Ben sinds deze week een gelukkige bezitter van bovenstaande navi-radio.
Nu zit ik te lezen over het belang van o.a. correct aansluiten van het achteruit signaal.
Ik vraag me af of dit nu bij mij goed zit. Ik heb een Skoda Octavia (aug '05).
Bij aansluiten heb ik gewoon alles stekkers ingeplugd en het zaakje draaide. Tevens werken zaken als de dimmen-als-je-je-licht-aandoet direct.
Ik steek regelmatig achteruit in maar merk niets van eventuele vertragingen.
Misschien dat iemand hier weet of het bij VAG-auto's standaard allemaal al goed zit.
Verder is TMC geweldig, ik wordt er alleen gek van om af en toe, als je in de file rijd, om de 1,5 minuut de vraag te krijgen of ik soms een andere route wil plannen i.v.m. vertraging. Is het in te stellen dat het systeem dit maar maximaal 1 x per 'X' minuten vraagt o.i.d.?
Groetjes
VDO Dayton MS4200RS: is alles nu goed aangesloten?
-
- New Member
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 19 mar 2007 19:44
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Het is voorzover ik weet bij een auto van een willekeurig merk niet gebruikelijk dat de achteruitrijsignalering reeds in de ISO stekkers aanwezig is. VAG is hierop geen uitzondering. Er rest je dus niets anders dan een draad te trekken vanaf de achteruitrijlichten of dezelfde draadkleur op te zoeken/af te takken in de buurt van de zekeringkast o.i.d.Misschien dat iemand hier weet of het bij VAG-auto's standaard allemaal al goed zit.
Waar je echter dan ook nog even aandacht aan kunt schenken is om te controleren of de geschakelde 12 volt en de permanente 12 volt. wel op de juiste pennen zijn aangesloten. o.a. VAG en Opel hebben deze aansluitingen namelijk precies andersom zitten. Ondanks deze verwisseling doet je 4200 het dan wel maar niet alle functies zouden dan correct werken. O.a. adresopslag en onthouden van de laatste positie functioneren dan bijv. niet.
Deze specifieke instelling is bij mijn weten niet beschikbaar, maar je kunt dynamische route wel geheel uitzetten.Is het in te stellen dat het systeem dit maar maximaal 1 x per 'X' minuten vraagt o.i.d.?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 21 okt 2006 16:25
Als je het achteruit signaal niet aangesloten hebt is de fout gelijk aan de dubbele afstand die je achteruit rijdt. De navigatie denkt nl dat je dat suk vooruit reed. Meestal is die fout dus klein, en wordt na enkele minuten, als de navigatie opnieuw de positie bepaalt, hersteld. Dus er is goed mee te leven.
Als je op de vraag of je een omleiding wilt met 'nee' antwoordt, blijft volgens mij de vraag weg tot er zich een volgende omleidingsmogelijkheid aandient.
groet
Als je op de vraag of je een omleiding wilt met 'nee' antwoordt, blijft volgens mij de vraag weg tot er zich een volgende omleidingsmogelijkheid aandient.
groet
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Dat zou zo kunnen zijn, in een ideale situatie. Maar de werkelijkheid is vaak anders.Japt schreef:Als je het achteruit signaal niet aangesloten hebt is de fout gelijk aan de dubbele afstand die je achteruit rijdt. De navigatie denkt nl dat je dat stuk vooruit reed. Meestal is die fout dus klein, en wordt na enkele minuten, als de navigatie opnieuw de positie bepaalt, hersteld. Dus er is goed mee te leven.
....groet
Lees daarom eens de T&T viewtopic.php?t=905 dan zul je zien dat er heel andere dingen kunnen gebeuren.
En dus: gewoon aansluiten die achteruit, je hebt een boel geld uitgegeven voor een fraaie Navi. Laat die dan ook echt en optimaal z'n werk kunnen doen
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 21 okt 2006 16:25
Bedankt JW
voor deze verwijzing. Daar staat inderdaad een heel heldere en duidelijke uitleg die ik helemaal kan volgen en onderschrijven. In twee eerdere auto's had ik nl het achteruitsignaal wel aangesloten. In mijn huidige auto sinds een half jaar niet. Maar omdat het om een ander exemplaar navigatie (zelfde type ms 4100) en sw update 3.01 ging had ik niet door dat enkele 'kleine' probleempjes terug te leiden zijn tot het achteruitsignaal dat nu (nog) niet aangesloten is. Vaak wordt ik namelijk verzocht mij naar de 'geplande route te begeven'. Achteraf gezien dus kort na achteruitrijden!
groet, Japt
voor deze verwijzing. Daar staat inderdaad een heel heldere en duidelijke uitleg die ik helemaal kan volgen en onderschrijven. In twee eerdere auto's had ik nl het achteruitsignaal wel aangesloten. In mijn huidige auto sinds een half jaar niet. Maar omdat het om een ander exemplaar navigatie (zelfde type ms 4100) en sw update 3.01 ging had ik niet door dat enkele 'kleine' probleempjes terug te leiden zijn tot het achteruitsignaal dat nu (nog) niet aangesloten is. Vaak wordt ik namelijk verzocht mij naar de 'geplande route te begeven'. Achteraf gezien dus kort na achteruitrijden!
groet, Japt
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42
Japt, ik heb dezelfde auto. Je dealer kan het snelheidssignaal achter de klokkenwinkel (je snelheidsmeter dus) weghalen, heeft de mijne ook gedaan. De andere optie is een enorm dure interface kopen die aan je huidige stekkers achter je radio gekoppeld kan worden, dan heb je ook een snelheidssignaal.
Achteruitrijsignaal zit onder stuurkolom maar kun je ook van achteren naar voren leiden.
Achteruitrijsignaal zit onder stuurkolom maar kun je ook van achteren naar voren leiden.
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa
TomTom One XL Europa
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 19 mar 2007 19:44
Nee, Higgy, jij hebt niet dezelfde, ik ken je wel van het Skodaforum (me = Combidemarrage). Ik rij nog het 'oude' model.
Verder zit het snelheidssignaal bij mij wel standaard in mijn ISO-stekker. Vrijdag moet de auto weg voor een beurt. Dan vraag ik mijn dealer wel even de draad te trekken.
In elke geval bedankt voor de antwoorden.
Verder zit het snelheidssignaal bij mij wel standaard in mijn ISO-stekker. Vrijdag moet de auto weg voor een beurt. Dan vraag ik mijn dealer wel even de draad te trekken.
In elke geval bedankt voor de antwoorden.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 734
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 518
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 59
-
-
Achtergrond verlichting MS4200RS
door Marcel21674 » 16 aug 2021 12:25 » in Vaste VDO-Dayton systemen -
Reacties: 0
Weergaves: 233
-
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 748
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 715
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 732