CD van MS4100 bruikbaar in MS4200RS?

janver
New Member
New Member

CD van MS4100 bruikbaar in MS4200RS?

Bericht door janver »

In mijn vorig jaar afgeleverde VW Golf heb ik een navigatiesysteem VDO MS4200RS laten monteren. Deze is voorzien van het C-IQ systeem.
Nu heb ik de mogelijkheid om van een collega van mijn broer een complete set originele(!) TeleAtlas CD’s van 2003 over te nemen omdat hij een nieuwe leasewagen met ander navigatiesysteem krijgt.
Helaas kan het niet in de praktijk worden uitgeprobeerd omdat betrokkene in Duitsland woont.
Voor mij zijn dus niet de meest actuele gegevens van belang maar meer de doorgaande routes in Europa, zoals de Duitse Autobahnen etc. Deze informatie veroudert immers niet zo snel.
Weet iemand of het mogelijk is deze oudere CD’s, die in een VDO MS4100 – dus zonder C-IQ- zijn gebruikt, ook te gebruiken zijn in mijn VDO MS4200RS mét C-IQ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo,
Weet iemand of het mogelijk is deze oudere CD’s, die in een VDO MS4100 – dus zonder C-IQ- zijn gebruikt, ook te gebruiken zijn in mijn VDO MS4200RS mét C-IQ?
Simpelweg: Nee.

Vergelijk het maar met het proberen om Becker of Blaupunkt CD's te gebruiken in je VDO systeem, dat gaat dus niet omdat het een geheel ander platform is.
Of is de vergelijking van een Windows PC met een MacIntosh misschien duidelijker? Darvan kun je ook geen programma's onderling uitwisselen.

Voor jou is er uiteraard de mogelijkheid om voor korte periodes een stukje buitenland vrij te schakelen, nu je zo te zien op dit moment alleen de Benelux vrijgeschakeld hebt.
Of als je toch wat vaker in het buitenland komt dan je in eerste instantie dacht, je Benelux vrijgave om te zetten in een Europa vrijgave.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • VDO MS4200RS Kaarten
    door Marcel21674 » 26 aug 2024 17:20 » in Vaste VDO-Dayton systemen