Kalibreren Pioneer ANH-9PR met CNCD6.0

R.S.Postma
Rode kaart waarschuwing
Berichten: 183
Lid geworden op: 04 nov 2006 16:37

Kalibreren Pioneer ANH-9PR met CNCD6.0

Bericht door R.S.Postma »

Beste JW,

Om nog even terug te komen over het kalibreren, zou het kunnen zijn dat hij een kalibratie doet op basis van de coördinaten? Dan zou het namelijk niet uitmaken welke cd je er in stopt.
Met het kalibreren checkt hij dan of de coördinaten correspondeert met de verplaatsing van de auto en de pulse van de snelheidsmeter.
Ik zeg niet dat het zo is, maar het is een ingeving mijnerzijds.

Hoe zit het met andere navigatie systemen?

Graag je reactie hierop,

Groet,
Ruud Postma
Pioneer ANH-9PR + Pioneer 100 watt subwoofer

Zorgen moet je doen, niet maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Nagenoeg alle systemen werken op basis van mapmatching. Dit is een berekende positie op de kaart.
Deze berekende positie is tot stand gekomen door middel van referentiepunten, gyro (kompas), snelheidspulsen, afgelegde weg en nog wat zaken. In een gedigitaliseerd gebied heeft het systeem voldoende aanknopingspunten om correcties op de berekeningen uit te voeren (aanpassen snelheid obv puls, positie obv GPS en gyro enz enz). Tot aan het moment dat de uitkomst van de berekeningen waar ben ik nu en de uitkomst van de berekeningen waar had ik moeten zijn gelijk zijn. Is de uitkomst ongelijk ofwel je bent heel ergens anders dan waar het systeem denkt dat je bent, dan worden er aanpassingen in de berekeningen gemaakt. Je mag je immers, als een van de rekenvoorwaarden alleen in of op gedigitaliseerde wegen of gebieden bewegen.
Het herberekenen duurt net zolang todat de uitkomsten gelijk zijn. Kortom je systeem is gecalibreerd of afgestemd op de specifieke signalen van het voertuig en kan nu vlekkeloos berekenen waar je jezelf op dat moment bevindt.

In een niet gedigitaliseerd gebied mist het systeem essentieele informatie om de berekeningen uit te kunnen voeren. Het maakt immers niet uit waar je bent dus maakt het ook niet uit waar je had moeten zijn. Het systeem vindt geen basis om de berekeningen of delen van de berekeningen aan te passen. Dit is keihard zo geprogrammeerd.

Calibreren in een niet gedigitaliseerd gebied is, gelet op het vorenstaande dus niet mogelijk. In theorie wel, maar dat is programmatisch uitgezonderd. Dus kan het gewoon niet.

Calibren in bv Zwitserland is niet mogelijk als je er een cd in hebt zitten waarop de gegevens van Zwitserland niet voorkomen. Staan er daarintegen wel MRE's op de cd (main Roads of Europe) dan heb je het in dat specifieke geval op die weg over een gedigitaliseerd gebied. Daarbuiten is alles niet gedigitaliseerd en worden geen berekeningen gemaakt om de positie aan te passen.

Ik kan als voorbeeld geven dat mijn systeem (VDO) zich in een niet gedigitaliseerd gebied vreemd gedraagd. Althans bij het langer rijden in een dergelijk gebied is na een kleine 100 km het systeem redelijk onzuiver geworden. Pas bij het betreden van een gedigitaliseerde weg..... blijkt dat de afwijkingen soms wel tot een paar honder meter opgelopen kunnen zijn. Dit wordt weer snel rechtgetrokken door het systeem, maar toch. Dit geeft dus blijk van de afhankelijkheid van de referentiepunten (bij berekeningen) binnen een gedigitaliseerd gebied.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
R.S.Postma
Rode kaart waarschuwing
Berichten: 183
Lid geworden op: 04 nov 2006 16:37

Bericht door R.S.Postma »

Gene schreef:Nagenoeg alle systemen werken op basis van mapmatching. Dit is een berekende positie op de kaart.
Deze berekende positie is tot stand gekomen door middel van referentiepunten, gyro (kompas), snelheidspulsen, afgelegde weg en nog wat zaken. In een gedigitaliseerd gebied heeft het systeem voldoende aanknopingspunten om correcties op de berekeningen uit te voeren (aanpassen snelheid obv puls, positie obv GPS en gyro enz enz). Tot aan het moment dat de uitkomst van de berekeningen waar ben ik nu en de uitkomst van de berekeningen waar had ik moeten zijn gelijk zijn. Is de uitkomst ongelijk ofwel je bent heel ergens anders dan waar het systeem denkt dat je bent, dan worden er aanpassingen in de berekeningen gemaakt. Je mag je immers, als een van de rekenvoorwaarden alleen in of op gedigitaliseerde wegen of gebieden bewegen.
Het herberekenen duurt net zolang todat de uitkomsten gelijk zijn. Kortom je systeem is gecalibreerd of afgestemd op de specifieke signalen van het voertuig en kan nu vlekkeloos berekenen waar je jezelf op dat moment bevindt.

In een niet gedigitaliseerd gebied mist het systeem essentieele informatie om de berekeningen uit te kunnen voeren. Het maakt immers niet uit waar je bent dus maakt het ook niet uit waar je had moeten zijn. Het systeem vindt geen basis om de berekeningen of delen van de berekeningen aan te passen. Dit is keihard zo geprogrammeerd.

Calibreren in een niet gedigitaliseerd gebied is, gelet op het vorenstaande dus niet mogelijk. In theorie wel, maar dat is programmatisch uitgezonderd. Dus kan het gewoon niet.

Calibren in bv Zwitserland is niet mogelijk als je er een cd in hebt zitten waarop de gegevens van Zwitserland niet voorkomen. Staan er daarintegen wel MRE's op de cd (main Roads of Europe) dan heb je het in dat specifieke geval op die weg over een gedigitaliseerd gebied. Daarbuiten is alles niet gedigitaliseerd en worden geen berekeningen gemaakt om de positie aan te passen.

Ik kan als voorbeeld geven dat mijn systeem (VDO) zich in een niet gedigitaliseerd gebied vreemd gedraagd. Althans bij het langer rijden in een dergelijk gebied is na een kleine 100 km het systeem redelijk onzuiver geworden. Pas bij het betreden van een gedigitaliseerde weg..... blijkt dat de afwijkingen soms wel tot een paar honder meter opgelopen kunnen zijn. Dit wordt weer snel rechtgetrokken door het systeem, maar toch. Dit geeft dus blijk van de afhankelijkheid van de referentiepunten (bij berekeningen) binnen een gedigitaliseerd gebied.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.
Beste Gene,
Bedankt voor je antwoord en ik begrijp wel wat je bedoeld, maar wat ik mij afvroeg is dat op de update 6.0 de mogelijkheid bestaat om coördinaten in te voeren, dat kon bij de vorige versies niet. Als ik geen bestemming invoer kan ik toch zien waar ik mij bevind door middel van de coördinaten.
Als ik bv met Google earth een positie bepaal met de punaise en de coördinaten invoer in de pioneer zou hij mij daar zo naar toe brengen, zonder plaats enof adres in te voeren.
Vandaar mijn vraag, kijkt hij naar de coördinaten en niet naar een kaart met kalbreren.
Gr.
Ruud Postma
Pioneer ANH-9PR + Pioneer 100 watt subwoofer

Zorgen moet je doen, niet maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

De kortste weg tussen 2 punten is een rechte lijn. Althans zo hoort het te zijn. Bij navigatiesystemen is de kortste weg tussen 2 punten de "rechte lijn" over de gedigitaliseerde wegen. Verlaat je het gedigitaliseerde gebied dan wordt alleen met een pijl (rechte weg) aangegeven waar jij naar toe moet.
Het ingeven van coordinaten is ingebouwd omdat er behoefte bestond om dit naast de mogelijkheid van een adres invoer te hebben. STel je staat in the middel of nowhere op een snelweg. Hoe maak jij duidelijk waar je bent ingeval van autopech, zeg je dan nou .... ongeveer 250 km van de bewoonde wereld op de snelweg of is het dan gemakkelijker om exact je positie mbv coordinaten op te geven. Denk aan hoe het in de zeescheepsvaart gebeurt daar kun je in feite niet door een gebouw heenvaren (hetgeen bij landnavigatie dus NIET MAG als een van de rekenvoorwaarden) en is de software daarop aangepast (los van het feit dat er vaarroutes zijn ingeprogrammeerd) kun je dus gewoon een rechte lijn trekken.
Bij het calibreren (maar ook daarna) wordt gerekend met:
a: de kaartgegevens
b: de coordinaten
c: de gps gegevens
c: (nog een aantal dingen)


Met andere woorden er wordt naar beiden gekeken (en dus met beiden gerekend) en dit wordt nou in landnavigatiesystemen mapmatching genoemd.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Ik ben pas net weer online, vanmiddag tegen vijf uur viel de spanning weg omdat er een laagspanningskabel in de weg uitgefikt was. Dat is inmiddels weer gerepareerd, toch een klusje van alles bij elkaar een dikke 5 uur.... :oops:

Even een aanvulling op Gene's reactie.
Als je die coordinaat invult en je gaat vervolgens navigeren terwijl dat punt niet op de kaart-CD staat zal de navigatie niet (goed) lukken. Als je mazzel hebt en het ingegeven punt staat dicht bij een punt dat wel op je kaart staat, zal het redelijk wel lukken.
Maar heb je een kaart-CD van Spanje in je systeem, en die coordinaat ligt in NL, ergens in de binnenlanden en niet in de buurt van een weg die misschien wel op de CD staat (en hoofdweg van de MRE’s op de kaart) dan zal de navigatie NIET gaan lukken.
Probeer het maar uit...

Jaren geleden overkwam mij dat met de D-CD in mijn MS5000. Daar staan ook de MRE's op, en dus kun je re mee navigeren in ons land, zolang je op de hoofdwegen blijft.
In Oostenrijk had ik m'n huisadres ingegeven, die staat in het adresboek, uiteraard :wink:
Vanuit Innsbruck kon ik gewoon over de hoofdwegen naar Duitsland, vervolgens uiteraard netjes door D naar NL gereden en daarna ging het verder richting mijn woonplaats.
Maar daar ging het fout, op een bepaald moment had ik alleen nog maar de pijl die aangaf in welke richting ik moest rijden, mijn huis ligt een kleine kilometer van de snelweg af. Uiteraard niet bij een afrit, en dus probeerde het systeem me verder over de snelweg te voeren, maar zo langzamerhand weet ik wel waar ik er af moet :idea: En vandaar staan er uiteraard geen wegen op de CD, dat zijn immers alleen hoofdwegen op een D-CD.

Oftewel, ook met coordinaten (mijn huisadres in het adresboek :!: ) kom je er niet als je een CD van een ander land in je systeem stopt.
Als die coordinaat veel verder van de snel/hoofdweg afligt dan die krappe kilometer in mijn geval, loopt het helemaal mis. Daar is al vaak over geschreven op dit forum.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
R.S.Postma
Rode kaart waarschuwing
Berichten: 183
Lid geworden op: 04 nov 2006 16:37

Bericht door R.S.Postma »

Beste JW,

Uw antwoord begrijp ik wel, maar nu toch de kernvraag, kan je kalibreren met behulp van de coördinaten. Ik heb cd 3 in de pioneer gedaan en gaf diezelfde coördinaten aan als met cd 2 bij mij thuis, dus wat dat betreft maakt dat niet uit.
Waarom ik hierop doorga is het feit dat ik probeer te doorgronden, hoe het mogelijk is, dat je met cd 1 op verschillende plekken (zie laatste bericht sauna) in Nederland kunt kalibreren met cd 1, waar Nederland immers niet op staat.
Waar ik ook wel nieuwsgierig naar ben is, of andere mensen die de ANH-9PR hebben en die de nieuwe update 6.0 hebben, hoe die het geinstalleerd hebben, dus elke reactie is welkom.

Gr,
Ruud Postma
Pioneer ANH-9PR + Pioneer 100 watt subwoofer

Zorgen moet je doen, niet maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Ik denk dat jouw vraag al in diverse verhandelingen uitvoerig beantwoord is. We zullen eens kijken of hier een compilatie van te maken is.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
R.S.Postma
Rode kaart waarschuwing
Berichten: 183
Lid geworden op: 04 nov 2006 16:37

Bericht door R.S.Postma »

Gene schreef:Ik denk dat jouw vraag al in diverse verhandelingen uitvoerig beantwoord is. We zullen eens kijken of hier een compilatie van te maken is.
Heeft dat dan specifiek betrekking op de pioneer ANH9PR ?
Pioneer ANH-9PR + Pioneer 100 watt subwoofer

Zorgen moet je doen, niet maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Onder andere ja....
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
R.S.Postma
Rode kaart waarschuwing
Berichten: 183
Lid geworden op: 04 nov 2006 16:37

Bericht door R.S.Postma »

Gene schreef:Onder andere ja....
Daar ben ik dan zeer benieuwd naar, want over de versie 6.0 is toch naar mijn idee niet zoveel over geschreven, maar ik ben bang dat jullie mij niet goed begrijpen( en daar bedoel ik niets negatiefs mee), deze versie met 4 cd's is bij deze pioneer nog niet eerder voorgekomen. Toen hij uitkwam zat er maar 1 cd bij, dus toe speelde het nog niet welke cd je er moest instoppen om te kalibreren. De versie 3.0 die bestond uit 2 cd's, kwam de kalibratie niet aan de orde bij het updaten.
Pioneer ANH-9PR + Pioneer 100 watt subwoofer

Zorgen moet je doen, niet maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Jouw probleem is ons genoegzaam bekend..... Dus wacht svp even af....
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
R.S.Postma
Rode kaart waarschuwing
Berichten: 183
Lid geworden op: 04 nov 2006 16:37

Bericht door R.S.Postma »

Nogmaals met pioneer gebeld en eindelijk iemand aan de lijn gehad met kennis van zaken.
Vraag voorgesteld hoe men kan kalibreren met cd 1 waar geen kaart opstaat van Nederland.

Zijn antwoord luidde letterlijk: Op elke cd (van de 4 dus) kan je in welk land dan ook ( van de 25 dus) een beperkte kalibratie uitvoeren, maar pioneer raad aan om de installatie vd nieuwe software en kalibratie in welk land dan ook (de 25 dus) CD 1 te gebruiken. Op elke cd is software geinstalleerd om de kalibratie uit te voeren. Alleen bij de hele oude toestellen die versie 2.0 nog gebruiken kan het zijn,dat men de cd van het land waar men zich bevind,moet gebruiken.

Dit was zijn antwoord en zoals de rijdende rechter altijd zegt na zijn uitspraak "daar zult u het mee moeten doen" :D

Gr.
Ruud Postma

P.S. Het aller 1e bericht van John in Spanje had als antwoord moeten zijn cd 1 eerst tot na de kalibratie en dan cd 3.
Pioneer ANH-9PR + Pioneer 100 watt subwoofer

Zorgen moet je doen, niet maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Er blijven toch spraakverwarringen bestaan als ik het zo lees. En dus kan er nog niet gesproken worden van een eenduidige uitspraak waarmee we het moeten doen :idea:

Feit is en blijft dat op de flyer van de CN-CD60 staat dat in ons land CD2 gebruikt kan worden voor de update. Wat jouw zegsman ook vertelt, dit is het enige feit dat zwart-op-wit staat.
En dat is ook logisch.

Op alle 4 CD's staat de nieuwe besturings-SW, daarmee kun je elk van die 4 CD's gebruiken om de SW-update door te voeren.
Bij de Becker 9.0 versie is dat precies zo, wellicht heb je intussen meegkregen dat je ook deze CD's kunt gebruiken in deze Pioneer. Enige voordeel van de Pioneer CD is dat hiermee de eventueel aangesloten wisselaar gewoon bediend kan worden. Dat zou met de Becker CD's een probleem kunnen zijn, dat is niet precies bekend.
En wellicht is je ook bekend dat je bij Becker losse CD's kunt kopen, bij voorbeeld alleen CD2. Dus....

Na de SW update met één van de 4 CD's moet er een nákalibratie worden uitgevoerd. Dat kán gedaan worden met een CD die niet het land bevat waarin je je bevindt.
Daarmee krijg je een snelle check of alles goed werkt, maar het is geen normale kalibratie die moet leiden (niet lijden dus) tot een perfecte navigatie.

Over het onderwerp Kalibratie is een T&T in de maak, Gerritje en ik zijn die aan het schrijven. Daarin worden alle aspekten van dit fenomeen behandeld, incl. de verschillen die er zijn bij onderscheidelijke systemen.
Daarin komt ook de nákalibratie aan de orde zoals de Beckers en z'n klonen, waaronder de Pioneer die praktiseren.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Inmiddels is die T&T Kalibreren, hoe werkt dat nou? geschreven en geplaatst door de beheerder van dit forum.

Nog een aanvulling op m'n opmerking:
"Bij de Becker 9.0 versie is dat precies zo, wellicht heb je intussen meegekregen dat je ook deze CD's kunt gebruiken in deze Pioneer. Enige voordeel van de Pioneer CD is dat hiermee de eventueel aangesloten wisselaar gewoon bediend kan worden. Dat zou met de Becker CD's een probleem kunnen zijn, dat is niet precies bekend."
Eerder dacht ik dat de Pioneer versie 6.0 en jongere DB heeft dan de Becker 9.0. Dat blijkt niet zo te zijn, ze is ouder :oops:

En daarmee is m'n advies eigenlijk: koop gewoon de Becker 9.0 en gebruik die in de Pioneer 9. Die CD's zijn, eventueel ook los te koop bij Navteq in de shop, zie Becker 9.0.
Wellicht is de versie 10.0 van Becker binnen niet te lange tijd beschikbaar, dan ben je helemaal up-to-date. Ik ga er daarbij vooralsnog van uit dat ook díe versie op de Pioneer 9 draait. Misschien met de beperking als eerder aangegeven dat een eventueel aangesloten wisselaar niet werkt. Maar dat weet ik niet....

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
R.S.Postma
Rode kaart waarschuwing
Berichten: 183
Lid geworden op: 04 nov 2006 16:37

Bericht door R.S.Postma »

Beste JW,


Maakt het nog iets uit dat deze versie CNCD 6.0 van Teleatlas is ? Dat het dus niet botst met elkaar?
Pioneer ANH-9PR + Pioneer 100 watt subwoofer

Zorgen moet je doen, niet maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

R.S.Postma schreef:Beste JW,
Maakt het nog iets uit dat deze versie CNCD 6.0 van Teleatlas is ? Dat het dus niet botst met elkaar?
In het geheel niet, geen enkel probleem.
Als je de Becker 9.0 gaat gebruiken in de Pioneer wordt de besturings-SW opnieuw geladen. Vervolgens kun je de kaarten gaan gebruiken.
Ook Becker is tussendoor een keer op de TA geweest, dat was bij versie 7.0. Dat heeft maar één versie geduurd, bij de 8.0 was men weer terug bij Navteq.

Groet,
JW

PS Ik kreeg een berichtje dat men bij de Pioneer Helpdesk ten tijde van het uitbrengen van de update totaal niet wist dat het om 4 CD's ging.
Men gaf op de helpdesk nog steeds de OUDE instructie door dat je CD1 moest gebruiken voor updaten/kalibreren want voorheen stond Nederland daar op. (vraag aan Postma: klopt dat?)
Pas onlangs is men daar achter gekomen......
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
R.S.Postma
Rode kaart waarschuwing
Berichten: 183
Lid geworden op: 04 nov 2006 16:37

Bericht door R.S.Postma »

Ik zit met verbazing dit bericht te lezen.
Ik kan mij dat bijna niet voorstellen, mede door het feit, dat ik gisteren nog gebeld heb naar pioneer( zie bericht hierboven) en mij deze uitleg gaf. Ook het feit dat ik, voordat de definitieve versie uitkwam, de 2 cd's (de Béta) opgestuurd kreeg met de mededeling dat de definitieve versie op 4 cd's kwamen.
Jw van wie komt dat bericht ? uit een betrouwbare bron ?
Gr.
Pioneer ANH-9PR + Pioneer 100 watt subwoofer

Zorgen moet je doen, niet maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Binnen organisaties is niet iedereen evengoed geïnformeerd, dat weten we zo langzamerhand wel. En dat geldt niet alleen voor Pioneer, op dit forum zijn daar vele voorbeelden van te vinden.
Dát zou kunnen verklaren waarom de figuur die jou de twee beta's gaf dat wel wist, maar een HelpDesk medewerker niet.

Maar even terug naar m'n vraag: klopt het dat bij de vorige versie met 2 CD's NL op CD1 stond?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
R.S.Postma
Rode kaart waarschuwing
Berichten: 183
Lid geworden op: 04 nov 2006 16:37

Bericht door R.S.Postma »

ik heb net een scan gemaakt van de cd's moet het alleen nog even uitvogelen hoe ik het op het forum krijg,
wordt vervolgd of gaarne tip hoe te doen :D

Ik heb een scan gemaakt in word, maar ik zie nog geen kans om het op de site te zetten. Hoe moet dat :?: :?:
Pioneer ANH-9PR + Pioneer 100 watt subwoofer

Zorgen moet je doen, niet maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

Dat kan via de attachment knop.

Als je op Reply drukt, staat er onderaan het venster (bij internet explorer tenminste) de tekst 'Add an Attachmnet'
Bij andere internet browsers, komt er aan de linkerzijde een klein venstertje, met daarin de keuze Attachment
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

@ Postma,
Je kunt attachments plaatsen in de formats, dus met extensie gif, jpeg, jpg, png, tga, tif. Een .doc gaat daarmee niet, dus geen Word documenten.

Begrijp ik uit je vorige posting dat je de CD zelf even gescand hebt, dus daar een plaatje van hebt? Die kun je dan toch gewoon als .jpg opslaan?
En met het programma PIXresizer kun je 'm zonodig verkleinen. Hier te vinden: http://bluefive.pair.com/pixresizer.htm . Ik gebruik dat programma vaak, het werkt heel snel en effectief.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
R.S.Postma
Rode kaart waarschuwing
Berichten: 183
Lid geworden op: 04 nov 2006 16:37

cd's

Bericht door R.S.Postma »

zie bijlage wel erg groot, maar daardoor ook erg duidelijk :D
Zoals je ziet staat op cd 1 installatie disk en op cd 2 Ned.( zo gekregen van pioneer)

Gr.Ruud Postma
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Pioneer ANH-9PR + Pioneer 100 watt subwoofer

Zorgen moet je doen, niet maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Da's duidelijk. Dit is de indeling van versie 6, verdeeld over CD1 en 2 van in totaal 4 CD's.

Maar heb je ook die plaatjes van de vorige versie, die uit 2 CD's bestond. Want daaraan refereerde dat verhaaltje dat ik "uit doorgaans welingelichte bron" kreeg. Dus dat tóen op CD1 ook NL stond, en dat je daarom CD1 moest gebruiken voor de update en de nakalibratie.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
R.S.Postma
Rode kaart waarschuwing
Berichten: 183
Lid geworden op: 04 nov 2006 16:37

Bericht door R.S.Postma »

JW schreef:Da's duidelijk. Dit is de indeling van versie 6, verdeeld over CD1 en 2 van in totaal 4 CD's.

Maar heb je ook die plaatjes van de vorige versie, die uit 2 CD's bestond. Want daaraan refereerde dat verhaaltje dat ik "uit doorgaans welingelichte bron" kreeg. Dus dat tóen op CD1 ook NL stond, en dat je daarom CD1 moest gebruiken voor de update en de nakalibratie.

Groet,
JW
Je bedoeld versie 3.0 uit 2003? die bestond uit 2 cd's en daar stond Nederland inderdaad op cd 1, maar ik heb daar geen plaatje van deze cd's zijn bij iemand anders.

En de overgang van versie 2.0 naar 3.0 hoefde geen kalibratie te worden uitgevoerd.
Pioneer ANH-9PR + Pioneer 100 watt subwoofer

Zorgen moet je doen, niet maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

R.S.Postma schreef: Je bedoeld versie 3.0 uit 2003? die bestond uit 2 cd's en daar stond Nederland inderdaad op cd 1, maar ik heb daar geen plaatje van deze cd's zijn bij iemand anders.

En de overgang van versie 2.0 naar 3.0 hoefde geen kalibratie te worden uitgevoerd.
Daarmee krijgt het door mij aangehaalde verhaal wel een "plausibiliteits-karakter".
Ik kan het uiteraard niet bewijzen, ik heb het niet zwart-op-wit van de zijde van Pioneer. Maar in de context van wat er inmiddels geschreven is....
Hoe kijk jij daar tegenaan?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Kalibreren
    door Harryt » 24 okt 2018 13:35 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 617
  • Pioneer avic-x1
    door Caddyman » 21 jun 2017 15:10 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 790
  • Alpine vs Pioneer
    door MHooikaas » 01 jun 2015 21:29 » in Toestellen overzicht
    Reacties: 0
    Weergaves: 608
  • Pioneer Software
    door robsel » 29 jan 2015 11:57 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 1125
  • Pioneer Avic F700bt EU
    door PC-Gamer » 22 feb 2018 19:29 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 881
  • Pioneer Avic-F950BT
    door Abeltje » 02 jan 2018 22:59 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 753
  • Pioneer avic f80DAB
    door Verwijderde gebruiker 109044 » 07 okt 2017 13:47 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 524

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”