Hierbij een samenvatting van het bericht, welk ik vanavond in bg. krant mocht lezen.
Het tijdschrift ‚AUTOStraßenverkehr’ (uitgave 7/2007) heeft samen met ‚connect’ de actuele generatie plug&play-systemen getest.
Trendy bij de leveranciers is de beeldschermen steeds groter uit te voeren (dus van bijv. 3,5“ naar 4,0“ en meer).
Vier criteria liggen aan deze test ten grondslag;
• bediening (menustructuur en bedientoetsen)
• navigatie en aanwijzingen (links, rechts, rechtdoor enz.)
• routeberekening (de snelste, zinvolle route)
• uitrusting (functie’s en navigatiecomfort)
Als laatste, samenvattend, criterium heeft men de prijs-prestatie verhouding beoordeeld.
De winnaar van deze test is de Becker Traffic Assist Pro (579 Euro), als enige met „Sehr Gut“ gekroond, waarbij het criterium prijs-prestatie met slechts „Gut“ werd beoordeeld.
Als tweede is de Tom Tom Go 510 (449 Euro) uit de bus gekomen. TTG kreeg een „Sehr Gut“ voor de prijs-prestatie verhouding.
De derde plaats gaat naar de Medion PNA 470 (379 Euro), welke overigens een „Überragend“ kreeg voor de prijs-prestatie verhouding.
Twee andere toestellen werden met „Gut“ beoordeeld; de ViaMichelin X-980T (599 Euro) en de Garmin Navi 660 (549 Euro), met als opmerking dat de prijs-prestatie verhouding als „Befriedigend“ werd beoordeeld.
Men (o.a. de schrijver van dit bericht, de heer Volker Panecke) stelt vast, dat de huidige generatie PNA’s een niveau heeft bereikt, wat vroeger alleen voor vaste navigatiesystemen was weggelegd.
De route-commando’s zijn, ondanks het ontbreken van speedpulse, verbazingwekkend precies.
Een groot compliment krijgen ook de leveranciers van het kaartmateriaal, en dat bij dalende prijzen, alsdus de schrijver.
Einde bericht.
Ik vraag mij alleen af waar bijv. de SVDO PN2050 is gebleven
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Grüßen,
Bessie