TMC D-Namic op Blaupunkt DX-V

Peeke Smet
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 apr 2007 22:39

TMC D-Namic op Blaupunkt DX-V

Bericht door Peeke Smet »

Hoi,

Ik heb een tmc Tuner box aangeschaft maar ik krijg geen tmc ontvangst?

De DX-V ziet wel de TMC maar als ik dan naar de zenderkeuze wil gaan klinkt er een biepsignaal en gebeurt er niks.

Wie kan mij helpen.

ps. De antenne kabels en de geschakelde plusdraad zijn aangesloten.

mvg,
Jurgen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik heb de gebruiksaanwijzing van de DX-V en de inbouwinstructies voor de DX-N doorgenomen en naar aanleiding daarvan heb ik een aantal vragen:
  • Aan je naam te zien bestaat de kans dat je uit België afkomstig bent. Als dit zo is kan de oorzaak liggen in het veelvuldig rapporteren van geen of slechte TMC ontvangst bij onze zuiderburen. Zie elders op dit forum. Maar van deze problemen bij DX apparatuur heb ik niet eerder gehoord.
  • Heb je de D-Namic nieuw aangeschaft of ben je op andere wijze er zeker van dat deze functioneert?
  • Je zegt dat de DX-V de TMC ziet. Betekent dit dat in je scherm het TMC symbool wordt weergegeven.?
  • Heb je rechtsonder in je scherm ook een statusaanduiding van de TMC?
  • Heb je de instructies op blz 40 gevolgd mbt aan/uitschakelen van de TMC-functie?
  • Aangezien je voor de ontvangst van TMC de bestaande antenne doorlust is er een mogelijkheid dat hier het signaal wordt verstoord. Als je zo'n constructie inderdaad hebt gebruikt, is de radio-ontvangst dan wel goed?
  • Als je een aparte antenne gebruikt, is dit een passieve of een actieve antenne? En als deze bestaat werkt die dan ook toevallig goed als radioantenne?
  • Heb je niet toevallig tegen de inbouwvoorschriften in een iets te lang schroefje voor de massadraad gebruikt?
  • Heb je een mogelijkheid om de verbindingskabel met een multimeter door te meten? Het zou echt niet de eerste keer zijn dat er een onderbreking is.
  • Kun je controleren of in de chassisdelen alle pennetjes die in de pluggen moeten, recht en nog intact zijn?
Wellicht dat met de beantwoording van de vragen iets meer licht in de duisternis kan worden geworpen.

http://fe0wap79.bosch.de/intershoproot/ ... _EA_NL.pdf
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
-KJ-
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 dec 2006 14:18

Bericht door -KJ- »

Hallo, ik heb ook een DX-V met TMC. Het beep-signaal wil zeggen dat er geen TMC-zenders ontvangen worden. De zenderlijst is dus leeg. Bij TMC-ontvangst wordt het symbooltje (file-teken) rechtsonder in het navigatiescherm amber/oranjekleurig i.p.v. wit. Als de ontvangst van TMC-zenders in Belgie lastig is zoals hierboven werd vermeld, kan het wel een tijdje duren voor er een geschikte zender wordt gevonden. Bij goede ontvangst zou je binnen een minuut al zenders moeten zien.

Als de TMC-box in orde is, zal het mogelijk aan de ontvangst van het radiosignaal liggen.

- Heb je de antenne die standaard op de auto zit door de box gelust? Dusin deze volgorde : antenne-antennekabel-korte kabel naar TMC-box-korte kabel vanuit TMC-box-antenneaansluiting van radio.
- Is de radio-ontvangst van je radio nog in orde na het aansluiten van de box?
- de massadraad liefst rechtstreeks naar een goed massapunt aan de carosserie leggen (bijv. aan de bout waarmee de gordels vastzitten).

Laat nog even weten of je vooruitgang hebt geboekt!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Welnu, als je er nu nog niet uitkomt! :idea:
Met een tweetal antwoorden die elkaar deels overlappen zou dat toch moeten kunnen lukken. :!:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
messenger
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2007 18:09

Bericht door messenger »

Ik neem aan dat je een "DX"-V toestel hebt.
Je zal dan ook moeten kijken op je Teleatlas CD of er een TMC logo op staat. Ik heb een van de eerste DX-V toestellen van Blaupunkt en destijds was bvb TMC nog niet actief in Vlaanderen. Toen de overheid in Vlaanderen deze dienst opstarte, werkte het ook niet bij mij totdat ik een nieuwere Teleatlas CD Benelux kocht met TMC logo erop.
Heden hebben de nieuwe CD allemaal TMC standaard. Ik neem dus aan dat je een oude (< 2005?) CD hebt.
Als het je dan lukt, dan zal je daarna ook in Frankrijk merken dat je enkel de verkeersinfo krijgt (dynamische route begeleiding) op de tolwegen omdat Blaupunkt geen bijdrage per toestel heeft betaald voor het Franse V-Trafic systeem.
http://tmcforum.ertico.webhouse.net/en/ ... france.htm
Ideaal (?) natuurlijk als je geniet van de dagelijkse verkeersproblemen in Parijs.
Succes !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Messenger
Bedankt voor je aanvulling op het topic.
Echter de topicstarter is de laatste maand niet echt meer geïnteresseerd geweest in verdere contacten dus het zal, ondanks onze inspanningen, hier wel stranden.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Blaupunkt FX SD kaart ruilen
    door FOCUSopFORD » 11 jun 2015 22:45 » in Vaste Blaupunkt systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 791

Terug naar “Vaste Blaupunkt systemen”