VDO Dayton MS5200XL ervaring

Comatsu
New Member
New Member

VDO Dayton MS5200XL ervaring

Bericht door Comatsu »

Sinds een paar dagen heb ik de MS5200-XL als opvolger van de MS5000.
Mijn ervaringen tot nu toe:
De grote monitor geeft in de kaartweergave modus een onscherp beeld. Het lijkt alsof er een beschermfolie op zit.
In vergelijking met de MS5000 krijg ik ook minder kaartoppervlak op het scherm (wel groter).
Het lijkt wel of de resolutie van de monitor te laag is.
Verder is mij opgevallen dat je de instellingen niet kunt opslaan:Als je bijv de stausbalk aanpast dan geldt dat blijkbaar voor de periode dat het systeem aan staat.Bij het opnieuw opstarten van het systeem zijn de persoonlijke instellingen verdwenen.
De software versie is: sw 0255
Kaart: Teleatlas 2006/2007

Heeft iemand ook dezelfde ervaringen?

vriendelijke groet,
Comatsu

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gene
Moderator
Moderator

Bericht door Gene »

Meet eens op of de geschakelde en permanente spanning goed is aangesloten. Daarnaast kun je proberen de sw 255 opnieuw te flashen. Er kan best een bitje zijn "omgevallen". Ook kun je via de diagnose kijken of het beeldscherm op de juiste manier is ingesteld (sync in green, breedbeeld).
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

De grote monitor geeft in de kaartweergave modus een onscherp beeld.Het lijkt alsof er een beschermfolie op zit.
In vergelijking met de MS5000 krijg ik ook minder kaartoppervlak op het scherm (wel groter).
Het lijkt wel of de resolutie van de monitor te laag is.
Naast de door Gene reeds geopperde mogelijkheid: wellicht heb je de monitor in het verkeerde formaat staan.
Je moet de creditcard afstandsbediening gebruiken om de monitor op een ander beeldformaat te zetten.
De enige setting voor navigatie is Full Screen. Alle andere settings geven onscherp/vertekend beeld
Verder is mij opgevallen dat je de instellingen niet kunt opslaan:Als je bijv de stausbalk aanpast dan geldt dat blijkbaar voor de periode dat het systeem aan staat.Bij het opnieuw opstarten van het systeem zijn de persoonlijke instellingen
Gene schreef dit reeds: daar is slechts één oorzaak voor aan te wijzen: De constante en de geschakelede 12 volt zijn verwisseld. In de ISO A stekker moeten A4 en A7 worden omgewisseld.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Comatsu
New Member
New Member

Bericht door Comatsu »

Hartelijk dank voor de bruikbare tips.Pin A4 had inderdaad geen continu +12V.Tijdens het ombouwen naar mijn nieuwe auto, (2jaar geleden !! ) is dit blijkbaar bij de dealer verkeerd gegaan.Was me nooit opgevallen omdat de oude adressen er nog inzaten.

Ik heb de monitor instellingen gekontroleerd en zag dat de instellingen korrekt waren.
Het scherm in de kaarmodus blijft wazig/korrelig.
Vandaag met de helpdesk gebeld van Siemens-VDO en zij bevestigde dat de grote ,7 inch, monitor inderdaad wat korrelig is.De 7 inch en de 5,8 inch monitoren hebben allebei dezelfde resolutie nl 400x234.Ik had eigenlijk verwacht dat de 7 inch monitor een hogere resolutie zou hebben ,maar helaas....

vriendelijke groet,
Comatsu

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Vandaag met de helpdesk gebeld van Siemens-VDO en zij bevestigde dat de grote ,7 inch, monitor inderdaad wat korrelig is.De 7 inch en de 5,8 inch monitoren hebben allebei dezelfde resolutie nl 400x234.Ik had eigenlijk verwacht dat de 7 inch monitor een hogere resolutie zou hebben ,maar helaas....
Prachtig dat de helft van je probleem is opgelost.
Maar ik acht de uitspraak van VDO Siemens niet helemaal correct. Ik heb zelf ook een 7" monitor, zoals je aan het plaatje kunt zien en het beeld is absoluut niet grofkorrelig te noemen, ook niet in vergelijking met een 5.8" model.
Bovendien is het beeldscherm nu ook weer niet zo verschrikkelijk veel groter dat je daar last van zou moeten hebben.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gentry
Senior Member

Bericht door Gentry »

Mijn ervaring is dat de VDO schermen zichzelf ook calibreren, heb al een aantal keer gehad dat het beeld in het begin niet scherp was, maar na verloop van tijd beter werd qua kleur en contrast, kan mij vergissen hoor...
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Iemand ervaring met de TIaiwaIT 7inch navigatie
    door chris83 » 05 jan 2016 12:57 » in Overige merken -- MOBIEL --
    Reacties: 2