MFD 2 handleiding (Nederlandstalig)

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
johnwoo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 10 apr 2007 21:32

Bericht door johnwoo »

JW,

Het gaat om het standaard Volkswagen 8 luidsprekers systeem. Ik heb het voor de zekerheid nog even voor je nagekeken. Ik heb bovenin de portier een tweeter, dan heb ik in het midden van de portier een mid-range zoals je zegt (diameter van ong. 10 cm) dan heb ik onderin me portier nog een grote speaker (diameter van ong. 15cm) en achterin dezelfde speaker als onderin voor.

Mijn keuze valt op de Pioneer omdat hier geen bewegende delen aanzitten, het schem zit vast in het systeem. Ik kan eigenlijk weinig vinden over de VRM6200 die je aangeeft. Zelfs VDO heeft hem niet op de website staan of ik kan hem al niet vinden. Ook de LEDS van het systeem zijn aan te passen naar eigen (kleur) wens. Als je een website hebt met de prijzen van het VDO systeem dan kan ik nog eens overwegen als het qua prijs veel verschil maakt.

Groet John
[size=75]Volkswagen Golf V 2.0 TDI DSG 3d S-Line
Pioneer AVIC-D3BT (Bluetooth) + CD-I200 (iPod)[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

De nieuwe VDO's VRM 6100 en 6200 komen volgende week officieel op de markt.
Op dit Forum is er inmiddels het eea over geschreven viewtopic.php?t=8184 en er zijn al mensen die 'm in bestelling hebben.

Hoe de 8 speakers in de VW geschakeld zijn weet ik niet. Oftewel, of er wat parallel zit dan wel dat er via filters gewerkt wordt is bepalend voor de mogelijkheden ze aan te sluiten.
Weet je daar iets meer van?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Van de foto's die je hebt geplaatst is de bovenste inderdaad de CAN-bus adapter van Quadlock naar ISO en de onderste is de fantoomvoedingsadapter voor de 12 volt voeding naar de elektronische antenne.

Zoals JW schrijft is een overweging van de VDO Dayton combinatie zeker de moeite waard.
Het vervelende is echter dat er nog weinig demo-modellen zijn en dat is om te beoordelen of eea voldoet aan de wensen van de klant wel zo handig.

Als de auto standaard is voorzien van 8 speakers af-fabriek, dan horen de bossen bedrading die daarbij horen al standaard samen te komen in de quadlock en worden aangesloten op de 4 standaarduitgangen die in het aansluitblok van bijv de MFD2 of de standaard VW radio. Deze zijn ook allemaal voorzien van fader functie waarmee balans tussen voor en achter wordt ingesteld. Misschien dat jouw Sony radio deze faciliteit nog niet had?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
johnwoo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 10 apr 2007 21:32

Bericht door johnwoo »

Dan zal ik nog even wachten met het kopen van een systeem. Aan de SONY zitten weer 2 stekkers aan de zwarte en bruine aansluiting. Er gaan minder kabeltjes in de radio dan dat vanaf het zwarte en bruine stekkertje naar de Quad Lock gaan, lijkt me dus dat de SONY radio deze functionaliteit nog niet had.

Voorbereiding is er dus en alles zal waarschijnlijk gaan werken wanneer ik een nieuw systeem inbouw.

Ik zal het forum in de gaten blijven houden over nieuwe ontwikkelingen m.b.t. het VDO systeem.

In ieder geval veel bedankt voor jullie hulp en het meedenken voor mijn keuze.
[size=75]Volkswagen Golf V 2.0 TDI DSG 3d S-Line
Pioneer AVIC-D3BT (Bluetooth) + CD-I200 (iPod)[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mastermc
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jun 2007 16:53

Bericht door mastermc »

Is er al een Nederlandstalige versie te vinden?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
johnwoo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 10 apr 2007 21:32

Bericht door johnwoo »

Nee, heb ik niet kunnen vinden. Heb nu de Pioneer AVIC-D3 gekocht dus ben niet echt meer op zoek.
[size=75]Volkswagen Golf V 2.0 TDI DSG 3d S-Line
Pioneer AVIC-D3BT (Bluetooth) + CD-I200 (iPod)[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “V.A.G”