Heb van de week een gps gekocht , de TP LUCCA 3.3
ik dacht een software update gevonden te hebben op de site van blaupunkt, unzipped en op sd kaart geplaatst. alles goed en wel , hij installeerde alles tot de laatste stap, hij liep vast en deed niet meer voort.
kan iemand me helpen, weet iemand welke knoppen er ook moeten ingedrukt worden
er is nog heel weinig te vinden over dit toestel.
Mvg
Softwareprobleempje Blaupunkt TravelPilot Lucca 3.3
-
- New Member
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 28 feb 2007 02:43
-
- New Member
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 28 feb 2007 02:43
weet er ook soms iemand waar ik de juiste drivers en software kan vinden en hoe ik dat kan doen ??
want toestel wil nie meer opstarten
want toestel wil nie meer opstarten
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Gezien de weinige reacties totnutoe mbt de Lucca lijkt mij de specifieke kennis van dit apparaat op dit forum niet voorhanden. Heb je al geprobeerd om een goede SD kaart te gebruiken zoals SanDisk, of heb je de SD kaart gebruikt die er bij zit?
Ook zou je nog kunnen proberen om de gedownloade file opnieuw te unzippen en vervolgens helemaal opnieuw in te spelen. Bij andere soortgelijke toestellen is dit al enkele malen de remedie gebleken. Als hij niet wil updaten, desnoods herhaaldelijk reset gebruiken.
Mocht dit niet baten, dan stel ik voor dat je de winkel benadert waar je de Lucca hebt gekocht.
Ook zou je nog kunnen proberen om de gedownloade file opnieuw te unzippen en vervolgens helemaal opnieuw in te spelen. Bij andere soortgelijke toestellen is dit al enkele malen de remedie gebleken. Als hij niet wil updaten, desnoods herhaaldelijk reset gebruiken.
Mocht dit niet baten, dan stel ik voor dat je de winkel benadert waar je de Lucca hebt gekocht.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 28 feb 2007 02:43
ik heb een nieuwe sd kaart van Secure digital 512 mb
vind de originele drivers van het toestel niet, normaal gezien zou dat toch op de back up cd moeten staan ?
En vind ook geen mogelijkheid om toestel te resetten, geen knopje van buiten ofzo.
zou graag willen meewerken op het forum om het toestel verder te testen.
Heb ondertussen een nieuwe gehad, oude omgewisseld.
vind de originele drivers van het toestel niet, normaal gezien zou dat toch op de back up cd moeten staan ?
En vind ook geen mogelijkheid om toestel te resetten, geen knopje van buiten ofzo.
zou graag willen meewerken op het forum om het toestel verder te testen.
Heb ondertussen een nieuwe gehad, oude omgewisseld.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
De vraag is of die drivers wel meegekopieerd worden naar de Back-up, je maakt tenslotte geen image van het systeem. En als je dan wat verandert kan het makkelijk over-en-uit zijn.
Overigens, wat doet jou denken dat de Lucca 3.3 niet al van de nieuwste besturings-SW voorzien is? Dit is toch de versie die net op de markt is?
En inderdaad, Gerritje schreef het al, de Lucca is in ons land nauwelijks verkocht. Bij de PNA's zijn de TT's en de VDO's de runners, gevolgd door een aantal anderen. Pas helemaal achteraan komt de Lucca.
Wat heeft jou bewogen om juist dit systeem aan te schaffen?
Groet,
JW
Overigens, wat doet jou denken dat de Lucca 3.3 niet al van de nieuwste besturings-SW voorzien is? Dit is toch de versie die net op de markt is?
En inderdaad, Gerritje schreef het al, de Lucca is in ons land nauwelijks verkocht. Bij de PNA's zijn de TT's en de VDO's de runners, gevolgd door een aantal anderen. Pas helemaal achteraan komt de Lucca.
Wat heeft jou bewogen om juist dit systeem aan te schaffen?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 28 feb 2007 02:43
Eerst en vooral de prijs, 290 euro. is al zeker nie slecht. en al de reviews die ik gelezen heb op het net waren positief dus , vond het een goed alternatief voor vb een tom tom of garmin, die toch een stuk duurder zijn.
en ja , toestel is net op de markt en is zeer weinig over te vinden. hopelijk komt daar verandering in
en ja , toestel is net op de markt en is zeer weinig over te vinden. hopelijk komt daar verandering in
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 28 feb 2007 02:43
Weet er hier soms iemand hoe ik flitspalen kan installeren op de lucca 3.3 ?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Diezelfde vraag loopt ook op het Geo-Forum bij onze Oosterburen. Daarop het het tot nu toe erg stil.
BlauPunkt zelf ondersteunt het niet, en dus moet het van een enthousiasteling komen, met daarbij het probleem dat BlauPunkt in z'n voorwaarden zegt dat er niet gesleuteld mag worden aan z'n systeem.
Groet,
JW
BlauPunkt zelf ondersteunt het niet, en dus moet het van een enthousiasteling komen, met daarbij het probleem dat BlauPunkt in z'n voorwaarden zegt dat er niet gesleuteld mag worden aan z'n systeem.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 28 feb 2007 02:43
Ik ben echt zeer tevreden over de lucca , heb er nog niks mee voorgehad, juist eens verkeerde drivers geinstalleerd, dat is alles. enigste wat er nog mankeert is die flitspalen hé. hopelijk komt daar snel verandering in
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 28 nov 2007 06:23
Flits- of Blitz-palen
Hallo alle info zoekers!
Ik was aan het bladeren door de al wat oudere postings, waaronder deze, en kom mij toen niet meer inhouden mijn toetsenbord te bewerken om een en ander aan hopelijk verhelderende informatie met jullie te delen.
Al lezende - hier en in andere bronnen - lijkt het dat velen het standpunt van Blaupunkt inzake radar signalering en het daarmee samenhangende totale gebrek aan ondersteuning onbegrijpelijk vinden, op het Duitse forum is het overigens al niet anders.
Toch is de reden verbluffend eenvoudig en zelfs logisch: in Duitsland, overigens net als in Zwitserland en Oostenrijk, is het GEBRUIKEN van iedere informatie over radar controle locaties formeel bij wet verboden.
Maar: Als een gebruiker hiervoor veroordeeld wordt en een boete krijgt kan hij/zij, in ieder geval theoretisch, de leverancier aansprakelijk stellen voor het ongevraagd beschikbaar stellen van ongeoorloofd ofwel ilegaal materiaal, in dit geval dus de informatie over flitspalen.
Nu is de leverancier natuurlijk in eerste instantie de winkelier maar deze kan op zijn beurt de fabrikant weer anspreken.
Overigens lijkt het in Duitsland voorlopig niet zo'n vaart te lopen, de eerste rechtspraak en verooordeling moet nog komen, als dat al gaat gebeuren.
In Zwitserland is deze zaak heel wat serieuzer, bij grenscontroles kan ook gekeken worden of op de aanwezige mobiele navigatie - vast ingebouwde toestellen hebben deze optie (nog) niet - deze ilegale radarinfo aanwezig is en als dit daadwerkelijk aangetroffen wordt volgt een forse en direct te betalen boete en het mobiele kleinood wordt in beslag genomen en verbeurd verklaard.
Het standpunt van Oostenrijk is wat vaag, in ieder geval strenger dan Duitsland maar niet zo extreem als Zwitserland, maar alles kan natuurlijk veranderen, vooral als de toeristenstroom - lees geldstroom - op gang komt.
Het is duidelijk dat Blaupunkt en moedermaatschappij Bosch deze aansprakelijkheid in geen geval riskeren willen en dus houden zij zich op de vlakte. Om exact deze reden zal een van de volgende modellen die op de recente grote tentoonstellingen in Hannover en Sinsheim voor het eerst voor het publiek te zien zijn, uitgeleverd gaan worden met reeds voorgeprogrammeerd de radar info van alle West-Europese landen, behalve natuurlijk Duitsland, Zwi.. jawel.
Wie deze ontbrekende info toch per se hebben wil gaat naar http://poicon.de/ waar een klein softwarepack van precies die drie landen voor een aangepast prijsje betrokken kan worden. Blitz!!
Voor meer info (Duits): http://www.blaupunkt.com/de/7612201630_main.asp
>> Ontdek de diepere, verborgen betekenis van deze zinsnede: "POI-Hinweise in der Routenführung" als je bedoeld wat ik begrijp...
Iedereen een flitsende reis toegewensd (Dat zijn nog eens vakantiefoto's!)
ROUTE66
Ik was aan het bladeren door de al wat oudere postings, waaronder deze, en kom mij toen niet meer inhouden mijn toetsenbord te bewerken om een en ander aan hopelijk verhelderende informatie met jullie te delen.
Al lezende - hier en in andere bronnen - lijkt het dat velen het standpunt van Blaupunkt inzake radar signalering en het daarmee samenhangende totale gebrek aan ondersteuning onbegrijpelijk vinden, op het Duitse forum is het overigens al niet anders.
Toch is de reden verbluffend eenvoudig en zelfs logisch: in Duitsland, overigens net als in Zwitserland en Oostenrijk, is het GEBRUIKEN van iedere informatie over radar controle locaties formeel bij wet verboden.
Maar: Als een gebruiker hiervoor veroordeeld wordt en een boete krijgt kan hij/zij, in ieder geval theoretisch, de leverancier aansprakelijk stellen voor het ongevraagd beschikbaar stellen van ongeoorloofd ofwel ilegaal materiaal, in dit geval dus de informatie over flitspalen.
Nu is de leverancier natuurlijk in eerste instantie de winkelier maar deze kan op zijn beurt de fabrikant weer anspreken.
Overigens lijkt het in Duitsland voorlopig niet zo'n vaart te lopen, de eerste rechtspraak en verooordeling moet nog komen, als dat al gaat gebeuren.
In Zwitserland is deze zaak heel wat serieuzer, bij grenscontroles kan ook gekeken worden of op de aanwezige mobiele navigatie - vast ingebouwde toestellen hebben deze optie (nog) niet - deze ilegale radarinfo aanwezig is en als dit daadwerkelijk aangetroffen wordt volgt een forse en direct te betalen boete en het mobiele kleinood wordt in beslag genomen en verbeurd verklaard.
Het standpunt van Oostenrijk is wat vaag, in ieder geval strenger dan Duitsland maar niet zo extreem als Zwitserland, maar alles kan natuurlijk veranderen, vooral als de toeristenstroom - lees geldstroom - op gang komt.
Het is duidelijk dat Blaupunkt en moedermaatschappij Bosch deze aansprakelijkheid in geen geval riskeren willen en dus houden zij zich op de vlakte. Om exact deze reden zal een van de volgende modellen die op de recente grote tentoonstellingen in Hannover en Sinsheim voor het eerst voor het publiek te zien zijn, uitgeleverd gaan worden met reeds voorgeprogrammeerd de radar info van alle West-Europese landen, behalve natuurlijk Duitsland, Zwi.. jawel.
Wie deze ontbrekende info toch per se hebben wil gaat naar http://poicon.de/ waar een klein softwarepack van precies die drie landen voor een aangepast prijsje betrokken kan worden. Blitz!!
Voor meer info (Duits): http://www.blaupunkt.com/de/7612201630_main.asp
>> Ontdek de diepere, verborgen betekenis van deze zinsnede: "POI-Hinweise in der Routenführung" als je bedoeld wat ik begrijp...
Iedereen een flitsende reis toegewensd (Dat zijn nog eens vakantiefoto's!)
ROUTE66
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Bedankt voor je aanvulling. Zie ook viewtopic.php?t=7857 en viewtopic.php?t=5647 waarin we daarover gesproken hebben.
Daarmee doet Bosch/Blaupunkt het dus net zo als VDO, geen flitspalen in de DB in Duitsland en Zwitserland.
Dat je Oostenrijk ook noemt verrast me, daar heb ik tot nu toe niets over gelezen. Kun je een link naar de betreffende wetgeving posten?
Groet,
JW
Daarmee doet Bosch/Blaupunkt het dus net zo als VDO, geen flitspalen in de DB in Duitsland en Zwitserland.
Dat je Oostenrijk ook noemt verrast me, daar heb ik tot nu toe niets over gelezen. Kun je een link naar de betreffende wetgeving posten?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 809