Becker Traffic High Speed: NAVTEQ 4.0 (4CD's) 3.0 (2 CD's)

jam4085
Starting Member
Starting Member

Becker Traffic High Speed: NAVTEQ 4.0 (4CD's) 3.0 (2 CD's)

Bericht door jam4085 »

Ik heb na een paar uurtje klooien een werkende Becker traffic High Speed Pro werken in mijn mondeootje :wink:
Nu zat hierbij 2 CD's voor Europa. Op de cd staat versie 3.0.

Nu heb ik "via via" een set van software versie 4.0. Deze bestaat uit 4 cd's. Het is mij niet duidelijk waarom de versie 4.0 nu ook uit 4 cd's bestaat. Beiden zijn voor Europa. Als ik nu naar Belgie moet rijden heb ik 2 cd/s nodig bij versie 4.0 en bij 3.0 maar 1.

Mijn vraag is:

A: Heeft iemand ervaring met het verschil tussen 3.0 en 4.0 qua oa wegennet

B: Kun je beiden versies probleemloos "afwisselen". Stel bijv. ik gebruik standaard 4.0 voor binnen NL en als ik naar Belgie wil gebruik ik mijn oude 3.0

C: weet iemand van welk jaar 3.0 is en 4.0 mbt de wegenatlas.

Many thxs :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Nu heb ik "via via" een set van software versie 4.0. Deze bestaat uit 4 cd's. Het is mij niet duidelijk waarom de versie 4.0 nu ook uit 4 cd's bestaat. Beiden zijn voor Europa. Als ik nu naar Belgie moet rijden heb ik 2 cd/s nodig bij versie 4.0 en bij 3.0 maar 1.
Dit klinkt als een "kopietje" gekregen.
Bovendien, als het originelen zouden zijn dan staat en op de hoes, en op de CD's zelf hoe de dekking van de diverse Cd's is.
Mocht ik verkeerd zitten, excuus en anders zoek je het maar lekker zelf uit want we doen niet aan illegale software
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jam4085
Starting Member
Starting Member

Bericht door jam4085 »

:D Ik denk dat de discussie al geweest is dat een kopie van het origineel wel legaal is maar die zullen we hier maar niet voeren 8)

Uiteraard ben ik niet roomser dan de paus maar ik kan je melden dat ik de originele set in huis heb. Ik zie nu ook wat je bedoelt maar omdat er opstaat (copierightsymbool) 2004 Harman Becker aotomotive blabla nam ik niet aan dat DAT het jaar van uitgifte was. Maar die conclussie mag ik dus WEL trekken. Het jaartal op de cd in hele kleine lettertjes is het jaartal van uitgifte.

Blijft natuurlijk dat de andere 2 vragen nog open staan. A en B. Kun je hier iets over melden?

Bedankt alvast

Hans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

De uitgiftedatum van de versie 4.0 is januari 2006 de 3.0 van ruim 2 jaar eerder.

Als je CD2 neemt staan daar zowel België als Nederland op en hoef je dus niet van CD te wisselen.
Maar dat had je dus ook zelf kunnen zien want de landenafkortingen staan op elke afzonderlijke CD
Dat je dat, ondanks het origineel en de daarbij ingesloten flyer met informatie o.a. in verband met de dekking en de updateprocedure, niet hebt gelezen, verbaast me ten zeerste. Of je moet de ingesloten zeer goed vertaalde tekst niet geloven natuurlijk.

Aangezien er zo ontzettend veel informatie is bijgekomen was het nodig de 2 cd's uit te breiden naar 4 cd's.
Daarmee zal ook duidelijk zijn dat er nogal wat informatie verbeterd zal zijn. Versie 4.0 geeft zeer veel meer dekking dan 3.0. Daar is al vaker over gepubliceerd, hier en op andere fora.

Bij Becker is het zo dat er niet alleen kaartsoftware maar ook besturingssoftware op de CD's staat. Ook dit staat in de infosheet. Dus als je eenmaal 4.0 er in stopt gaat ie updaten. Daarna 3.0 er in is vragen om narigheid en heb je kans dat de downgrade die dan wordt uitgevoerd mislukt.

Ik zie geen enkele reden waarom je na update nog gebruik zou willen maken van 3.0
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jam4085
Starting Member
Starting Member

Bericht door jam4085 »

Hi Gerritje,
Toch bedankt voor je antwoord ondanks dat je twijfel nog tussen elke regel staat of ik inderdaad de legale cd;'s wel heb :lol:

Qua sportivitieit wil ik het wel verder toelichten hoor. De Becker heb ik van mn paps gekrekgen. Als je om mn naam zou raadplegen kun je dat ook zien in eerdere Q's. De cd;s die daarbij zaten zijn die van 3.0. Uit het geen wat mn pa daar nog van had zaten geen flyers etc etc. Dus origineler dan dat kan ik het niet maken.

Dat via via 4.0 is een "geleende backup van het origineel". Ik kan nl de versie 4.0 overnemen van iemand maar wil even kijken of de euri's het verschil waard zijn. Omdat de verkoper uiteraard het origineel niet wil uitgeven voor een test heb ik dus het legale kopie...

Mijn nachtmerie zou natuurlijk zijn dat als ik cdtje 2 van 4.0 erin stop met de besturingssoftware en de set toch niet wil overnemen (ik gebruik de nav niet intensief maar het is meer de "heb") dan wil ik uiteraard WEL terug naar 3.0.
Dus vandaar mijn vragen.

Ik hoop dan ook dat met de "reset functie" op de Becker dit dan ook probleemloos kan... :?: :?:

Uiteraard respect voor het "zuiver" houden van het forum hoor en de legaliteit.

Groet
Hans

ps. mocht jij of een ander ervaring hebben met deze reset functie hoor ik dat uiteraard graag.

Bye

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gene
Moderator
Moderator

Bericht door Gene »

De reset functie gaat jouw systeem niet erug brengen naar de 3.0. Als je heeeeeel veel geluk hebt zal het downgraden lukken, maar tot nog toe is dat geluk niet velen ten deel gevallen.
Dus als je echt pech hebt, dan is jouw systeem gelijk onbruikbaar. Ik vraag me af of dat het risico waard is.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Dat via via 4.0 is een "geleende backup van het origineel". Ik kan nl de versie 4.0 overnemen van iemand maar wil even kijken of de euri's het verschil waard zijn. Omdat de verkoper uiteraard het origineel niet wil uitgeven voor een test heb ik dus het legale kopie...
Iedereen die een kopie van een origineel heeft zou dus opeens legitiem bezig zijn?
Ik stop hiermee want je hebt onrechtmatig een kopie van het origineel, ons bedot met je bewering het "origineel" te hebben en daardoor je "recht" op verdere ondersteuning ruimschoots verspeeld.

Het was aardiger geweest als je dit meteen had verteld met de ware reden.
Dan was ook duidelijk geweest wat ik nu veronderstelde dat je niet goed hebt gelezen, dat kun je niet want je hebt geen licentie!

Moderator, slotje aub.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jam4085
Starting Member
Starting Member

Bericht door jam4085 »

Gene bedankt voor je bericht.

Gerritje, ik ga de verleiding niet aan om via dit forum het betoog van een kopie van een origineel waarover men beschikt te verdedigen als legaal.... anyway bedankt voor je response.

Groet
Hans

ps.

Mijn vragen zijn beantwoord en mag het slotje erinderdaad op hoor. :arrow:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Beckermanneke
Average Member
Average Member

Bericht door Beckermanneke »

Gerretje gaat wel kort door de bocht, als consument kan je op geen enkele manier een nieuwe versie van de sofware proefdraaien om te zien of hij je bevalt, ik heb zelf ervaren dat op versie 4.0 nog niet de wegen bij mij in de buurt staan, die ik op versie 3.2 ook miste, maar je mag wel ff een schep euro's aftikken.

Jan
Subaru GT Turbo met Becker Traffic Pro HIGH SPEED
Yamaha Fazer FZ6s met Tomtom Urban Rider
Mazda CX-5 met NB1 Tomtom Navigatie
Peugeot 107 met Tomtom GO 6100 World

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Beckermanneke schreef:Gerretje gaat wel kort door de bocht, als consument kan je op geen enkele manier een nieuwe versie van de sofware proefdraaien om te zien of hij je bevalt, ik heb zelf ervaren dat op versie 4.0 nog niet de wegen bij mij in de buurt staan, die ik op versie 3.2 ook miste, maar je mag wel ff een schep euro's aftikken.

Jan
Dat klopt, dat kun je ook niet.
Dat gaat ook niet met Windows Vista, als je nu XP draait.

Wat je wel kunt doen is naar ervaringen van mensen vragen die de 4.0 versie al hebben. En dan bijvoorbeeld vragen of een bepaalde (nieuwe) wijk in een stad er op staat als dat belangrijk is voor je. Dat hebben we hier al heel wat keren gedaan, kort geleden nog voor iemand in Vathorst, Amersfoort.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
R.S.Postma
Rode kaart waarschuwing

antwoord

Bericht door R.S.Postma »

Dit is wel niet helemaal "to the point", maar toch even het volgende;

Dit kan natuurlijk wel eenvoudig, gewoon je computer formatteren en XP er weer opzetten, toch :?:

De discussie van illigale copieen, naar mijn idee mag je van elke orginele cd of DVD 1 copie maken voor eigen gebruik.( doe ik ook, ik mijn auto zit ook een copie en orgineel thuis, dit ivm evt beschadigingen)

Dus dat is dus wel toegestaan.

Gr.
R.S.Postma
Pioneer ANH-9PR + Pioneer 100 watt subwoofer

Zorgen moet je doen, niet maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Higgy
Moderator
Moderator

Bericht door Higgy »

Klopt Ruud, maar ik heb de indruk dat het hierboven niet om 'eigen' kopieen ging.
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Re: antwoord

Bericht door JW »

R.S.Postma schreef:Dit is wel niet helemaal "to the point", maar toch even het volgende;

Dit kan natuurlijk wel eenvoudig, gewoon je computer formatteren en XP er weer opzetten, toch :?:

De discussie van illigale copieen, naar mijn idee mag je van elke orginele cd of DVD 1 copie maken voor eigen gebruik.( doe ik ook, ik mijn auto zit ook een copie en orgineel thuis, dit ivm evt beschadigingen)

Dus dat is dus wel toegestaan.

Gr.
R.S.Postma
Dat kan, als je eerst een (hele) dikke 100 Euri uitgegeven hebt voor een legale Vista. Tuurlijk, zó gaat dat.
Maar de vragensteller wilde graag eerst even proefdraaien met een kopie van iemand anders, en dat mag niet.
Dát kan en mag ook niet bij Vista.

Er is geen probleem met het hebben van een kopie voor eigen gebruik, uiteraard niet. Of je er verstandig aan doet altijd kopiën te gebruiken van Navi-CD's in je auto is een ander verhaal, daar is al heel wat over geschreven op dit forum, je laser zal er sneller door slijten.
Kopiën maken van CD's met CopyProtect is een ander verhaal. Bij onze Oosterburen is er al een verbod tot het kraken van die CP opgenomen in hun wetgeving, in Europees verband is dat in de maak. Ons land zal dan ongetwijfeld volgen.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Higgy
Moderator
Moderator

Bericht door Higgy »

Zoals de OP al stelt: zijn vragen zijn beantwoord. Voordat we hier (ook al) weer een welles-nietes spelletje gaan spelen, gaat dit draadje, conform wens OP, op slot.
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Becker Traffic Pro kaarten updaten.
    door petertje007 » 16 jul 2015 20:29 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 2715
  • speed pulse draad
    door heatmaster » 23 mei 2016 16:38 » in Kenwood
    Reacties: 0
    Weergaves: 511
  • Van Traffic Pro (Slow) 8.0 naar 10.0
    door theeuwke » 19 mei 2018 00:12 » in Vaste Becker systemen
    Weergaves: 560
  • Becker Indianapolis incl stuurwiel en bluetooth
    door Knislow » 23 mei 2017 12:32 » in Vaste Becker systemen
    Weergaves: 711
  • Becker Cascade 7944 navigatie bijwerken
    door SabineGaag » 09 dec 2018 16:01 » in Te Koop Gevraagd
    Weergaves: 1127
  • Becker Carminat 5000 doet niks meer.
    door Verstappen » 31 jul 2015 19:25 » in Renault
    Weergaves: 625
  • content manager asistent van becker in het nederlands niet te vinden wie kan me helpen
    door duivel64 » 02 jun 2016 08:06 » in Mobiele Becker systemen
    Weergaves: 853

Terug naar “Vaste Becker systemen”