Stekkers & calibratie Blaupunkt TravelPilot E2

W.Verlijsdonk
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 mar 2007 01:46

Stekkers Blaupunkt TravelPilot E2

Bericht door W.Verlijsdonk »

Hoe kom ik in het bezit van de stekkers benodigd voor het aansluiten van de travelpilot.De vorige eigenaar heeft de travelpilot uit laten bouwen maar de stekkers er niet bij gekregen.Kan ik het beste naar een dealer gaan van blaupunkt of kan ik ook via internet bestellen.Het betreft de stekkers A,B en C1 volgens de gebruiksaanwijzing.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
W.Verlijsdonk
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 mar 2007 01:46

Calibreren Blaupunkt TravelPilot E2

Bericht door W.Verlijsdonk »

Volgens de gebruiksaanwijzing van blaupunkt kun je de travelpilot E2 zowel automatisch als handmatig calibreren.Graag wil ik weten wat de voordelen/nadelen zijn van de verschillende calibratiemethoden en of
aan een van de twee methoden de voorkeur dient te worden gegeven.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ook als je een nieuwe TP zou kopen krijg je er de stekkers niet bij. Die horen namelijk bij de auto.
In een heleboel gevallen passen de in de auto aanwezige ISO stekers 1:1 in de A,B en C openingen.
Het probleem bestaat hieruit dat de stekkers wel standaard zijn maar niet de bedrading er van.
Voor dat doel kun je in elke goede autoshop verloopkabels per merk verkrijgen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Automatische kalibratie is iets dat gebeurt zonder interventie van de gebruiker en zal over het algemeen plaats vinden na eerste montage van het apparaat.
Bij overbouwen in een andere auto of om welke andere reden dan ook kan de oude kalibratie worden gewist en worden overgegaan tot hernieuwd kalibreren. Dit moet omdat van geen twee auto's de tachosignalen exact overeenkomen.
Dit impliceert tevens dat kalibratie zinloos is indien het tachosignaal onverhoopt niet op de navigatie is aangesloten.
Aangezien ik uit je andere bericht begrijp dat hij uit een andere auto zou komen moet jij dus opnieuw gaan kalibreren. Het feit dat je meldt geen stekkers te hebben :shock: leidt dezerzijds tot de aanbeveling om, als je straks gaat inbouwen, eens goed naar de noodzaak van correct aansluiten van alle draden, inclusief achteruitrijsignaal, te kijken
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
W.Verlijsdonk
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 mar 2007 01:46

Stekkers & calibratie Blaupunkt TravelPilot E2

Bericht door W.Verlijsdonk »

Allereerst bedankt voor je reacties Gerritje.Wat betreft de DIN-stekkers was ik te vlug met mijn vraagstelling want na wat zoekwerk was ik er al snel achter dat er gewoon verloopkabels te krijgen zijn bij diverse leveranciers.In mijn chrysler voyager zijn de originele stekkers nog aanwezig dus heel moeilijk zal het aansluiten niet worden.Alleen heb ik nog een klein vraagje over het aanbrengen van het tachosignaal en het achteruitrijsignaal in de DIN-stekker.Zijn hiervoor de pinnetjes los verkrijgbaar welke ik dan in de stekker kan bevestigen.
Het antwoord op mijn vraag over automatisch of handmatig calibreren was mij niet geheel duidelijk.Misschien moet ik
mijn vraagstelling wijzigen.Ik begrijp dat alle signalen aangesloten moeten worden maar is er een voorkeur uit te spreken voor handmatig-of automatisch calibreren i.v.m. nauwkeurigheid?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Jammer dat je van een antwoord een nieuw topic maakt! Dat kan er gewoon onderaan met New Reply!
Mod ,wilt je dit verplaatsen waar het thuis hoort?
Ik begrijp dat alle signalen aangesloten moeten worden maar is er een voorkeur uit te spreken voor handmatig-of automatisch calibreren i.v.m. nauwkeurigheid
Dat maakt natuurlijk geen fluit uit. Alleen is het zo dat als je niets handmatigs onderneemt, je navigatie de eerste tijd volledig het spoor bijster is omdat automatisch nakalibreren een zeer tijdrovend en traag proces is.

Voor het aansluiten van de signalen in de ISO stekkers zullen vast wel pennetjes verkrijgbaar zijn maar normaliter zijn alle posities reeds voorzien.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

Voor antwoorden graag op deze knop Afbeelding drukken en niet op deze Afbeelding

We kunnen topics wel opsplitsen, maar merkwaardig genoeg (nog) niet samenvoegen.
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • update winlink s100 : proces niet verder dan calibratie van scherm
    door efs » 14 nov 2014 11:24 » in Overige merken -- VASTE INBOUW --
    Reacties: 0
    Weergaves: 696
  • Blaupunkt FX SD kaart ruilen
    door FOCUSopFORD » 11 jun 2015 22:45 » in Vaste Blaupunkt systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 791

Terug naar “Vaste Blaupunkt systemen”