Pioneer Avic1hbt en TeleAtlas

musli
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 feb 2007 20:35

Pioneer Avic1hbt en TeleAtlas

Bericht door musli »

na eeMessage = IK heb nu een maand in mijn bezit de avic 1 hbt, prima radio, deze is ingebouwd bij de firma protect in amsterdam noord ,tot mijn volle tevredenheid.
Als extra wou ik de flitspalensoftware hebben,dus ik naar de firma teleatlas daar de software gedownload,en deze in de radio gezet,prima ,nou ja prima.
BV ,op de ring in amsterdam (ik woon toevallig daar) aan de noordkant staan aan beide kanten al zeker een jaar camera`s,in de richting van zaandam word er niets aangegeven terwijl de andere kant op de radio prima reageerd.
ik heb toen de firma teleatlas daarvan in kennis gesteld,en die reageerde op een manier die ik op z'n zachts gezegd niet kon waarderen,iets in de trand van dat ze er nooit alle palen op kunnen zetten.
Nu begrijp ik dat dit inderdaad iets is wat bijna onmogelijk is ,maar ik heb deze software in de radio gezet om ``gewaarschuwd``te worden voor camera`s,maar een camera die er al zeker een jaar staat ,hoe zit het dan met de rest van de camera`s,kan ik mijns inziens dus ook niet echt vanuit gaan ,alle snelheidsovertredingen zijn en blijven mijn eigen verantwoording maar een beetje hulp daarbij is nooitweg.
Nu ben ik vanmoren nog eens aan het kijken bij teleatlas of er nog updates zijn,
niet dus,maar wel nog een update van de andere software,ik denk van de kaarten.
ik deze dus gedownload,in mijn radio gestopt,zegt de radio dat ik de nieuwe software in de radio moest doen,en deze had ik net van de teleatlas site afgehaald.
M A W
de update`s die teleatlas belooft zijn er niet,en de software die teleatlas tot nu toe op zijn site heeft gezet is dus achterhaald.
kunt u er voor zorgen,omdat u gebruik maakt van de software van dit (in mijn optiek) niet erg klantvriendellijk en up to date bedrijf qua software,zich aan zijn belofte houd
Ik richt mij tot u omdat u veel meer invloed heeft dan ik.
andwoord van pioneer:Geachte,


Wij hebben u e-mail goed ontvangen.


Als antwoord kan ik stellen dat u voor de avic-x1 geen update kan uitvoeren via het internet. U dient zich te wenden tot uw dealer om een nieuwe DVD aan te schaffen.

Wat de flitspalen betreft, kan ik enkel zeggen dat het inderdaad kan gebeuren dat bepaalde flitspalen niet vermeld staan. Er gebeuren regelmatig updates door teleatlas. Deze mensen gaan dagelijks de baan op om de flitspalen op te speuren en bij te voegen.

Pioneer heeft hier dan ook geen invloed op.


Voor meer informatie kan u ons steeds contacteren op weekdagen tussen 8u30 en 17u30.


Met vriendelijke groet,


Carine
nu het volgende
de flitspalencd die teleatlas er in het begin heeft opgezet is nog steeds dezelfde als nu ,dus wat ne met mensen langs de weg en update`s
de update die ik kon en nog kan downloaden van de teleatlas site net de naam avic-hdibt een iso file van 133 mb
groot is dus gewoon ouwe troep .
dus corine van pioneer wie neem je nu in de maling
niet te geloven eigenllijk he een radio van 2500 euries en pioneer kan hier niks aan doen
je kan beter een tom tommetje kopen
de radio op zich is perfect

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Nu je je hart hebt gelucht kun je ons vertellen wat je verder wilt met je ervaringen.
Ik ben erg benieuwd.
Je klaagt wel een eind weg over Teleatlas, maar van de kaartDVD die je hebt is ook een groot gedeelte achterhaald en bepaalde delen van het wegennet nog lang niet opgenomen.
Als je zeker wilt zijn dat je geen boetes oploopt voor te hard rijden, moet je je aan de regels houden en niet zeuren over flitspalen die niet op een 3rd party product staan.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
musli
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 feb 2007 20:35

Bericht door musli »

ik heb dus even over het hoofd gezien dat er een topic over teleatlas is

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
musli
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 feb 2007 20:35

Bericht door musli »

@ gerritje
de avic 1 hbt heeft geen (kaart)dvd, maar al de data staat op de harde schijf.
M A W als je een nieuwe radio met navigatie koopt krijg je al bij voorbaat ouwe troep.
en om nog meer zekerheid te hebben om nog minder kans te hebben om geflitst te worden staat deze data in mijn radio ,en over regels gesproken ,als je bv op een 80 km weg 85 rijd heb je hem 26 euries ,tja dan rijdt men te hard.
en over een derde partij.als je een nieuwe auto koopt en je krijgt in twee maanden 3 maal een klapband,ga je toch ook niet naar de michelin of toyo,maar terug naar de dealer,want dan klopt er toch iets niet .
had ik dit van te voren geweten had ik gewoon een tomtommetje gekocht,want de flitspalen staan daar gewoon (bijna)allemaal op.
en als men ZEURD over een product waarvan de software gewoonweg achterhaald is,dan maar zeuren.
het gaat er mij gewoonweg om dat ik een radio gekocht heb voor redellijk veel geld waarvan pioneer cq teleatlas niet de verandwoording neemt om er gewoon nieuwe software in te stoppen.
en nog iets wat hieruit blijkt, 1 keer in de 10 jaar een update halen en dan maar hopen dat het ook een update is

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Nogmaals Musli, ik begrijp best dat je wat anders had verwacht of op z'n minst had gehoopt te krijgen.
Echter doordat jij en vele anderen niet helemaal, en sommigen zelfs helemaal niet ,begrijpen hoe de informatie op de desbetreffende apparatuur terechtkomt, doe je nu je beklag over iets waar je absoluut geen enkele reden tot klagen hebt.

Als je echt iets over deze materie was gaan uitzoeken was er wellicht een punt geweest dat je had kunnen overwegen om een andere aankoop te doen. Het argument dat je per definitie oude troep koopt is volkomen onterecht. Zeker als je kijkt hoe een productieproces in elkaar zit zou je dit soort uitspraken moeten nuanceren. Ik vind dat je de plank hier nogal mis slaat. Overigens is software ps achterhaald en reden tot klagen als je bij aflevering een oude versie hebt gekregen die al door een nieuwere is opgevolgd. Zolang dat niet het geval is wordjij niet bedot maar ben je te naïef.

Overigens is het feit dat de data op een HD staat van geen enkel belang. De update, als je die ooit wilt kopen, zal toch echt met een DVD moeten worden gedaan. En wordt de HDBT niet geleverd met een DVD backup dan?

Maar als je nog steeds denkt dat TomTom wel up to date is met zijn gegevens, gun ik je dit plezier van harte.
Ik was er trouwens niet van op de hoogte dat TomTom de informatie over flitspalen en POI's leverde. Dat zijn dacht ik toch te weten, andere bronnen die daarvoor verantwoordelijk zijn. Vaak nog vrijwilligers.
Ga je die dan ook in de belkaagdenbank zetten? Nee toch?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Pioneer avic-x1
    door Caddyman » 21 jun 2017 15:10 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 790
  • Pioneer Software
    door robsel » 29 jan 2015 11:57 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 1125
  • Alpine vs Pioneer
    door MHooikaas » 01 jun 2015 21:29 » in Toestellen overzicht
    Reacties: 0
    Weergaves: 608
  • Pioneer AVIC-940BT
    door Ray Bos » 02 jul 2017 10:17 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 460
  • pioneer F960 dab volume
    door Rofab » 30 dec 2015 20:49 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 388
  • Pioneer AVIC F320BT
    door sunny.home » 14 jun 2016 15:53 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 1591
  • Pioneer avic F900BT
    door Leonardo12345 » 23 okt 2014 14:12 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 2625

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”