VDO Dayton MS5000 probleem: computer heeft de geest gegeven
-
- New Member
VDO Dayton MS5000 probleem: computer heeft de geest gegeven
Mijn MSS5000 systeem heeft plotseling de geest gegeven en geeft nu nog alleen de keuze "standby"op het scherm. Gelukkig had ik iemand gevonden waar ik wat componenten kon uitwisselen.
De conclusie hiervan was dat de CD unit/computer het euvel veroorzaakt daar naar omwisseling hierna alles weer ging werken. De rest zoals bekabeling en GPS antenne werken naar behoren.
Als electronicus gooi ik niet iets zomaar graag weg Iemand een tip waar ik dit euvel moet zoeken in de CD computer??
type= 22SY587/02
barcode 9022015 8702904
0039944 0117099
Als ik dan toch iets anders moet aanschaffen welke types zijn compatible met deze unit
PC3000?
PC5000?
philips? VDOdayton???
of zijn ze alle gelijk
De conclusie hiervan was dat de CD unit/computer het euvel veroorzaakt daar naar omwisseling hierna alles weer ging werken. De rest zoals bekabeling en GPS antenne werken naar behoren.
Als electronicus gooi ik niet iets zomaar graag weg Iemand een tip waar ik dit euvel moet zoeken in de CD computer??
type= 22SY587/02
barcode 9022015 8702904
0039944 0117099
Als ik dan toch iets anders moet aanschaffen welke types zijn compatible met deze unit
PC3000?
PC5000?
philips? VDOdayton???
of zijn ze alle gelijk
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Als je een MS5000 systeem hebt en de computer is defect, blijven alleen de bekabeling, GPS-antenne, Beeldscherm en afstandsbediening nog over.
Hierop kun je alles uit de 5X00 serie aansluiten omdat alle pluggen/stekkers identiek zijn gebleven. Dit zijn allemaal apparaten van VDODayton
Een PC3000 is niet bruikbaar, die is monochroom en kan je scherm niet aansturen.
Een vervangende computer, de PC5000 of PC5100 kost bij www.navco.nl € 190 met garantie.
Het voordeel is dat je je hele spul hetzelfde kunt laten en je reeds aanwezige kaart CD's kunt blijven gebruiken.
Een alternatief zou zijn een PC54,55,56 of 5700 maar dat is allemaal C-IQ dus "abonnementplichtig", maar nu wel voor schappelijke prijzen verkrijgbaar.
Als beste mogelijkheid wil ik een MS5200 noemen. Een moderne supersnelle computer met geheel Europa op 1 SD kaartje. Ook te verkrijgen zonder monitor, want die heb je immers al staan.
Hierop kun je alles uit de 5X00 serie aansluiten omdat alle pluggen/stekkers identiek zijn gebleven. Dit zijn allemaal apparaten van VDODayton
Een PC3000 is niet bruikbaar, die is monochroom en kan je scherm niet aansturen.
Een vervangende computer, de PC5000 of PC5100 kost bij www.navco.nl € 190 met garantie.
Het voordeel is dat je je hele spul hetzelfde kunt laten en je reeds aanwezige kaart CD's kunt blijven gebruiken.
Een alternatief zou zijn een PC54,55,56 of 5700 maar dat is allemaal C-IQ dus "abonnementplichtig", maar nu wel voor schappelijke prijzen verkrijgbaar.
Als beste mogelijkheid wil ik een MS5200 noemen. Een moderne supersnelle computer met geheel Europa op 1 SD kaartje. Ook te verkrijgen zonder monitor, want die heb je immers al staan.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- Senior Member
meneer heeft een sy587 volgens zijn verhaal en is dus helaas niet uitwisselbaar.
Hide post links |
-
- Senior Member
Dat klopt inderdaad, de 587 is de computer van de Carin 522. Het is geen MS 5000 dus, die heeft de 594 computer.fransnacht schreef:meneer heeft een sy587 volgens zijn verhaal en is dus helaas niet uitwisselbaar.
Dan is ook de vraag welk scherm hij heeft, en welke bekabeling. Als dat de originele 522 spulleboel is moet je gewoon opnieuw beginnen, dat past allemaal niet.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Senior Member
Ben ik zo enthousiast over de mogelijkheden van zijn MS5000 systeem, krijg ik dit voor m'n kiezen.
Hij zegt inderdaad SY587 en dat is een CARIN 522 waardoor de monitor en de rest niet meer zou passen.
Blijft de vraag hoe komt deze meneer aan de typeaanduiding MSS5000 ?
En ik zie dat JW me net voor is!
Hij zegt inderdaad SY587 en dat is een CARIN 522 waardoor de monitor en de rest niet meer zou passen.
Blijft de vraag hoe komt deze meneer aan de typeaanduiding MSS5000 ?
En ik zie dat JW me net voor is!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- New Member
Bedankt voor jullie tips en antwoorden.
Ik heb de computer maar eens opengemaakt en de lens van de laser voorzichtig gereinigd.. Hierna draaide de computer weer als vanouds. Dus ik kan weer navigeren
Altijd trouwens gedacht dat dit een MSS5000 systeem was??? Hij heeft een kleuren breedbeeld TFT scherm wat volgens mij altijd een MSS5000 was?? Zo is die toendertijd ook door mij gekocht geloof ik.
Ok het zou dus een Carin 522 moeten zijn maar wat was nu het wezenlijke verschil behalve de computer met de MSS5000 . Was deze sneller?? ander Fabrikaat/OEM'er??
Ik heb de computer maar eens opengemaakt en de lens van de laser voorzichtig gereinigd.. Hierna draaide de computer weer als vanouds. Dus ik kan weer navigeren
Altijd trouwens gedacht dat dit een MSS5000 systeem was??? Hij heeft een kleuren breedbeeld TFT scherm wat volgens mij altijd een MSS5000 was?? Zo is die toendertijd ook door mij gekocht geloof ik.
Ok het zou dus een Carin 522 moeten zijn maar wat was nu het wezenlijke verschil behalve de computer met de MSS5000 . Was deze sneller?? ander Fabrikaat/OEM'er??
Hide post links |
-
- Senior Member
De Carin 522 heeft ook een "breedbeeld" scherm, 16:9. Dit itt de Carin 520 die een 4:3 scherm heeft.
De computer van de MS 5000 is een stuk sneller dan die van de Carin 522, en er kan ook SW ingespeeld worden met meer mogelijkheden. Split screen is daar eentje van, maar er is veel meer mogelijk bij de MS 5000.
Maar mooi dat je het hebt kunnen oplossen door de laserlens schoon te maken
Groet,
JW
De computer van de MS 5000 is een stuk sneller dan die van de Carin 522, en er kan ook SW ingespeeld worden met meer mogelijkheden. Split screen is daar eentje van, maar er is veel meer mogelijk bij de MS 5000.
Maar mooi dat je het hebt kunnen oplossen door de laserlens schoon te maken
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Moderator
De carin is de voorloper van de PC5000. Qua snelheid en grafische mogelijkheden is de 5000 duidelijk in het voordeel. Ik denk dat als je tevreden bent met de snelheid en enige beperkingen van de carin tov de pc5000, je de carin vooral moet blijven gebruiken . Omswitchen naar een 5000 systeem zal inhouden dat je zowel de bekabeling als het scherm zal moeten vernieuwen. Maar in ieder geval goed te lezen dat het systeem, na schoonmaken van de leeslens, weer werkt.wolfie schreef:Bedankt voor jullie tips en antwoorden.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.
Hide post links |
-
- Senior Member
Ik zou in jouw geval nu snel voor 1 april een PC5400 bij www.navco.nl kopen dan kun je 2 jaar vooruit met updates en daarna kun je via een mastercode het systeem vrijschakelen, voordeel is dat je 2 jaar garantie hebt, updates en een 2x sneller systeem.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Hide post links |
-
- Senior Member
Uit de tot nu toe verkregen informatie begrijp ik dat je die code alleen maar "krijgt" bij de aankoop van een kaart CD/DVD!daarna kun je via een mastercode het systeem vrijschakelen
Hide post links |
-
- Senior Member
Klopt, maar dat hoef ie dus de eerste 2 jaar niet te doen als ie er 1 voor 1 april aanschaft en daar bijv 2 jaar benelux op afsluit of 18 mnd Europa, dan moet VDO hem nog updates leveren.Gerritje schreef:Uit de tot nu toe verkregen informatie begrijp ik dat je die code alleen maar "krijgt" bij de aankoop van een kaart CD/DVD!daarna kun je via een mastercode het systeem vrijschakelen
Hide post links |
-
- New Member
Blijf voorlopig met mijn "oude"vertrouwde Carin 522 werken. Heb ik ook geen last met codes die verlopen
Heeft iemand wel eens video gezet via de jack plug aan de zijkant van het breedbeeldscherm. Ik lees dat dit NTSC moet zijn.
Nu kan ik hier wel NTSC maken maar dient er geen aansluiting laag of hoog gemaakt te worden voordat hij beeld geeft??
Heeft iemand wel eens video gezet via de jack plug aan de zijkant van het breedbeeldscherm. Ik lees dat dit NTSC moet zijn.
Nu kan ik hier wel NTSC maken maar dient er geen aansluiting laag of hoog gemaakt te worden voordat hij beeld geeft??
Hide post links |
-
- Senior Member
Die TV/Video ingang aan de zijkant van de 522 monitor is PAL, geen NTSC.
Bij het inprikken van de plug vindt er automatisch een omschakeling plaats.
Zie pagina 59 van het Manual.
Groet,
JW
Bij het inprikken van de plug vindt er automatisch een omschakeling plaats.
Zie pagina 59 van het Manual.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- New Member
Heb idd de video ingang gevonden. Het beeld echter blijft 4x3 en is zwart/wit
Iemand nog tips?
Iemand nog tips?
Hide post links |
-
- Senior Member
Welke "bron" heb je er op aangesloten?
De input kan niet elke video-spanning aan , dus weet je iets van de output van jouw bron?
Groet,
JW
De input kan niet elke video-spanning aan , dus weet je iets van de output van jouw bron?
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Senior Member
volgens mij zijn er 2 type schermen. Waarvan de oude geloof ik de klacht heeft. Zwart wit beeld.
Er zou een potmeter in je scherm moeten zitten waarmee je dat kan in (af) stellen.
dit is een beetje gissen!
Er zou een potmeter in je scherm moeten zitten waarmee je dat kan in (af) stellen.
dit is een beetje gissen!
Hide post links |
-
- New Member
Ik heb er gewoon een draagbare DVD recorder opgezet met NTSC/Pal omschakeling. Wat het videolevel is weet ik eerlijk gezegd niet maar ik neem aan dat dit tussen de 0.8 en 1 V zit . Op een normale TV speelt hij wel gewoon af.
Weet iemand iets van de potmeter waar fransnacht het over heeft???
dat het beeld 4x3 blijft is ook bekend?? Ik heb in het menu van de dvd speler de settings op wide en 16x9 gezet maar dit geeft geen verschil.
Weet iemand iets van de potmeter waar fransnacht het over heeft???
dat het beeld 4x3 blijft is ook bekend?? Ik heb in het menu van de dvd speler de settings op wide en 16x9 gezet maar dit geeft geen verschil.
Hide post links |
-
- Senior Member
je kunt je scherm via de knoppen bovenop op 16:9 zetten
Hide post links |
-
- New Member
We zijn weer bij af. na de hergeboorte door het schoonmaken van de laser is hij er nu toch weer mee opgehouden en geeft wederom alleen de keuze "standby"op het scherm.
Ik als electronicus zomaar wat weggooien doe ik niet echter het vervangen van de laser moet toch ook niet zo'n hels karwei zijn daar je volgens mij niets hoeft te stellen aan deze laser.
Het lijkt me sterk dat er niemand die op dit forum zit iets kan zeggen over deze fout of dit idd de laser is en wat het bestelnummer is. Op de laser staat 3k1EC6J maar of dit goed is kan ik pas maandag as checken, maar misschien heeft er iemand goede tips.
ben benieuwd naar jullie reacties.
Ik als electronicus zomaar wat weggooien doe ik niet echter het vervangen van de laser moet toch ook niet zo'n hels karwei zijn daar je volgens mij niets hoeft te stellen aan deze laser.
Het lijkt me sterk dat er niemand die op dit forum zit iets kan zeggen over deze fout of dit idd de laser is en wat het bestelnummer is. Op de laser staat 3k1EC6J maar of dit goed is kan ik pas maandag as checken, maar misschien heeft er iemand goede tips.
ben benieuwd naar jullie reacties.
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Vdo dayton monitor MM 3000/01 probleem