Beste forumleden,
Ik ben nieuw hier op dit forum.
Via een zoekopdracht in Google ben ik op dit forum uitgekomen.
Ik ben op dit moment in het bezig van een Renault Scenic Tech Line, modeljaar 2007.
Een van de opties die er toen standaard op zat was :
Carminat navigatie met 16:9 kleurenscherm i.c.m. Radio Renault 4 x 15W met CD-speler en geinegreerde navigatiebediening
Nu ga ik binnenort naar frankrijk toe.
Nu heb ik 2 vragen :
1. Welke cd-rom moet ik aanschaffen om in frankrijk ook gebruik te kunnen maken van de navigatie
2. Wat is de naam/merk van de navigatiesoftware die gebruikt wordt in mijn auto.
Waarschijnlijk is deze vraag al heel vaak gesteld, hiervoor mijn excuses.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Alvast bedankt !!!
Een tevreden Renault chauffeur.
Navigatie CD-Roms voor Frankrijk
-
- New Member
-
- Senior Member
Gezien de leeftijd van de auto, na maart 2006 is het gemonteerde systeem een Carminat Informée II.
Hierin werken uitsluitend de specifiek voor dit systeem ontworpen CD's die dus door Renault zelf op de markt worden gebracht. De kaartleverancier is echter Navteq. Dit kun je ook zien aan het blauw-witte logo op de CD waarin vermeld wordt: Navteq on Board. De huidige versie is de V26. Bij deze editie zijn de gegevens bijgewerkt tot en met 4e kwartaal 2005. Deze werd na de zomer 2006 pas aangeboden bij Renault.
Het laat zich aanzien dat in de loop van het jaar de nieuwe editie V27 wordt uitgebracht. Of dat nog is voor de door jou geplande tocht naar Frankrijk is een gokje dat je moet nemen.
Hierin werken uitsluitend de specifiek voor dit systeem ontworpen CD's die dus door Renault zelf op de markt worden gebracht. De kaartleverancier is echter Navteq. Dit kun je ook zien aan het blauw-witte logo op de CD waarin vermeld wordt: Navteq on Board. De huidige versie is de V26. Bij deze editie zijn de gegevens bijgewerkt tot en met 4e kwartaal 2005. Deze werd na de zomer 2006 pas aangeboden bij Renault.
Het laat zich aanzien dat in de loop van het jaar de nieuwe editie V27 wordt uitgebracht. Of dat nog is voor de door jou geplande tocht naar Frankrijk is een gokje dat je moet nemen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
Bedankt voor de reactie.
Ik heb dus inderdaad nu versie 26.
Hierop zijn de hoofdwegen van Frankrijk aanwezig.
Echter ik wil in Frankrijk gewoon alle wegen beschikbaar hebben.
Welke cd-roms moet ik dan aanschaffen (versie 27 ??) of een specifieke cd-rom voor Frankrijk.
En om welke cd-rom(s) gaat het dan ?
Alvast bedankt maar weer.
Ik heb dus inderdaad nu versie 26.
Hierop zijn de hoofdwegen van Frankrijk aanwezig.
Echter ik wil in Frankrijk gewoon alle wegen beschikbaar hebben.
Welke cd-roms moet ik dan aanschaffen (versie 27 ??) of een specifieke cd-rom voor Frankrijk.
En om welke cd-rom(s) gaat het dan ?
Alvast bedankt maar weer.
Hide post links |
-
- Senior Member
Als je Frankrijk in detail wilt moet je de CDrom Frankrijk V26 aanschaffen. De V27 is nog niet beschikbaar.
En ook al zou je dus de V27 van de benelux ter beschikking hebben dan nog staan daar uitlsuitend de hoofdwegen van Europa op incl. Frankrijk. V25, V26 en V27 wil alleen maar zeggen van welke jaargang de CDrom is.
En ook al zou je dus de V27 van de benelux ter beschikking hebben dan nog staan daar uitlsuitend de hoofdwegen van Europa op incl. Frankrijk. V25, V26 en V27 wil alleen maar zeggen van welke jaargang de CDrom is.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-