Help!!! Kom niet meer uit de achteruit...
-
- Normal Member
Help!!! Kom niet meer uit de achteruit...
Ik heb van de week mijn nieuwe rm8204 geïnstalleerd, en was in het gewone menu bezig met de instellingen. Daar waar je kon kiezen voor multimedia, of RV camera, heb ik om te proberen de RV camera aangevinkt. Vervolgens sprong het systeem gelijk in de vga modus, en sindsdien kan ik niets meer.
Even vermelden:
De achteruit is helaas nog niet aangesloten , maar heb wel provisorisch vandaag een kabel getrokken en aangesloten op de A2 (wit/geel kabel), echter ook dat hielp niet.
Wat moet ik doen? Op dit moment kan ik niet meer terug in het systeem komen (uit de VGA modus) en het systeem reageert ook niet op de AB....
PAtrick
Even vermelden:
De achteruit is helaas nog niet aangesloten , maar heb wel provisorisch vandaag een kabel getrokken en aangesloten op de A2 (wit/geel kabel), echter ook dat hielp niet.
Wat moet ik doen? Op dit moment kan ik niet meer terug in het systeem komen (uit de VGA modus) en het systeem reageert ook niet op de AB....
PAtrick
VW passat 2004 met: PC5700 + MM5600 + jvc dv6202 + mi2100+ supercode europe + flitspalen
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Ik zou de RM8204 of de MM box eerst even afkoppelen.
Als je daarna de unit weer inschakelt komt de disclaimer weer te voorschijn en mocht ie dan weer op zwart gaan dan schakelt deze als ik het goed heb na enige tijd vanzelf weer terug.
Als je daarna de unit weer inschakelt komt de disclaimer weer te voorschijn en mocht ie dan weer op zwart gaan dan schakelt deze als ik het goed heb na enige tijd vanzelf weer terug.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- Normal Member
de MM heb ik niet, maar zal eerst eens proberen de RM af te koppelen. Beeld springt overigens niet op zwart maar op het disclamer beeld (VGA kwaliteit) en het systeem reageert daarna niet meer.
Patrick
Patrick
VW passat 2004 met: PC5700 + MM5600 + jvc dv6202 + mi2100+ supercode europe + flitspalen
Hide post links |
-
- Normal Member
nou RM los gekoppeld en alleen de navigatie aan de MM5600, echter helaas blijft het systeem nog steeds hangen. Heb zelfs geprobeerd de SW cd er in te doen om het hele systeem opnieuw te installered, echter dat werkte ook niet...
Wat nu?
Patrick
Wat nu?
Patrick
Hide post links |
-
- Moderator
Probeer eens een oudere versie sw cd, die moet, als het goed is wel updaten (downgraden) daarna weer de nieuwste cd sw erin zetten.
Lukt het ook niet met de ab weer beeld te krijgen ?
(press any key)
Lukt het ook niet met de ab weer beeld te krijgen ?
(press any key)
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.
Hide post links |
-
- Senior Member
Dan rest je weinig anders dan gedurende langere tijd de unit geheel spanningsvrij te maken.
Kennelijk werkt de lezer nog wel want anders had je de CD's er ook niet uit en in gekregen.
Kennelijk werkt de lezer nog wel want anders had je de CD's er ook niet uit en in gekregen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- Normal Member
Ik krijg wel beeld gelijk (het begin beeld met de waarschuwing, maar dan wel in een slechte kwaliteit) maar de ab reageerd net. net nieuwe battery in gedaan, en hiervoor deed hij het wel goed.
De nieuwe SW cd erin en eruit gaat prima, maar het systeem zet geen stap verder.....
Het lijkt erop dat mijn voorganger een rv camera aangesloten had. Ik heb vervolgens in het menu ook de rv aangevinkt, en nu sprong het systeem gelijk in de rv modus (achteruit signaal niet aangesloten...) hier komt hij vervolgens niet meer uit.
Echter, ik heb het achteruit signaal wel even aangesloten, maar helaas hielp dat nu ook niet......
Als ik echt pech heb zal ik naar een service center moeten, welke kan ik proberen in de buurt van Utrecht?
De nieuwe SW cd erin en eruit gaat prima, maar het systeem zet geen stap verder.....
Het lijkt erop dat mijn voorganger een rv camera aangesloten had. Ik heb vervolgens in het menu ook de rv aangevinkt, en nu sprong het systeem gelijk in de rv modus (achteruit signaal niet aangesloten...) hier komt hij vervolgens niet meer uit.
Echter, ik heb het achteruit signaal wel even aangesloten, maar helaas hielp dat nu ook niet......
Als ik echt pech heb zal ik naar een service center moeten, welke kan ik proberen in de buurt van Utrecht?
Hide post links |
-
- Senior Member
Hoe het precies bij de RM zit weet ik niet, maar wellicht is er een analogie met de MS systemen. Daarbij kun je het achteruitsignaal alleen uitzetten als er op dat moment ook werkelijk een spanning op staat, dan kun je van ACT-LOW naar HIGH. Is zoiets wellicht ook mogelijk bij de RM?
Voorts herinner ik me nog van een navigatiemeeting in de Meern, een paar jaar geleden, dat iemand ook z'n beeld op zwart had en daar niet meer uitkwam. Toen was de oorzaak dat er op twee plaatsen een achteruitsignaal aangesloten was, waardoor dat mis ging. Na het loskoppelen van één daarvan, ik dacht op de interface of op de MI-box (dat weet ik niet meer) kon hij het weer uitzetten en was het probleem opgelost.
Is iets dergelijks denkbaar op jouw combinatie?
Groet,
JW
Voorts herinner ik me nog van een navigatiemeeting in de Meern, een paar jaar geleden, dat iemand ook z'n beeld op zwart had en daar niet meer uitkwam. Toen was de oorzaak dat er op twee plaatsen een achteruitsignaal aangesloten was, waardoor dat mis ging. Na het loskoppelen van één daarvan, ik dacht op de interface of op de MI-box (dat weet ik niet meer) kon hij het weer uitzetten en was het probleem opgelost.
Is iets dergelijks denkbaar op jouw combinatie?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Senior Member
Ik meende te hebben begrepen dat hij gewoon een MS5400 met MM5600 scherm heeft. En de eerder aangesloten RM8204 is nu volledig afgekoppeld.Hoe het precies bij de RM zit weet ik niet, maar wellicht is er een analogie met de MS systemen.
Het wonderlijke aan deze hele zaak is dat het beeld op VGA modus lijkt te beginnen en dat zou kunnen betekenen dat hij van meet af aan probeert een videobeeld weer te geven AV of RV, dat maakt hier kennelijk niet uit.
Hij is daar naar overgeschakeld en komt er niet meer uit.
Wat ook een wonderlijke zaak lijkt is het feit dat zodra de RV modus werd aangevinkt, het beeld in RV modus is gesprongen. Dat kan m.i. uitsluitend door of een aanwezige 12 volt op het achteruitsignaal, of doordat er bij de ACT-HIGH in het diagnosemenu al een 1 stond bij het achteruitsignaal.
Aangezien de 12 volt er niet is lijkt laatstgenoemde reden waarschijnlijk.
Maar probeer eens een AB van een ander te lenen, je weet nooit.
Hide post links |
-
- Senior Member
Als ik alles nog eens goed doorlees denk ik dat je gelijk hebt
Er even van uitgaand dat het inderdaad alleen een PC 5400 is met een scherm, zou het kunnen zitten in een ACT-HIGH van een accessoire. Normaliter merk je daar niks van, maar nu een RV aangevinkt is zou dat wel kunnen spelen.
Dat alles is te vinden in het diag-menu, code 6330. Het was daaraan dat ik dacht toen ik mijn vorige posting schreef, en de opmerking maakte dat je die alleen van HIGH naar LOW kunt krijgen als er spanning staat op de betreffende aansluiting.
Groet,
JW
Er even van uitgaand dat het inderdaad alleen een PC 5400 is met een scherm, zou het kunnen zitten in een ACT-HIGH van een accessoire. Normaliter merk je daar niks van, maar nu een RV aangevinkt is zou dat wel kunnen spelen.
Dat alles is te vinden in het diag-menu, code 6330. Het was daaraan dat ik dacht toen ik mijn vorige posting schreef, en de opmerking maakte dat je die alleen van HIGH naar LOW kunt krijgen als er spanning staat op de betreffende aansluiting.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Senior Member
OK, nu alleen nog even brainstormen over een oplossing voor de patient of gaan we euthanaseren?
Hide post links |
-
- Moderator
Alleen de spanning (permanent en geschakeld), massa, en monitor aansluiten, dan kijken wat er gebeurt.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Hide post links |
-
- Senior Member
Daar had wel even een achter gemogenGerritje schreef:OK, nu alleen nog even brainstormen over een oplossing voor de patient of gaan we euthanaseren?
Mijn idee is vooralsnog dat er via het diagmenu nog wat te bekijken en wellicht te regelen valt bij die Accessoire aansluiting in de I/O settings. Laat PWvD daar eerst kijken en melden wat hij daar ziet staan. Het zou kunnen dat er ergens iets op LOW staat, dus dat het systeem dan denkt dat iets aangesloten en geactiveerd is terwijl het op High moet staan. Dat betekent immers dat er een 12V op dat punt moet staan waardoor het omschakelt.
Mee eens?
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Senior Member
Nee niet mee eens.Mijn idee is vooralsnog dat er via het diagmenu nog wat te bekijken en wellicht te regelen valt bij die Accessoire aansluiting in de I/O settings.
Ik begrijp tenminste uit zijn verhaal dat hij niet verder komt dan de disclaimer in slechte videokwaliteit.
Daarna werkt er niets meer, dus ook z'n mogelijkheden om iets te wijzigen zijn verdwenen.
Als hij nou maar eerst de disclaimer zou kunnen bevestigen, maar dat is al niet mogelijk.Ik krijg wel beeld gelijk (het begin beeld met de waarschuwing, maar dan wel in een slechte kwaliteit) maar de ab reageerd net. net nieuwe battery in gedaan, en hiervoor deed hij het wel goed.
Hide post links |
-
- Senior Member
Prima tip.Gene schreef:Alleen de spanning (permanent en geschakeld), massa, en monitor aansluiten, dan kijken wat er gebeurt.
En doe dat nadat de computer een uurtje of wat geheel van spanning geweest is. Gerritje schreef dat ook al...
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Senior Member
Je hebt gelijkGerritje schreef:Nee niet mee eens.Mijn idee is vooralsnog dat er via het diagmenu nog wat te bekijken en wellicht te regelen valt bij die Accessoire aansluiting in de I/O settings.
Ik begrijp tenminste uit zijn verhaal dat hij niet verder komt dan de disclaimer in slechte videokwaliteit.
Daarna werkt er niets meer, dus ook z'n mogelijkheden om iets te wijzigen zijn verdwenen.
Als hij nou maar eerst de disclaimer zou kunnen bevestigen, maar dat is al niet mogelijk.Ik krijg wel beeld gelijk (het begin beeld met de waarschuwing, maar dan wel in een slechte kwaliteit) maar de ab reageerd net. net nieuwe battery in gedaan, en hiervoor deed hij het wel goed.
Dan is, vooralsnog, de enige remedie als al door jou en Gene aangegeven: Helemaal van spanning, en in de basis-setup opnieuw beginnen.
Als dat niet helpt zal er wel geflasht moeten worden, vrees ik.
Dus dan geen euthanasie, maar wel even naar de dokter.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Normal Member
jetje, een hoop ideeen..... Mijn internet lag er even uit dus, ik zat even zonder.
Kleine verduidelijking:
Na aanzetten van het systeem springt hij gelijk op het disclamer beeld in VGA, dus lijkt erop alsof hij gelijk naar het RV signaal sprint.
12v staat niet aangesloten, dus het lijkt er inderdaad op dat hij niet op acthigh staat aangesloten maar op act low.
Wat ik alleen niet begrijp is dat door er 12v op aan te sluiten hij niet terug springt..
Ik zal eerst maar eens proberen alles af te koppelen, en het systeem spanningsloos te laten. vervolgens alleen 12v, contact en massa. Vervolgens (als hij het dan nog niet doet) de 12v op de RV, als dat niet werkt....flashen....
Patrick
Kleine verduidelijking:
Na aanzetten van het systeem springt hij gelijk op het disclamer beeld in VGA, dus lijkt erop alsof hij gelijk naar het RV signaal sprint.
12v staat niet aangesloten, dus het lijkt er inderdaad op dat hij niet op acthigh staat aangesloten maar op act low.
Wat ik alleen niet begrijp is dat door er 12v op aan te sluiten hij niet terug springt..
Ik zal eerst maar eens proberen alles af te koppelen, en het systeem spanningsloos te laten. vervolgens alleen 12v, contact en massa. Vervolgens (als hij het dan nog niet doet) de 12v op de RV, als dat niet werkt....flashen....
Patrick
Hide post links |
-
- Senior Member
Patrick, succes met je pogingen maar probeer niet ongeduldig te zijn en trek even alle stekkers uit je navi en laat het desnoods een hele dag zo. Dit soort pogingen willen nog wel eens stranden op het ongeduld van de eigenaar.
Bij de één helpt het verwijderen van de zekering, de ander heeft 12 uur zonder spanning nodig. Waarom
Bij de één helpt het verwijderen van de zekering, de ander heeft 12 uur zonder spanning nodig. Waarom
Hide post links |
-
- Normal Member
Ok,
Geduld is nl een schone zaak.
Laat wel weten hoe het gegaan is
Geduld is nl een schone zaak.
Laat wel weten hoe het gegaan is
Hide post links |
-
- Senior Member
Inderdaad, geduld is een schone zaak. En da's best lastig
Je moet dat zelf bewerkstelligen in het daartoe aanwezige menupunt. Maar daar kun je nou juist niet inkomen
Als het dus niet lukt met de "geduld-methode" zul je 'm wel moeten laten flashen. Dan is Menho-ESM in Mijdrecht vermoedelijk de dichtsbijzijnde, anders EBK in Zeewolde.
Groet,
JW
Da's een kip-en-ei verhaal.12v staat niet aangesloten, dus het lijkt er inderdaad op dat hij niet op acthigh staat aangesloten maar op act low.
Je moet dat zelf bewerkstelligen in het daartoe aanwezige menupunt. Maar daar kun je nou juist niet inkomen
Als het dus niet lukt met de "geduld-methode" zul je 'm wel moeten laten flashen. Dan is Menho-ESM in Mijdrecht vermoedelijk de dichtsbijzijnde, anders EBK in Zeewolde.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Normal Member
heb net Menho even gesproken om te vragen of ik daar eventueel langs kon komen en wat het flashen zou kosten. Kosten zouden 69 euro zijn, maar hij zij dat ik ook even moest proberen om het RV signaal aan de massa aan te sluiten, omdat hij dacht dat hij op act_high stond... (ik dacht alleen dat act_high 12v was, maar dat is dus de massa....) Welk het ook is, ik zal beide proberen, massa en 12v
Patrick
Patrick
Hide post links |
-
- Normal Member
Succes!!!!
Ik wilde de RV aan de massa aansluiten (bedankt Menho!), toen er een paar vonkjes ontstonden..... Dat had ik niet verwacht. multi meter erbij en ja hoor, 12v op de rv aansluiting . totaal niet verwacht, want dat had ik nooit aangesloten, er zat ergens een verkeerde aansluiting. Uiteindelijk opgelost, alles aangesloten, en voila, systeem was weer toegankelijk!
Dus probleem opgelost!
Bedankt allemaal voor jullie hulp!!! ik heb weer een volledig functioneerend systeem
Patrick
Ik wilde de RV aan de massa aansluiten (bedankt Menho!), toen er een paar vonkjes ontstonden..... Dat had ik niet verwacht. multi meter erbij en ja hoor, 12v op de rv aansluiting . totaal niet verwacht, want dat had ik nooit aangesloten, er zat ergens een verkeerde aansluiting. Uiteindelijk opgelost, alles aangesloten, en voila, systeem was weer toegankelijk!
Dus probleem opgelost!
Bedankt allemaal voor jullie hulp!!! ik heb weer een volledig functioneerend systeem
Patrick
Hide post links |
-
- Senior Member
Da's mooi, een dikke FELI dus
Maarreh, waar kwam nou die 12V spanning vandaan op dat punt, kon je dat achterhalen?
Groet,
JW
Maarreh, waar kwam nou die 12V spanning vandaan op dat punt, kon je dat achterhalen?
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Normal Member
zover ben ik nog niet. Binnenkort gaat de hele electriek er weer uit om alles goed en duidelijk aan te sluiten. Het is inmiddels nl een kleine bende aan het worden onder mijn dashboard.....Wil eigenlijk alles aan aanleggen in de achterbak. Heb dan ook tijd om het uit te zoeken. Als ik het vind laat ik het weten.
PAtrick
PAtrick
Hide post links |
-
- Senior Member
Ik heb alles nog eens nagelezen maar ik kom er niet uit. RV betekent normaliter Rear View, voor een camera.
Hoe kan Menho nu adviseren om de RV aan massa te leggen. Je hebt niet eens een cameraatje dus ook ggen kabel neem ik aan. En dan nog, de RV zou een videokabel zijn en daar staat geen spanning op of je moet het heel bont maken.
Ik denk dat Menho bedoelde dat je punt A2 aan massa moest leggen. En dat is het punt van de achteruitrijsignalering. Noem jij dat punt de RV-aansluiting?
En nu heb jij als ik het goed lees de draad die daar naar toe gaat even aan massa gelegd. Ja als deze goed is aangesloten en de auto staat in z'n achteruit met contact aan, dan staat daar 12 volt op. Anders niet, tenzij er een fantasierijk persoon is bezig geweest.
Er is denk ik dan enige verwarring mbt de diverse benamingen en wellicht ergens een verkeerde aansluiting
Zit ik in de goede richting?
Hoe kan Menho nu adviseren om de RV aan massa te leggen. Je hebt niet eens een cameraatje dus ook ggen kabel neem ik aan. En dan nog, de RV zou een videokabel zijn en daar staat geen spanning op of je moet het heel bont maken.
Ik denk dat Menho bedoelde dat je punt A2 aan massa moest leggen. En dat is het punt van de achteruitrijsignalering. Noem jij dat punt de RV-aansluiting?
En nu heb jij als ik het goed lees de draad die daar naar toe gaat even aan massa gelegd. Ja als deze goed is aangesloten en de auto staat in z'n achteruit met contact aan, dan staat daar 12 volt op. Anders niet, tenzij er een fantasierijk persoon is bezig geweest.
Er is denk ik dan enige verwarring mbt de diverse benamingen en wellicht ergens een verkeerde aansluiting
Zit ik in de goede richting?
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-