Kan ik een GSM gebruiken als audiospeler op een VDO 4200rs
-
- Starting Member
Kan ik een GSM gebruiken als audiospeler op een VDO 4200rs
Hallo,
Ik heb gekeken op alle vragen over de VDO 4200rs maar kon mijn vraag niet vinden en heb daarom maar een nieuwe geopend.
Mijn vraag is:
Kan je een Nokia GSM telefoon met een carkit aansluiten op de VDO 4200RS zodat het geluid uit de boxen van de auto komt.
Als dat mogelijk is kan ik waarschijnlijk mijn telefoon (die ook over een mp3 speler beschikt ) gebruiken als muziek drager.
Ik heb mijn carkit wel aangesloten op de vdo zodat de mute functie in werking gaat maar heb een aparte luidspreker op de carkit aangesloten.
Hoop dat iemand mij raad kan geven.
Alvast bedankt.
groeten Erwin
Ik heb gekeken op alle vragen over de VDO 4200rs maar kon mijn vraag niet vinden en heb daarom maar een nieuwe geopend.
Mijn vraag is:
Kan je een Nokia GSM telefoon met een carkit aansluiten op de VDO 4200RS zodat het geluid uit de boxen van de auto komt.
Als dat mogelijk is kan ik waarschijnlijk mijn telefoon (die ook over een mp3 speler beschikt ) gebruiken als muziek drager.
Ik heb mijn carkit wel aangesloten op de vdo zodat de mute functie in werking gaat maar heb een aparte luidspreker op de carkit aangesloten.
Hoop dat iemand mij raad kan geven.
Alvast bedankt.
groeten Erwin
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Nee uitgesloten tenzij je er eerst weer een digitaal signaal van maakt.
Omslachtiger kun je je haast niet voorstellen.
Omslachtiger kun je je haast niet voorstellen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- Senior Member
Download deze downloads.php?view=detail&id=290 even.
Hier zie je in ieder geval dat de Nokia carkit rechtstreeks aan te sluiten is.
Probleem is aan een gevulde groene-mini iso stekker te komen, het blijft puzzelen.
Een andere optie is een Mutebox, deze unit plaats je tussen je 4200 en de ISO stekker van de luidsprekers in.
Speakerkabel van je Carkit op de Mutebox en je hebt op 2 of meer speakers je carkit geluid.
Werkt door middel van de mute-puls uit je Carkit.
Allemaal bruikbare oplossingen, echter bij het navigeren niet handig, navigatiestem valt weg omdat de
mute-puls bij telefoongebruik voorrang neemt. Zelfs bij de Nokia CK7W, bluetooth carkit, springt de mute
al bij keypad gebruik van je telefoon in. Handig in de stad enzzz., juist op dat moment een telefoongesprek.
Kom je echt ogen tekort om nog van je navigatie gebruik te kunnen maken.
Hier zie je in ieder geval dat de Nokia carkit rechtstreeks aan te sluiten is.
Probleem is aan een gevulde groene-mini iso stekker te komen, het blijft puzzelen.
Een andere optie is een Mutebox, deze unit plaats je tussen je 4200 en de ISO stekker van de luidsprekers in.
Speakerkabel van je Carkit op de Mutebox en je hebt op 2 of meer speakers je carkit geluid.
Werkt door middel van de mute-puls uit je Carkit.
Allemaal bruikbare oplossingen, echter bij het navigeren niet handig, navigatiestem valt weg omdat de
mute-puls bij telefoongebruik voorrang neemt. Zelfs bij de Nokia CK7W, bluetooth carkit, springt de mute
al bij keypad gebruik van je telefoon in. Handig in de stad enzzz., juist op dat moment een telefoongesprek.
Kom je echt ogen tekort om nog van je navigatie gebruik te kunnen maken.
MVG,
Kobus
TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.
Kobus
Hide post links |
-
- Senior Member
Met alle respect voor de geboden 'omwegoplossing" denk ik toch dat er bedoeld wordt hoe hij het stereogeluid van z'n ingbouwde MP3 speler van de koptelefoonuitgang naar de boxen van de autoradio krijgt.
Dat telefoongeluid en dan met muziek, is mono en niet om aan te horen.
Dat telefoongeluid en dan met muziek, is mono en niet om aan te horen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- Senior Member
Gerritje, niet bij het mono gedeelte stilgestaan, je hebt helemaal gelijk
MVG,
Kobus
Kobus
Hide post links |
-
- Starting Member
Hallo,
bedankt voor jullie antwoorden.
Hier kan ik wat mee, nou wat mee, ben er dus achter dat het niet gaat.
Mocht het dan wel lukken via een grote omweg, dan is het geluid niet om aan te horen.
Wordt toch een cd speler aanschaffen die mp3 ondersteund.
Ben wel blij met het aansluitschema voor de vdo 4200RS.
Bedankt voor de snelle reactie.
Mvg Erwin
bedankt voor jullie antwoorden.
Hier kan ik wat mee, nou wat mee, ben er dus achter dat het niet gaat.
Mocht het dan wel lukken via een grote omweg, dan is het geluid niet om aan te horen.
Wordt toch een cd speler aanschaffen die mp3 ondersteund.
Ben wel blij met het aansluitschema voor de vdo 4200RS.
Bedankt voor de snelle reactie.
Mvg Erwin
Hide post links |
-
- Normal Member
MP3 speler bij MS4200RS
Da's er bij mijn weten maar één voor deze radio én van VDO.
Zoek even op mp3 en mp3 tags.
De speler en zijn voor en tegen oa in: VDO Dayton CHM 604 MP3 wisselaar en ID3-tags.
viewtopic.php?search_id=557944713&t=4828
Succes!
Zoek even op mp3 en mp3 tags.
De speler en zijn voor en tegen oa in: VDO Dayton CHM 604 MP3 wisselaar en ID3-tags.
viewtopic.php?search_id=557944713&t=4828
Succes!
Sinds feb-2011 CD-70 van Opel (Zafira)
Hide post links |
-
- Moderator
Ik zag net op marktplaats een dergelijke wisselaar worden aangeboden voor niet teveel geld. Wel gebruikt maar goed, daar is de prijs dan ook naar.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.
Hide post links |
-
- Starting Member
Hallo Allemaal,
Zo eigenwijs dat ik ben heb ik via Conrad.nl een groene mini iso connector besteld.
Het was de enige op internet die ik kon vinden die dat soort connectors verkoopt, enige nadeel je moet meer dan 20 euro besteden anders betaal je 8 euro extra.
Maar aangezien ik meer nodig had heb ik de bestelling gedaan en binnen een paar dagen had ik de bestelde spullen binnen.
Maar goed, connetor aangesloten op de carkit zodat het geluid over de bestaande luidspekers gaat. ( dat was ook de opzet )
Als bijzaak is het geluid van de mp3 speler ook via de bestaande luidspekers te beluisteren.
Maar zoals in een vorig bericht is het een mono geluid en geen stereo omdat links en rechts niet gescheiden worden en de navigatie werkt niet als je een mp3 afspeeld.
Dus met andere woorden, ik heb mijn doel niet helemaal bereikt maar vond het een uitdaging om het te maken.
Vond dat ik het nog even moest melden en wat mijn bevinden zijn.
Bedankt voor jullie meedenken en reactie's
Mvg Erwin
Zo eigenwijs dat ik ben heb ik via Conrad.nl een groene mini iso connector besteld.
Het was de enige op internet die ik kon vinden die dat soort connectors verkoopt, enige nadeel je moet meer dan 20 euro besteden anders betaal je 8 euro extra.
Maar aangezien ik meer nodig had heb ik de bestelling gedaan en binnen een paar dagen had ik de bestelde spullen binnen.
Maar goed, connetor aangesloten op de carkit zodat het geluid over de bestaande luidspekers gaat. ( dat was ook de opzet )
Als bijzaak is het geluid van de mp3 speler ook via de bestaande luidspekers te beluisteren.
Maar zoals in een vorig bericht is het een mono geluid en geen stereo omdat links en rechts niet gescheiden worden en de navigatie werkt niet als je een mp3 afspeeld.
Dus met andere woorden, ik heb mijn doel niet helemaal bereikt maar vond het een uitdaging om het te maken.
Vond dat ik het nog even moest melden en wat mijn bevinden zijn.
Bedankt voor jullie meedenken en reactie's
Mvg Erwin
Hide post links |
-
- Senior Member
Goeie zaak, je laatste posting, allemaal weer op de hoogte, wederom leermomenten
MVG,
Kobus
Kobus
Hide post links |
-
- Normal Member
Vermoedelijk wordt er nú een open deur ingetrapt:
de grap van de officiële VDO-speler is dat je wél kan blijven navigeren. Immers de MP3-CDs en de NAVI-CD bevinden zich in geheel verschillende en elkaar kennende en herkennede delen van de combinatie.
Overigens: hóe is 't precies aangesloten van pinnr(op de MP3) naar pinnr(op de groene ISO-stekker)? Want het is wél leuk!
de grap van de officiële VDO-speler is dat je wél kan blijven navigeren. Immers de MP3-CDs en de NAVI-CD bevinden zich in geheel verschillende en elkaar kennende en herkennede delen van de combinatie.
Overigens: hóe is 't precies aangesloten van pinnr(op de MP3) naar pinnr(op de groene ISO-stekker)? Want het is wél leuk!
Sinds feb-2011 CD-70 van Opel (Zafira)
Hide post links |
-
- Senior Member
en de navigatie werkt niet als je een mp3 afspeeld.
Dat lijkt mij niet het geval.Vermoedelijk wordt er nú een open deur ingetrapt:
Immers, als je gewoon een carkit aansluit op deze unit gaat tijdens het voeren van een telefoongesprek de navigatie toch ook gewoon door? Dat zou een mooie boel worden als dat niet zo was.
Ik kan me er wel in vinden dat de gesproken aanwijzingen niet meer doorkomen vanwege de aansluiting van een steeds actief signaal op de tel ingang.
Mocht dit door mij verkeerd worden ingeschat dan gaarne een correctie op deze zienswijze.
Hide post links |
-
- Senior Member
Even uit ervaring en misschien ten overvloede, bij gebruik van de MUTE aansluiting van
een 4100 of 4200 wordt het toestel bij een carkit aansturing geschakeld.
Dus geen CD/Mp3/radio/navi geluid tijdens een telefoongesprek. (leuk in onbekende stad...)
Persoonlijk heb ik de mute aansluiting dus niet meer gebruikt, dan maar even door elkaar heen.
Overgens kan je met een goede kwaliteit mutebox dit probleem voorkomen.
Hier zitten zg. dipswitches op die je zo kan zetten dat bv. links het telefoongeluid komt en rechts VDO
voor en/of achter enzzzzz. Je kan er alle kanten mee op.
Hier heb ik ook ervaring mee
Schakeling over groene mini iso heb ik nooit gebruikt, dus geen ervaring.
een 4100 of 4200 wordt het toestel bij een carkit aansturing geschakeld.
Dus geen CD/Mp3/radio/navi geluid tijdens een telefoongesprek. (leuk in onbekende stad...)
Persoonlijk heb ik de mute aansluiting dus niet meer gebruikt, dan maar even door elkaar heen.
Overgens kan je met een goede kwaliteit mutebox dit probleem voorkomen.
Hier zitten zg. dipswitches op die je zo kan zetten dat bv. links het telefoongeluid komt en rechts VDO
voor en/of achter enzzzzz. Je kan er alle kanten mee op.
Hier heb ik ook ervaring mee
Schakeling over groene mini iso heb ik nooit gebruikt, dus geen ervaring.
MVG,
Kobus
Kobus
Hide post links |
-
- Starting Member
Hallo Allemaal,
Ik heb eigenlijk nog niet geprobeert om de navigatie aan te hebben zodra ik een mp3 beluister van min carkit.
Vermoedelijk zal de navigatie het wel doen maar zonder spraak want de telefoon mute heeft voorrang dus telefoon gesprek.
het lijkt mij dan ook dat als ik een mp3 afspeel wel de navigatie doorgaat op het display maar zonder gesproken tekst.
Ik zal dat eens proberen volgende week en jullie op de hoogte houden.
Zolas ik al eerder had vermeld, het geluid laat te wensn over omdat het mono is en geen stereo maar vond het leuk om het uit te proberen.
Ik heb de carkit gewoon op de ingang telmute aangesloten en het geluid op de groene mini iso connector op pin 8 en 9.
Die zijn bestemd om het telefoongeluid over de boxen van de auto te horen.
Ik hou een ieder die geintereseerd is op de hoogte om het uit te proberen maar doe dat volgende week even.
Mvg Erwin
Ik heb eigenlijk nog niet geprobeert om de navigatie aan te hebben zodra ik een mp3 beluister van min carkit.
Vermoedelijk zal de navigatie het wel doen maar zonder spraak want de telefoon mute heeft voorrang dus telefoon gesprek.
het lijkt mij dan ook dat als ik een mp3 afspeel wel de navigatie doorgaat op het display maar zonder gesproken tekst.
Ik zal dat eens proberen volgende week en jullie op de hoogte houden.
Zolas ik al eerder had vermeld, het geluid laat te wensn over omdat het mono is en geen stereo maar vond het leuk om het uit te proberen.
Ik heb de carkit gewoon op de ingang telmute aangesloten en het geluid op de groene mini iso connector op pin 8 en 9.
Die zijn bestemd om het telefoongeluid over de boxen van de auto te horen.
Ik hou een ieder die geintereseerd is op de hoogte om het uit te proberen maar doe dat volgende week even.
Mvg Erwin
Hide post links |
-
- Starting Member
Sorry voor de type fouten.
toetsenbord weigerd.
Zal die eerst eens vervangen.
Groeten Erwin
toetsenbord weigerd.
Zal die eerst eens vervangen.
Groeten Erwin
Hide post links |
-
- New Member
Hallo allemaal,
als je het telefoongeluid aansluit op je groene stekker en tevens een klein telefoonspeakertje aangesloten laat, heb je de volgende mogelijkheid: als je mp3 afspeelt via de telefoon of een telefoongesprek voert over alle luidsrekers (je mute is dus ingeschakeld) en je wilt op dat moment je navigatiegeluid horen, dan druk je op de 'nav' knop en je navigatiegeluid is terug. Je telefoon hoor je dan alleen via je extra telefoonspeaker. Als de mute in werking is kan je die met een andere funktie in te schakelen weer resetten.
Groet, Japt
als je het telefoongeluid aansluit op je groene stekker en tevens een klein telefoonspeakertje aangesloten laat, heb je de volgende mogelijkheid: als je mp3 afspeelt via de telefoon of een telefoongesprek voert over alle luidsrekers (je mute is dus ingeschakeld) en je wilt op dat moment je navigatiegeluid horen, dan druk je op de 'nav' knop en je navigatiegeluid is terug. Je telefoon hoor je dan alleen via je extra telefoonspeaker. Als de mute in werking is kan je die met een andere funktie in te schakelen weer resetten.
Groet, Japt
Hide post links |
-
- Starting Member
Hallo,
Eindelijk even geprobeert wat er gebeurt als de telefoon of mp3 aanstaat.
De navigatie op het display gaat natuurlijk gewoon verder, alleen het navigeren met geluid doet hij niet.
Maar zodra je op de stemknop drukt ( rechts onder ) dan geeft het wel aan met geluid.
Alleen als je de knop indrukt en anders dus niet.
Hoop dat de meeste vragen en probeersels zijn beantwoord en heb hem maar aangesloten gelaten.
Kan verder geen kwaad.
Bedankt voor de reacties.
Mvg Erwin
Eindelijk even geprobeert wat er gebeurt als de telefoon of mp3 aanstaat.
De navigatie op het display gaat natuurlijk gewoon verder, alleen het navigeren met geluid doet hij niet.
Maar zodra je op de stemknop drukt ( rechts onder ) dan geeft het wel aan met geluid.
Alleen als je de knop indrukt en anders dus niet.
Hoop dat de meeste vragen en probeersels zijn beantwoord en heb hem maar aangesloten gelaten.
Kan verder geen kwaad.
Bedankt voor de reacties.
Mvg Erwin
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Welke gratis navigatie app kan je gebruiken zonder een route in te voeren?
door Peter Kudelstaart » 12 apr 2022 20:21 » in Navigatie algemeen -
Reacties: 2
Weergaves: 401
-