RNS leest nav.cd niet en slechte (FM) ontvangst

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
WalterA6
New Member
New Member

RNS leest nav.cd niet en slechte (FM) ontvangst

Bericht door WalterA6 »

Hallo, ik ben nieuw hier, en ik heb al wat ronggeneusd, maar nog geen antwoord op mijn vragen gevonden.
Mijn eerste post is meteen een dubbele vraag.

Ik heb eeb A6 met Audi Nav.plus (RNS 4 ?). Deze.
De laatste tijd wil 'ie de cd (origineel en nieuw) slecht of helemaal niet lezen.
Laser voorzichtig schoongemaakt met en wattestaafje, maar zonder resultaat.
Dat wordt dus repareren, is er een goed adres in 't ZO vh land?

Verder valt vaak de (FM) ontvangst weg. Ook lijkt er soms een kanariepietje in de radio te zitten.
De TV ontvangst blijft wel goed (geluid althans, geen beeld tijdens de rit).
(Nu ik de unit toch los heb viel 't mij op dat de ontvangst verbetert wanneer ik de ant.kabel lostrek :? )
Wanneer de ontvangst weg valt en ik zet 't contact uit, dan komt de ontvangst even terug, voordat de unit zich uitschakeld.
Bij starten heb ik ontvangs, totdat ik na 5 sec. een klik hoor achterin de auto, zo'n beetje vanaf de plek waar de cd-wisselaar en de Audi-telefoon zijn ingebouwd.

Alles is origineel, maar de navigatie is enkele jaren geleden al eens onder garantie vervangen.
De dealer mompelt iets over coderen, maar ik heb geen blindelings vertrouwen in de elektronika en computerkennis van de meeste monteurs, dus daarom wil ik graag jullie reacties even peilen, om zinloze uitgaven te voorkomen.

Walter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WalterA6
New Member
New Member

Bericht door WalterA6 »

Overweldigend al die reacties !
Moet ik eerst iemand speciale gunsten verlenen voordat ik antwoord krijg, of moet ik de RNS eerst in m'n andere auto bouwen voordat m'n vragen interessant worden ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Overweldigend al die reacties !
Moet ik eerst iemand speciale gunsten verlenen voordat ik antwoord krijg, of moet ik de RNS eerst in m'n andere auto bouwen voordat m'n vragen interessant worden ?
Hoewel er hier velen zijn die jou best willen assisteren met het aandragen van mogelijke oplossingen is het natuurlijk niet zo dat je op basis van registratie ook meteen recht kunt doen gelden op onmiddelijke beantwoording van je vragen

Dus ik zou je willen adviseren om het gedeelte met sarcasme even uit je opmerkingen te verwijderen. Wat je hier tracht te insinueren is buiten proporties. Misschien dat je daarna alsnog geholpen gaat worden.
Op deze wijze maak je zeker geen vrienden.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Slechte navigatie
    door Tabasco » 21 apr 2022 19:04 » in Garmin
    Reacties: 0