Hoi allemaal,
Ik ben nieuwe hier dus bij deze even voorstellen. Reed in een Ford Mondeo uit 2002 met Becker navigatie. (ford edition) Sinds enkele weken heb ik een Skoda Octavia en heb ik m'n beckuit uit de ford, overgezet in de Skoda.
Dit werkte tot op heden perfect. Nu heeft er afgelopen week een monteur de radio even uitgehaald en weer opnieuw aangesloten. Ik heb de code opnieuw ingevoerd en alles leek perfect te werken. (radio, tel, cd)
Zojuist wil ik ergens heen rijden en wil m'n navigatie instellen. Echter geeft hij nu een totaal andere straat aan. Ik heb even een test rondje gereden maar bij blijft maar overschieten naar andere straten. Wel straten uit dit dorpje, maar niet de juiste.
Ik heb de radio even losgehaald en gekeken naar de GPS antenne. Deze zat er gewoon goed in. Heb 'm er een keer uitgehaald en opnieuw aangesloten. Dit hielp niet.
Wat kan het zijn? M'n tomtom doet het wel goed op deze lokatie dus het lijkt me geen satelliet probleem??!!
Heb overigens software versie 9.0 Moet ik misschien opnieuw de calibreringsrit uitvoeren? Zoja, hoe doe ik dit?
Becker Traffic Pro 4720
-
- New Member
-
- Moderator
Je moet inderdaad even opnieuw de kalibratierit uitvoeren. Hoe dit moet gebeuren kun je in de handleiding terugvinden.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
Ik heb heb de navigator een reset gegeven zoals in het boekje stond en nu werkt hij idd weer....
Wel erg vreemd dat ze dit bij de garage niet wisten.
Bedankt
Deze kan dicht
Wel erg vreemd dat ze dit bij de garage niet wisten.
Bedankt
Deze kan dicht
Hide post links |
-
- New Member
Wederom hetzelfde probleem.... Nu geeft de navigator weer aan dat ik op een andere straat rijd ipv juiste..
Stroom is er niet af geweest o.i.d..... Zou hij defect zijn?
Stroom is er niet af geweest o.i.d..... Zou hij defect zijn?
Hide post links |
-
- Senior Member
Zit de achteruit wel aangesloten?
Als dat niet het geval is, en je bent ergens gekeerd of achteruit ingeparkeerd kun je dit soort verschijnselen krijgen. Zie de T&T over dit onderwerp.
Groet,
JW
Als dat niet het geval is, en je bent ergens gekeerd of achteruit ingeparkeerd kun je dit soort verschijnselen krijgen. Zie de T&T over dit onderwerp.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- New Member
Er zijn geen kabels los en de radio heeft tot op heden goed gewerkt.. Tot die gast in de garage er de stekkers uit trok....
Hide post links |
-
- Senior Member
Hier van mij een duit in het Becker zakje.
In het servicemenu moet je kunnen zien of er een tachopulse aanwezig is als je rijdt.
Het kon best eens zo zijn dat de desbetreffende kabel is afgebroken of anderzins beschadigd/onderbroken is
Pak het inbouwmanual er eens bij en ga naar blz 109. Daar staat beschreven hoe je de diverse sensoren kunt testen
Heb je deze niet meer dan hier: http://www.becker.de/beckerCC21/www_roo ... eiding.pdf
In het servicemenu moet je kunnen zien of er een tachopulse aanwezig is als je rijdt.
Het kon best eens zo zijn dat de desbetreffende kabel is afgebroken of anderzins beschadigd/onderbroken is
Pak het inbouwmanual er eens bij en ga naar blz 109. Daar staat beschreven hoe je de diverse sensoren kunt testen
Heb je deze niet meer dan hier: http://www.becker.de/beckerCC21/www_roo ... eiding.pdf
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- New Member
Ik ga is even wat testen vanavond... Bedankt tot zo ver.
Ik laat de uitslag wel weten...
Hide post links |
-
- Senior Member
En test dan gelijk even of de achteruit wel (goed) aangesloten is. Dat kun je ook in dat servicemenu zien.Hvdv schreef:Ik ga is even wat testen vanavond... Bedankt tot zo ver.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- New Member
Na flink wat testen onderstaand resultaat.
* Geeft geen verschil tussen voor of achter uit rijden. De richting verandert niet, hij ziet dus niet wanneer ik de auto in z'n achteruit zet.
* Zodra ik de navigator kalibreer via de kalibreringstest en een stukje rijd, lijkt hij het goed te doen. Echter wanneer ik een plaats van bestemming invoer en er naar toe wil rijden, slaat ie op hol. Hij blijft zich aan het corrigeren en ben continu offroad.
Lijkt mij niet echt een normaal bijverschijnsel als ik alleen maar rechtdoor ga?! Wat een getrubbel met die radio zeg
* Geeft geen verschil tussen voor of achter uit rijden. De richting verandert niet, hij ziet dus niet wanneer ik de auto in z'n achteruit zet.
* Zodra ik de navigator kalibreer via de kalibreringstest en een stukje rijd, lijkt hij het goed te doen. Echter wanneer ik een plaats van bestemming invoer en er naar toe wil rijden, slaat ie op hol. Hij blijft zich aan het corrigeren en ben continu offroad.
Lijkt mij niet echt een normaal bijverschijnsel als ik alleen maar rechtdoor ga?! Wat een getrubbel met die radio zeg
Hide post links |
-
- Senior Member
Maar je vertelt nog steeds niet of er ook indicatie is van een snelheidssignaal.
Overigens is kalibreren een beizgheid die je moet doen zonder een bestemming in te geven. Doe je dit wel, dan kon het wel eens een paar jaar duren voor er iets verandert.
Overigens is kalibreren een beizgheid die je moet doen zonder een bestemming in te geven. Doe je dit wel, dan kon het wel eens een paar jaar duren voor er iets verandert.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 2715
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 560
-
-
Weergaves: 1127
-
-
Becker Indianapolis incl stuurwiel en bluetooth
door Knislow » 23 mei 2017 12:32 » in Vaste Becker systemen -
Weergaves: 711
-
-
-
Weergaves: 625
-
-
content manager asistent van becker in het nederlands niet te vinden wie kan me helpen
door duivel64 » 02 jun 2016 08:06 » in Mobiele Becker systemen -
Weergaves: 853
-