Advies gevraagd: Becker Indianapolis Pro 7950 of VDO MS5000?

pfrovers
Junior Member
Junior Member
Berichten: 36
Lid geworden op: 26 jan 2004 21:35

Advies gevraagd: Becker Indianapolis Pro 7950 of VDO MS5000?

Bericht door pfrovers »

Ik heb een nieuwe Becker Indianopolis Pro 7950 gekocht, dit is een prachtapparaat.

Echter ik heb ook nog een VDO MS5000 met zwart scherm en TMC box liggen. Ik mis zelf toch wel een scherm met de kaart in kleur. Ik gebruik de navigatie niet zo vaak. Dus is de VDO meer fun.

Echter de Becker heeft een hele goed tuner en ingebouwde carkit. Dit in tegenstelling tot de Pioneer P55BT.

Ik kan mijn Becker inruilen of houden. De VDO nemen is voor mij voordeliger omdat ik dan nog een hoop geld teug krijg voor mijn Becker. Echter dan ben ik weer aangewezen op de Pioneer radio.

Alleen wat is nu wijsheid??.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pfrovers
Junior Member
Junior Member
Berichten: 36
Lid geworden op: 26 jan 2004 21:35

Bericht door pfrovers »

Geen adviezen :?: :?

Jammer :cry:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pfrovers
Junior Member
Junior Member
Berichten: 36
Lid geworden op: 26 jan 2004 21:35

Bericht door pfrovers »

Dat schema vind ik een erg goed idee, ik ben reeds ermee bezig.

Je ziet dat Becker sterk is qua tuner en ingebouwde carkit. De navigatie is weer wat minder dan de VDO.

VOORDELEN VDO (MS5000):
===================
-goede navigatie
-uitgebreide TMC meldingen
-goede updates (heb het systeem al wat jaren en elk jaar komt er voor de MS5000 een nieuwe update uit)
-kleurenscherm navigatie

NADELEN VDO (MS5000)
-losse tuner en carkit nodig
-verouderd systeem (mogelijk in de toekomst nieuwe navigatiecomputer nodig)


VOORDELEN BECKER RADIO NAVIGATIE (Indianapolis Pro 7950)
==========================================
-alles in 1
-goede tuner en ingebouwde bluetooth carkit (goed geluid carkit en goede ontvangst radiozenders)


NADELEN BECKER RADIO NAVIGATIE (Indianpolis Pro 7950)
========================================
-pijltjes navigatie
-sobere vormgeving

CONCLUSIE:

De VDO is de betere navigatie voor mij, echter het nadeel is dat ik een losse tuner en carkit aan moet schaffen. Tevens de aanschaf van dashmounts gezien ik de carkit en VDO scherm netjes gemonteerd wil hebben.

De Becker heeft perfecte ingebouwde bluetooth carkit en tuner. Echter de navigatie is ook goed, maar ik mis een scherm. Ik mis gewoon het overzicht, dat je een beetje weet waar je ongeveer zit. Is ook een deel funfactor.
Verder is het een handig alles in 1 systeem, geen losse componenten meer.

Een Pioneer heeft alles in 1 met kleurenscherm, maar dat vind ik voor mijn 2e auto te duur. Ik heb immers al een Pioneer D3 in mijn andere auto.

Het moeilijk is dat ik tevreden ben met mijn Becker, ook is hij snel met navigeren. Maar ik mis gewoonweg een scherm.

Er zullen dus weer losse componenten geplaatst gaan worden, dit omdat Pioneer en Sony geen goede radio hebben met ingebouwde carkit. Heb deze zelf gebruikt dus kan het weten.

Qua geld kost het me 400 Euro als ik de Becker houdt (had deze namelijk op papier al ingeruild).
De VDO nemen kost me 300 Euro aan inbouwkosten en dashmounts.

Ik hoor graag wat jullie zouden doen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik stel voor dat je nog even veder gaat en alles keurig in een spreadsheet verwerkt.
Geef aan elk argument een cijfer 1-10 afhankelijk van het belang. De uiteindelijke uitkomst in een kolom kan bepalend zijn voor je keuze.

Ik ben van mening dat je veel beter zelf de keuze kunt maken ivm toekomstige tevredenheid en je hooguit met waardeoordelen over deelaspekten bij anderen te rade moet gaan.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Ik mis in het overzicht de "Speedtraps", uit een ander draadje begreep ik dat dit een wezenlijk punt is.
Die kun je wel gebruiken in een Becker, de MS 5000 heeft die niet.

Als de geldbuidel een overwegende rol speelt, zul je moeten inleveren op het gebied van navigatie en met name kaartweergave.
Wil je dat laatste wel, zul je in een andere prijscategorie komen, immers dan heb je niet alleen een kaart-navi nodig maar ook een goede radio. En daarvoor zul je in de buidel moeten tasten.
Als je dan ook nog die vaste flitsers wilt hebben zul je bij VDO naar een MS 52/54/55/56/5700 systeem moeten gaan, en daar hangt een andere prijskaartje aan dan dat van een MS5000.
Overigens je gedachte dat je nog veel geld terugkrijgt voor je net aangeschafte Indy-Pro lijkt me wishfull thinking....

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pfrovers
Junior Member
Junior Member
Berichten: 36
Lid geworden op: 26 jan 2004 21:35

Bericht door pfrovers »

Die speedtraps is inderdaad weer goed punt van Becker. Echter ik rij over het algemeen alleen in Zeeland, maar toch.

Ik krijg 700 Euro voor mijn Becker terug, dat staat al vast op papier. De tuner had ik ook al besteld en betaald (300 Euro). Dus het komt er op neer, dat ik 300 Euro betaal als ik de VDO netjes wil monteren met een carkit.

En het kost me 400 Euro als ik de Becker behoudt, dit omdat ik dan de tuner niet af hoef te nemen. Kan dan namelijk de 300 euro van de tuner van de 700 Euro aftrekken.

Ik had die Becker namelijk ingeruild voor de Pioneer D3 in mijn andere auto. En de VDO zat reeds in die andere auto :) .

Het blijft inderdaad een moeilijke kwestie. Het komt er eigenlijk op neer dat ik een schermnavigatie wil, maar ook erg tevreden ben over de Becker.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • advies gevraagd: 2 din Nav voor Alfa GT 2004
    door Alfistzmeer » 21 dec 2016 08:54 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 1
    Weergaves: 576
  • Becker Indianapolis incl stuurwiel en bluetooth
    door Knislow » 23 mei 2017 12:32 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 696
  • GPS module error Indianapolis Pro
    door JohnnyDolman » 15 mar 2016 21:05 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 10
    Weergaves: 1051
  • Softwareupdate MS5000 gezocht
    door Tice » 30 jul 2017 17:20 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 526
  • MS5000 is sinds 2 weken plotseling de weg kwijt
    door pbm95 » 30 dec 2015 22:00 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 545
  • Becker Traffic Pro kaarten updaten.
    door petertje007 » 16 jul 2015 20:29 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 2690
  • Becker Transit 50 software update
    door DickRijneker » 18 nov 2014 02:29 » in Mobiele Becker systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 780

Terug naar “Vaste Becker systemen”