Grove fouten Spanje Salamanca-Plasencia-Caceres-Merida

paul
Junior Member
Junior Member

Grove fouten Spanje Salamanca-Plasencia-Caceres-Merida

Bericht door paul »

Ligt nieuwe autosnelweg 200 km (!) en die komt toch niet uit de lucht vallen. Mega wegenbouw rondom en vooral vanaf Salamaca, alles nieuw en toch niet van de laatste maand. Navi is geheel weg kwijt rondom Salamca, stuurt je veel te vroeg van de weg af ri Caceres, door de stad. Hele 803-630 weg v.a Salamanca tot Merida mist Navteq 2.0 volkomen. Kan me niet voorstellen dat 4.0 al beter is?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Met alle respect voor de frustraties maar waar haal je de de mijns inziens ongefundeerde verwachting vandaan dat de 4.0 niet beter zou zijn dan de 2.0
Ik hoop niet dat je denkt dat ze die alleen maar op de markt hebben gebracht om de verwende gebruikers een loer te draaien. Neem van mij en de echte Becker-adepten nu maar aan dat er juist zeer grote veranderingen in de betreffende versies zijn waar te nemen.
En als jij met een softwareversie van pakweg ruim 3 jaar oud rondtoert in Spanje, waar dus een kaartdatabase van weer nog een jaar ouder aan ten grondslag ligt, dus uit een jaar dat ook Becker niet meer dan een 40% dekking van Spanje claimde, kun je verwachten, met ook maar een heel klein beetje begrip voor de wijze waarop deze kaarten tot stand komen, dat nog niet elke weg en een willekeurige bouwput gedigitaliseerd zijn.
Dat is met geen enkele kaartversie en zal zonder real time updating ook nimmer het geval zijn.

Het zou wellicht handiger geweest zijn om naar aanleiding van je voor jou vervelende ervaringen te vragen of er betere dekking kan worden verwacht van de 4.0

Met nog een vraag: Is de versie 2.0 zo slecht dat Salamanca op drie verschillende manieren in de database voorkomt :lol: Salamaca, Salamca, Salamanca
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
paul
Junior Member
Junior Member

Bericht door paul »

Grappig dat je denkt dat 2.0 al drie jaar oud is. Ik kocht (7923 met groene kleur voor Ford) 'm op de kop af juni 2005 OMDAT ik de allerlaatste SW wilde. Je hebt helemaal gelijk: nu eerst die 4.0 proberen. Alleen eh ik rij daar twee keer per jaar en die weg lag er toen ook al een half jaar! Ik ben dus bang dat ik 149 uitgeef terwijl 't er niet op staat! Sorry voor spelling, database Navteq kende overigens MERIDA niet eens...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

De versie 2.0 is van 2004 en bevat de gegevens tot en met begin 2003
En dus toen jij die 7923 kocht heb je inderdaad de laatste versie gehad.
In 2006 is de versie 4.0 uitgebracht en de database is van begin 2005.

Het klopt dus precies. Een weg die er in 2005 pas een half jaar lag kan nooit en te nimmer op een kaart van 2003 verschijnen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toho_NL
Moderator
Moderator

Bericht door Toho_NL »

Ik heb het topic even verplaatst naar het Becker-gedeelte met het verzoek erbij of iemand die versie 4.0 heeft zou kunnen kijken of het genoemde deel van die snelweg op versie 4 staat... Paul kan dan een inschatting maken of het voor hem het geld waard is om een nieuwe versie te kopen.

Groeten,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

De databse van de indianapolis 4.0 is gecompileerd op 26-11-2005 en dat betekent meestal dat de gegevens dan al weer ruim een half jaar ouder zullen zijn (in het gunstigste geval)
De release date van de 4.0 is 12 april 2006
viewtopic.php?t=6740
Een losse versie 3.0 is nooit uitgebracht maar alleen geleverd bij de Indianapolis Pro. Deze versie is van begin 2004

Ik ben erg benieuwd maar waag het te betwijfelen of de bewuste weg er al op zal staan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
paul
Junior Member
Junior Member

Bericht door paul »

we gaan het proberen met de 4.0. Heb eh huis Algarve en rij het minimaal 2 keer per jaar. Iemand enig idee wanneer de eerstvolgende uitkomt?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • mijn auto tomtom maakt veel fouten
    door 123 » 20 jul 2020 22:10 » in Peugeot
    Reacties: 0
    Weergaves: 554
  • Tomtom GO 6100 World gebruikt kaart waarin nog veel fouten zitten, specifiek de huisnummers
    door Beckermanneke » 10 sep 2015 17:10 » in TomTom
    Reacties: 2
    Weergaves: 764

Terug naar “Vaste Becker systemen”