Hallo JW,
Ik had altijd al het vermoeden dat de actieve splitter beter was dan een gewone, maar dat je er zóveel meer uithaalt had ik niet gedacht.
Dit had ik ook niet verwacht mijn vorige poging om via een een normale splitter met een aparte versterker
het radio signaal te splitsen was een fiasco zowel voor de radio als voor de tmc signalen dus eigenlijk had
ik niet verwacht dat dit zo'n verbetering gaf. jammer is wel dat deze VDO-splitter prijzig is (89 euro).
De 7 Duitse zender's die ik al bij Apeldoorn in de lijst kreeg waren trouwens niet direct te selecteren
eigenlijk zo'n 5 km verder (waarschijnlijk is het signaal dan nog niet sterk genoeg) kon ik alle zenders
ook daadwerkelijk selecteren.
Ik denk dat in bovenstaande ook het probleem zit als je een slechte ontvangst hebt, je ziet in de zenderlijst
wel de zenders maar kan ze niet selecteren in feite heb je op dat moment geen verbinding meer en pas na
enige tijd verdwijnen de zenders dan van het scherm. ook zal in dit geval de filelijst niet worden (aan)gevuld.
De Duitse file's van de laast geselecteerde zender bleven ook nadat ik weer op TMC4U afstemde in de lijst staan
merkwaardig was dat op de terugreis deze Duitse file's pas verdwenen toen de Duitse zenders uit de zenderlijst
verdwenen.
Wanneer je tussen de Duitse zenders onderling schakelt krijg je wel steeds een schone filelijst.
Heel bijzonder vind ik dat je naar het oosten rijdend, al zo snel duitste TMC zenders op kon pikken, en dat terwijl jouw achterruitantenne een ongunstige karakteristiek heeft mbt de richtingsgevoeligheid, nl naar achteren beter dan naar voren.
Toen ik bij Barneveld reed en wilde controleren of nog wel de beide NL zenders in de lijst stonden was ik ook blij verbaasd de Duitse zender te zien deze kon ik overigens wel direct selecteren.
Ik vermoed dat de antenne in de achterruit zit eigenlijk standaard bij Mercedes,merkwaardig was wel dat op de terugreis
het aantal zenders minder was RWS-RAD1, TMC4U, WDR 3 TMC, L1VE TMC ,DLF TMC hier bij moet wel de aantekening dat ik toen de TMCbox met SW-versie 3.38 aangesloten had.
volgende keer zal ik de TMCbox met de SW-versie 3.38 op de heenreis aansluiten.
Wat is trouwens die FD4 box? Is dat een nieuwere productieserie van de MT5010/01? Met inderdaad de 3,38 aan boord?
Inderdaad is er nieuwe versie van de tmcbox 5010/01 uitgebracht zoals Cees al eerder vermelde zijn er 2 versies
de oude met SW 3.30 met als Prod No. FDO302......
de nieuwe met SW 3.38 met als prod No. FDO402.....
dit staat alleen op de tmcbox zelf
En wat bedoel je met dat rode lampje bij je plakantenne?
Op mijn plakantenne overigens niet van VDO zat een powerlampje als je 's avonds in de spiegel keek was het net of je achtervolgd werd
Benieuwd naar je volgende "experimenten", we leren een hoop van je, bedankt
Dat is wederzijds zo komt dit forum tot zijn recht.
mvgr,
Willem.