Ik heb standaard van vw een MP3-interface in mijn armsteun zitten.
Kan ik hierin elke USB-stick steken zonder max. geheugenlimiet?
Ik heb al eens getest met 512 MB maar gaat dit ook met bv. 8 GB?
Is het ook mogelijk een externe harde schijf aan te sluiten bv. 30 GB?
Misschien iemand die dit ook heeft of een handleiding ervan?
Ik wil een USB-stick aanschaffen en weten welke max. geheugenlimiet deze mag/moet hebben.
grtz
Joost
MP3-interface golf 5
-
- Starting Member
-
- Senior Member
De specificatie zegt 2 Gb
En dan moet je nog 6 directories hebben met elk max 99 titels. Anders kun je niets selecteren en kun je alleen afspelen uit folder 6 waarmee je toegang hebt tot alle titels evenwel zonder keuzemogelijkheden.
Voor echte specs zie www.solisto.de Zij maken deze USB Schnittstelle voor VAG.
Het vastplakken van 8 Gb of 30 Gb harddisk heeft zo te zien geen enkele zin
Een iPod interface was wat dat betreft handiger geweest.
En dan moet je nog 6 directories hebben met elk max 99 titels. Anders kun je niets selecteren en kun je alleen afspelen uit folder 6 waarmee je toegang hebt tot alle titels evenwel zonder keuzemogelijkheden.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
Bedankt voor het snelle antwoord!Gerritje schreef:De specificatie zegt 2 Gb
Ik ga er dus van uit 6x99=594 tracks max. per usb-stick en deze mag max. 2GB zijn?
Dit vond ik ook:
Bron: http://www.solisto.nl/technische%20gegevens.htmGeheugen / vereiste specificaties
USB-Specificatie USB 1.1 of USB 2.0
USB Device-Class Mass-Storage-Device
Protocol Bulk-Only-Transport
Partitionering Primaire Partitie (geen logische stations)
Filesysteem FAT 16 oder FAT 32
Maximale grootte 2 GB (FAT 16) / vrijwel onbegrensd 2.000 GB (FAT 32)
Dus zij hebben de interface gemaakt maar wat bedoelen ze dan met "vrijwel onbegrensd 2.000 GB"?
Enige oplossing in mijn geval voor bv. 8 GB muziek te beluisteren is gebruik maken van 4 USB-sticks met elk 2 GB?
Alvast bedankt!
Hide post links |
-
- Senior Member
Zij zijn ook voor VW de OEM.Dus zij hebben de interface gemaakt maar wat bedoelen ze dan met "vrijwel onbegrensd 2.000 GB
Ze hebben nu ik dit lees de spec veranderd en zeggen voor hun aftermarket product ook FAT32 te kunnen accepteren.
In dat geval is de grootte inderdaad onbeperkt.
Mar waar het om gaat is dat je met je radio of navi alleen maar kunt kiezen uit track 1-99 per folder.
Het ziet er op het scherm gewoon uit of je de wisselaar bedient met de keuze uit CD 1 tm 6. In elk van de CD folders kun je slechts 99 nummers kiezen.
Heb jer meer nummers in staan dan kun je die alleen maar achter elkaar (shuffle desnoods) afspelen door op CD 6 te gaan staan en dan heb je alle nummers op je device ter beschikking maar valt er niets te kiezen.
En aangezien dat kiezen elders ook alleen maar op volgorde kan (1 tm 99) is dit net zo zinloos als de rest.
Of je moet met wedden dat mee kunnen doen want dan weet je uit je hoofd wat die 600 nummercombinaties precies in houden.
Maar wat mij betreft hang je er een 60 Gb USB HD aan (€ 50) en stop je hem vol met muziek.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- Starting Member
Bedankt, weer iets bijgeleerd!
Ik heb ook eens verder gezocht en ben tot deze conclusie gekomen:
Blijkbaar bestaan er 2 types USB-sticks:
1) FAT 16 (max. 2 GB)
2) FAT 32 (2 GB en meer)
Hoe weet ik nu of mijn interface FAT 32-compatibel is?
Hij zit in de armsteun ingebouwd in een vw-behuizing dus ik veronderstel dat het FAT 16 is als je zegt dat enkel hun after-market model FAT 32 ondersteunt.
Op hun website staat:
Op een ander forum zei men:
Ik luister nl. veel naar podcast van +/- 30 MB per nummer.
Vandaar dat ik graag zoveel mogelijk geheugen wil op één stick want ik heb meer dan 2 GB muziek.
In mijn geval vrees ik dus dat ik tot max. 2 GB kan gaan per stick dus meerdere stick moet aanschaffen.
Kan jij de oplossing geven dan weet ik welke kopen in de winkel?
Ik heb ook eens verder gezocht en ben tot deze conclusie gekomen:
Blijkbaar bestaan er 2 types USB-sticks:
1) FAT 16 (max. 2 GB)
2) FAT 32 (2 GB en meer)
Hoe weet ik nu of mijn interface FAT 32-compatibel is?
Hij zit in de armsteun ingebouwd in een vw-behuizing dus ik veronderstel dat het FAT 16 is als je zegt dat enkel hun after-market model FAT 32 ondersteunt.
Op hun website staat:
Ook vond ik op hun website:The device can be formatted with FAT16 or FAT32. FAT32 supports disk volumes larger than 2GB. Other partitions can exists, but Solisto will only be able to access the first partition.
Echter kan hij mijn MP3-speler van 1 GB niet herkennen dus ik verondersteld dat dit enkel gaat als hij ook FAT32 compatibel is ook gezien er zoals je zei vroeger een aparte eenheid bestond die enkel I-pods kon herkennen.Can I use my USB MP3 player with Solisto?
Yes. In this case, the MP3 player will be used as a simple storage device just like when you connect it to a PC.
Op een ander forum zei men:
Het probleem dat ik maar tot 99-nummers zie op mijn display is niet zo erg.Ge kunt proberen met een extern notebook schijfje, een normale harddisk in een externe behuizing zal nogo zijn owv stroomverbruik.
Notebookschijf werkt op de 5v die een usb-poort levers, desktop werkt op 12v.
Ik luister nl. veel naar podcast van +/- 30 MB per nummer.
Vandaar dat ik graag zoveel mogelijk geheugen wil op één stick want ik heb meer dan 2 GB muziek.
In mijn geval vrees ik dus dat ik tot max. 2 GB kan gaan per stick dus meerdere stick moet aanschaffen.
Kan jij de oplossing geven dan weet ik welke kopen in de winkel?
Hide post links |
-
- Senior Member
Ik beweerde niet dat enkel het aftermarket model Fat32 ondersteunt, misschien de VW uitvoering ook maar daar wordt niets over vemeld.Hoe weet ik nu of mijn interface FAT 32-compatibel is?
Probeer een 4 Gb USB-stick en je weet alles.
Dat is naar mijn smaak iets te kort door de bocht! Er zijn MP3 spelers die je rechtstreeks als USB stick kunt benaderen via een USB kabeltje. Dat heeft niets met Fat32 te meken. Fat32 is alleen nodig voor herkenning van partities groter dan 2Gb.Echter kan hij mijn MP3-speler van 1 GB niet herkennen dus ik verondersteld dat dit enkel gaat als hij ook FAT32 compatibel is ook gezien er zoals je zei vroeger een aparte eenheid bestond die enkel I-pods kon herkennen.
De iPod interface is niet iets van vroeger maar, voorzover mij bekend, nog steeds leverbaar als optie ipv USB aansluiting.
Ja zo werkt het natuurlijk niet!Kan jij de oplossing geven dan weet ik welke kopen in de winkel?
Ik zou eerst eens proberen, geleend of gekocht, met een 4 Gb USB-stick.
Maar hoe je het wendt of keert, je zult de te gebruiken files toch in één van de 6 directories moeten zetten die je vervolgens via je radio/navi als CD's te zien krijgt.
Hide post links |
-
- Starting Member
Wederom bedankt voor de info!
Zoals je zegt is de enige oplossing een 4 GB uittesten en hopen dat ik FAT32 heb hoewel ik hiervoor vrees...
Indien ik FAT16 heb zou ik ondertstaande stick nemen:
Anders zal ik het ook eens moeten testen of een mailtje sturen naar Solisata...
Zoals je zegt is de enige oplossing een 4 GB uittesten en hopen dat ik FAT32 heb hoewel ik hiervoor vrees...
Zou er dan een kabletje bestaan om mijn mp3-speler alsnog aan te sluiten?Dat is naar mijn smaak iets te kort door de bocht! Er zijn MP3 spelers die je rechtstreeks als USB stick kunt benaderen via een USB kabeltje.
Indien ik FAT16 heb zou ik ondertstaande stick nemen:
Op de site van Solista staat echter dat enkel die van 1 GB-compatibel is:Micro Vault Midi 2 GB
Algemene specificaties:
Overdrachtsnelheid bij lezen met USB 2.0 (MB/s) 12,0
Overdrachtsnelheid bij lezen met USB 1.1 (MB/s) 1.0
Overdrachtsnelheid bij schrijven met USB 2.0 (MB/s) 7,0
Overdrachtsnelheid bij schrijven met USB 1.1 (MB/s) 0,87
Zou deze die van 2 GB dan niet werken?Sony MicroVault 1GB/GoPlus
Anders zal ik het ook eens moeten testen of een mailtje sturen naar Solisata...
Hide post links |
-
- Senior Member
Op dit moment kun je al voor minder dan € 30 een 4Gb USB stick kopen dus groot is je evt. schade niet echt.
Als je dat niet hebt, dan is het een rechtstreekse USB aansluiting dunkt me en kun je hem zo in je VW usb aansluiting steken. Of het werkt valt te bezien, maar proberen kost niets.
Voorwaarde is uitsluitend dat je onder normale omstandigheden zonder een speciaal programma rechtstreeks je muziek op de MP3 speler kunt kopiëren. Dus dat de mogelijkheid er is om je MP3 spelere als externe gegevensbron te gebruiken.
Mocht je bijv. zoals ik zelf, een Creative Zen hebben, dan kun je een zelf te bepalen gedeelte van je (HD)geheugen toewijzen als normale data-opslag.
Je hebt nu toch ook een USB kabeltje om je MP3 speler van gegevens te voorzien?Zou er dan een kabletje bestaan om mijn mp3-speler alsnog aan te sluiten?
Als je dat niet hebt, dan is het een rechtstreekse USB aansluiting dunkt me en kun je hem zo in je VW usb aansluiting steken. Of het werkt valt te bezien, maar proberen kost niets.
Voorwaarde is uitsluitend dat je onder normale omstandigheden zonder een speciaal programma rechtstreeks je muziek op de MP3 speler kunt kopiëren. Dus dat de mogelijkheid er is om je MP3 spelere als externe gegevensbron te gebruiken.
Mocht je bijv. zoals ik zelf, een Creative Zen hebben, dan kun je een zelf te bepalen gedeelte van je (HD)geheugen toewijzen als normale data-opslag.
Hide post links |
-
- Starting Member
Ok, ik ga eens proberen met een stick van 4 GB als dit lukt weet ik dat bv. 8 GB ook zal werken!
Ik heb inderdaad een MP3-speler met rechtstreekse USB-aansluiting van Sony:
http://www.sony.be/view/ShowProduct.act ... rk+Walkman
Deze gebruikt SonicStage®-software om de muziek af te spelen en kan ik niet verwijderen.
Ik kan wel afzonderlijk mp3 bestanden erop kopieren, dit heb ik ook gedaan maar mijn interface herkende mijn MP3-speler niet.
De bestanden kon ik ook niet afspelen met mijn MP3-speler gezien ze niet met het speciaal programma erop gezet werden.
Ik kon ze wel met bv. mediaplayer op mijn pc beluisteren.
Als ik de bestanden erop zet via het programma dan herkende mijn interface de mp3-speler ook niet.
Ik dacht dat ik hiervoor een andere interface nodig had zoals bv. die voor een I-pod.
Ik heb inderdaad een MP3-speler met rechtstreekse USB-aansluiting van Sony:
http://www.sony.be/view/ShowProduct.act ... rk+Walkman
Deze gebruikt SonicStage®-software om de muziek af te spelen en kan ik niet verwijderen.
Ik kan wel afzonderlijk mp3 bestanden erop kopieren, dit heb ik ook gedaan maar mijn interface herkende mijn MP3-speler niet.
De bestanden kon ik ook niet afspelen met mijn MP3-speler gezien ze niet met het speciaal programma erop gezet werden.
Ik kon ze wel met bv. mediaplayer op mijn pc beluisteren.
Als ik de bestanden erop zet via het programma dan herkende mijn interface de mp3-speler ook niet.
Ik dacht dat ik hiervoor een andere interface nodig had zoals bv. die voor een I-pod.
Hide post links |
-
- New Member
USB in Golf V
Hallo,
Ik zie dat ik niet de enige ben die op zoek is naar antwoorden. Ik ben zo vrij geweest om ook USB te laten plaatsen in mijn Golf V. Ik heb de RCD 300 en die ziet dus de eerste 6 folders als cd wisselaar. Best irritant ja dat ik die bestandsnamen niet zie. Nu had men mij verzekerd dat ik ook mp3 cd's kon afspelen met de RCD 300, dit is in mijn geval dus niet waar. Als ik echter kijk in het boekje dat bij m'n VW werd geleverd is er blijkbaar ook een RCD 300 met een mp3 logootje erop. Dit apparaat speelt wel mp3 met id tags en geeft gewoon een folder structuur weer. De dealer heeft dit produkt echter niet als optie in z'n systeem. NB op de VW site is de combo usb/rcd 300 niet eens te kiezen. Gerritje heb jij ook notie genomen van deze RCD 300 met mp3? En wat vind jij ervan? Ik dacht trouwens ook dat ik gewoon m'n 120 gb hd er aan zou hangen. Die heb ik nu dus al besteld en komt deze week nog binnenvallen.
Ik zie dat ik niet de enige ben die op zoek is naar antwoorden. Ik ben zo vrij geweest om ook USB te laten plaatsen in mijn Golf V. Ik heb de RCD 300 en die ziet dus de eerste 6 folders als cd wisselaar. Best irritant ja dat ik die bestandsnamen niet zie. Nu had men mij verzekerd dat ik ook mp3 cd's kon afspelen met de RCD 300, dit is in mijn geval dus niet waar. Als ik echter kijk in het boekje dat bij m'n VW werd geleverd is er blijkbaar ook een RCD 300 met een mp3 logootje erop. Dit apparaat speelt wel mp3 met id tags en geeft gewoon een folder structuur weer. De dealer heeft dit produkt echter niet als optie in z'n systeem. NB op de VW site is de combo usb/rcd 300 niet eens te kiezen. Gerritje heb jij ook notie genomen van deze RCD 300 met mp3? En wat vind jij ervan? Ik dacht trouwens ook dat ik gewoon m'n 120 gb hd er aan zou hangen. Die heb ik nu dus al besteld en komt deze week nog binnenvallen.
Hide post links |
-
- Senior Member
Alle RCD300 hebben nu MP3 functionaliteit maar niet een laat ID3 tags zien.
Goede radio, maar voor de rest back to basics. De enige unit die ID3 tags laat zien is de RNS300
Je kunt je HD gewoon aan de USB hangen en in die folder 6 kun je net zoveel nummers kwijt als je wilt, alleen kun je ze niet selecteren. Alles in deze map wordt random afgespeeld.
Goede radio, maar voor de rest back to basics. De enige unit die ID3 tags laat zien is de RNS300
Je kunt je HD gewoon aan de USB hangen en in die folder 6 kun je net zoveel nummers kwijt als je wilt, alleen kun je ze niet selecteren. Alles in deze map wordt random afgespeeld.
Hide post links |
-
- New Member
Hi Gerritje,
bedankt voor je prompte respons. Ik heb toch echt gelezen in het boekje bij mn VW dat de RCD 300 met mp3 logootje boven de cd sleuf, ID tags laat zien van bestanden op een mp3 cd. Ik vraag me af of ie dat dan ook doet via usb stick..
bedankt voor je prompte respons. Ik heb toch echt gelezen in het boekje bij mn VW dat de RCD 300 met mp3 logootje boven de cd sleuf, ID tags laat zien van bestanden op een mp3 cd. Ik vraag me af of ie dat dan ook doet via usb stick..
Hide post links |
-
- Senior Member
De RCD300 met MP3 zit vanaf de facelift al in de Touran en is vanaf Modeljaar 2008 (Week 22) standaard in de Golf..
Tot die tijd zit er een gewone RCD300 in de Golf en is de MP3 uitvoering zelfs geen optie! Ik kan best verkeerd geïnformeerd zijn maar ook de nieuwe RCD300 die in de Touran al zit, geeft geen ID3 tags weer.
De RCD500 kan wel ID3 tonen maar de bediening en overschakeling naar het volgende nummer is dermate traag dat je je afvraagt of het nog wel werkt! Misschien dat je dat plaatje hebt gezien want ze zijn nauwelijks van elkaar te onderscheiden.
Iets nieuws op de markt is een binnenkort te verschijnen iPod adapter van Dietz. Deze kan titels etc weergeven in het boordcomputerscherm tussen de klokken in die auto's die een groot scherm hebben daar. Daar kwam ook al info van de radio te staan. Deze iPod werkt dan ook dmv de stuurwielbediening.
Tot die tijd zit er een gewone RCD300 in de Golf en is de MP3 uitvoering zelfs geen optie! Ik kan best verkeerd geïnformeerd zijn maar ook de nieuwe RCD300 die in de Touran al zit, geeft geen ID3 tags weer.
De RCD500 kan wel ID3 tonen maar de bediening en overschakeling naar het volgende nummer is dermate traag dat je je afvraagt of het nog wel werkt! Misschien dat je dat plaatje hebt gezien want ze zijn nauwelijks van elkaar te onderscheiden.
Iets nieuws op de markt is een binnenkort te verschijnen iPod adapter van Dietz. Deze kan titels etc weergeven in het boordcomputerscherm tussen de klokken in die auto's die een groot scherm hebben daar. Daar kwam ook al info van de radio te staan. Deze iPod werkt dan ook dmv de stuurwielbediening.
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-