Help!!! Kom niet meer uit de achteruit...

pwvandeursen
Normal Member
Normal Member
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 jul 2004 20:26

Help!!! Kom niet meer uit de achteruit...

Bericht door pwvandeursen »

Ik heb van de week mijn nieuwe rm8204 geïnstalleerd, en was in het gewone menu bezig met de instellingen. Daar waar je kon kiezen voor multimedia, of RV camera, heb ik om te proberen de RV camera aangevinkt. Vervolgens sprong het systeem gelijk in de vga modus, en sindsdien kan ik niets meer.

Even vermelden:

De achteruit is helaas nog niet aangesloten :oops: :oops: :oops: , maar heb wel provisorisch vandaag een kabel getrokken en aangesloten op de A2 (wit/geel kabel), echter ook dat hielp niet.

Wat moet ik doen? Op dit moment kan ik niet meer terug in het systeem komen (uit de VGA modus) en het systeem reageert ook niet op de AB....

PAtrick
VW passat 2004 met: PC5700 + MM5600 + jvc dv6202 + mi2100+ supercode europe + flitspalen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik zou de RM8204 of de MM box eerst even afkoppelen.
Als je daarna de unit weer inschakelt komt de disclaimer weer te voorschijn en mocht ie dan weer op zwart gaan dan schakelt deze als ik het goed heb na enige tijd vanzelf weer terug.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pwvandeursen
Normal Member
Normal Member
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 jul 2004 20:26

Bericht door pwvandeursen »

de MM heb ik niet, maar zal eerst eens proberen de RM af te koppelen. Beeld springt overigens niet op zwart maar op het disclamer beeld (VGA kwaliteit) en het systeem reageert daarna niet meer.

Patrick
VW passat 2004 met: PC5700 + MM5600 + jvc dv6202 + mi2100+ supercode europe + flitspalen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pwvandeursen
Normal Member
Normal Member
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 jul 2004 20:26

Bericht door pwvandeursen »

nou RM los gekoppeld en alleen de navigatie aan de MM5600, echter helaas blijft het systeem nog steeds hangen. Heb zelfs geprobeerd de SW cd er in te doen om het hele systeem opnieuw te installered, echter dat werkte ook niet... :shock: :shock:

Wat nu?
Patrick
VW passat 2004 met: PC5700 + MM5600 + jvc dv6202 + mi2100+ supercode europe + flitspalen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Probeer eens een oudere versie sw cd, die moet, als het goed is wel updaten (downgraden) daarna weer de nieuwste cd sw erin zetten.

Lukt het ook niet met de ab weer beeld te krijgen ?
(press any key)
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Dan rest je weinig anders dan gedurende langere tijd de unit geheel spanningsvrij te maken.
Kennelijk werkt de lezer nog wel want anders had je de CD's er ook niet uit en in gekregen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pwvandeursen
Normal Member
Normal Member
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 jul 2004 20:26

Bericht door pwvandeursen »

Ik krijg wel beeld gelijk (het begin beeld met de waarschuwing, maar dan wel in een slechte kwaliteit) maar de ab reageerd net. net nieuwe battery in gedaan, en hiervoor deed hij het wel goed.

De nieuwe SW cd erin en eruit gaat prima, maar het systeem zet geen stap verder.....

Het lijkt erop dat mijn voorganger een rv camera aangesloten had. Ik heb vervolgens in het menu ook de rv aangevinkt, en nu sprong het systeem gelijk in de rv modus (achteruit signaal niet aangesloten...) hier komt hij vervolgens niet meer uit.

Echter, ik heb het achteruit signaal wel even aangesloten, maar helaas hielp dat nu ook niet......

Als ik echt pech heb zal ik naar een service center moeten, welke kan ik proberen in de buurt van Utrecht?
VW passat 2004 met: PC5700 + MM5600 + jvc dv6202 + mi2100+ supercode europe + flitspalen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hoe het precies bij de RM zit weet ik niet, maar wellicht is er een analogie met de MS systemen. Daarbij kun je het achteruitsignaal alleen uitzetten als er op dat moment ook werkelijk een spanning op staat, dan kun je van ACT-LOW naar HIGH. Is zoiets wellicht ook mogelijk bij de RM?

Voorts herinner ik me nog van een navigatiemeeting in de Meern, een paar jaar geleden, dat iemand ook z'n beeld op zwart had en daar niet meer uitkwam. Toen was de oorzaak dat er op twee plaatsen een achteruitsignaal aangesloten was, waardoor dat mis ging. Na het loskoppelen van één daarvan, ik dacht op de interface of op de MI-box (dat weet ik niet meer) kon hij het weer uitzetten en was het probleem opgelost.

Is iets dergelijks denkbaar op jouw combinatie?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Hoe het precies bij de RM zit weet ik niet, maar wellicht is er een analogie met de MS systemen.
Ik meende te hebben begrepen dat hij gewoon een MS5400 met MM5600 scherm heeft. En de eerder aangesloten RM8204 is nu volledig afgekoppeld.
Het wonderlijke aan deze hele zaak is dat het beeld op VGA modus lijkt te beginnen en dat zou kunnen betekenen dat hij van meet af aan probeert een videobeeld weer te geven AV of RV, dat maakt hier kennelijk niet uit.
Hij is daar naar overgeschakeld en komt er niet meer uit.
Wat ook een wonderlijke zaak lijkt is het feit dat zodra de RV modus werd aangevinkt, het beeld in RV modus is gesprongen. Dat kan m.i. uitsluitend door of een aanwezige 12 volt op het achteruitsignaal, of doordat er bij de ACT-HIGH in het diagnosemenu al een 1 stond bij het achteruitsignaal.
Aangezien de 12 volt er niet is lijkt laatstgenoemde reden waarschijnlijk.

Maar probeer eens een AB van een ander te lenen, je weet nooit.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Als ik alles nog eens goed doorlees denk ik dat je gelijk hebt :idea:

Er even van uitgaand dat het inderdaad alleen een PC 5400 is met een scherm, zou het kunnen zitten in een ACT-HIGH van een accessoire. Normaliter merk je daar niks van, maar nu een RV aangevinkt is zou dat wel kunnen spelen.
Dat alles is te vinden in het diag-menu, code 6330. Het was daaraan dat ik dacht toen ik mijn vorige posting schreef, en de opmerking maakte dat je die alleen van HIGH naar LOW kunt krijgen als er spanning staat op de betreffende aansluiting.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

OK, nu alleen nog even brainstormen over een oplossing voor de patient of gaan we euthanaseren?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Alleen de spanning (permanent en geschakeld), massa, en monitor aansluiten, dan kijken wat er gebeurt.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Gerritje schreef:OK, nu alleen nog even brainstormen over een oplossing voor de patient of gaan we euthanaseren?
Daar had wel even een :oops: achter gemogen :idea: :wink:

Mijn idee is vooralsnog dat er via het diagmenu nog wat te bekijken en wellicht te regelen valt bij die Accessoire aansluiting in de I/O settings. Laat PWvD daar eerst kijken en melden wat hij daar ziet staan. Het zou kunnen dat er ergens iets op LOW staat, dus dat het systeem dan denkt dat iets aangesloten en geactiveerd is terwijl het op High moet staan. Dat betekent immers dat er een 12V op dat punt moet staan waardoor het omschakelt.
Mee eens?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Mijn idee is vooralsnog dat er via het diagmenu nog wat te bekijken en wellicht te regelen valt bij die Accessoire aansluiting in de I/O settings.
Nee niet mee eens.
Ik begrijp tenminste uit zijn verhaal dat hij niet verder komt dan de disclaimer in slechte videokwaliteit.
Daarna werkt er niets meer, dus ook z'n mogelijkheden om iets te wijzigen zijn verdwenen.
Ik krijg wel beeld gelijk (het begin beeld met de waarschuwing, maar dan wel in een slechte kwaliteit) maar de ab reageerd net. net nieuwe battery in gedaan, en hiervoor deed hij het wel goed.
Als hij nou maar eerst de disclaimer zou kunnen bevestigen, maar dat is al niet mogelijk.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Gene schreef:Alleen de spanning (permanent en geschakeld), massa, en monitor aansluiten, dan kijken wat er gebeurt.
Prima tip.
En doe dat nadat de computer een uurtje of wat geheel van spanning geweest is. Gerritje schreef dat ook al...

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Gerritje schreef:
Mijn idee is vooralsnog dat er via het diagmenu nog wat te bekijken en wellicht te regelen valt bij die Accessoire aansluiting in de I/O settings.
Nee niet mee eens.
Ik begrijp tenminste uit zijn verhaal dat hij niet verder komt dan de disclaimer in slechte videokwaliteit.
Daarna werkt er niets meer, dus ook z'n mogelijkheden om iets te wijzigen zijn verdwenen.
Ik krijg wel beeld gelijk (het begin beeld met de waarschuwing, maar dan wel in een slechte kwaliteit) maar de ab reageerd net. net nieuwe battery in gedaan, en hiervoor deed hij het wel goed.
Als hij nou maar eerst de disclaimer zou kunnen bevestigen, maar dat is al niet mogelijk.
Je hebt gelijk :oops:
Dan is, vooralsnog, de enige remedie als al door jou en Gene aangegeven: Helemaal van spanning, en in de basis-setup opnieuw beginnen.
Als dat niet helpt zal er wel geflasht moeten worden, vrees ik.
Dus dan geen euthanasie, maar wel even naar de dokter.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pwvandeursen
Normal Member
Normal Member
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 jul 2004 20:26

Bericht door pwvandeursen »

jetje, een hoop ideeen..... Mijn internet lag er even uit dus, ik zat even zonder.

Kleine verduidelijking:

Na aanzetten van het systeem springt hij gelijk op het disclamer beeld in VGA, dus lijkt erop alsof hij gelijk naar het RV signaal sprint.

12v staat niet aangesloten, dus het lijkt er inderdaad op dat hij niet op acthigh staat aangesloten maar op act low.

Wat ik alleen niet begrijp is dat door er 12v op aan te sluiten hij niet terug springt..

Ik zal eerst maar eens proberen alles af te koppelen, en het systeem spanningsloos te laten. vervolgens alleen 12v, contact en massa. Vervolgens (als hij het dan nog niet doet) de 12v op de RV, als dat niet werkt....flashen.... :cry:

Patrick
VW passat 2004 met: PC5700 + MM5600 + jvc dv6202 + mi2100+ supercode europe + flitspalen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Patrick, succes met je pogingen maar probeer niet ongeduldig te zijn en trek even alle stekkers uit je navi en laat het desnoods een hele dag zo. Dit soort pogingen willen nog wel eens stranden op het ongeduld van de eigenaar.
Bij de één helpt het verwijderen van de zekering, de ander heeft 12 uur zonder spanning nodig. Waarom :?: :idea:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pwvandeursen
Normal Member
Normal Member
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 jul 2004 20:26

Bericht door pwvandeursen »

Ok,

Geduld is nl een schone zaak.

Laat wel weten hoe het gegaan is
VW passat 2004 met: PC5700 + MM5600 + jvc dv6202 + mi2100+ supercode europe + flitspalen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Inderdaad, geduld is een schone zaak. En da's best lastig :idea:
12v staat niet aangesloten, dus het lijkt er inderdaad op dat hij niet op acthigh staat aangesloten maar op act low.
Wat ik alleen niet begrijp is dat door er 12v op aan te sluiten hij niet terug springt..
Da's een kip-en-ei verhaal.
Je moet dat zelf bewerkstelligen in het daartoe aanwezige menupunt. Maar daar kun je nou juist niet inkomen :oops:
Als het dus niet lukt met de "geduld-methode" zul je 'm wel moeten laten flashen. Dan is Menho-ESM in Mijdrecht vermoedelijk de dichtsbijzijnde, anders EBK in Zeewolde.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pwvandeursen
Normal Member
Normal Member
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 jul 2004 20:26

Bericht door pwvandeursen »

heb net Menho even gesproken om te vragen of ik daar eventueel langs kon komen en wat het flashen zou kosten. Kosten zouden 69 euro zijn, maar hij zij dat ik ook even moest proberen om het RV signaal aan de massa aan te sluiten, omdat hij dacht dat hij op act_high stond... (ik dacht alleen dat act_high 12v was, maar dat is dus de massa....) Welk het ook is, ik zal beide proberen, massa en 12v

Patrick
VW passat 2004 met: PC5700 + MM5600 + jvc dv6202 + mi2100+ supercode europe + flitspalen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pwvandeursen
Normal Member
Normal Member
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 jul 2004 20:26

Bericht door pwvandeursen »

Succes!!!!

Ik wilde de RV aan de massa aansluiten (bedankt Menho!), toen er een paar vonkjes ontstonden..... Dat had ik niet verwacht. multi meter erbij en ja hoor, 12v op de rv aansluiting :shock: . totaal niet verwacht, want dat had ik nooit aangesloten, er zat ergens een verkeerde aansluiting. Uiteindelijk opgelost, alles aangesloten, en voila, systeem was weer toegankelijk!

Dus probleem opgelost!

Bedankt allemaal voor jullie hulp!!! ik heb weer een volledig functioneerend systeem

Patrick
VW passat 2004 met: PC5700 + MM5600 + jvc dv6202 + mi2100+ supercode europe + flitspalen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Da's mooi, een dikke FELI dus :D

Maarreh, waar kwam nou die 12V spanning vandaan op dat punt, kon je dat achterhalen?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pwvandeursen
Normal Member
Normal Member
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 jul 2004 20:26

Bericht door pwvandeursen »

zover ben ik nog niet. Binnenkort gaat de hele electriek er weer uit om alles goed en duidelijk aan te sluiten. Het is inmiddels nl een kleine bende aan het worden onder mijn dashboard.....Wil eigenlijk alles aan aanleggen in de achterbak. Heb dan ook tijd om het uit te zoeken. Als ik het vind laat ik het weten.

PAtrick
VW passat 2004 met: PC5700 + MM5600 + jvc dv6202 + mi2100+ supercode europe + flitspalen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik heb alles nog eens nagelezen maar ik kom er niet uit. RV betekent normaliter Rear View, voor een camera.
Hoe kan Menho nu adviseren om de RV aan massa te leggen. Je hebt niet eens een cameraatje dus ook ggen kabel neem ik aan. En dan nog, de RV zou een videokabel zijn en daar staat geen spanning op of je moet het heel bont maken.
Ik denk dat Menho bedoelde dat je punt A2 aan massa moest leggen. En dat is het punt van de achteruitrijsignalering. Noem jij dat punt de RV-aansluiting?
En nu heb jij als ik het goed lees de draad die daar naar toe gaat even aan massa gelegd. Ja als deze goed is aangesloten en de auto staat in z'n achteruit met contact aan, dan staat daar 12 volt op. Anders niet, tenzij er een fantasierijk persoon is bezig geweest.
Er is denk ik dan enige verwarring mbt de diverse benamingen en wellicht ergens een verkeerde aansluiting
Zit ik in de goede richting?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • DNX7150DAB start niet meer op
    door nilsdewilde » 18 mei 2016 23:38 » in Kenwood
    Reacties: 4
    Weergaves: 2511
  • Geen kaarten meer na nieuwsbrief tip
    door JuliavanRob » 15 jul 2016 16:22 » in Garmin
    Reacties: 7
    Weergaves: 838
  • tomtom xxl werkt niet meer
    door sdr » 02 sep 2017 23:13 » in TomTom
    Reacties: 7
    Weergaves: 905
  • geen MapShare updates meer?
    door cortrans » 01 mei 2022 11:45 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 324
  • help ! geen sateliet meer op swiss naigatie
    door willem53 » 08 mar 2016 19:16 » in Overige merken -- VASTE INBOUW --
    Reacties: 1
    Weergaves: 457
  • de MFD1 herkent geen CD meer in het menu
    door Edwinvanz » 08 jan 2021 09:04 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 306
  • dnx4230dab laad kaart niet meer
    door Trykan » 21 aug 2016 18:16 » in Kenwood
    Reacties: 0
    Weergaves: 448

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”