Grensoverschrijdend navigeren

hagee
New Member
New Member

Grensoverschrijdend navigeren

Bericht door hagee »

Hallo,

Vandaag een zakelijke trip over de grens. Ik dus gewoon met mijn MS 4200 RS de Duitslanc cd erin, middels prepaid geactiveerd en de bestemming ingegeven. Tot dusver prima. Blijkt dat de begeleiding pas even na Arnhem wordt gestart. Dit terwijl ik vanuit Schiedam al op de snelweg zat.

Terug precies hetzelfde, ik de Benelux cd erin, thuis bestemming ingegeven. Nu pas weer navigatie vanaf de NL grens.

Ik was in de veronderstelling (zo staat het ook in de handleiding) dat op elke cd de MRE zouden staan.

Hoe kan ik dit de volgende keer beter doen? Nu wist ik toevallig wel de weg totaan het punt waar de begeleiding starte maar dat hoeft een volgende keer niet zo te zijn.

Ik gebruik de 2006/2007 CD's van Navteq.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TNZKKA
Normal Member
Normal Member

Bericht door TNZKKA »

'n Avond uit IE (zonder auto en NAVI)
Ik heb bij mijn TA-set voor hetzelfde toestel een aparte (naast de landenset dus) MRE CD. Die neemt tot op land en dan dorp (stads)-niveau aan.

Misschien helpt dat gegeven?
Sinds feb-2011 CD-70 van Opel (Zafira)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
hagee
New Member
New Member

Bericht door hagee »

Wat bedoel je met IE?

De MRE cd heb ik wel los maar als ik van BeNeLux naar een aangrenzend land rij hoef ik deze toch niet te gebruiken. Ik dacht/denk dat deze meer voor een rit NL-Spanje zodat je dan niet alle kaarten hoeft te activeren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TNZKKA
Normal Member
Normal Member

Bericht door TNZKKA »

IE ofwel op auto's EI is de republiek Ierland, vandaar dat ik niet bij mijn spullen kan.

In principe moet je wel MRE of de tijdelijke toegangscode tot een ander land gebruiken als je de Benelux uit bent/gaat. Kort na de grens stopt de zaak. Sterker nog: zonder MRE kan ik met alleen de BeneluxCD geen andere dan Beneluxbestemmingen invoeren. Ik vind dat logisch.
Sinds feb-2011 CD-70 van Opel (Zafira)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Navigeren met garmin oregon 450
    door Kraanman » 13 dec 2020 21:11 » in Garmin
    Reacties: 1