VDO Dayton MS5000 blijft CD uitwerpen
-
- Starting Member
VDO Dayton MS5000 blijft CD uitwerpen
Sinds van de week komt steeds mijn cd weer uit de player van mijn ms5000. Opnieuw inbrengen helpt niet, systeem zegt dat er geen cd aanwezig is. Ook een andere cd helpt niet, steeds hetzelfde euvel, kan de laser vuil zijn, zo ja hoe kan ik die reinigen? Is er een tekening beschikbaar waar ik kan zien wat te doen bij het openmaken???
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
Ik zou er zelf niet aan gaan sleutelen. En gebruik in GEEN geval een reinigings-cd, die dingen doen meer kwaad dan goed.
Waar woon je? Wellicht kunnen we je een adres geven van een reparateur in je buurt.
Waar woon je? Wellicht kunnen we je een adres geven van een reparateur in je buurt.
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa
TomTom One XL Europa
Hide post links |
-
- Senior Member
Hierbij een paar plaatjes die ik al eerder postte
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- Starting Member
hee dat is wel heel bijzonder, jouw plaatje ziet er echt anders uit dan wanneer ik hem openmaak en probeer de lens te vinden. Ik woon overingens in de buurt van Leeuwarden
Hide post links |
-
- Senior Member
Wellicht hebben ze in Fryslân andere binnenwerken?Ik woon overingens in de buurt van Leeuwarden
nee, maar mijn plaatjes zijn alleen maar ter indicatie en zijn van een Audi Navi plus-binnenwerk
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- Starting Member
-
- Senior Member
Weet je trouwens zeker dat het met een origineel ook fout gaat?
Hide post links |
-
- Moderator
Vermoedelijk een defecte sensor die moet detecteren of er een cd inzit of niet.
Heb zelf zoiets gehad met een Blaupunkt RNS149 , alleen gooide die de cd er niet uit, maar bleef ijskoud beweren dat er geen cd inzat, waarop vervolgens de eject weer niet werkte....
Nieuw sensor'tje erin (iets van 60 cent en wat pruts & soldeerwerk) en hij deedt het weer (nou ja...op het gestreepte display na dan, daarna de deur uitgedonderd, had er geen zin meer in )
Bij het gebruiken van niet originele cd's kan dit ook gebeuren.
Cd's om zelf te branden verrotten na verloop van tijd, beginnende bij de rand (daarom cd's ook nooit helemaal vol schrijven).
Als nu precies daar de sensor zit, schijnt die dus dwars door de cd heen, en geeft die aan dat er geen geldige cd inzit.
(proces is bekend onder de naam 'cd rot' (zoals in beton-rot, dus bedoelde geen rotte cd zoals één met rot muziek ofzo... ))
Heb zelf zoiets gehad met een Blaupunkt RNS149 , alleen gooide die de cd er niet uit, maar bleef ijskoud beweren dat er geen cd inzat, waarop vervolgens de eject weer niet werkte....
Nieuw sensor'tje erin (iets van 60 cent en wat pruts & soldeerwerk) en hij deedt het weer (nou ja...op het gestreepte display na dan, daarna de deur uitgedonderd, had er geen zin meer in )
Bij het gebruiken van niet originele cd's kan dit ook gebeuren.
Cd's om zelf te branden verrotten na verloop van tijd, beginnende bij de rand (daarom cd's ook nooit helemaal vol schrijven).
Als nu precies daar de sensor zit, schijnt die dus dwars door de cd heen, en geeft die aan dat er geen geldige cd inzit.
(proces is bekend onder de naam 'cd rot' (zoals in beton-rot, dus bedoelde geen rotte cd zoals één met rot muziek ofzo... ))
Succes = vaker opstaan dan je valt
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0