Speedpuls E46 320D Touring
-
- Normal Member
Speedpuls E46 320D Touring
Volgens mijn informatie is de speedpuls, afhankelijk van het bouwjaar op de volgende plekken te vinden:
In de stekker die naar de radio gaat. Zwart/witte draad. (Sommige modellen)
Achter de combi(tellerhuis) Zwart/grijze 36 polige stekker. Zwart/witte draad. (Praktisch alle modellen)
Achter het dashboardkastje Zwart/witte draad.(Sommige modellen)
Achter de climatecontroll Zwart/witte draad.(Sommige modellen)
Mijn tip, zoek niet verder en tap de puls af vanachter de tellerhuis, hier zit hij altijd. Wees voorzichtig met het doorknippen van die draad, als er geen goed kontact meer is zal je tellerhuis het ook niet meer goed doen!
--------------------------------------------------------
Toch weer een speedpuls topic.
Ik heb nog geen bruikbare info gevonden over de speedpuls in mijn type BWM.
E46 320D Touring uit 2000.
Ik heb voor de speedpuls al gekeken bij de stekker van de radio (Zwart / wit - positie 10) deze positie is leeg en er is ook geen zwart / witte kabel. Ook heb ik de kabels gecontroleerd die achter de climatecontrol zitten. Hier zit een zwart / witte(of grijze) kabel waarop ik speedpuls kabel van de Carin 522 op heb aangesloten.
Echter lukt het navigeren niet. Er is wel een GPS verbinding (icoontje is groen) maar als ik ga rijden gaat de cursor niet met mij mee. Als ik een bocht maak dan draait de kaart wel mee. Ook weet hij niet echt mijn positie te bepalen. Als ik handmatig mij positie ingeef dan blijft hij daar heel lang op staan en draait de kaart alleen maar als ik een bocht maak.
Ik neem dus aan dat ook die zwart/witte (of misschien toch zwart/grijze) kabel niet de juist was. Of is er wellicht iets anders aan de hand?
Alle tips zijn welkom!
In de stekker die naar de radio gaat. Zwart/witte draad. (Sommige modellen)
Achter de combi(tellerhuis) Zwart/grijze 36 polige stekker. Zwart/witte draad. (Praktisch alle modellen)
Achter het dashboardkastje Zwart/witte draad.(Sommige modellen)
Achter de climatecontroll Zwart/witte draad.(Sommige modellen)
Mijn tip, zoek niet verder en tap de puls af vanachter de tellerhuis, hier zit hij altijd. Wees voorzichtig met het doorknippen van die draad, als er geen goed kontact meer is zal je tellerhuis het ook niet meer goed doen!
--------------------------------------------------------
Toch weer een speedpuls topic.
Ik heb nog geen bruikbare info gevonden over de speedpuls in mijn type BWM.
E46 320D Touring uit 2000.
Ik heb voor de speedpuls al gekeken bij de stekker van de radio (Zwart / wit - positie 10) deze positie is leeg en er is ook geen zwart / witte kabel. Ook heb ik de kabels gecontroleerd die achter de climatecontrol zitten. Hier zit een zwart / witte(of grijze) kabel waarop ik speedpuls kabel van de Carin 522 op heb aangesloten.
Echter lukt het navigeren niet. Er is wel een GPS verbinding (icoontje is groen) maar als ik ga rijden gaat de cursor niet met mij mee. Als ik een bocht maak dan draait de kaart wel mee. Ook weet hij niet echt mijn positie te bepalen. Als ik handmatig mij positie ingeef dan blijft hij daar heel lang op staan en draait de kaart alleen maar als ik een bocht maak.
Ik neem dus aan dat ook die zwart/witte (of misschien toch zwart/grijze) kabel niet de juist was. Of is er wellicht iets anders aan de hand?
Alle tips zijn welkom!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
3er E46 2000- Am Kombiinstrument, weißer 18 Pin Stecker a) wenn Taste BC auf Blinkerhebel - PIN 3 nicht belegt b) wenn keine Taste auf Blinkerhebel - PIN 14 nicht belegt
Heb je hier iets aan?
Heb je hier iets aan?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- Normal Member
-
- Normal Member
Vandaag na aanraden van de BMW dealer de speedpulse vanachter het dashboard kastje afgetapt. Ook een zwart/witte draad. Echter lukt het me niet om hem werkend te krijgen. De cursor blijft staan waar hij staat en de kaart draait alleen rond. Iemand een idee?
Hide post links |
-
- Senior Member
Toch kan dat er ook op duiden dat je geen of onvoldoende gps-ontvangst hebt.Ook weet hij niet echt mijn positie te bepalen. Als ik handmatig mij positie ingeef dan blijft hij daar heel lang op staan
Voor alles moet het systeem de correcte positie kunnen bepalen.
Dat er verder niets verandert in je scherm zou er op duiden dat de aangesloten draad een ander signaal vertegenwoordigt dan de speedpulse.
Er zijn nogal wat monteurs die maar wat blaten nl.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- Normal Member
Het icoontje is over het algemeen groen, en als ik lange stukken rij dan wil hij nog wel eens overspringen naar de juiste lokatie, de cursor blijft echter op ze plek staan.
En mocht ik hem achter de combi willen aftappen, iemand een idee hoe ik de combi er uit moet krijgen?
Ik zie 2 schroeven aan de bovenkant, is dat alles?
En mocht ik hem achter de combi willen aftappen, iemand een idee hoe ik de combi er uit moet krijgen?
Ik zie 2 schroeven aan de bovenkant, is dat alles?
Hide post links |
-
- Normal Member
Vandaag van eindhoven naar delft gereden met de gps antenne midden op het dak. Geen resultaat.
Hide post links |
-
- Senior Member
Probeer eens van een ander een GPS antenne te lenen, dan weet je of daarin de oorzaak ligt.
Hide post links |
-
- Normal Member
Net maar even de combi (tellerhuis) eruit gesloopt. En wat denk je, een zwart witte draad waar al een ander draadje aanvast is gemaakt, deze maar even aangesloten op mijn navigatie. Nu even een testrid maken.
p.s. die achteruitrij sensor... MOET ik die aansluiten of hoeft dat niet, en als ik het niet doe. moet hij dan aan de massa?
p.s. die achteruitrij sensor... MOET ik die aansluiten of hoeft dat niet, en als ik het niet doe. moet hij dan aan de massa?
Hide post links |
-
- Normal Member
Gerritje schreef:Probeer eens van een ander een GPS antenne te lenen, dan weet je of daarin de oorzaak ligt.
Hij werkt!!! en nog goed ook! Het is wel even wennen als je TOM TOM gewend bent maar de instructies zijn vele malen beter en duidelijker dan bij TOM TOM. Die lelijke kaart waarbij de cursor over het scherm 'loopt' en niet in het midden blijft staan is wat minder. Waarschijnlijk even wennen.
Hide post links |
-
- Senior Member
Je moet niets, maar wij adviseren om de achteruitrijdraad wel aan te sluiten.
Als je in kaartmodus bent druk je op OK en dan kun je de kaartmodus veranderen naar Noord boven en scrollen. Dan blijft je pijltje in het midden staan.
Als je in kaartmodus bent druk je op OK en dan kun je de kaartmodus veranderen naar Noord boven en scrollen. Dan blijft je pijltje in het midden staan.
Hide post links |
-
- Normal Member
Maar dan wijst hij altijd naar het noorden. dat is nou ook weer even wennen denk ik, zeker gezien je niet goed kan zien aan de cursor welke kant je op rijd.
Trouwens, als het goed is zitten er 2 speaker draadjes op de kabelboom van de Carin. Kan ik die aansluit op mijn auto speakers of gaat dan fout wanneer ik ook de radio aan heb staan?
De speaker van het beeldscherm kraakt een beetje.
Trouwens, als het goed is zitten er 2 speaker draadjes op de kabelboom van de Carin. Kan ik die aansluit op mijn auto speakers of gaat dan fout wanneer ik ook de radio aan heb staan?
De speaker van het beeldscherm kraakt een beetje.
Hide post links |
-
- Normal Member
-
- Senior Member
Dat zou ik niet doen, zelfs niet via een mute boxTrouwens, als het goed is zitten er 2 speaker draadjes op de kabelboom van de Carin. Kan ik die aansluit op mijn auto speakers of gaat dan fout wanneer ik ook de radio aan heb staan?
Hide post links |
-
- Normal Member
-
- Moderator
In verband met overbelasting van je eindtorren in de radio ... De losse draadjes kun je aansluiten op een kleine aparte speker, dat gaat perfect
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.
Hide post links |
-
- Normal Member
Moeten die speakers nog aan bepaalde voorwaarde voldoen?
Ik heb nog een vraagje, welke waarschijnlijk niet echt in dit topic thuis hoort...
In welke (programmeer)taal is de 4.9 software van de carin geschreven?
Ik ben zelf een ervaren programmeur en ik zat er aan te denken om het begin scherm (blik op de weg, handen aan het stuur) te veranderen naar een BMW logo.
Ik heb nog een vraagje, welke waarschijnlijk niet echt in dit topic thuis hoort...
In welke (programmeer)taal is de 4.9 software van de carin geschreven?
Ik ben zelf een ervaren programmeur en ik zat er aan te denken om het begin scherm (blik op de weg, handen aan het stuur) te veranderen naar een BMW logo.
Hide post links |
-
- Senior Member
Als dit zo is, en wie ben ik om dat in twijfel te trekken, dan zou je je toch een paar dingen moeten kunnen afvragen:Ik ben zelf een ervaren programmeur
- Stel dat je de programmeertaal zou weten en en daarmee zou kunnen werken, dan nog heb je een besturingssyteem nodig waar deze taal op draait!
- Hoe denk je aan de decompiler te komen waarmee de broncode in besturingssoftware is omgezet en die je dus nodig hebt om jouw programmeerkunsten op los te laten?
- Hoe denk je aan de compiler te komen en de juiste structuur te achterhalen in de flashmemory van de computer?
- Hoe denk je eventuele resultaten te kunnen testen en beoordelen met uitsluitend een navicomputer die bij het eerste de beste programmeerfoutje vast loopt en door een servicestation zal moeten worden geflashed?
Hide post links |
-
- Normal Member
Simpel, code van de cd afhalen, reverse engineren, broncode decoderen of met een hexeditor aan de slag gaan.
Als je eenmaal weet welke taal gebruikt wordt en je zelf een compiler + de broncode(of hexeditor) hebt moet het niet zo lastig zijn. Zeker wanneer er gebruikt gemaakt wordt van een simpele taal zoals html of xml. Als er echter code gebruikt wordt zou je met een hexeditor de naam van een plaatje in de code kunnen aanpassen naar een andere naam zodat een ander plaatje wordt weergegeven. Je zou zelfs het huidige plaatje kunnen 'rippen' van de cd, aanpassen, en een nieuw cd'tje maken met het andere plaatje.
Maar inderdaad, als het niet goed gedaan wordt heb je een grote kans dat je daarmee ook de navcomputer kapot maakt.
Zo'n MS5200 kan zeker niet op de huidige monitor en draadboom?
Als je eenmaal weet welke taal gebruikt wordt en je zelf een compiler + de broncode(of hexeditor) hebt moet het niet zo lastig zijn. Zeker wanneer er gebruikt gemaakt wordt van een simpele taal zoals html of xml. Als er echter code gebruikt wordt zou je met een hexeditor de naam van een plaatje in de code kunnen aanpassen naar een andere naam zodat een ander plaatje wordt weergegeven. Je zou zelfs het huidige plaatje kunnen 'rippen' van de cd, aanpassen, en een nieuw cd'tje maken met het andere plaatje.
Maar inderdaad, als het niet goed gedaan wordt heb je een grote kans dat je daarmee ook de navcomputer kapot maakt.
Zo'n MS5200 kan zeker niet op de huidige monitor en draadboom?
Hide post links |
-
- Senior Member
De draadboom zou nog kunnen, de monitor niet.Zo'n MS5200 kan zeker niet op de huidige monitor en draadboom
Ik heb wel een programma waarmee de opstartlogo's van de MFD van VW kunnen worden aangepast. Echter daar is het zo dat bekend is in welk formaat en in welke file de logo's "verborgen" zitten.
Maar het is net als met het veranderen van de opstartschermen van Windows XP. Het lijkt allemaal makkelijk, maar zonder de "uitgelekte" broncode is er weinig hoop dat je dit tot een geod einde brengt.
Waarschijnlijk is een vriendje bij Siemens VDO handiger.
En trouwens, waar maak je je druk om? Die paar seconden dat het logo in beeld komt hoeven je toch niet te storen?
Hide post links |
-
- Moderator
Het logo kun je idd niet wijzigen. Rommelen in de broncode geeft nl altijd een corrupt resultaat. Heb hier al eens uitgebreid over gesproken met een van de sw ontwikkelaars van VDO. Je hebt specifieke compilers nodig alsmede de originele bron. Binnen die bron wordt op 3 verschillende manieren het logo "crypted" aangesproken. Dus heb je een verwijzing veranderd, dan kune je wel gedag zeggen tegen de flash. Opnieuw laten flashen, met de daarbij behorende kosten is dan het enige wat nog rest. Kortom, ik ga volledig met Gerritje mee.... afblijven....
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Hide post links |