Ik heb mute problemen met mijn carkit.
Auto: golf IV
navigatiesysteem: ms4300
carkit: nokia Cark-91
telefoon: nokia 6210
In het setup menu van de ms 4300 kun je in het menu telefoon en submenu ingang de keuze laag of hoog kiezen voor mute signaal. Op de stand laag staat de radio permanent in de mute stand, dus je hebt geen radio meer ook als je geen gesprek aan het voeren bent, carkit werkt dan wel goed.
Op de stand hoog komt het mute signaal niet door.
Ik heb ook een infrarood oog aangesloten, maar ook als ik deze loskoppel heb ik hetzelfde probleem.
Het maakt ook niet uit of de telefoon wel of niet in de carkit zit.
Weet iemand hier een oplossing voor ?
Alvast bedankt Raimond
VDO Dayton MS4300: mute probleem met Nokia carkit
-
- New Member
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 01 apr 2007 11:22
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
De interfacebox van je carkit defect?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 01 apr 2007 11:22
Bedoel je koppelbox, waar alles bij elkaar komt?Gerritje schreef:De interfacebox van je carkit defect?
Raimond
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Ja, die bedoel ik
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 2333
- Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19
Misschien stomme vraag maar is de gele mutedraad wel aangesloten in de ISO stekker?
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 01 apr 2007 11:22
Kreeg van VDO de volgende oplossing: de mute draad met een 10K weerstand met de +15 verbinden.Gentry schreef:Misschien stomme vraag maar is de gele mutedraad wel aangesloten in de ISO stekker?
Snap niet helemaal wat ze bedoelen want ik zou zeggen dat je een weerstand gewoon tussen de mute draad schakeld. Dus mute draad doorknippen weerstand ertussen zeg maar. Of begrijp ik het nu verkeerd?
Zal ze nog wel een mailtje sturen en zodra ik het weet op de site zetten.
Raimond
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 644
- Lid geworden op: 01 sep 2003 22:14
nope mute draad laten zitten. daar een weerstand bij aanzetten en de andere kant van de weerstand aan de geschakelde plus zetten. Ja 12Volt aan de andere kant van de weerstand. noemen ze pull-up.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
De bedoeling van de 10K weerstand naar de kl 15 is een pull-up.
Voor niet kenners: de kl 15 is de geschakelde plus. Als je dan de mute-ingang met een 10kOhm weerstandje daar aan knoopt weet je zeker dat de mute-ingang normaliter met de +12V verbonden is. Daarmee is er een gegarandeerde en eenduidig spanningsniveau.
Als er dan een mute-signaal binnenkomt, die dus dat punt aan massa legt heb je een goede en eenduidige omschakeling, die door de radio correct geïnterpreteerd wordt.
Groet,
JW
Voor niet kenners: de kl 15 is de geschakelde plus. Als je dan de mute-ingang met een 10kOhm weerstandje daar aan knoopt weet je zeker dat de mute-ingang normaliter met de +12V verbonden is. Daarmee is er een gegarandeerde en eenduidig spanningsniveau.
Als er dan een mute-signaal binnenkomt, die dus dat punt aan massa legt heb je een goede en eenduidige omschakeling, die door de radio correct geïnterpreteerd wordt.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Vdo dayton monitor MM 3000/01 probleem
door Ries1804 » 28 aug 2018 22:26 » in Vaste VDO-Dayton systemen -
Reacties: 0
Weergaves: 434
-
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 491
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 1119
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 568
-
-
Probleem vdo 5500 startscherm
door Marco de groot » 25 jul 2015 11:13 » in Vaste VDO-Dayton systemen -
Reacties: 1
Weergaves: 531
-
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 1130
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 3165