Afslag 5 af en is dan is het maar 4.5 km en 8 minuten tot waar we wonen.arjeh schreef:Hoi Bart,
Zelf woon ik in Amstelveen, en als ik vanuit Apeldoorn kom, dan word ik met de keuze snelste route, een afslag later van de A9 eraf 'gegooid' om zo, via vrijwel alleen provinciale wegen waar 80 km/uur gereden mag worden, naar huis te rijden. Het probleem zit hem volgens mij in het volgende: op de (auto)snelwegen en provinciale wegen houdt het systeem rekening dat je inderdaad die maximale snelheid kan rijden. Daarentegen heb ik het idee dat op de wegen binnen de bebouwde kom, er een reductie op de snelheden plaatsvindt. Als ik de laatste 2 kilometer in mijn wijk rij (alles 50 km/uur), geeft het systeem aan dat ik daar pakweg 5 minuten over moet rijden, dwz ± 25 km/uur.
Bovenstaande is volgens mij het hele probleem. Met de nieuwe software 5076 (of 7.6) is dit probleem niet verholpen. Wel zal de kortste route veel beter worden berekend en deze zal dan ook echt korter zijn. Ik heb mijn probleem van Apeldoorn / Amstelveen wel eens aan de leverancier (NavTech) gemeld maar mij werd gemeld dat dit aan de software ligt. Met TeleAtlas heb ik iets betere ervaring. Maar het blijft een computer! Als tip wil ik je meegeven om een via-punt in te stellen op de door jou gewenste route. Wanneer je het via-punt bijna benaderd heb kan je eventueel (het liefst op een stuk waar geen afslagen zijn, dit ivm tijd van herberekenen) het via-punt verwijderen. Het probleem van de kortste route is, dat je soms echt door kleine straatjes wordt gestuurd.
Ik heb zelf wel meerdere dingen geschreven omtrent routes etc. Zoek maar even op dit forum naar berichten met de tekst route, korste, snelste.
Ik lees wel hoe je dit allemaal oplost,
Arjeh
Dit gaat op met een navtech kaart 2003-2 het heeft dus alles met de kaart CD te maken en niet met de software.
Maar nou is het nog altijd sneller als zelf met de kaart op schoot rijden.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo,
Han schreef:
In het NavTech gedeelte is dit al eens aangekaart en er is toen een tipje van de sluier opgelicht.
Waar het in hoofdlijnen op neer komt is dat de kaartenbouwers codes toekennen aan de wegen, noem maar, wat van een 1 voor een woonerf tot een 10 voor een snelweg. En die codering kan verschillend zijn bij TA en NT.
Vervolgens wordt bij de navisysteem bouwer een voor zijn systeem geschikte navi-CD gemaakt. Daarbij wordt door hem een keuze gemaakt bij het omgaan met die codes, dus een snelweg met code 10 kan door hem extra belangrijk gemaakt worden. En zo kan het gebeuren dat je een wel erg lange omweg moet maken omdat je zoveel mogelijk via de snelwegen gedirigeerd wordt.
Uit eigen ervaring weet ik dat het ook verschil uitmaakt welke SW in je systeem zit.
Toen ik overschakelde van 6.8 naar 7.0 werden er ineens andere routes voorgesteld, met de zelfde kaart in m'n systeem, de MS5000. Na het laden van SW 7.5 (later 7.6) gebeurde dit opnieuw.
En dus werd er door de nieuwe SW een andere prioriteit toegekend aan de door de kaartleverancier verstrekte wegencodes.
Het zou interessant zijn eens een proefje te doen met twee CD's, met praktisch dezelfde DB, maar uitgebracht door verschillende leveranciers. Voorbeeld: de benelux NT-CD van eind 2003 van VDO vergelijken met die van NavTech zelf. Ik verwacht dat daarbij verschillende routes gereden zullen worden.
Zeker is dat een vergelijking met die van TA dan in elk geval andere routes oplevert, dat heb ik begin dit jaar een paar keer uitgeprobeerd. En WS (Willem) zal dat denk ik ook kunnen bevestigen, hij heeft beide DVD's met elkaar vergeleken in z'n MS 5500.
Hopelijk leest NavTech deze bijdrage ook, ze hebben nog het voornemen iets meer te vertellen over de achtergronden en de applicaties.
Groet,
JW
Han schreef:
Dat heeft wel veel, maar toch niet alles met de kaart te maken. En wel degelijk ook met de SW in je systeem.Dit gaat op met een navtech kaart 2003-2 het heeft dus alles met de kaart CD te maken en niet met de software.
In het NavTech gedeelte is dit al eens aangekaart en er is toen een tipje van de sluier opgelicht.
Waar het in hoofdlijnen op neer komt is dat de kaartenbouwers codes toekennen aan de wegen, noem maar, wat van een 1 voor een woonerf tot een 10 voor een snelweg. En die codering kan verschillend zijn bij TA en NT.
Vervolgens wordt bij de navisysteem bouwer een voor zijn systeem geschikte navi-CD gemaakt. Daarbij wordt door hem een keuze gemaakt bij het omgaan met die codes, dus een snelweg met code 10 kan door hem extra belangrijk gemaakt worden. En zo kan het gebeuren dat je een wel erg lange omweg moet maken omdat je zoveel mogelijk via de snelwegen gedirigeerd wordt.
Uit eigen ervaring weet ik dat het ook verschil uitmaakt welke SW in je systeem zit.
Toen ik overschakelde van 6.8 naar 7.0 werden er ineens andere routes voorgesteld, met de zelfde kaart in m'n systeem, de MS5000. Na het laden van SW 7.5 (later 7.6) gebeurde dit opnieuw.
En dus werd er door de nieuwe SW een andere prioriteit toegekend aan de door de kaartleverancier verstrekte wegencodes.
Het zou interessant zijn eens een proefje te doen met twee CD's, met praktisch dezelfde DB, maar uitgebracht door verschillende leveranciers. Voorbeeld: de benelux NT-CD van eind 2003 van VDO vergelijken met die van NavTech zelf. Ik verwacht dat daarbij verschillende routes gereden zullen worden.
Zeker is dat een vergelijking met die van TA dan in elk geval andere routes oplevert, dat heb ik begin dit jaar een paar keer uitgeprobeerd. En WS (Willem) zal dat denk ik ook kunnen bevestigen, hij heeft beide DVD's met elkaar vergeleken in z'n MS 5500.
Hopelijk leest NavTech deze bijdrage ook, ze hebben nog het voornemen iets meer te vertellen over de achtergronden en de applicaties.
Groet,
JW
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 1051
- Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57
Dus toch het kaart Matriaal ??????JW schreef:Hopelijk leest NavTech deze bijdrage ook, ze hebben nog het voornemen iets meer te vertellen over de achtergronden en de applicaties.
Groet,
JW
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Han,Han schreef:Dus toch het kaart Matriaal ??????JW schreef:Hopelijk leest NavTech deze bijdrage ook, ze hebben nog het voornemen iets meer te vertellen over de achtergronden en de applicaties.
Groet,
JW
Als je er van maakt: Dus toch ook het kaartmateriaal, dan is dat inderdaad een hele korte samenvatting van m'n, inderdaad wel erg lang uitgevallen verhaal
Maar ja, hoe krijg je zo'n verhaal, waarbij zoveel zaken meespelen in een paar korte zinnen samengevat
Met de hartekreet mijnerzijds er bij dat ik vind dat veel te veel zaken overgesimplificeerd worden. Waarom eigenlijk, schatten we (niet persoonlijk bedoeld, slaat ook niet op dit forum, meer in het algemeen) de lezer zo lui of onwetend in
Groet,
JW
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 1051
- Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57
Ik zal het wel niet helemaal begrijpen maar......
Arjeh heeft software 7.6 ik ook
Arjeh heeft Teleatlas ik niet, ik heb Navtech en krijg vanaf Apeldoorn een andere route.
Dan komt het toch uit de Kaart.
Arjeh heeft software 7.6 ik ook
Arjeh heeft Teleatlas ik niet, ik heb Navtech en krijg vanaf Apeldoorn een andere route.
Dan komt het toch uit de Kaart.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Yep, nu alle andere omstandigheden identiek zijn, SW, systeem enz, is het enige verschil de kaart.Han schreef:Ik zal het wel niet helemaal begrijpen maar......
Arjeh heeft software 7.6 ik ook
Arjeh heeft Teleatlas ik niet, ik heb Navtech en krijg vanaf Apeldoorn een andere route.
Dan komt het toch uit de Kaart.
Hopelijk wordt nu deze reactie niet door iedereen opgevat als: dus het ligt altijd alleen maar aan de kaart.
Want dat is dus niet zo, vandaar mijn verhaal.
Groet,
JW
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 186
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:10
Hoi Han,
Wellicht zit het verschil net in die laatst paar honderd meter. Als ik zo hoor, dat jij over het gedeelte in Amstelveen, 4,5 km rijd, neem ik aan dat je via de Kegel wordt genavigeerd (ik noem uiteraard geen details van straten waar iemand woont). Zou je een de proef op de som willen nemen om te navigeren vanaf de richting Apeldoorn naar mijn straat? Gereden met jou Navtech cd 2003-02 en gekozen voor snelste route. Ik blijf me altijd verbazen hoe de routes worden bepaald. Ook komende vanaf de richting Utrecht gekozen met kortste route, word ik wel eens over de N201 gestuurd. Het lijkt in eerste instantie korter (misschien maar enkele 100-en meters) maar dat komt omdat wanneer ik over de A9 verder rij, niet de Handweg maar de Van der Hooplaan wordt gekozen. Eea heb ik wel eens doorgespeeld naar de leveranciers van het kaartmateriaal, maar die doen hier niets mee. Het mooitste zou zijn wanneer er meerdere routes tegelijkertijd zouden worden berekend. Je kunt dan kiezen welke je neemt. Want zoals Bart al melde is de snelste echt niet altijd de snelste! We zouden iets meer inzicht moeten krijgen wat inderdaad prioriteiten van wegen zijn. Ik denk namelijk dat dit door de kaartmakers vaak verkeerd wordt ingeschat. Uiteraard hebben deze mensen zeer veel ervaring betreffende het toewijzen van snelheden, prioriteiten etc., maar ik denk dat de eindgebruiker dat in zijn 'eigen stad' velen malen beter kan. Misschien kunnen wij (gebruikers hier op dit forum) de beide kaartleveranciers hier mee helpen!!!).
Arjeh
Wellicht zit het verschil net in die laatst paar honderd meter. Als ik zo hoor, dat jij over het gedeelte in Amstelveen, 4,5 km rijd, neem ik aan dat je via de Kegel wordt genavigeerd (ik noem uiteraard geen details van straten waar iemand woont). Zou je een de proef op de som willen nemen om te navigeren vanaf de richting Apeldoorn naar mijn straat? Gereden met jou Navtech cd 2003-02 en gekozen voor snelste route. Ik blijf me altijd verbazen hoe de routes worden bepaald. Ook komende vanaf de richting Utrecht gekozen met kortste route, word ik wel eens over de N201 gestuurd. Het lijkt in eerste instantie korter (misschien maar enkele 100-en meters) maar dat komt omdat wanneer ik over de A9 verder rij, niet de Handweg maar de Van der Hooplaan wordt gekozen. Eea heb ik wel eens doorgespeeld naar de leveranciers van het kaartmateriaal, maar die doen hier niets mee. Het mooitste zou zijn wanneer er meerdere routes tegelijkertijd zouden worden berekend. Je kunt dan kiezen welke je neemt. Want zoals Bart al melde is de snelste echt niet altijd de snelste! We zouden iets meer inzicht moeten krijgen wat inderdaad prioriteiten van wegen zijn. Ik denk namelijk dat dit door de kaartmakers vaak verkeerd wordt ingeschat. Uiteraard hebben deze mensen zeer veel ervaring betreffende het toewijzen van snelheden, prioriteiten etc., maar ik denk dat de eindgebruiker dat in zijn 'eigen stad' velen malen beter kan. Misschien kunnen wij (gebruikers hier op dit forum) de beide kaartleveranciers hier mee helpen!!!).
Arjeh
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 1051
- Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57
Hoi Arjeh,
Afslag 5
Van der Hooplaan
Langs de kegel
Naar jouw Huis.
Ik wou het verder hierbij laten omdat het in dit topic eigelijk over de DEMO MODE gaat.
Afslag 5
Van der Hooplaan
Langs de kegel
Naar jouw Huis.
Ik wou het verder hierbij laten omdat het in dit topic eigelijk over de DEMO MODE gaat.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |