RNS 300 i.c.m. USB-stick

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
ron73
Starting Member
Starting Member

RNS 300 i.c.m. USB-stick

Bericht door ron73 »

Ik heb de nieuwe Touran Highline Business gekocht. Hier zit de navigatie RNS 300 in. Nu twijfel ik nog of ik de cd-wisselaar zal nemen of de usb stick aansluiting. Op andere forums heb ik gelezen dat de cd wisselaar moeite heeft met het afspelen van mp3 cd. Klopt dat?

Geeft de display van de RNS 300 ook de naam van de arties en nummer weer van zowel de standaard muziek cd als mp3 nummers?

De USB Stick geeft volgens mij geen naam van artiest en nummer. Heeft iemand hier ervaring mee? Voordeel van de USB is de enorme opslag, maar als ik geen naam van het nummer kan zien heeft dit voor mij geen toegevoegde waarde.

Graag een reactie. Bedankt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Op andere forums heb ik gelezen dat de cd wisselaar moeite heeft met het afspelen van mp3 cd. Klopt dat?
Er zijn wisselende ervaringen. VW apparatuur heeft in z'n algemeenheid liever oriinelen dan kopieën en dat geldt dus zeker voor MP3 CD's. Het was mij niet bekend dat de standaard wisselaar MP3 zou spelen. De RNS300 als enige navigatieradio in het assortiment wel, mits je niet buiten de corridor navigeert natuurlijk. Zo slim zijn ze bij VW nog niet. Ook zonder begeleiding kun je of CD's luisteren of de straat aflezen waar je je bevindt.
Weet je zeker dat de ID3 tags wel worden weergegeven op de RNS300? Ik dacht het niet!
Met een USB-stick zie je uitsluitende de gegevens zoals je die ook van de 6 cd's in de wisselaar zou zien CD1 tm 6 en track 1-99

Denk er ook even aan dat je voor elk land een nieuwe CD á € 159 nodig hebt en ook dat kopieën absoluut niet werken, ook die je voor backup wilt gebruiken niet!

Ik zou je adviseren om de USB stick-optie te nemen en de RNS300 onmiddellijk in te ruilen voor een toestel dat dit wel allemaal kan.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ron73
Starting Member
Starting Member

rns

Bericht door ron73 »

Bedankt voor je reactie.

Welke inbouw is beter dan de RNS 300? Waar kan ik (betaalbare) alternatieven vinden?

Geeft de RNS 300 wel de id tags van de normale muziek cd's weer?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

De RNS300 kan van externe bronnen helemaal niets weergeven. Geen tags en geen titels alleen maar track 1-99!
Dit wordt veroorzaakt door het feit dat de verbinding een analoge overdracht van signaal heeft.

Een prima alternatief is bijv de Pioneer AVIC-D3 of de combinatie VDODayton MS5200 met de VRM6200 headunit met 7"scherm, SD kaart slot etc. De eerste met DVD de andere met SD kaart voor geheel Europa.
Anno 2007 ben je igenlijk niet goed bezig als je nog een CD systeem zou kopen. Duur en volkomen achterhaald.
Bij het aansluiten van deze systemen moet je wel rekening houden met een zgn CAN-bus adapter van Quadlock naar ISO. Bij VW dealer rond de € 250. Elders goedkoper maar of die werken is de vraag.
zie ook viewtopic.php?p=43611#43611

Een laatste altenatief is te wachten tot eind van dit jaar als de RNS500 op de markt komt.
viewtopic.php?p=41783#41783
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ron73
Starting Member
Starting Member

Bericht door ron73 »

Ik zag op Marktplaats of zo dat de RNS 500 al wordt aangeboden. Kan dat al wel, als je aangeeft dat deze pas aan het eind van dit jaar komt?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Ja dat kan heel goed.
Al veel eerder werd er op Ebay een partij aangeboden.
Zullen wel uit de eerste productie/conceptcars en of preproductieauto's afkomstig zijn.
Er circuleert immers ook al een aantal foto's van ingebouwde exemplaren.
De eerst productie is bestemd voor de Touareg trouwens.
Let wel op dat er geen DVD bij wordt geleverd en ik zou nog niet zo direct weten welke je er bij nodig hebt.
Netzomin als dat men zich definitief wil uitspreken over wie de fabrikant is.
Sommigen zeiden Blaupunkt, hetgeen m.i. zorgelijk is en anderen houden het definitief op Siemens VDO. Een opsteker, maar dan wil ik graag weten wat voor platform de software heeft.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht

Terug naar “V.A.G”