CNDV 50 MT - geen Zweden?

cromag
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 apr 2007 21:24

CNDV 50 MT - geen Zweden?

Bericht door cromag »

hoi jongens,

ik upgrade men avic 900dvd net van cndv 30, die door en door versleten was, naar de cndv 50 MT EW B

alles ziet er mooier uit, navigatie doet het weer, echter.....

ik kan adressen opzoeken, kaarten bekijken in denemarken / zweden, maar er naartoe navigeren lukt niet, geeft ie fout dat het niet gaat

ff wat ligge teste op de kaarten, ik kan in dorpjes op de duits deense grens navigeren zolang ik in Duitsland blijf. denemarken wilt ie niet naar navigeren.

tolwegen vermijden staat uit, veerboten verm aan.

snelwegen verm uit.

iemand een idee?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Pioneer's specificatie van deze DVD luidt:

DVD Map disc available for upscaling a Pioneer touch screen operated navigation system (AVIC-X1R, AVIC-800DVD* combined with a Pioneer touch panel display). Contains the TeleAtlas map data with detailed City Maps, extra coverage and more POIs, plus the application programme for touch panel operation.

*Or AVIC-900DVD or AVIC-9/8DVD-II

Coverage Area: UK (incl. Northern Ireland), Germany, France, Italy, Benelux, Austria, Switzerland, Spain, Portugal, Denmark, Sweden, Finland, Norway, Ireland (=Dublin, Cork, Galway, Limerick and selected motorways), Czech Republic, Monaco, Liechtenstein, Andorra, San Marino,The Vatican

General CNDV-50MT


Oftwel, alles hoort er op te staan en gewoon te werken.
En dus komt de voor de hand liggende vraag: Is er iets aan de hand met die 50MT, is het een perfect origineel?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
cromag
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 apr 2007 21:24

Bericht door cromag »

aye, is origineel snap het zelf niet goed

je kan dus wel naar adresse zoeke, op de kaart scrolle in scandinavie, maar echter nergens naartoe navigere.... go figure

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Is heel Skandinavië op deze manier taboe, dus ook Noorwegen en Finland?
En hoe zit het met andere landen, in Zuid-Europa bijvoorbeeld?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

je kan dus wel naar adresse zoeke, op de kaart scrolle in scandinavie, maar echter nergens naartoe navigere.... go figure
Als je consequent steeds de letter n achter aan een woord vergeet kom je nooit in Zwede of Noorwege :oops:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Gerritje schreef:
je kan dus wel naar adresse zoeke, op de kaart scrolle in scandinavie, maar echter nergens naartoe navigere.... go figure
Als je consequent steeds de letter n achter aan een woord vergeet kom je nooit in Zwede of Noorwege :oops:
Zou dat het zijn....... :shock: :D

Nog ff serieus: zet die veerboot 's gewoon aan, blokkeer geen enkele optie. Wat gebeurt er dan?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het probleem is waarschijnlijk heel eenvoudig als de CNDV 50MT volgens enkele bronnen ook uit een DVD voor West en een voor Oost Europa zou bestaan.
Scandinavië bevindt zich in dat geval op de Oost Europa DVD en Nederland op de West Europa DVD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

De 60 bestaat uit 2 DVD's, maar de 50 ook al?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Nee sorry, Er bestaan vanwege de giga hoeveelheid fouten met betrekking tot het navigeren en TMC, 3 versies die men A, B en C noemt. Pioneer is nooit bereid geweest om de gedupeerde klanten ooit maar iets tegemoet te komen na deze blunders.
Met de andere info vergalloppeerde ik me even.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
cromag
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 apr 2007 21:24

Bericht door cromag »

ik heb dus getest:

getest, zuidspanje, los barros navigatie OK
Verenigd koninkrijk navigatie ok
sasnitz duitsland navigatie Niet mogelijk (adres en kaart zoeke wel)
welsedruck duitsland niet ok, adres zoeke en kaart gaan wel
Hojer denemarken, navigatie ok
sonderholm denemarken navigatie niet ok (kaart en adre functionere wel)
Malmo zweden, navigatie niet ok (kaart etc wel)

dit is de B versie, heb dan maar even de A versie geleend, is iedem.

toestel gereset etc etc etc etc het is raar, aangezien je wel op de kaart kan scrollen zonder dat er vlakken ontbreken, je kan adressen zoeken maar er gewoon niet naar toe gaan.

heb toestel op vraag van pioneer support al gereset, geen oplossing

kan ik mijn toestel downgraden van cndv 50 naar de 30? hoe slecht deze 30 ook was en veeel fouten bevatte, alle navigatie plekke wel

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Downgraden is een mogelijkheid, ook daarmee ben je beslist niet de eerste die dat wilde na update vanaf de 40.
Hierbij een volledig overzicht van de te nemen actie. Als de beschrijving niet exact op jouw situatie mocht slaan, dan toch vrijwel identiek als beschreven.

Een andere mogelijkheid is dat je Pioneer verzoekt om de B-versie te ruilen voor de C-versie.
Heb je, hoe gek het ook moge klinken, al gedacht aan een overvol adresboek of soortgelijke geheugenvreters?

Hier nog wat duits leesvoer van andere zeer teleurgestelde updaters: http://forum.pocketnavigation.de/thread ... id=1008474 Weliswaar betreft het hier de Avic-X1 maar de software is identiek
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
cromag
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 apr 2007 21:24

Bericht door cromag »

van harte bedankt gerrit,

men adresboek zit niet zo vol eigenlijk, maar ik kan het altijd eens proberen.
vinnet gewoon jammer dat zoiets kan, het is nu niet dat die DVD's schappelijk van prijs zijn, zeker niet in verhouding met zo'n peperduur toestel, hadde ze het wel mooier mogen doen.

de cndv 30 had wel foute kwa wegen die er niet opstonden, maar werkte tenminste goed. zulke dingen hadde ze toch eerst meer dan grondig mogen uit testen voor ze iets uitbrengen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
cromag
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 apr 2007 21:24

Bericht door cromag »

nu over dat adresboek, zweden was 1300 km, maar die spaanse dat wel lukte was 1800 km dus meer geheugen en die werkte wel. nee denk dat er idd gewoon iets mis is met de dvd, en heel misschien dat de C versie het wel doet, zou dit eens moete kunne testen. anders downgrade ik terug naar de 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

zulke dingen hadde ze toch eerst meer dan grondig mogen uit testen voor ze iets uitbrengen.
Dat doen ze toch, dat heb je zelf opgemerkt!
Ze brengen een verkeerde versie A op de markt, dan na veel klachten een B en na nog meer gerommel een C-versie. De A en de B zijn dus gewoon Beta-versies voor de vole prijs. Goede marketing!
Of de laatste wel goed is hoop ik van harte voor je. En het zou me niet eens verbazen dat deze 50MT- EW-C van 2005 ook meteen de allerlaatste versie voor dit peperdure apparaat zal blijken te zijn. Kun je je daar ook nog over gaan opwinden. We hebben al ruim 2 jaar niets meer vernomen van Pioneer.
nu over dat adresboek, zweden was 1300 km, maar die spaanse dat wel lukte was 1800 km dus meer geheugen
Ik denk niet dat de hoeveelheid geheugen te maken heeft met de te berekenen afstand. veeleer de complexiteit van de berekening en de mogelijke varianten die moeten worden berekend. Dat is met een wegennet door Frankrijk veel eenvoudiger dan door Duitsland waar relatief veel meer snelwegen zijn.
Maar wat ook mogelijk is dat er door ontbrekende gegevens over bepaalde wegen, sommige routes niet in aanmerkeing kunnen worden genomen. Ook de duitse posters schijnen hier last van te hebben, vandaar soms idiote routeberekeningen die soms honderden kilometers omrijden voorstellen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
cromag
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 apr 2007 21:24

Bericht door cromag »

ik vrees dat de 50 ook de laatste versie zal worden, meestal als iets een "last " wordt voor een bedrijf, dan schaffen ze dat af, end of story.

nu toen ik de avic900 kocht waren de losse navigatie dingen gewoon armzalig, de dag van vandaag is dat niet langer zo en denk ik niet dat ik nog voor een vast toestel zou gaan, en zeker geen pioneer.

hun houding snap ik ergens gewoon niet, als jij als producent zo iets duur verkoopt dan ga je je klanten toch tevreden houden, zeker als je de concurentie bekijkt... dvd's verkope aan meer dan 250 € / stuk kunnen ze wel, maar dan staan ze ergens open voor een rechtzaak als het product dat je kocht defect is en ze willen dit niet fixen.

eigenlijk zijn wij als consument gewoon veeel te braaf :p.

toen dat er op audi's, waar de distibutie riem op 120.000 km volgens de onderthoud moet vervangen worden, een heeele reeks met een gesprongen riem langs de kant stond na 90.000km, wou audi dit ook van zich schuiven en in het beste geval de helfd betalen. enkele duitsers pikte dit niet en klaagde audi aan, ze kregen gelijk van de rechtbank.

nu ja, als dit niet opgelost geraakt, zal dit allesins men eerste en laatste pioneer worden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Geen TMC info
    door Freddy11 » 24 sep 2016 18:14 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 555
  • Geen Blauwe lijn
    door fraheij » 08 mei 2023 20:03 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 555
  • Rns 510 na update geen geluid
    door humaxima » 30 mar 2019 01:13 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 669
  • geen MapShare updates meer?
    door cortrans » 01 mei 2022 11:45 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 307
  • Geen GPS ontvangst Laguna 2004
    door kevpau » 15 jun 2015 00:51 » in Renault
    Reacties: 1
    Weergaves: 964
  • geen file melding 2545
    door Johan.1 » 28 nov 2017 23:05 » in Garmin
    Reacties: 0
    Weergaves: 449
  • Geen camera beeld op RNS510 !!
    door EricGTD » 15 jan 2017 20:36 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 1443

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”