Kalibreren Pioneer ANH-9PR met CNCD6.0

R.S.Postma
Rode kaart waarschuwing
Berichten: 183
Lid geworden op: 04 nov 2006 16:37

Bericht door R.S.Postma »

Ik weet het ook niet, misschien halen ze de boel wel door elkaar.
Feit is wel en dat kunt u nu zien dat cd 1 de installatie cd is waar nederland niet op staat.
Ik ga er van uit dat de laatste persoon die ik gesproken heb, het bij het juiste eind heeft.
Ik heb dus met die cd 1 en met mij ook de andere mensen op verschillende plaatsen, een update en kalibratie uitgevoerd, naar volle tevredenheid.

Ik weet het nu verder ook niet meer misschien bij Teleatlas informeren hoe het nu precies zit.

Groet,
Ruud Postma
Pioneer ANH-9PR + Pioneer 100 watt subwoofer

Zorgen moet je doen, niet maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

R.S.Postma schreef:Ik weet het ook niet, misschien halen ze de boel wel door elkaar.
Feit is wel en dat kunt u nu zien dat cd 1 de installatie cd is waar nederland niet op staat.
Ik ga er van uit dat de laatste persoon die ik gesproken heb, het bij het juiste eind heeft.
Ik heb dus met die cd 1 en met mij ook de andere mensen op verschillende plaatsen, een update en kalibratie uitgevoerd, naar volle tevredenheid.

Ik weet het nu verder ook niet meer misschien bij Teleatlas informeren hoe het nu precies zit.

Groet,
Ruud Postma
Klopt, dat staat handgeschreven op die "Bèta". Maar feit is ook dat op de flyer gedrukt staat: CD2

Feit is tevens dat er van vesie 2 naar 3 niet nagekalibreerd hoefde te worden, bij versie 6 wel.
Dat kán te maken hebben met de TA ipv de NT, de geocoordinaten zijn daarvan niet 100% dekkend. Maar ook bij de Becker 9.0 geldt deze procedure als ik het goed heb, en daarbij was de voorganger ook al een NT.

Ik hou het op een simpele nákalibratie, die volgens een Beckerachtige procedure (zie de T&T over kalibratie) inderdaad ook met een "verkeerde CD" uitgevoerd kan worden. De echte kalibratie vindt dan plaats op de achtergrond zodra je gaat rijden en navigeren met de goede CD in het systeem.
De eerder genoemde duitse Navi-goeroe TomB schreef daarover:
Die Kali-Fahrt geht mit den neuen SW-Versionen wirklich so schnell. Der Rest läuft dann im Hintergrund ab ohne dass der User was davon merkt.
En daar hou ik het dan maar op. Wie ben ik om zó iemand tegen te spreken :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Bessie
Senior Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 14 jan 2007 18:43

Re: cd's

Bericht door Bessie »

R.S.Postma schreef:zie bijlage wel erg groot, maar daardoor ook erg duidelijk :D
Zoals je ziet staat op cd 1 installatie disk en op cd 2 Ned.( zo gekregen van pioneer)

Gr.Ruud Postma
Ik probeer hier iemand op mijn manier ook verder te helpen met informatie over de ANH-9PR met CNCD6.0, en stuit op de problemen zoals hier reeds uitvoerig beschreven en besproken.

Zou je eventueel een scan kunnen maken van de originele CNCD6.0 (definitieve versie van de dealer i.od.)? Daar je ook reeds een aantal mensen hebt kunnen helpen is mijn vraag, waren dat allemaal originelen zonder een bijlage? Anders gezegd, zat daar geen gebruiksaanwijzing (pamflet o.i.d.) bij? Indien wel, a.u.b. naar mogelijkheid ook even een scan, zodat we e.e.a. beter kunnen interpreteren.
Bij voorbaat reeds hartelijk dank.

Groeten,
Bessie
[size=75]RNS 510 in VW Passat Variant R36[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Welk probleem loop je tegenaan?

Als je in D de CD2 pakt en daarmee de SW update uitvoert kun je daarmee ook nákalibreren.
Op CD2 staat onder andere D, zie de flyer, alsmede de blauwe hoes zoals die eerder gepost zijn.

Postma heeft die set CD's niet, hij heeft slechts kopiën van CD1 en CD2, hem ter beschikking gesteld door Pioneer zoals hij schreef.

Overigens, gaat het hier om deze Pioneer set of is het de bedoeling de Becker 9.0 set te gaan gebruiken? Just curiosity :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
R.S.Postma
Rode kaart waarschuwing
Berichten: 183
Lid geworden op: 04 nov 2006 16:37

Bericht door R.S.Postma »

JW schreef:Welk probleem loop je tegenaan?

Als je in D de CD2 pakt en daarmee de SW update uitvoert kun je daarmee ook nákalibreren.
Op CD2 staat onder andere D, zie de flyer, alsmede de blauwe hoes zoals die eerder gepost zijn.

Postma heeft die set CD's niet, hij heeft slechts kopiën van CD1 en CD2, hem ter beschikking gesteld door Pioneer zoals hij schreef.

Overigens, gaat het hier om deze Pioneer set of is het de bedoeling de Becker 9.0 set te gaan gebruiken? Just curiosity :wink:

Groet,
JW
Even een correctie JW, natuurlijk heb ik ook de definitieve versie, waarom zou je denken dat ik die niet heb :?:

P.S. als er nou toch opnieuw de nieuwe SW wordt geinstalleerd probeer dat dan eens met CD1,kwaad kan het niet en gelijk een kontrole of het met CD1 gaat zoals pioneer beweerd.

Gr.R.S.
Pioneer ANH-9PR + Pioneer 100 watt subwoofer

Zorgen moet je doen, niet maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

R.S.Postma schreef:
JW schreef:Welk probleem loop je tegenaan?

Als je in D de CD2 pakt en daarmee de SW update uitvoert kun je daarmee ook nákalibreren.
Op CD2 staat onder andere D, zie de flyer, alsmede de blauwe hoes zoals die eerder gepost zijn.

Postma heeft die set CD's niet, hij heeft slechts kopiën van CD1 en CD2, hem ter beschikking gesteld door Pioneer zoals hij schreef.

Overigens, gaat het hier om deze Pioneer set of is het de bedoeling de Becker 9.0 set te gaan gebruiken? Just curiosity :wink:

Groet,
JW
Even een correctie JW, natuurlijk heb ik ook de definitieve versie, waarom zou je denken dat ik die niet heb :?:


P.S. als er nou toch opnieuw de nieuwe SW wordt geinstalleerd probeer dat dan eens met CD1,kwaad kan het niet en gelijk een kontrole of het met CD1 gaat zoals pioneer beweerd.

Gr.R.S.
Dat was mij niet duidelijk geworden uit je eerdere postings.

Eerlijk gezegd, integendeel. Immers als je die hebt waarom heb jíj dan niet die flyer en de hoes hier geplakt?
En je vroeg hoe ik aan die info van de hoes kwam, toch? Want die had jij niet naar ik begreep. Zie de postings van 20 februari rond het middaguur, incl. die van Kobus.
R.S.Postma schreef:
JW schreef:Bedankt voor de genomen actie en de terugkoppeling.

Daar zit een verrassend en merkwaardig element in als je schrijft:
"Er is geen documentatie voor de nieuwe software, de bijbehorende handleiding van het apparaat is voldoende. "
Ik heb, zoals eerder aangegeven die handleiding helemaal en zorgvuldig doorgewerkt en daarin staat GEEN instructie dat je met CD1 moet updaten zoals Pioneer nu stelt:
"Op de vraag hoe te installeren: Stop cd 1 in het apparaat en zal nu met deze cd 1 de update uivoeren en een calibratie doen, op de vraag of dat in elk land waar men zich op dat moment bevindt, was het antwoord ja.Het heeft dus niets te maken,dat je de juiste cd met het land waar je je bevind moet gebruiken.
Het is dus niet mogelijk, of niet lukken, om met de andere cd's een update uit te voeren."


Dat betekent dus dat iemand in Nederland, die de nieuwe CD's koopt en er gewoon CD2 in legt omdat dáár NL op staat, GEEN SW update zal krijgen :oops:

Ik vind het dus heel merkwaardig en feitelijk onacceptabel dat Pioneer hier nergens melding van maakt. Hoe moeten al die duizenden bezitters van deze navi dat dan weten?

Dat verwijt is uiteraard niet aan jou gericht, jij bent "slechts" de boodschapper van dit merkwaardige verhaal :idea:
Het zou Pioneer sieren als ze zich dit aantrekt en er alsnog een goede instructie bij maken. Zó is het gewoon niet goed, om het voorzichtig uit te drukken :oops:
Ik neem aan dat je dát met me eens bent :wink:

Groet,
JW
Ja dat ben ik met u eens, maar even een vraag aan u , heeft u de nieuwe software aangezien ik wel een plaatje in uw vorige bericht zag, het zou kunnen zijn dat daar iets vermeld staat hoe te installeren.
Ik vind ook dat pioneer in deze een slechte service geeft, maar dat komt misschien omdat ze in eerste instantie helemaal geen nieuwe software wilde leveren, door dat conflict met Beckers en de overgang van Navtech naar teleatlas, maar omdat er zoveel klanten de laatste jaren geklaagd hebben, zijn te overstag gegaan.

Nog even een reactie over routeberekening, ook als een plaats niet in het geheugen is opgeslagen, werkt het zoals ik al eerder heb beschreven.

Gr.
Of heb ik iets helemaal verkeerd gelezen en het dus niet begrepen?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
R.S.Postma
Rode kaart waarschuwing
Berichten: 183
Lid geworden op: 04 nov 2006 16:37

re:antwoord

Bericht door R.S.Postma »

Dat klopt, daar heb je gelijk.

Over de omslag was toen de vraag hoe je er aan kwam,omdat ik mij niet kon voorstellen dat je van elk navi-systeem de SW zou aanschaffen, zou een dure grap worden :D

Waarom ik er nu geen scan van maak komt omdat:
1. hij al door jou is gepost.
2. niets toevoegd aan problemen met installeren
3.heb ergens eerder heb gelezen dat dubbele postings erg hinderlijk zijn.

Gr.R.S.
Pioneer ANH-9PR + Pioneer 100 watt subwoofer

Zorgen moet je doen, niet maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Ja ja, ik snap het.

En daarom schreef je op 20 februari:
Ja dat ben ik met u eens, maar even een vraag aan u , heeft u de nieuwe software aangezien ik wel een plaatje in uw vorige bericht zag, het zou kunnen zijn dat daar iets vermeld staat hoe te installeren.
En dat staat dus niet op de originele set die jij in je bezit hebt.

Ja ja, ik snap het :roll:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
R.S.Postma
Rode kaart waarschuwing
Berichten: 183
Lid geworden op: 04 nov 2006 16:37

Bericht door R.S.Postma »

Nou daar komt de binnenkant dan en zie daar wordt je dus niet wijzer van.

En niets iets suggereren JW daar is iemand anders veel beter in :!:

Gr.R.S.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Pioneer ANH-9PR + Pioneer 100 watt subwoofer

Zorgen moet je doen, niet maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hoe moet ik dan je reactie begrijpen toen Kobus die Flyer poste waarop stond dat de update met CD2 gedaan kan worden? Die had je in elk geval niet, naar ik aanneem.....

Voorts is me onduidelijk waarom je nú met dat plaatje komt, en niet op of vóór 20 februari, toen dit speelde. Als je toen gepost had dat deze instructie niet op jouw exemplaar voorkomt, ware dat logisch geweest :idea:
Want waarom vraag je of dat op mijn exemplaar staat, toen je veronderstelde dat ik die had? Dat doet toch veronderstellen dat jij 'm niet hebt :?:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
R.S.Postma
Rode kaart waarschuwing
Berichten: 183
Lid geworden op: 04 nov 2006 16:37

Bericht door R.S.Postma »

Nee die had ik niet en weet ook niet hoe Kobus eraan komt, misschien van de plaatselijke dealer, maar ik denk niet van pioneer zelf, want zo profesioneel ziet het er niet uit.
Maar beste JW als er niets op het doosje staat hoef je het toch ook niet te scannen, en heb nu het doosje uit de auto gehaald, want daar ligt hij meestal in, en op 20-2-2007 had ik wellicht de auto niet voor de deur staan, maar dat staat mij niet meer bij.
Gr.R.S.
Pioneer ANH-9PR + Pioneer 100 watt subwoofer

Zorgen moet je doen, niet maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

R.S.Postma schreef:Nee die had ik niet en weet ook niet hoe Kobus eraan komt, misschien van de plaatselijke dealer, maar ik denk niet van pioneer zelf, want zo profesioneel ziet het er niet uit.

Gr.R.S.
Het lijkt me sterk dat een dealer zo'n flyer maakt. Met Pioneer logo en al.
Die flyer lijkt me opgevouwen geweest te zijn, zie het lijntje onder "TMC= NL,...." met een formaat van een CD doosje. Dus bij de set verpakt, of zo.

Hopelijk leest Kobus mee, dan kan hij er wat meer over vertellen.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
kobus1960
Senior Member
Berichten: 893
Lid geworden op: 21 feb 2006 02:43

Bericht door kobus1960 »

:arrow: Ik ga niet alles terugquoten, da's me teveel werk in dit verhaal.

Deze ANH zat keurig in de doos, daarin zat ook een mooi wit kartonnen doosje, CD's met PoineerLogo erop
erin, NET ALS DE FLYER. Geen copy's, originele cd set.

Deze heb ik even onder de scanner gelegd daar ik graag dit soort dingen opsla, je kan overal van leren nietwaar??
Het is in mijn beleving ook niet zo dat ik alles wat hier geschreven wordt als absoluut moet aannemen.
Ik lees zoveel mogelijk en als ik iets anders ervaar dan het geschrevene, ook prima. :P
Geen reden om te stoppen met lezen :lol:

Hoe de flyer in dat doosje terecht is gekomen boeit me eerlijk gezegd ook niet.
Ik zal betreffende tevreden ANH eigenaar eens vragen waar ie het hele set heeft gekocht.
De op de flyer vermelde werkwijze verliep uitstekend in ieder geval.
Ik ga er ook niet meer over redeneren, komt zoiets nog een keer op m'n pad ga ik netzo te werk.
MVG,
Kobus

TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
R.S.Postma
Rode kaart waarschuwing
Berichten: 183
Lid geworden op: 04 nov 2006 16:37

Bericht door R.S.Postma »

kobus1960 schreef::arrow: Ik ga niet alles terugquoten, da's me teveel werk in dit verhaal.

Deze ANH zat keurig in de doos, daarin zat ook een mooi wit kartonnen doosje, CD's met PoineerLogo erop
erin, NET ALS DE FLYER. Geen copy's, originele cd set.

Deze heb ik even onder de scanner gelegd daar ik graag dit soort dingen opsla, je kan overal van leren nietwaar??
Het is in mijn beleving ook niet zo dat ik alles wat hier geschreven wordt als absoluut moet aannemen.
Ik lees zoveel mogelijk en als ik iets anders ervaar dan het geschrevene, ook prima. :P
Geen reden om te stoppen met lezen :lol:

Hoe de flyer in dat doosje terecht is gekomen boeit me eerlijk gezegd ook niet.
Ik zal betreffende tevreden ANH eigenaar eens vragen waar ie het hele set heeft gekocht.
De op de flyer vermelde werkwijze verliep uitstekend in ieder geval.
Ik ga er ook niet meer over redeneren, komt zoiets nog een keer op m'n pad ga ik netzo te werk.
Ben ik helemaal met je eens Kobus, maar deze topic is weer door iemand aangehaald en ik moet zeggen dat daar een vreemd smaakje aanzit, maar ik kan het verkeerd hebben. Als je tussen de regels door lees krijg ik de indruk of men wil weten wat voor een versie ik heb(wel of niet orgineel), maar nogmaals, ik kan het verkeerd hebben.
Maar ik ga er nu maar van uit dat hier nu zo langszamerhand alles over geschreven is.

Gr.R.S.
Pioneer ANH-9PR + Pioneer 100 watt subwoofer

Zorgen moet je doen, niet maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Zullen we ons gewoon bij de feiten houden?

Die zijn:
1) De flyer is een officieel Pioneer document, dat blijkt uit Kobus' posting. Dit itt wat je schreef/suggereerde.
Dat betekent dat bij Pioneer de linkerhand niet weet wat de rechter doet, om het maar zó uit te drukken. Of zit ik ernaast?
2) Mijn opmerking dat jij geen officiële 6.0 versie had was terloops gemaakt, en had geen andere bedoeling dan stellen dat de vraag van Bessie om een scan van die 6.0 te maken geen zin had.
Uit eerdere postings had ik opgemaakt dat je alleen de 2 beta-CD's had, die je zoals je ons vertelde van Pioneer gekregen had. Niks mis mee, uiteraard.
En tot op de dag van vandaag verkeerde ik in die veronderstelling, als boven gemeld.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
R.S.Postma
Rode kaart waarschuwing
Berichten: 183
Lid geworden op: 04 nov 2006 16:37

re:antwoord

Bericht door R.S.Postma »

Dat betekent dat bij Pioneer de linkerhand niet weet wat de rechter doet, om het maar zó uit te drukken. Of zit ik ernaast?
JW wat denk je zelf?
Mijn opmerking dat jij geen officiële 6.0 versie had was terloops gemaakt, en had geen andere bedoeling dan stellen dat de vraag van Bessie om een scan van die 6.0 te maken geen zin had
Jou opmerking was wel duidelijk, daar had ik al een reactie op gegeven, ik verwees naar een eerdere posting.

Gr.R.S.
Pioneer ANH-9PR + Pioneer 100 watt subwoofer

Zorgen moet je doen, niet maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Het gaat er niet om wat JW denkt wat er gebeurt bij Pioneer, het gaat er om dat de signalen duidelijk zijn. Wij zitten hier niet om een waardeoordeel te geven over wat leveranciers zouden moeten doen. Feit is dat ze duidelijk niet doen wat er van ze verwacht wordt, en dat is EENDUIDIGE informatie geven. Niets meer en niets minder. Iedere andere discussie is daardoor gewoon overbodig en biedt totaal geen meerwaarde aan dit topic.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
R.S.Postma
Rode kaart waarschuwing
Berichten: 183
Lid geworden op: 04 nov 2006 16:37

Bericht door R.S.Postma »

Gene schreef:Het gaat er niet om wat JW denkt wat er gebeurt bij Pioneer, het gaat er om dat de signalen duidelijk zijn. Wij zitten hier niet om een waardeoordeel te geven over wat leveranciers zouden moeten doen. Feit is dat ze duidelijk niet doen wat er van ze verwacht wordt, en dat is EENDUIDIGE informatie geven. Niets meer en niets minder. Iedere andere discussie is daardoor gewoon overbodig en biedt totaal geen meerwaarde aan dit topic.
Ik zou zeggen, brobeer het beleid te veranderen bij pioneer.
Tel:0365387777 of 08007466337.

Gr.R.S.
Pioneer ANH-9PR + Pioneer 100 watt subwoofer

Zorgen moet je doen, niet maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Het beleid bij een organisatie veranderen is niet iets wat het navigatieforum voor elkaar zal krijgen. Daarvoor zijn er veel beter betaalde krachten in de betreffende organisatie nodig. Wat wel gedaan kan worden is de kennelijke onduidelijkheid bij het geven van informatie onder de aandacht van die organisatie brengen. Dat is een schone taak die jij ook op je zou kunnen nemen. Jij hebt, als ik het goed heb, de meeste last/problemen met de onduidelijkheid over het hoe en wat. Deze onduidelijkheid is niet door de NHS veroorzaakt maar valt voor de volle 100% terug te voeren naar de falende informatieverstrekking van Pioneer. Dus....... Don't shoot the messenger.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

R.S.Postma schreef:
Gene schreef:Het gaat er niet om wat JW denkt wat er gebeurt bij Pioneer, het gaat er om dat de signalen duidelijk zijn. Wij zitten hier niet om een waardeoordeel te geven over wat leveranciers zouden moeten doen. Feit is dat ze duidelijk niet doen wat er van ze verwacht wordt, en dat is EENDUIDIGE informatie geven. Niets meer en niets minder. Iedere andere discussie is daardoor gewoon overbodig en biedt totaal geen meerwaarde aan dit topic.
Ik zou zeggen, brobeer het beleid te veranderen bij pioneer.
Tel:0365387777 of 08007466337.

Gr.R.S.
Dat lijkt me nou echt op jouw weg liggen, jij hebt immers die contacten bij Pioneer, wij niet.

Voor mij is het wel duidelijk, die flyer is er gewoon en daarop staat wat je moet doen. Dat jíj andere info gekregen hebt, telefonisch en op die beta-CD's verandert daar niets aan.

Groet,
JW

Edit JW 16.32 Kennlijk was Gene ook aan het posten terwij;l ik dit zat te typen. Same story, q.e.e. :wink:
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
R.S.Postma
Rode kaart waarschuwing
Berichten: 183
Lid geworden op: 04 nov 2006 16:37

Bericht door R.S.Postma »

Sorry hoor, maar ik heb helemaal geen last met wie dan ook, en ook hoef ik het beleid bij Pioneer niet te veranderen, want ik heb de nieuwe versie zoals mij is verteld en geschreven, geinstalleerd zonder problemen en met mij diverse andere mensen die een Pioneer ANH-9PR hebben. Maar wat ik niet begrijp is dat theorie voor jullie belangrijker schijnt te zijn dan praktijk.
Voor mij was deze topic al op 1-3-2007 beeindigd, maar 3 weken later moest Bessie weer zo nodig oude koeien uit de sloot halen en waarom? Het antwoord heb ik al eerder geschreven( je weet wel van die "tussen de regels door")

Gr.R.S.
Pioneer ANH-9PR + Pioneer 100 watt subwoofer

Zorgen moet je doen, niet maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Theorie is belangrijker dan praktijk. Als we al niet eens meer kunnen vertrouwen op wat de leverancier in zijn/haar handleiding zet èn daar dan ook nog in het telefonische overleg met de klant een hele andere mededeling over doet, houdt het voor mij op. Dan pak ik gewoon de handleiding, lees die door, pas die toe en mocht het kapot gaan... dan heb je volgens het Nederlands recht ook nog eens juridische basis om de leverancier aan te pakken (lees aansprakelijk te stellen). Zo gaat het nou eenmaal in het leven.
Ik ben het deels met je eens dat gebruikers ervaring belangrijk, zo niet onontbeerlijk is. Want ook nu weer is gebleken dat er een ruis is ontstaan tussen zoals het in theorie wordt voorgeschreven en zoals het in de praktijk kan worden toegepast. Dat laatste is natuurlijk altijd op eigen risico (zie de voorwaarden van de leverancier maar). De NHS zit niet te wachten op claims die voortvloeien uit gegeven instructies die indruisen tegen de door de wet voorgeschreven handleiding. Ik hoop dat dit jouw vraagpunt over het vasthouden aan de theorie een beetje beantwoord. Dat in dit forum door gebruikers wel eens anders met de informatieverschaffing wordt omgegaan is volledig voor hun rekening. Wij doen daar niet aan mee.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

R.S.Postma schreef:Sorry hoor, maar ik heb helemaal geen last met wie dan ook, en ook hoef ik het beleid bij Pioneer niet te veranderen, want ik heb de nieuwe versie zoals mij is verteld en geschreven, geinstalleerd zonder problemen en met mij diverse andere mensen die een Pioneer ANH-9PR hebben. Maar wat ik niet begrijp is dat theorie voor jullie belangrijker schijnt te zijn dan praktijk.
Voor mij was deze topic al op 1-3-2007 beeindigd, maar 3 weken later moest Bessie weer zo nodig oude koeien uit de sloot halen en waarom? Het antwoord heb ik al eerder geschreven( je weet wel van die "tussen de regels door")

Gr.R.S.
Da's duidelijk.....

Vandaar dat je, toen die flyer op tafel kwam schreef:
"Nou schiet mij maar lek, ik begrijp hier niets meer van en ga proberen de hoogste baas van pioneer aan de lijn te krijgen en daar eens om uitleg te vragen."

En even later:
"Heb wederom gebeld, maar helaas niet de hoogste baas aan de lijn gehad , heb wederom gevraagd waarom er geen goede handleiding is gegeven bij de nieuwe versie, maar kon daar geen bevredigend antwoord op geven.
Op de vraag welke cd er nu moet worden gebruikt, was het antwoord CD1 !! Heb vervolgens hun met de flyer om de oren geslagen en kreeg als antwoord : het is misschien ook mogelijk om de andere cd's als update te gebruiken, maar dat weten wij niet zeker. Toen ik zei dat dit heel belangrijk is ook voor de duizenden anderen die dat systeem hebben, moest ik maar het telefoonnummer op dit forum vermelden. bij deze 0800 7466337 helpdesk pioneer voor al uw technische vragen.
Ik heb eigenlijk nu geen hoge pet meer van ze, mede door het feit dat ik ook nog even de nieuwe functie coördinaten heb gerefereerd, maar daar kreeg ik als antwoord, dat zit er niet op, dat zit alleen op de portable versie S1.
Dit is dus niet waar er zit wel degelijk de optie"coördinaten op. kijk maar bij klikken op bestemming en vervolgens scrollen adres,postcode, coördinaten."


Ik deel Gene's mening.
Uiteindelijk gaat het om datgene dat vastligt in geschreven instructies. Daar kun je op terugvallen, en in het geval van een probleem is dat de juridische basis voor evt acties.
Dit valt onder het hoofdstuk: Kwaliteitsborging. Daarbij is alleen datgene wat op papier staat van belang, de rest niet.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
R.S.Postma
Rode kaart waarschuwing
Berichten: 183
Lid geworden op: 04 nov 2006 16:37

Bericht door R.S.Postma »

Ja JW en later schreef ik:

Nogmaals met pioneer gebeld en eindelijk iemand aan de lijn gehad met kennis van zaken.
Vraag voorgesteld hoe men kan kalibreren met cd 1 waar geen kaart opstaat van Nederland.

Zijn antwoord luidde letterlijk: Op elke cd (van de 4 dus) kan je in welk land dan ook ( van de 25 dus) een beperkte kalibratie uitvoeren, maar pioneer raad aan om de installatie vd nieuwe software en kalibratie in welk land dan ook (de 25 dus) CD 1 te gebruiken. Op elke cd is software geinstalleerd om de kalibratie uit te voeren. Alleen bij de hele oude toestellen die versie 2.0 nog gebruiken kan het zijn,dat men de cd van het land waar men zich bevind,moet gebruiken.

Dit was zijn antwoord en zoals de rijdende rechter altijd zegt na zijn uitspraak "daar zult u het mee moeten doen.

Dus wel even goed spitten, maar nu stop ik ermee.


Gr.R.S
Pioneer ANH-9PR + Pioneer 100 watt subwoofer

Zorgen moet je doen, niet maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

R.S.Postma schreef:Dit was zijn antwoord en zoals de rijdende rechter altijd zegt na zijn uitspraak "daar zult u het mee moeten doen.

Dus wel even goed spitten, maar nu stop ik ermee.

Gr.R.S
Dan kunnen we dit hoofdstuk ook allemaal met een goed gevoel afsluiten.... :wink: Iedereen heeft gelijk en niemand heeft gelijk... Lijkt mij een goede balans.. :idea:
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Kalibreren
    door Harryt » 24 okt 2018 13:35 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 617
  • Pioneer avic-x1
    door Caddyman » 21 jun 2017 15:10 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 790
  • Alpine vs Pioneer
    door MHooikaas » 01 jun 2015 21:29 » in Toestellen overzicht
    Reacties: 0
    Weergaves: 608
  • Pioneer Software
    door robsel » 29 jan 2015 11:57 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 1125
  • Pioneer Avic F700bt EU
    door PC-Gamer » 22 feb 2018 19:29 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 881
  • Pioneer Avic-F950BT
    door Abeltje » 02 jan 2018 22:59 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 753
  • Pioneer avic f80DAB
    door Verwijderde gebruiker 109044 » 07 okt 2017 13:47 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 524

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”